Zapraszamy na spotkanie rodziców dzieci, które od roku szkolnego 2015/2016 rozpoczną naukę w klasie pierwszej naszej szkoły. Spotkanie odbędzie się w środę 29 kwietnia o godzinie 17.00, w sali gimnastycznej.
XI KONKURS PIOSENKI RELIGIJNEJ
23 kwietnia odbył się XI Konkurs Piosenki Religijnej w Czarkowie. Naszą szkołę reprezentowali: Julia Biela z kl. IVa, Agata Foltyn, Mikołaj Poloczek, Kamil Ryguła z kl. VIa, oraz zespół dzwonków ręcznych w składzie: Oliwier Drobik, Marta Kolarczyk, Zuzanna Kobiela, Agnieszka Nosek, Daria Ryguła, Dagmara Skaźnik,
W kategorii soliści klas IV-VI, Julia Biela w piosence „Nim świt obudzi noc” zajęła I miejsce. Julce akompaniowali : Agata Foltyn i Mikołaj Poloczek na skrzypcach , Kamil Ryguła na pianinie oraz zespół dzwonków ręcznych, którzy wraz z Julią otrzymali wyróżnienie.
„Pan Bóg dał nam muzykę, abyśmy mogli modlić się bez słów” – to hasło konkursu szczególnie wybrzmiało, kiedy Mikołaj Poloczek na skrzypcach i Kamil Ryguła na pianinie zagrali „Ave Maria” Bacha – Gounoda. Zostali również nagrodzeni specjalnym wyróżnieniem.
Gratulujemy zwycięzcom, dziękujemy Pani Rygule (MAMIE Kamila), która służyła samochodem i była z nami w czasie konkursu.
My Favorite Animal
Taki tytuł nosi kolejny projekt eTwinning realizowany w klasie I a od marca. Kilka działań już za nami. Więcej informacji na temat realizacji projektu na klasowym blogu.
Jestem przyjacielem przyrody
Dzień Ziemi – „Pomagamy pszczołom”
Dzień Ziemi to coroczne, odbywające się na całym świecie wydarzenie proekologiczne. W wielu państwach w jeden wiosenny dzień organizowane są akcje mające promować przyjazne naturze postawy w społeczeństwie.
W naszej szkole przeprowadzono akcję „Pomagamy pszczołom”. Przygotowana została gazetka informująca o „Zasadach przyjaciół pszczół!”, klasa VIb posadziła rośliny miododajne, które zakupione zostały za pieniążki pochodzące ze zbiórki makulatury i puszek. Klasy IV – VI brały udział w lekcji, na której dowiedzieli się co otrzymujemy dzięki pracy pszczołowatych, obejrzeli „Taniec Życia” – teledysk zainspirowany ruchem pszczół oraz dzięki zabawie ruchowej dowiedzieli się na czym polega zapylanie krzyżowe.
Celem akcji było uświadomienie problemu wymierania pszczół oraz zachęcanie do pomocy tym owadom. Wszystkich chętnych zapraszamy na odwiedzenie strony internetowej Pomagamy Pszczołom, na której można zdobyć informacje o tych bardzo pożytecznych owadach.
Przypominamy, że do 28 kwietnia trwa zbiórka makulatury i puszek, do której gorąco zachęcamy.
SZKOLNY DZIEŃ KULTURY I JĘZYKA ANGIELSKIEGO
17 kwietnia w naszej szkole odbył się Szkolny Dzień Kultury i Języka Angielskiego. Na dolnym korytarzu można było podziwiać wystawę prac uczniów, którzy przygotowali piękne i bardzo starannie wykonane makiety znanych obiektów brytyjskich takich jak Big Ben, Tower Bridge, London Buses. Podczas lekcji uczniowie mogli obejrzeć filmy w języku angielskim dotyczące Rodziny Królewskiej, zwyczajów brytyjskich, historii Robin Hooda ale także zmian klimatycznych na Ziemi.
Duża grupa uczniów pisała konkurs UK is OK , który dotyczył wiadomości z geografii, sportu, kultury Zjednoczonego Królewstwa Wielkiej Brytanii. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą.
I miejsce zdobyła: Zuzanna Kobiela – kl. VIa
II miejsce zdobyli: Maja Bilek – kl. Vb oraz Kacper Hanslik – kl. IVb
III miejsce zdobyły: Julia Kania – kl. VIb oraz Emilia Wrochna – kl. Vb
Wyróżnienie: Małgorzata Helios – kl. IVb
Drugi konkurs Spelling Contest czyli Dyktando sprawdzał umiejętności pisania w języku angielskim i ortografię języka. Wyniki mile nas zaskoczyły. Kilka uczennic napisało dyktando bezbłędnie.
I miejsce zdobyły: Hanna Loska – kl. VIa, Zuzanna Kobiela – kl. VIa, Amelia Wybrańczyk – kl. Va, Emilia Śleziona – kl. VIb
II miejsce zdobyli: Joanna Ryba –kl VIb, Kacper Hanslik – kl. IVb
III miejsce zdobyli – Maja Bilek – kl. Vb, Maksymilian Malcharek – kl. IVb
GRATULUJEMY!
Dzień Brytyjski całej społeczności szkolnej osłodziły ciasteczka upieczone przez uczennice klas starszych według przepisów angielskich.
Uczyć się języka to znaczy również uczyć się kultury danego kraju. Bez jej znajomości zrozumienie drugiego narodu, jego sposobu myślenia i wartości jest trudne. Mamy nadzieję, że ten dzień choć
w części przybliżył uczniom aspekty socjokulturowe Wielkiej Brytanii i będzie motywował do dalszych poszukiwań.
J.Świerzy, P. Sosna, P. Zembala
http://www.youtube.com/watch?v=S47Kro6MVpw