Biblioteka

Biblioteka szkolna 2013/2014

czynna codziennie w godzinach:

  • poniedziałek 8.00 – 14.40
  • wtorek 8.00-13.40
  • środa 8.00-14.20
  • czwartek 8.50-14.30
  • piątek 8.50-14.30

W tym roku bibliotekę prowadzą panie: Karolina Zioło i Joanna Kukla.

 

 

W naszej bibliotece znalazła się ciekawa książka napisana przez dzieci z  powiatu pszczyńskiego - „Chodź opowiem Ci bajeczkę” to zbiór bajeczek, które stworzyli wasi rówieśnicy. Zachęcamy do poznania tych ciekawych historii. klik

 

 Rok 2014 został ogłoszony Rokiem Kolberga – Oskar Kolberg był wielkim kompozytorem, etnografem i folklorystą – więcej informacji znajdziesz tutaj

 

TADEUSZ RÓŻEWICZ

-24 kwietnia 2014 r. zmarł ten Wielki, skromny, pogodny człowiek, Polak, poeta. Miał 93 lata. klik

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Nasza biblioteka dostała w prezencie ciekawą książkę,

jej autorką jest Zosia Siwy absolwentka szkoły w Studzienicach. Sama namalowała ilustracje i wykonała album poświęcony ptakom okolic Pszczyny. Mamy ją w naszej bibliotece, zobaczcie koniecznie!   kliknij,  

Jeśli chcecie wiedzieć, jaką książkę warto przeczytać, to zobaczcie, co poleca Wasz rówieśnik na swoim blogu!  klik 

Polecamy także klik 

8 stycznia 2014 r. minąła 130. rocznica urodzin Kornela Makuszyńskiego autora m. in. „Koziołka Matołka” kilka słów na temat tego znanego autora książek dla dzieci i młodzieży  klik,       klik

A może wiecie co to takiego Pęksowe Brzyzko i co ma wspólnego z Autorem „Koziołka”  sprawdź

 

 

2013 to Rok Tuwima klik

27 grudnia 2013 r.  minęła 60 rocznica śmierci autora „Słonia Trąbalskiego” Juliana Tuwima klik

 

Warto poznać:

Zobaczcie ranking najlepszych książek i komiksów dla dzieci w 2013 roku -kliknij 

 

Powieść interaktywna – co to takiego?

– My – czytelnicy możemy wybierać zakończenie.    Ciekawe.    Polecam, zainteresujcie się tą formą pisarstwa.

Poniżej przykład powieści interaktywnej.

Słuchaj swego serca – Ilona Einwohlt – Lubimy Czytać

 

 

Zapraszamy też do zaglądania na stronę wydawnictwa „Nasza Księgarnia”, „Zielona Sowa” i innych, znajdziecie tam propozycje wielu ciekawych czytadeł dla Was.

Nadeszły długie zimowe wieczory i fajnie jest tak zasiąść z książką,  wtulić się w ciepły kocyk i poduszkę i …

Powodzenia w odkrywaniu tajemniczego świata literatury!

Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA

Książki dla dzieci i młodzieży – Zielona Sowa

Zaopiekuj się mną – Książki

 

Nowości dla nauczycieli

 

 

„Ocenianie kształtujące w praktyce” Danuty Sterny to książka, która w sposób ciekawy i praktyczny prowadzi nauczycieli przez kolejne fazy wprowadzania oceniania kształtującego do swojej pracy. Prezentuje doświadczenia polskich nauczycieli różnych przedmiotów ze wszystkich typów szkół.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Książka Merrilla Harmina – poradnik dla nauczycieli niezależnie od wykładanego przedmiotu i poziomu szkoły, w której uczą. Zwiera praktyczne porady, jak budować w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się.  Publikacja ilustrowana jest przykładami z pracy polskich nauczycieli.

 

Jak oceniać, aby uczyć” to polskie wydanie publikacji Paula Blacka (i in.) dotyczącej oceniania kształtującego, ilustrowane przykładami z polskich szkół. Książka pokazuje, jak nauczyciel może stać się prawdziwym przewodnikiem w procesie uczenia się.

 

 

 

 

 

 

 

Marek Kaczmarczyk „Zielony Mem – co to takiego neurodydaktyka? polecam książkę.

 

 

B. Rogers „Trudna klasa”

W jakimś momencie swojej kariery każdy nauczyciel napotyka trudną klasę. Kiedy to się stanie, zaczyna odliczać czas – do końca dnia, semestru, roku. Pomimo tego, że trudna klasa stanowi olbrzymie wyzwanie, nie musi zdominować naszego życia i przenikać przez wszystkie jego chwile. Bill Rogers podaje wiele praktycznych strategii, które można wprowadzić, by przezwyciężyć syndrom trudnej klasy.  Poza konstruktywnymi pomysłami i strategiami radzenia sobie z trudną klasą, książka ta podkreśla normalność uczucia presji i stresu odczuwanego przez nauczycieli, którzy mają do czynienia z takimi klasami.

 

 

B. Rogers „Dyscyplina w szkole. Rzecz o zachowaniu”

Praktyczny przewodnik skutecznego nauczania, panowania nad zachowaniem uczniów i koleżeńskiego wsparcia, w którym autor daje jasne wskazówki, jak sobie radzić z problemami stwarzanymi przez wyzywających lub prowokacyjnych uczniów, uczniów z problemami emocjonalnymi, ale także przez własny gniew. Podstawowe przesłanie autora to: pojedynczy nauczyciel nie ma szans na opanowanie trudnej klasy, ale stworzenie dobrej strategii szkoły, opartej na współpracy i wzajemnym wsparciu nauczycieli, może zdziałać cuda. Bill Rogers pokazuje, jak w praktyce takie strategie można tworzyć i wprowadzić w życie.

 

W. Bednarkowa „O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych”

Jak przygotować i poprowadzić lekcję, gdy w klasie są i uczniowie z dysleksją, i utalentowani lingwistycznie, i ekstrawertyczni, i zamknięci w sobie, by wszyscy na niej skorzystali? Jak wspierać rozwój wielorakich inteligencji i uczennic, i uczniów? Książka zawiera wiele konkretnych podpowiedzi, jak pracować w szkole, żeby było nowocześnie, po ludzku, przyjaźnie i radośnie, na miarę potrzeb, możliwości i oczekiwań różnych dzieci i różniącej się od siebie młodzieży.

 

 

 

Susanna Palomares, Dianne Schiling, Cathy Winch „Skrzynia skarbów – Ćwiczenia grupowe”

Książka zawiera ponad 300 scenariuszy do kształcenia umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży.
Wybierając opisane tu ćwiczenia, na swój sposób stajecie się strażnikami zaginionego skarbu edukacji. Rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny – te trzy aspekty stanowiły kiedyś absolutną bazę podejścia pedagogicznego do nauczania i uczenia się.
Niestety, ostatnimi czasy zostały one zakopane głęboko pod warstwą standaryzowanych programów, na podstawie których mierzy się kompetencje uczniów w czytaniu i wykonywaniu działań matematycznych.

 

McEwan Elaine K.  „Jak sobie radzić z rodzicami którzy są źli zmęczeni bezradni lub po prostu stuknięci”

To napisany z dowcipem poradnik dla nauczycieli, wychowawców i dyrektorów szkół, w którym autorka radzi, jak rozmawiać z rodzicami, by zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak rozwiązywać trudne sytuacje, jak reagować, gdy rodzice zachowują się nieracjonalnie.

 

 

 

 

 

Ronald Mah „Łatwe sposoby na trudne dziecko”

Ta książka pomaga zrozumieć, dlaczego niektóre dzieci zachowują się nie tak, jak byśmy sobie tego życzyli… Autor podpowiada, jak należy reagować, gdy zachowanie dziecka przekracza wszelkie oczekiwania. Przekonuje, że okiełznanie „rozbrykanego koziołka” wcale nie będzie trudne, jeśli będziemy go odpowiednio motywować, nauczymy ustalania i nie przekraczania granic czy skutecznie zastosujemy „czas na uspokojenie”. Książka daje także narzędzia do rozpoznawania wczesnych oznak depresji, lęków, smutku.

 

 

 

2 myśli nt. „Biblioteka”

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szkoła z klasą!