Dotacje z Funduszy Unijnych

 Rok szkolny 2016 – 2017

1. „Mamy szansę   – w  przedszkolu. Priorytet XI – wzmocnienie potencjału edukacyjnego. Projekt trwa przez cały rok 2017, w ramach niego prowadzone są zajęcia z Integracji Sensorycznej , Logopedii , Gimnastyki Korekcyjnej  dla dzieci wymagających wsparcia (razem 6 godzin tygodniowo). Jedna z nauczycielek podniosła swoje kwalifikacje z zakresu Integracji Sensorycznej. Przedszkole do realizacji zajęć zostało doposażone specjalistyczne w pomoce dydaktyczne (trampolina, beczka, tunel sensoryczny, dzwonki Kosha, pomoce do terapii pedagogicznej i logopedii). Zajęcia prowadzą E. Sobiech – korekcja, E. Wala – logopedia, K. Kania – integracja sensoryczna.

2. „PIKTOGRAFIA” – Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Projekt realizowany w partnerstwie z Uniwersytetem Warszawskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet III- Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3.4 Poprawa jakości kształcenia – B. Skrzypiec, klasa 3 a.

3. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół” - to program, w którym biorą udział wszyscy nauczyciele szkoły. Ma on formę  cyklu szkoleń, które służą doskonaleniu pracy placówki. Szkolenia i warsztaty prowadzą edukatorzy z Regionalnego Ośrodka Metodyczno – Edukacyjnego Metis  w Katowicach przy współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji,  projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Rok szkolny 2015 – 2016

  1. PIKTOGRAFIA – Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Projekt realizowany w partnerstwie z Uniwersytetem Warszawskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet III- Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3.4 Poprawa jakości kształcenia – B. Skrzypiec, klasa 2 a.

Rok szkolny 2014-2015

rozwijamy swoje możliwości

  1. Rozwijamy swoje możliwości” Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013,            Priorytet IX – Rozwój wykształcenia                 i kompetencji                w regionach. Działanie 9.1 – Wyrównanie szans edukacyjnych                  i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2. – Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionych dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. „Rozwijamy swoje możliwości” to projekt zajęć pozalekcyjnych kierowany do uczniów klas IV – VI. W roku szkolnym 2014-2015 w ramach programu: Człowiek najlepsza inwestycja w naszej szkole prowadzone są zajęcia pozalekcyjne dla uczniów od października 2014 roku do czerwca 2015 roku. Zajęcia oparte są na autorskich programach naszych nauczycieli:  zajęcia wyrównawcze z matematyki – Mariola Mańka, zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – Barbara Szymura – Trębacz, fakultet z języka angielskiego – Patrycja Zembala, fakultet matematyczno – fizyczny – Anna Ryba, fakultet dziennikarski – Katarzyna Zioło, fakultet poznawczy – Karolina Bilek, fakultet teatralny – Mariola Jaworska, fakultet informatyczny – Karolina Zioło, fakultet przyrodniczy – Katarzyna Bilek. W ramach programu szkoła zostanie doposażona w pomoce dydaktyczne, 2 komputery przenośne, dyktafon, programy multimedialne.
  2. „PIKTOGRAFIA” – Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Projekt realizowany w partnerstwie z Uniwersytetem Warszawskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet III- Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3.4 Poprawa jakości kształcenia. Beata Skrzypiec uczestniczyła w szkoleniach, pozyskała w ramach programu pomoce dydaktyczne i rozpoczęła realizację projektu w klasie 1 a.
  3. „Akademia Menadżerów Oświaty” Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Narodowa Strategia Spójności, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty”, forma doskonalenia – „Akademia Menadżerów Oświaty” –  J. Rudka.
  4. Ocena rozwojowa to szkolenia, w których brały udział nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej: Mariola Mańka, Beata Goleń – Świgoń, Beata Skrzypiec, Karina Głowacka-Bieszczad, Anna Granatyr -Spychała, Agnieszka Tużnik. Projektu przygotowywał do nowego spojrzenia na ocenianie ucznia w pierwszym etapie edukacyjnym.

Rok szkolny 2013-2014, 2014-2015 

  1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9. 4 – Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty „Nauczyciele gminy Pszczyna podnoszą kompetencje zawodowe”Nauczycielki naszej szkoły i przedszkola: Anna Granatyr – Spychała, Barbara Bułhak, Alina Górka, Beata Szymura, Mariola Pastuszka brały udział w zajęciach realizowanych w ramach projektu „Nauczyciele gminy Pszczyna podnoszą kompetencje zawodowe”. Uczestniczyły w szkoleniach w zakresie diagnozowania ucznia, technik efektywnego uczenia, usprawnienia myślenia dziecka,  pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach w szkole i przedszkolu, stosowania technik informatyczno – komunikacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym: e-matematyka (240 godzin). Zdobyły kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej lub oligofrenopedagogiki (280 godzin).
  2. „Rodzice są partnerami przedszkola” Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Działanie 3.5 -Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół . Wsparcie rozwoju szkół z powiatu pszczyńskiego – wdrożenie nowatorskiego sytemu doskonalenia nauczycieli w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W szkoleniach w roku szkolnym 2013 – 2014 brały udział wszystkie nauczycielki przedszkola oraz dyrekcja ZSP. Cykl szkoleń obejmował tematykę z zakresu współpracy  z rodzicami –  „Rodzice są partnerami przedszkola”.
  3. ” Sieć współpracy” W ramach powyższego projektu w roku szkolnym 2013 – 2014, 2014 – 2015 dyrektor – J. Rudka i wicedyrektor – M. Mańka uczestniczyły w szkoleniach z zakresu  sieci współpracy i samokształcenia dla kadry kierowniczej. Pani Jolanta Świerzy w sieci współpracy nauczycieli języka angielskiego.

Rok szkolny 2011-2012

  1. „Efektywny nauczyciel” W roku szkolnym 2011/2012 nauczyciele szkół gminy Pszczyna uczestniczyli w zajęciach realizowanych w ramach Projektu „Efektywny nauczyciel”. Priorytet IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.4. – Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

efektywny-nauczyciel-209x300

Celem projektu było podniesienie poziomu wiedzy w zakresie efektywnych technik uczenia się, nabycie umiejętności w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych matematycznych, a także nabycie umiejętności w zakresie tworzenia innowacyjnych metod nauczania w oparciu o wieloraką inteligencję ucznia. Zajęcia odbywały się w grupach dziesięcioosobowych. Obejmowały trzy moduły tematyczne. W ramach wymienionych szkoleń nauczyciele odbyli 70 godzin szkoleń. W Projekcie „Efektywny nauczyciel” uczestniczyły: Katarzyna Bilek, Anna Granatyr-Spychała, Beata Świgoń-Goleń, Karina Głowacka-Bieszczad, Beata Skrzypiec, Mariola Mańka, Anna Ryba, Jolanta Rudka.

2. „Platforma e – learningowa” W roku szkolnym 2011 – 2012 nauczyciele szkoły uczestniczyli w ramach projektu – Specjalista ICT w edukacji szkolnej, współfinansowanego w ramach EFS, Działanie 9.4 POKL – Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty w cyklu szkoleń z Podstaw e-learningu i obsługi platformy e – learningowej.

Rok szkolny 2010-2011, 2011-2012

1. „Pszczyńska e-oświata”, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Człowiek najlepsza inwestycja.

Celem projektu było stworzenie jednolitego i nowoczesnego systemu zarządzania i administrowania oświatą w placówkach Gminy Pszczyna, bazującego na rozwiązaniach informatycznych, dzięki podniesieniu kompetencji zarządczych, administracyjnych i ITC kadry kierowniczej i administracyjnej placówek poprzez udział w cyklu szkoleń realizowanych na terenie gminy Pszczyna w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 28 lutego 2012 r. W szkoleniach brały udział dyrektor, wicedyrektor, sekretarze szkoły, intendentka.

skanowanie00021-210x300

2. „Widzę – dotykam – rozumiem” to projekt realizowany w ramach Poddziałania 9.1.2 PO KL – Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt był realizowany w naszej szkole od marca 2011 r do listopada 2011 roku. Projekt miał na celu wsparcie uczniów i uczennic klas I – III. W projekcie wzięło udział 30 uczniów w trzech grupach. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych w oparciu o programy:

  1. „Zabawa w teatr” – Aleksandra Skapczyk,
  2. „Muzyka i ja” –  Anna Granatyr-Spychała,
  3. „Ty też możesz zostać artystą” –  Beata Goleń-Świgoń,
  4. „Ziemia to nasz dom” –  Grażyna Wąsowska,
  5. „Porusz umysł, porusz ciało” –  Mariola Jaworska,
  6. „Przez doświadczenia przyrodnicze do zrozumienia świata” –  Katarzyna Bilek,
  7. „Nauka efektywnego czytania” –  Lucyna Patejczuk,
  8. „Wielointeligentne zajęcia ogniskowe” –  prof. Wiga Bednarkowa, mgr Helena Bednarek, mgr Paweł Zębczyński.

Poza tym uczniowie brali udział w wycieczkach krajoznawczych: Park Niespodzianek w Ustroniu oraz Park Dinozaurów w Zatorze (Mariola Mańka, Jolanta Rudka). W soboty organizowane były prze z nauczycieli zajęcia kreatywne. Zajęcia te, bez względu na zdolności indywidualne, a także wrodzone predyspozycje dzieci, były swoistą terapią pedagogiczną, która w naturalny sposób dostarczała uczestnikom różnorodnych bodźców, zaspokajała podstawowe potrzeby psychofizyczne, wyzwalała rozmaite formy działania i ekspresji twórczej. Spotkania stwarzały okazję do skutecznych oddziaływań wychowawczych. Dzieci uczyły się współdziałania w grupie, odpowiedzialności za swoje działania, dyscypliny pracy, a tym samym szacunku dla pracy kolegów. Mamy nadzieję, że zajęcia pomogły dzieciom stać się bardziej otwartymi, szczerymi i wrażliwymi, rozbudziły w nich ciekawość świata i spontaniczny sposób jego odbioru, a jednocześnie były dla nich atrakcyjne, dawały okazję do zabawy i umożliwiały spędzanie wolnego czasu w ciekawy sposób.

Rok szkolny 2008 – 2009

„Wyposażenie świetlicy szkolnej w sprzęt multimedialny” W 2008 roku został wybudowany łącznik pomiędzy salą gimnastyczną a korytarzem. Mieszczą się tam obecnie: świetlica i szatnia. We wrześniu szkoła została doposażona w tablicę interaktywną, projektor, nagłośnienie, telewizor, odtwarzacz DVD, komputer przenośny, stolik na sprzęt multimedialny i składany ekran z trójnogiem. Projekt „Podwyższenie standardu usług edukacyjnych poprzez rozbudowę i wyposażenie Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pszczynie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Piasku” współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Rok szkolny 2007-2008

efs

W grudniu 2007 roku nasza szkoła otrzymała Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej (sala nr 10).

Internetowe Centrum zostało zakupione przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach projektu „Internetowe centra informacji multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Podstawowe elementy Centrum Internetowego:

  • Komputery stacje robocze – 4 szt.
  • Wielofunkcyjne urządzenie sieciowe HP LaserJet – 1 szt.

Rok szkolny 2005-2006

W grudniu 2005 roku nasza szkoła otrzymała PRACOWNIĘ KOMPUTEROWĄ (sala nr 6).
Pracownia została zakupiona przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach realizacji projektu „Pracownie komputerowe dla szkół” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Podstawowe elementy PRACOWNI to: Komputer serwer – szt. 1, Komputery stacje robocze – szt. 10, Komputer przenośny – szt.1, Wideoprojektor – szt. 1, Skaner – szt. 1, Drukarka laserowa – szt. 1

 

Jedna myśl nt. „Dotacje z Funduszy Unijnych”

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szkoła z klasą!