Międzyszkolny Konkurs Recytatorski

24 kwietnia 2024 r. laureaci Szkolnego Konkursu Recytatorskiego dla uczniów klas I–III wzięli udział w XIX Międzyszkolnym Konkursie Recytatorskim w Szkole Podstawowej nr 14 w Wiśle Wielkiej. Naszą szkołę reprezentowali: Łucja Kula z kl. I a, która recytowała wiersz Jana Brzechwy „Samochwała”, Hanna Błażyca z kl. III a, który recytowała wiersz Ludwika Jerzego Kern „Niespodzianka” oraz  Małgorzata Pudełko z kl. III ci, która recytowała wiersz Joanny Papuzińskiej „Sto”. Wszyscy uczniowie naszej szkoły pięknie się zaprezentowali. Szczególne słowa uznania należą Hani Błażycy, która otrzymała wyróżnienie w kategorii klas II – III. Jak zawsze jesteśmy dumni z uczniów naszej szkoły i serdecznie im gratulujemy.

Wyniki głosowania

19 kwietnia w naszej szkole odbyło się głosowanie na zgłoszone przez uczniów projekty w ramach Pszczyńskiego Szkolnego Budżetu Obywatelskiego.

Najwięcej głosów oddano na projekt:  Dbamy o sprawność i aktywność fizyczną.

ProjektLiczba głosów
Strefa ciszy130
Instrumenty perkusyjne20
Zagraj ze mną22
Dbamy o sprawność i aktywność fizyczną150

Uprawnionych do głosowania było 379 uczniów, w głosowaniu udział wzięło 324, liczba głosów nieważnych 2.

dzień ziemi

Pierwszy Dzień Ziemi obchodzony był 22 kwietnia 1970 roku w USA, a od 1990 roku stał się dniem uznawanym na całym świecie. Każdego roku, 22 kwietnia, kobiety, mężczyźni i dzieci zbierają śmieci, sadzą drzewa, oczyszczają rafy koralowe, pokazują filmy, podpisują petycje i planują lepszą przyszłość naszej planety.

W naszej szkole chętni uczniowie wzięli udział w konkursie

pt.: Nie pozwól zginąć Ziemi!

Zachęcamy do obejrzenia prac, które można podziwiać na korytarzu szkolnym. Wyniki konkursu zostaną podane w maju.

WARSZTATY DOTYCZĄCE SPEKTRUM AUTYZMU NA ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Kwiecień jest miesiącem, w którym w szczególny sposób szerzy się wiedzę na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu ustanowiony w 2007 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Jego celem jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie.
Zaburzenia ze spektrum autyzmu to niejednorodna grupa całościowych zaburzeń neurorozwojowych, które wpływają na komunikację, relacje społeczne i funkcje poznawcze.

W czasie zajęć na świetlicy szkolnej wychowawca świetlicy Anna Mańka wraz z pedagogiem specjalnym Anną Homa poruszyły z uczniami tematykę dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Zaprezentowały filmy wyjaśniający specyfikę zachowań osób w spektrum oraz w jaki sposób osoby te odbierają świat ( link do filmów: https://youtu.be/5n93mDQ8080; https://www.youtube.com/watch?v=nW8NLnTB1wc). Przeprowadzono z uczniami rozmowę, odpowiadano na ich pytania. W ramach podsumowania warsztatów uczniowie rozwiązali test sprawdzający, co zapamiętali na Learningapps oraz stworzyli kamyczki przypominające o spektrum autyzmu (kamyczki pomalowali na kolor niebieski umieszczając na nim wcześniej symbol autyzmu jakim jest kolorowy znak nieskończoności). Swoje kamienie po warsztatach zabrali ze sobą by pozostawić je w miejscach, do których się udadzą by innym osobom przybliżyć tematykę spektrum.
Warsztaty miały na celu zwiększenie wiedzy uczniów na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, uwrażliwienie ich na takie osoby i ich trudności, okazywanie im zrozumienia, empatii, szacunku. Uczniowie już wiedzą, że autyzmu nie widać i że nie ma dwóch takich samych osób w spektrum. A co Ty wiesz na ten temat?

Szkoła z klasą!

Font Resize
Kontrast