Font Resize
Kontrast

Sposób na lekturę

Uczniowie klasy Va, w czasie omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni”, wcielili się w chłopców z rywalizujących ze sobą obozów: Czerwonych Koszul i Chłopców z Placu Broni. Stoczyli bitwę, do której wcześniej odpowiednio się przygotowali. W przeddzień bitwy, piątoklasiści podzieleni na dwie drużyny, tworzyli koszulki, charakterystyczne dla ich grup. Następnie stworzyli amunicję- papierowe kulki, na których wcześniej, każda drużyna zapisała po piętnaście pytań, związanych z lekturą. Zadaniem drużyn było w określonym czasie, jak najwięcej papierowych kulek przerzucić na stronę przeciwnika. Po skończonej zabawie, uczniowie odpowiadali na pytana, które po Bitwie, znalazły się po ich stronie.

Ostatecznie, inaczej niż w omawianej lekturze, drużyny zremisowały, uzyskując po 35 punktów!

Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresja. Celem tego dnia jest upowszechnienie wiedzy na temat depresji i zachęcenie chorych do leczenia.

Depresja w liczbach

Depresja to choroba, a nie gorszy dzień. Zobacz, dlaczego nie wolno jej bagatelizować.

Jakie są konsekwencje nieleczonej depresji? Zobacz, to naprawdę poważne sytuacje

 Kiedy udać się do specjalisty? Zobacz, co powinno nas zaniepokoić. Nie warto zwlekać z udaniem się po pomoc

Czego nie mówić osobie w depresji? A co powiedzieć, aby mądrze ją wesprzeć?

Jak zapobiegać depresji? Co możemy zrobić, aby uniknąć lub zminimalizować ryzyko obniżenia nastroju lub zachorowania na depresję

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń

Materiały Fundacji Dbam o Mój Zasięg 

Przygotowali pedagodzy specjalni Monika Kubicka, Anna Homa

„Plusy i minusy jonów”

Uczniowie klasy 8 przygotowali i zaprezentowali projekt z chemii zatytułowany „Plusy i minusy jonów”. Projekt obejmował zagadnienia z klasy 7 i 8 dotyczący dysocjacji jonowej kwasów, zasad i soli. W ramach projektu część uczniów:
⦁ budowała baterie z owoców – potwierdzeniem, że w takim obwodzie płynie prąd jest świecenie się żarówki lub diody.

⦁ wykonała doświadczenie – czyszczenie srebrnej biżuterii, z wykorzystaniem foli aluminiowej i roztworu soli kuchennej. Poniższe zdjęcia ilustrują przebieg tego doświadczenia (zdjęcie z prawej strony prezentuje wyczyszczoną biżuterię).

⦁ pokazała, że roztwory substancji wykorzystywanych w kuchni np. wywar z czerwonej kapusty, może być wskaźnikiem czyli substancją zmieniającą barwę w zależności od odczynu. W odczynie kwasowym wywar jest czerwony, a w odczynie zasadowym zielony:

Aleksandra Furman

WYNIKI KONKURSU MATEMATYCZNEGO LEON


14 listopada 2023 roku 15 uczniów  naszej szkoły wzięło udział w jesiennej sesji ogólnopolskiego konkursu matematycznego LEON pod opieką p. Barbary Bułhak, p. Marioli Mańki i p. Wirginii Pyrz. 
W konkursie wzięło udział 12 uczniów z klasy III oraz 3 uczniów z klasy V. Konkurs był podzielony na kategorie wiekowe. 

W kategorii klas III najlepiej zaprezentował się Tomasz Szczotka uzyskując 4 miejsce w Polsce. Zaraz za nim uplasowali się Katarzyna Męcnarowska - 7 miejsce oraz Bartłomiej Ochot - 8 miejsce.

 W klasach V najlepszy wynik w tej kategorii wiekowej uzyskał Jan Mrozik z klasy Va, który zajął 8 miejsce. Uczniom gratulujemy wyników i liczymy na dalsze sukcesy w kolejnych konkursach. 

Dzień Bezpiecznego Internetu

6 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Ustanowiony został z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku a świętowany jest na całym świecie.

DBI ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajamianie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

Młodym ludziom wydaje się, że w internecie mogą wszystko. Kiedy zostawiasz ślad cyfrowy? Za każdym razem, kiedy korzystasz z internetu. Gdy logujesz się do serwisów społecznościowych, piszesz e-mail, używasz komunikatora, wyszukujesz informacje, klikasz w reklamy, grasz w gry, używasz systemów płatności itd. Już samo podłączenie do sieci sprawia, że można Cię w taki czy inny sposób namierzyć. Zachęcamy do zaznajomienia się z publikacją „(Nie)Widzialne ślady online”.

Dla rodziców i nauczycieli mamy poradnik przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej „Klikam z głową”.  Poradnik nie tylko opisuje zagrożenia czekające na użytkowników nowoczesnych technologii, ale również przedstawia sposoby reagowania na te zagrożenia. Materiały zawarte w publikacji są idealnym punktem wyjścia do rozmowy z dziećmi i młodzieżą.

Pedagodzy specjalni: Monika Kubicka, Anna Homa

Szkoła z klasą!