KONIEC POCZĄTKIEM

Wiele spotkań/e-spotkań, wspólnego planowania, czasem nawet sporów, otwartość na zmiany i zwroty akcji, walka z postawą zosi samosi i dużo współpracy… Wczoraj grupa uczniów zakończyła działania w projekcie edukacyjnym Daisy – perła (z) Pszczyny. Chętne osoby z obecnych klas 7a i 7c realizowały projekt od końca listopada zeszłego roku szkolnego.

Najpierw skupiliśmy się na postaci głównej naszego projektu, czyli na Daisy Hochberg von Pless. Niby każdy księżną zna, mieszkamy przecież tak blisko Muzeum Zamkowego, które zwiedzamy dość często, ale chcieliśmy się solidnie przygotować i pogłębić wiedzę o naszej Stokrotce. Gromadziliśmy więc źródła: czytaliśmy pamiętniki Daisy i opracowania poświęcone jej życiu, oglądaliśmy tematyczne filmiki w internecie, wymienialiśmy się zdobytymi wiadomościami.

Następnie – już w zdalności – tworzyliśmy w małych grupach kwizy multimedialne, które chcieliśmy wykorzystać, aby w ciekawy sposób przedstawić całej społeczności szkolnej losy księżnej i jej rodziny. Pojawił się pomysł na organizowanie kącików Daisy. Po powrocie do szkoły przeprowadziliśmy spotkania znane pod nazwą Herbatka u księżnej.

W etapie końcowym czekało nas wiele zmian. Aby nakręcić film o Daisy w warunkach nauki zdalnej, musieliśmy dostosować odpowiednio scenariusz, znacznie ograniczyć liczbę aktorów, zrezygnowaliśmy też ze scen plenerowych. Potrzebowaliśmy odpowiednich narzędzi do nagrania filmu w… sali lekcyjnej! Za zgodą sponsorów grantu edukacyjnego, czyli Fundacji EFC i Fundacji Szkoła z Klasą, główną część środków przeznaczyliśmy na zakup sprzętu. Oczywiście musieliśmy się przygotować do nakręcenia i montażu takiego filmu, co – wbrew pozorom – nie jest wcale proste. Mogliśmy w tym względzie liczyć na pomoc Igora, licealisty z LO „Chrobry”, a także na dwóch naszych uczniów, którzy dołączyli do projektu jako pomoc techniczna. Wreszcie sala nr 13 stała się planem filmowym. Nie obyło się bez niespodzianek: wylanej herbaty podczas kręcenia początkowej sceny, wyłączonej z przegrzania kamery, lapsusów językowych. Ale udało się! Bądźcie dla nas wyrozumiali, to nasz debiut:-)

Podczas podsumowania projektu był czas na rozmowę o tym, co na nam się udało, a co mogliśmy zrobić lepiej, co i jak wykorzystamy w innych projektach. Doszliśmy do wniosku, że nakręcenie filmiku było dla nas ważne, ale sam proces jeszcze ważniejszy, przede wszystkim pożyteczny. Nie zabrakło też planów na przyszłość: chcemy wprowadzić Herbatki u księżnej do szkolnego kalendarza; mamy już wizję – na razie mglistą – jak to zrobić… Tak więc ciąg dalszy nastąpi!

Daisy na stronę

Pomagamy Filipkowi

 

balloon-991680_1920

Drodzy Rodzice!

Wkrótce Święta Bożego Narodzenia. To czas szczególny – czas dzielenia się z innymi, dawania prezentów i wspólnej radości. W tym roku myślimy o kimś wyjątkowym. Chory na rdzeniowy zanik mięśni (ang. spinal muscular atrophy-SMA) Filipek Cholewa, którego mama uczęszczała do naszego przedszkola i szkoły, zajmuje szczególne miejsce w naszych sercach. Aby powstrzymać tę straszną chorobę, 4-miesięczne maleństwo potrzebuje najdroższego leku świata. Jego koszt to kwota ogromna – 9,5 mln złotych. Dzięki wielkiemu sercu rzeszy ludzi, przez ponad miesiąc udało się zebrać pierwszy milion. Głęboko wierzymy, że dzięki mobilizacji całej społeczności uda nazbierać się kolejne miliony. W grupie siła! Jako Zespół Szkolno – Przedszkolny postanowiliśmy włączyć się w akcję pomocy Filipkowi:

IDĄ ŚWIĘTA – O FILIPKU NASZE PRZEDSZKOLE I SZKOŁA SZCZEGÓLNIE PAMIĘTA.

Jakie działania chcemy podjąć?

  1. MAKULATURA – w dniach 30 listopada do 4 grudnia będziemy zbierać makulaturę. Można ją składać w tych dniach od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00, a w czwartek w godzinach 10.00 – 17.00 na wejściu do naszego wyremontowanego budynku starego przedszkola.
  2. PUSZKI – od poniedziałku przed wejściem do budynku przedszkola będziemy zbierać aluminiowe puszki do specjalnie przygotowanego pojemnika
  3. LICYTACJE – robiąc przedświąteczne porządki na pewno stwierdzisz, że coś nie jest Ci już potrzebne, a mogłoby jeszcze komuś posłużyć (nowe lub w bardzo dobrym stanie  przedmioty, artykuły gospodarstwa domowego, ubrania, zabawki, książki itp.). Przynieś je do szkoły (na dolnym korytarzu będzie wystawiony opisany pojemnik) lub do przedszkola. Dołącz karteczkę z imieniem i nazwiskiem dziecka lub rodzica.                                             Na stronie Facebooka powstała grupa, gdzie można licytować przedmioty wystawione przez darczyńców- całość kwoty zostaje przekazana na rzecz zbiorki. Przedstawiciele szkoły i przedszkola zajmą się wystawieniem przyniesionych przedmiotów na tej stronie, następnie poinformują o wynikach licytacji i kwocie wpłaconej przez zwycięzców na konto Filipka. Jeśli ktoś chce pozostać anonimowym darczyńcą prosimy o zaznaczenie tej prośby.

4. WPŁATY –  można także wspomóc poprzez wpłaty na konto Filipka.

filipek

 

Wiemy, że RAZEM MOŻEMY WIELE! Dawanie prezentów daje często więcej radości niż ich przyjmowanie! A bezinteresowna pomoc to najpiękniejszy sposób na celebrowanie świąt. Podarujmy Filipkowi i jego rodzicom bezcenny dar – nadzieję na zdrowie i uśmiech.

 

 

GRY SAVOIR-VIVRE

 

SAVOIR-VIVRE

Zasady savoir-vivre nie powinny być obce nikomu. W ramach Szkoły z Klasą w poprzednim roku szkolnym na lekcjach wychowawczych uczniowie ustalali z nauczycielami jakie zasady dobrego wychowania wymagają w naszej szkole większego wypracowania i promowania.  Po zebraniu wszystkich propozycji stworzyliśmy listę 6 zasad, które zdaniem dzieci powinny być upowszechnione. Na bazie ustalonej listy chętni uczniowie wykonali propozycje swoich gier online. Zapraszam wszystkich uczniów do zagrania w stworzone gry, których linki znajdziecie w wiadomości na swojej poczcie szkolnej i zgłębienia zasad dobrego wychowania.
Życzę udanej zabawy

Szkoła z klasą!

Font Resize
Kontrast