W związku ze zbliżającym się szkoleniem, oraz w odpowiedzi na społeczne zapotrzebowanie 8), postanowiłem przygotować mały poradnik.
Przykład 1 – publikacja składająca się ze zwykłego tekstu
25 października 2006 r. uczniowie naszej szkoły (kl. IV, V i VIb) wybrali się do Teatru Małego w Tychach na spektakl „Tajemniczy ogród”.
Do obejrzenia przedstawienia zaprosiła nas Krakowska Agencja Artystyczna. Widowisko zostało wyreżyserowane i zagrane przez artystów Teatru Dramatycznego w Elblągu.
Sztuka została zrealizowana na podstawie znanej i lubianej przez uczniów powieści pod tym samym tytułem.
Spektakl trwał 2 godziny i 15 minut.
W tym czasie zarówno dzieci jak ich opiekunowie doskonale się bawili. Zachwyciła nas profesjonalna gra aktorów i ich wspaniały kontakt z publicznością. Muzyka i wiele utworów wokalnych zachęcały do wspólnej zabawy. Interesująca była, często zmieniająca się, dekoracja, nie brakowało też efektów specjalnych.
Podczas antraktu i po zakończeniu przedstawienia uczniowie mieli możliwość rozmowy aktorami, zakupu programów wraz z nagranymi piosenkami z widowiska oraz zdobycie autografów.
Były też wspólne fotografie. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było zobaczyć ten spektakl teatralny.
Oprac. Elżbieta Lech, Anna Ryba
Tak wygląda kod tego przykładu
<p>
25 października 2006 r. uczniowie naszej szkoły (kl. IV, V i VIb) wybrali się do Teatru Małego w Tychach na spektakl „Tajemniczy ogród”.</p>
<p>
Do obejrzenia przedstawienia zaprosiła nas Krakowska Agencja Artystyczna. Widowisko zostało wyreżyserowane i zagrane przez artystów Teatru Dramatycznego w Elblągu.<br/>
Sztuka została zrealizowana na podstawie znanej i lubianej przez uczniów powieści pod tym samym tytułem.</p>
<p>
Spektakl trwał 2 godziny i 15 minut.</p>
<p>
W tym czasie zarówno dzieci jak ich opiekunowie doskonale się bawili. Zachwyciła nas profesjonalna gra aktorów i ich wspaniały kontakt z publicznością. Muzyka i wiele utworów wokalnych zachęcały do wspólnej zabawy. Interesująca była, często zmieniająca się, dekoracja, nie brakowało też efektów specjalnych.</p>
<p>
Podczas antraktu i po zakończeniu przedstawienia uczniowie mieli możliwość rozmowy aktorami, zakupu programów wraz z nagranymi piosenkami z widowiska oraz zdobycie autografów.Były też wspólne fotografie. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było zobaczyć ten spektakl teatralny.</p>
<p>
Oprac. Elżbieta Lech, Anna Ryba</p>
Przykład 2 – tekst oraz lista numerowana
W październiku odbył się etap szkolny XII Konkurs Wiedzy Biblijnej z Ewangelii według św. Marka „ Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię” ( Mk 1,15)
W etapie szkolnym tego konkursu
- miejsce zajęła Agnieszka Golla z kl. IV a
- miejsce zajął Jakub Gola z kl. VI a
- miejsce zajęła Małgorzata Koczuba z kl. IV b.
Życzymy im powodzenia w dalszym etapie tego konkursu.
Barbara Pyclik
Tak wygląda kod tego przykładu
<p>
W październiku odbył się etap szkolny XII Konkurs Wiedzy Biblijnej z Ewangelii według św. Marka „ Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię” ( Mk 1,15)</p>
<p>
W etapie szkolnym tego konkursu </p>
<ol>
<li>
miejsce zajęła Agnieszka Golla z kl. IV a</li>
<li>
miejsce zajął Jakub Gola z kl. VI a</li>
<li>
miejsce zajęła Małgorzata Koczuba z kl. IV b.</li>
</ol>
<p>
Życzymy im powodzenia w dalszym etapie tego konkursu.</p>
Przykład 3 – tekst, lista nienumerowana, oraz cytat.
W grudniu odbył się konkurs na najlepiej kodującego nauczyciela
W pierwszym etapie nauczyciele musieli wykonać następujące czynności:
- strzelanie palcami,
- wiercenie się na krześle,
- mruganie lewym okiem,
Mottem tego konkusu są słowa WPST:
Niechaj klawiatura lekką im będzie! Niech na głowy ich posypie się deszcz mądrości, i niech się im oczy świecą jak kontrolka klawisza Caps Lock
Barbara Pyclik
Tak wygląda kod tego przykładu
<p>
W grudniu odbył się konkurs na najlepiej kodującego nauczyciela</p>
<p>
W pierwszym etapie nauczyciele musieli wykonać następujące czynności:</p>
<ul>
<li>
strzelanie palcami,</li>
<li>
wiercenie się na krześle,</li>
<li>
mruganie lewym okiem,</li>
</ul>
<p>
Mottem tego konkusu są słowa <abbr title="Wielkiego Poety Sławnego Twórcy">
WPST</abbr>
:</p>
<blockquote>
<p>
Niechaj klawiatura lekką im będzie! Niech na głowy ich posypie się deszcz mądrości, i niech się im oczy świecą jak kontrolka klawisza <kbd>
Caps Lock</kbd>
</p>
</blockquote>
<p>
Barbara Pyclik</p>
nieźle, ale lepiej było by podać nie przykłady, tylko co dana rzecz znaczy, aby wiedzieć jak robić własną publikację
Wydawało mi się jasne, że jak napiszę tekst i lista numerowana/lista nienumerowana z przykładem tak jasnym jak miejsca w zawodach, to będzie to niezłym rozwiązaniem. Co znaczy p – paragraf, li – list item, ol – ordered list itd. można przeczytać w pierwszym z brzegu linku z gugla dot. html :D Jak rozumiem da się to takż wydedukować z tego wpisu.