klasa 7b

ŚRODA 08.04.2020 r. 

Wielkanocne życzenia
WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !!! Witam w ten ostatni przedświąteczny dzień  w naszej „zdalnej szkole”. Wszyscy mamy wielką nadzieję, że po naszej przerwie w nauce obecna, trudna sytuacja zmieni się choć trochę na lepsze.  Zobaczymy jak będzie – to czas pokaże.   Na dzisiaj proponuję filmik szkoleniowy - PIŁKA RĘCZNA -podstawy gry.  Pozdrowienia !! No i życzenia na ten wspaniały Wielkanocny czas – dużo zdrówka i wielkiej pogody ducha. Big Smile  Bunny

CHEMIA

Temat: Stężenie procentowe. Szczegóły na e-mailach. Pozdrawiam.

RELIGIA

Szczęść Boże, Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez uczniów jednej ze szkół.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Przypominam o zadaniu z poprzedniej lekcji, nie wszyscy oddali.

INFORMATYKA

Spotykamy się na MEET o 10:00

Do zobaczenia.

FIZYKA

Zapraszam na bloga.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Je vous invite à la dernière leçon  devant Pâques – à 12:40, Meet. Bunny  Chick  Sheep 2 

Mme Folek

HISTORIA

Lekcja on-line, godz.12.00. Po zajęciach proszę przeczytać z podręcznika podsumowanie na str.184-186. Wybrać 3 pytania ze strony 186 i odpowiedzi wysłać do mnie.

GEOGRAFIA

Rozpoczynamy nowy dział: Usługi w Polsce. Proszę wyszukać informacje w podręczniku (str. 148 – 152) i uzupełnić rysnotkę. Jeżeli masz możliwość możesz ją wydrukować, jeżeli nie przerysuj. Wyślij zdjęcie wykonanej pracy. Pamiętajcie o mapkach myśli z poprzedniego działu (im bardziej kolorowe i rysunkowe tym wyższa ocena).

Pozdrawiam Was i życzę Wam, aby zawitał do Was w najbliższych dniach zajączek (póki co on może się przemieszczać). rysnotka - komunikacja

WTOREK 07.04.2020 r.

MATEMATYKA

Lekcja on-line Gr I.  godz. 11:00, Gr. II godz.11:30.
Życzę Wam radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy! ChickChick Chick

INFORMATYKA  CH i DZ
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 174-181
Zaczynamy nowy dział, pracę z tekstem, czyli kontynuujemy materiał z klasy 4 i 5.
Kto nie ma programu Word może korzystać z aplikacji na szkolnym koncie Google o nazwie Dokumenty.
Wykonane ćwiczenia zapiszcie w chmurze na dysku Google, gdzie zakładaliśmy w styczniu folder 2020, a w nim Informatyka.

Spotykamy się jutro o 12:00

JĘZYK  ANGIELSKI

Witam Was!  Przesyłam jeszcze raz treść egzaminu próbnego dla klas ósmych. Proszę, żebyście zrobili kolejne zadana z tego testu, proponuję zad. 8, 9 10.

OJAP-100-2004p ZR-A-2004p

Ostatnim tematem, który robiliście były czasy : Present Perfect i Past Simple. Proponuję krótki quiz dla przypomnienia tych czasów i sprawdzenia swojej wiedzy.

Present Perfect or Simple Past http://a4esl.org/q/f/z/zz29bms.htm

A dziś  nowy temat;  QUANTITY – Wyrażanie ilości. Dotyczyć będzie również rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. Dla tych, którzy nie pamiętają przypomnę, że słowa : many , a lot of , much oznaczają – wiele /  dużo         a       some,  a little,  a few  – trochę / kilka/mało .   Pamiętajmy jednak , że : many, a lot of,  a few , some stosujemy z rzeczownikami policzalnymi np. I have got many socks,  She has visited  a lot of countries. We met a few people on the train.                          Natomiast much , some,  a little , a lot of z rzeczownikami niepoliczalnymi      np. How much rice have you bought ? I have got some cake in the fridge left.  He made a little money. There is a lot of cheese. Zwróć uwagę, że słowa some , a lot of możemy stosować zarówno przed rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi np. some milk/ some apples – trochę/ kilka, a lot of  children / a lot of orange juice- wielu/ dużo.                                                                                          Pamiętaj też, że w przeczeniach i pytaniach używamy słowa – any, przed rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. np. There isn`t any bread. There aren`t any strawberries. Może wystarczy tej teorii.  Na zadanie domowe wykonaj ćw.9,10,11,12 ze str.65 Ksiązka ucznia.

Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam dużo zdrowia, spokoju, radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy

20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ...

Wychowanie fizyczne.

Witam wszystkich .Dzisiaj proszę aby każdy z was wykonał 5 ćwiczeń wzmacniających mięśnie rąk i 5 ćwiczeń wzmacniających mięśnie nóg. 10 do 15 powtórzeń każdego ćwiczenia . W ćwiczeniach można wykorzystać jakieś obciążenie .Wiele z tych ćwiczeń wykorzystywaliśmy w rozgrzewce.Pozdrawiam i zachęcam do ruchu.

 

BIOLOGIA

Witajcie kochani!!! Dzisiejszy temat: Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego. Nawiązując do naszego spotkania online: do zeszytu- tabelka podr. str.165 GRUCZOŁY DOKREWNE I  ICH HORMONY. Przejrzyjcie sobie także prezentację o układzie hormonalnym. Pozdrawiam. Miłego dniaSmile

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry! Temat dzisiejszej lekcji: Święta Wielkanocne w Niemczech.

Proszę zapoznać się z tematem pod linkiem:

https://padlet.com/jezykniemieckiszkola/k2lp7j4lnsr8

Pozdrawiam i życzę spokojnych ŚwiątSmile

Małgorzata Stalmach

 

 

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

MUZYKA 

Witam! Dzisiaj proszę was jeszcze raz o sięgnięcie do tematów ze str. 82 – 93 podręcznika. Omówione tam macie różne rodzaje zespołów instrumentalnych i wokalnych, wykonujących różne rodzaje muzyki. Proponuję wam teraz, przed świętami, i w czasie świąt, posłuchanie kliku utworów muzycznych, skomponowanych głównie z myślą o tym właśnie czasie. Zastanówcie się, i napiszcie na kartkach, jaki jest aparat wykonawczy każdego z tych utworów. Spróbujcie określić rodzaj zespołu, instrumenty, głosy, wielkość zespołu wykonującego dany utwór. Posłuchajcie muzyki, ze świadomością, kto jest jej wykonawcą. Posłuchajcie chociaż fragmentów, jeśli nie uda się wam wysłuchać całości utworów. Nie zawsze widać, kto jest wykonawcą. Zaufajcie więc swoim uszom, słuchajcie. Możecie to robić „na raty”, czyli w dowolnym czasie, po jednym utworze. Macie na to dwa tygodnie, więc rozłóżcie sobie tę przyjemność na całe święta. Sprawdźcie, co znaczą tytuły. Zwróćcie szczególną uwagę, gdzie wykonywany jest ostatni utwór, którego proponuję posłuchać w Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego. Życzę wam, i waszym bliskim,  zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych. Do usłyszenia!

A oto moje dla was propozycje muzyczne:

Stabat Mater G.B. Pergolesiego                                                                     Stabat Mater A. Vivaldiego                                                                                    Ave Maria de Caccini Vladimira Vavilova                                                                Pasja wg św. Mateusz J. S. Bacha (lub wg św. Jana)                                        Pasja wg św. Łukasza K. Pendereckiego                                                  Alleluja (Exsultate jubilate)  W.A. Mozart                                                      Alleluja z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla

RELIGIA

Witam was serdecznie w Wielkim Tygodniu, Wielkiego Postu przeżyjmy go tak, jak powinien go przeżyć człowiek kochający Boga.

Zacznijmy dzień od modlitwy, prośmy Ducha Świętego o dobre przeżycie Wielkiego Tygodnia, bądźmy z Jezusem, który umarł za nasze grzechy i zmartwychwstał, abyśmy mogli żyć wiecznie w Jego Królestwie.

Aby doświadczyć radości Zmartwychwstania ważne jest nasze pojednanie z Bogiem i ludźmi, dlatego dzisiaj katecheza na temat spowiedzi.

Temat katechezy-Wielki Post-z czego się spowiadać?

Przypomnijmy sobie tekst o kuszeniu Pana Jezusa na pustyni katech. str 428 (Łk4,1-13). Wiemy, że Pan Jezus wyszedł zwycięsko z każdej próby, jakie poddał go szatan.

W tym roku nie będzie możliwości wyspowiadania się w kościele, ale każdy z nas może pojednać się z Bogiem i najbliższymi w domu na modlitwie.

Spowiedź przyniesie dobre owoce duchowe, jeśli przeprowadzimy dokładny rachunek sumienia. Powinniśmy go robić codziennie, wieczorem przed snem podziękować Bogu za dobro oraz przeprosić za zło, które tego dnia uczyniliśmy. Pytania do rachunku sumienia możemy znaleźć w skarbczyku lub w Internecie.

Warunki sakramentu pokuty poznaliście już w klasie II. Najważniejszym z nich jest żal za grzechy, który jest wewnętrznym bólem z powodu popełnionego zła. Żal doskonały gładzi grzechy powszednie, a w wyjątkowych sytuacjach kiedy nie ma możliwości wyspowiadania się także grzechy ciężkie. (Teraz jest taka sytuacja) Musimy mieć mocne postanowienie przystąpienia do spowiedzi w najbliższym możliwym czasie i wyznanie wszystkich grzechów ciężkich od ostatniej spowiedzi.

Dziękuję wszystkim, którzy przysłali zadanie. Przypominam zapominalskim, że to zadanie na ocenę. Módlmy się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa.

Życzę owocnego przeżywania Wielkiego Tygodnia, wykorzystajcie do tego media.

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Nawiązując do naszego dzisiejszego połączenia online jeszcze raz życzę wszystkim Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Życzenia wielkanocne 2019. Najpiękniejsze życzenia na Święta ...

MATEMATYKA

Zapraszam jutro na lekcję video:
Gr I.  godz. 11:00, Gr. II godz.11:30.

Do zobaczenia!

FIZYKA

Zapraszam na dzisiejszą lekcję. Bardzo proszę, aby odsyłać rozwiązane zadania. W środę chciałabym podsumować Waszą pracę i wstawić oceny. Są osoby, które mi jeszcze nic nie wysłały. Pozdrawiam. JĘZYK NIEMIECKI Guten Morgen! Temat dzisiejszej lekcji: Obiad w restauracji. Część druga. Proszę opracować lekcję o takim temacie z padleta. Link: https://padlet.com/jezykniemieckiszkola/k2lp7j4lnsr8 hasło dostępu otrzymaliście na maila. Ważne, kto jeszcze nie odesłał rozwiązanej karty pracy, proszę to pilnie zrobić. Oceny pojawiły się na dzienniku, jak również każdy otrzymał przez maila informację zwrotną dotyczącą oceny. W razie pytań proszę pisać. PozdrawiamSmile Frau Stalmach   JĘZYK FRANCUSKI Bonjour Mes Amis! Zapraszam w środę na  lekcję online o godzinie 12.40- ostatnią przed świętami. Zalogujcie się proszę na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie. Mme Folek

PIĄTEK 03.04.2020r.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!!  Na zakończenia tygodnia miły akcent z siatkówki. Proponuję zobaczyć filmik szkoleniowy z Akademii Siatkarskiej. Ciekawy pokaz ćwiczeń w wykonaniu zawodniczek trenujących siatkówkę może zachęcić i zmobilizować do większego zaangażowania kiedy przyjdzie na to czas !!!!!!  A póki co popatrzcie.  Big Smile

MATEMATYKA

 

 ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

 

Sprawdź swoje IQ… autorstwa Anna Ryba

JĘZYK FRANCUSKI

Invitation Zapraszam Was dziś na lekcję video o 11.00, zalogujcie się parę minut przed jedenastą na szkolnego maila i czekajcie na moje zaproszenie.                                                                                                                   Mme Folek À bientôt

PLASTYKA

Witam, pozostając w temacie fotografii, proszę o przeczytanie kolejnego fragmentu rozdziału w podręczniku, o kompozycji w fotografii (str. 26-27). Wypiszcie najważniejsze słowa i ich znaczenie (te pogrubione w tekście).Proszę też obejrzeć przykłady dzieł fotograficznych znanych artystów, które macie na str. 28 -31 (wraz z komentarzami, oczywiście). Jako zadanie wykonajcie kilka fotografii, jak w zadaniu 1 ze str.  30. Możecie zastosować zaaranżowane przez was układy przedmiotów. Efekty waszych prac proszę przesłać mi na g-maila. Drugim zadaniem (dla chętnych) jest sfotografowanie koszyczka wielkanocnego i pisanek. Myślę, że nawet bez możliwości poświęcenia go w kościele, warto dla podtrzymania tradycji taki ozdobny koszyczek przygotować, i mieć go na świątecznym  stole.  Następna lekcja plastyki będzie już po świętach. Życzę spokojnych, pięknych, a przede wszystkim zdrowych Świąt. Do usłyszenia, a może zobaczenia Smile .

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiaj ostatni temat w tym dziale: Gospodarka morska  Zapoznajcie się z filmikiem. Zapiszcie temat w zeszycie, następnie uzupełnijcie notatkę: Gospodarka morska to: wykorzystanie gospodarcze położenia nad morzem oraz bogactw naturalnych z nim związanych (transport morski, pozyskiwanie surowców, energetyka, przemysł stoczniowy, rybołówstwo, turystyka).   Największe polskie porty morskie znajdują się w …. . W strukturze przeładunków polskich portów dominują towary masowe (np.:…) i drobnicowe (np.:…). Największy port (….) specjalizuje się w przeładunku …. . Korzystając z diagramu na str. 144 w podręczniku podajcie strukturę polskich połowów ryb i innych organizmów żywych. Wykonajcie w ćwiczeniach zad.1, 2, 4 i 5 (str. 88 – 89). Podsumowaniem pracy z działu 4 będzie wykonanie mapy myśli. Proszę wybierzcie z każdego tematu najważniejsze informacje (można w tym celu skorzystać z podsumowania w podręczniku str. 145 oraz z Zapamiętaj! w ćwiczeniach po każdym temacie). Mapa myśli będzie na ocenę (powinna być kolorowa, mieć krótkie zwięzłe informacje, rysunki – będą szczególnie przeze mnie punktowane, ramki, chmurki, strzałki itd.). Wykonacie zdjęcie Swojej pracy (może być na dwóch zdjęciach, żeby było wyraźnie widać) i wyślijcie na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) do 15 kwietnia.

CZWARTEK 02.04.2020r. 

JĘZYK FRANCUSKI Bonjour. Rozpoczynamy nowy rozdział, robimy zakładkę w zeszycie i zapisujemy na niej tytuł UNITE 5- Le Club des citadins oraz 4 podpunkty z różowej kolumny „communication”-podręcznik str.87. Prośba na przyszły tydzień. Posłuchajcie dialogu z podręcznika- str.87, nagranie 34 dostępne w: http://www.chmura.klett.pl/ lub na płycie z podręcznika. Spróbujcie odpowiedzieć na 4 pytania z ćwiczenia 5 str. 87 w podręczniku. Wspólnie sprawdzimy na następnej lekcji wideo. A plus! Wychowanie fizyczne. Witam i zachęcam do obejrzenia filmiku o technice pchnięcia kulą .          Myślę ze jak wszystko się unormuje poćwiczymy na nowym obiekcie. https://www.youtube.com/watch?v=fFctMQOnB9A

JĘZYK POLSKI

Temat: Szkoła dawniej i dziś. Jak wyglądała szkoła polska w XIX w., a jak wygląda dziś? Praca z tekstem. Lektura jest dostępna on-line- „Syzyfowe prace”.  Przerysuj i uzupełnij tabelę. Zadanie wykonaj w zeszycie. Szkoła opisana w „Syzyfowych pracach” Dzisiejsza szkoła     przedmioty szkolne, nauczany materiał metody nauki dostęp dzieci do edukacji Nauczyciele, relacje miedzy nauczycielami uczniami oraz między nauczycielami i rodzicami zachowanie uczniów rozrywki dzieci   

 

Zagadnienia
warunki nauki

 

Zapraszam na lekcję video jutro: Gr. I godz. 9:00 Gr. II godz. 9:40

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność.  Szczegóły na Waszych e-mailach.

HISTORIA

Zapraszam na lekcję on-line I gr.11.00, II gr.11.30.

ŚRODA 01.04.2020r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE Witam !! Dzisiaj dzień z koszykówką. Polecam filmik, w którym można zobaczyć znane Wam elementy i ćwiczenia z zakresu tej gry zespołowej. Pozdrawiam. JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was. Dziś sprawdzian próbny 8-klasisty. Ale też możecie spróbować go zrobić. Proszę zapoznajcie się z zasadami pisania sprawdzianu, wypełniania karty odpowiedzi. Wysyłam dziś całość  ale proponuję rozbić sprawdzian na trzy części. Dziś zróbcie zad:  1(0-4),  zad2 ( 0-4),   zad3( 0-4 ),   zad4( 0-  4 ),   zad5 ( 0-4 ), czyli listening comprehension i functions, . Na następnych lekcjach zrobicie pozostałe zadania. POWODZENIA! KO-2004

OJAP-100-2004p ZR-A-2004p

RELIGIA

Szczęść Boże, witam was serdecznie Katechezę zawsze zaczynamy od modlitwy, proście  Ducha Świętego, aby was prowadził, umacniał i uświęcał. Zachęcam nadal do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, ofiarujcie w tej intencji jedną dziesiątkę różańca. Temat katechezy: Niewzruszona wiara Na początek zaśpiewajcie z Magdą Anioł ”Zaufaj Panu już dziś”. https://www.youtube.com/watch?v=X219S_0h5Ns Napisz jakie określenia kojarzą ci się z tym słowem? (do zeszytu) Człowiek ma rozum i serce: w różnych sytuacjach pojawia się dylemat co zrobić? iść za głosem serca(zaufać, uwierzyć, zawierzyć człowiekowi, Bogu) czy też kierować się logiką rozumu. Potęga wiary przekracza ludzką logikę. Przypomnijmy sobie proroka Jeremiasza https://www.youtube.com/watch?v=EAAvI64ifyQ Wiara –to moja relacja z Jezusem. Jezus nazywa mnie swoim przyjacielem -”Wy jesteście przyjaciółmi moimi , jeżeli czynicie to, co wam przykazuję”. Przyjaźń zobowiązuje, zastanów się jak o nią dbasz? Zadanie na ocenę( obowiązkowe) Katechizm str 84 zad 1 i 2, wyślij odpowiedź na mojego e-maila barbara.pyclik@zsppiasek.pl

MATEMATYKA ON-LINE

Zaproszenie dostępne na szkolnym g-mailu Wink Pozdrawiam!

FIZYKA

Lekcja

JĘZYK POLSKI

Temat: Geneza „Syzyfowych prac”. Na podstawie omówienia lektury zróbcie notatkę o Stefanie Żeromskim. Wynotujcie również to, co dotyczy przyczyn powstania (genezy) „Syzyfowych prac”. https://www.youtube.com/watch?v=dn1sL8yzDR8&t=210s

HISTORIA

Uwaga zmiana terminu spotkania on-line na czwartek 11.00. Temat na dziś:Sprawa polska w czasie I wojny światowej. str.180-183. Pytania do opracowania i przesłania do mnie.  Jakie państwo wydało Akt 5 listopada i czego on dotyczył?  Kto wchodził w skład Rady Regencyjnej i w jakim mieści e powstała? Thomas Woodrow Wilson a sprawa polska. Wymień Polaków wchodzących w skład delegacji na konferencji w Paryżu.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiejszy temat: Energetyka Zapoznajcie się z prezentacją i filmikiem. Następnie korzystając z podręcznika str. 138 – 141 wykonajcie w zeszycie ćwiczeń str. 86 INFORMATYKA DZ i CH Witajcie! Dzisiaj coś trudniejszego. Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i zastanów sie przez chwile nad materiałem z podrecznika str. 157-168 Spotkamy sie na lekcji on-line, zobaczycie że wcale nie jest to takie trudne. Zobacz czy na Youtube są jakieś kursy programu Logomocja. Czy zauważyłeś, że zazwyczaj prowadzą je bardzo młodzi programiści. CHEMIA Lekcja on-line 10:20  (na e-maila przyjdzie zaproszenie).

WTOREK 31.03.2020r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE Witam !!!  Dzisiaj będzie bardzo krótko. Polecam filmik  - „ćwiczenia z krzesłem”.  Zachęcam do wykonania kilku obejrzanych ćwiczeń !!! Pamiętajcie o bezpieczeństwie w trakcie  tego zadania. Miłego popołudnia. JĘZYK NIEMIECKI Dzień dobry, Dziękuję wszystkim, którzy odezwali się wczoraj przez maila (wszystkie osoby, które przesłały rozwiązania otrzymują plusa z aktywności). Ci którzy nie napisali do mnie, proszę pilnie przesłać chociaż powitanie, ponieważ potrzebuję Wasze adresy mailowe – jest to obowiązek!!! Będziemy komunikować się przede wszystkim przez maile, jeżeli będzie coś dodatkowego poinformuję o tym. Chciałabym również od poniedziałku udostępniać Wam lekcje na padlecie (będzie to dla Was bardziej czytelne i przejrzyste) dlatego potrzebuję pilnie Wasze adresy mailowe. Dzisiaj jeszcze znajdziecie lekcję pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/19FRy2aQ545rwKWfhbAUC-pnIwtvAFF0Q/view?usp=sharing Czas na realizację lekcji do poniedziałku 6.04.20 Przesyłam również dzisiaj wyjątkowo poniżej informację o ocenach, żeby wszyscy się zapoznali: Drodzy Uczniowie! Po przeanalizowaniu wstępnie Waszych dotychczasowych ocen, proponuję podejść do tego rozsądnie i ze spokojem. Nie zdążyliśmy napisać sprawdzianu z rozdziału 3, dlatego proszę wykonać na ocenę krótką kartę pracy dotyczącą materiału z rozdziału 3. Proszę o odesłanie jej na mojego maila służbowego w formie zdjęcia rozwiązanej karty pracy w terminie nieprzekraczalnym do czwartku tj. 02.04.20. Pamiętajcie, aby zdjęcie podpisać imieniem, nazwiskiem i klasą. Otrzymacie ode mnie tak szybko jak będzie to możliwe informację zwrotną z otrzymaną przez Was oceną, którą wpiszę do dziennika jako kartę pracy (będzie to ocena z materiału za rozdziału 3). Udostępnię również po ocenieniu kartę rozwiązań, żeby każdy mógł sobie w spokoju porównać swoje odpowiedzi. Proszę pamiętać, że nie będzie zbyt wiele możliwości zdobycia ocen w tym trudnych okresie i dlatego proszę o poważne potraktowanie tej informacji. W razie pytań i wątpliwości proszę pisać. Serdecznie Was pozdrawiam, życząc dużo zdrowia, siły i cierpliwości. Małgorzata Stalmach Link do karty pracy z rozdziału 3: https://drive.google.com/file/d/1YFNsdBb40UNEtH-vcfy79MhpTMpWJzwK/view?usp=sharing P.S. Czekam na Wasze maile – pilne!!! mój mail służbowy: malgorzata.stalmach@zsppiasek.pl

JĘZYK POLSKI

Praca z zadaniami wysłanymi na e-maila.

MATEMATYKA

 

Zapraszam na lekcję on-line w środę (link na szkolnym g-mailu): Gr. I o godz. 9:00, Gr. II o godz. 9:30. Do zobaczenia!

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r. 

 

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie.  Dzisiejsze spotkanie online ze względów niezależnych ode mnie nie doszło do skutku…sieć się zawiesza, ale myślę że to chwiloweSmile Proponuję spotkanie online w przyszły pon. o godz. 8.00. Mam nadzieję, że nam się uda spotkać. Zróbcie na razie wszystko według naszych wcześniejszych ustaleń. Do szybkiego zobaczenia. Pozdrawiam.

RELIGIA

Szczęść Boże Proszę, abyście również zaczęli od modlitwy jak robimy to w czasie każdej katechezy, proście Ducha Świętego, aby was prowadził, powierzajcie Panu Bogu siebie, swoje rodziny i modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa. Zapiszcie temat katechezy: Dlaczego 13 nie jest pechowa? Grzechy przeciw wierze. – Co powszechnie mówi się o liczbie trzynaście ? – Skąd bierze się w człowieku lęk przed trzynastką?  – Co trzynastka ma wspólnego z pechem? – Z jakimi jeszcze przesądami spotkaliście się ?    Zobaczcie krótki filmik https://www.youtube.com/watch?v=_lpw7tuDbhY To człowiek nadaje magiczne znaczenie przesądom i różnym znakom. Ze zwykłej trzynastki czy „czarnego kota” może zrobić magię. Trzynastka, czy kot nie są ani dobre ani złe. Czasem jednak stawia się je wyżej niż samego Boga. Możemy się zastanowić, kto ma większą moc kot czy Jezus? Przeczytajcie dwa teksty , które są w katechizmie str.79 z  Kpł 19,31 oraz Dz 16, 16-19. To teksty mówiące o wróżeniu i wywoływaniu duchów. Oznacza to, że problem wróżenia towarzyszy ludziom w każdym czasie. Odpowiedzcie Kto sprawił, że niewolnica mogła wróżyć? Kiedy tę możliwość straciła? Dlaczego właścicielom niewolnicy nie spodobało się uwolnienie jej? Dlaczego nie winniśmy zwracać się o radę do wróżbitów i osób wywołujących duchy? Czego oczekuje Bóg od wierzących w Niego? Zapoznajcie się także z tekstami Katechizmu Kościoła katolickiego (2110, 2138, 2116) -Czego oczekuje od nas Bóg w pierwszym przykazaniu? -Co może być współczesnym bożkiem? Napisz jakie działania możemy podjąć, aby pogłębić swoją wiarę?

MUZYKA

Dzień dobry! Dziś zadanie muzyczne. Wczoraj polski świat muzyczny stracił wielkiego artystę. W wieku 86 lat zmarł jeden z największych polskich kompozytorów współczesnych, światowej sławy twórca, dyrygent i pedagog, Krzysztof Penderecki. Proszę was więc o napisanie na kartce notatki o kompozytorze i jego twórczości, nie tylko w oparciu o wiadomości podręcznikowe.  Można wykorzystać wydruki z internetu (fotografie), jednak informacje proszę napisać własnoręcznie. Można też wykonać album lub lapbook, I proszę też znaleźć w tym tygodniu chwilkę na posłuchanie muzyki K. Pendereckiego. Proponuję fragment Koncertu skrzypcowego nr 2 „Matamorphosen” pod dyrekcją autora, lub Song of Cherubim, albo też Symfonię nr 3. Muzyka Krzysztofa Pendereckiego jest muzyką docenianą na całym świecie, wykonywaną przez największych artystów i dyrygentów. Jest to jednak muzyka współczesna, nie tak łatwa w odbiorze, jak utwory epok minionych. Dlatego proszę o wysłuchanie choć krótkich fragmentów utworów, by mieć odrobinę wyobrażenia, o jakiej muzyce mówimy. Do usłyszenia za tydzień!

JĘZYK POLSKI

Praca z zadaniami wysłanymi na e-maila.

MATEMATYKA

 

 

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry, Proszę pobrać link do dzisiejszej lekcji i zapoznać się z zawartymi tam informacjami. Pozdrawiam: https://drive.google.com/file/d/1GFh6hw8XLn8_I5j09MP22jVtyfy4Yg9p/view?usp=sharing

FIZYKA

Witam. Aby odciążyć trochę stronę internetową, przenosimy się na bloga. Na stronie będę umieszczać tylko linki do odpowiednich postów. Do zobaczenia po południu. Pozdrawiam

PIĄTEK 27.03.2020 r. 

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam wszystkich bardzo serdecznie !!!  Kolejny dzień zdalnej nauki za Wami. Powinniście się zrelaksować i wypocząć Big Smile. Ale nie zapominajcie, że czynny wypoczynek też jest bardzo ważny.  Proponuję  kilka skłonów, pajacyków, przysiadów,  krążeń RR (może nawet na świeżym powietrzu).  Big Smile Cool  Ruszajcie się, ćwiczcie  –   każda w miarę możliwości. Korzystajcie z wcześniejszych filmików fitness, również w dniach wolnych od nauki !! Big Smile

 FIZYKA

Zapraszam na spotkanie online w poniedziałek o 13.00. Pozdrawiam

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour! Zachęcam do zabawy z MINIONKAMI. Polecenie do filmiku: „Regarde attentivement et réponds aux questions = Obejrzyj uważnie  i odpowiedz na pytania”.Tu znajdziesz filmik Minionki organizują wesele: https://www.youtube.com/watch?v=IdUNWk6c42Y Bonne week-end !

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

 

Ilu uczniów… autorstwa Anna Ryba

BIOLOGIA

Witam serdecznie. Dotarliśmy już do piątkuSmile HUURRAA!!! Proszę o wpisanie dziś do zeszytu tematu: Higiena i choroby układu wydalniczego. Zapoznajcie się z tematem. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami dotyczącymi prezentacji: MAX 10 slajdów. Wiadomości tylko z książki. Zdjęcia mogą być wklejone z internetu. Prezentacja ma być z całego układu wydalniczego (czyli tylko 2 lekcjeSmile Jak będziecie gotowi, wyślijcie prezentacje na gmaila. Odpoczywajcie w weekend- możecie też pomóc w porządkach przedświątecznychSmile Pozdrawiam.

MATEMATYKA

 

Równania – podsumowanie autorstwa Anna Ryba

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves Proszę  o wykonanie zadania tu dostępnego: 9a j.fr.kl.7 26.03                  i przesłanie rozwiązań na  adres: beata.folek@zsppiasek.pl. Dla chętnych ćwiczenie dodatkowe na ocenę:9b j.fr.kl.7 26.03 . Przypominam, że następna „leçon vidéo” w środę 1 kwietnia o 12.00. To nie żart z okazji PRIMA APRILIS. Au revoir mes amis!

GEOGRAFIA

Witam. Zapiszcie w zeszycie temat: Zmiany w polskim przemyśle.  Następnie wpiszcie do zeszytu punkty z filmiku oraz slajdy (skutki restrukturyzacji i przemysł elektromaszynowy). Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczeń stronę 84. https://youtu.be/NknI9z6zncg

 

CZWARTEK 26.03.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI Bonjour mes élèves Dziękuję Wam za obecność na naszej premierowej „leçon vidéo”. Następne spotkanie w środę   1 kwietnia o 13.00, to nie żart z okazji PRIMA APRILIS. Bon appétit mes amis!

WYCHOWANIE FIZYCZNE (dz)

Dzień dobry! Niestety czas zdalnej nauki z przyczyn oczywistych się przedłużył. Ale „damy radę”. Wiecie doskonale, że pokaz każdego ćwiczenia na lekcjach wf jest bardzo ważnym elementem. Będziemy więc teraz korzystać   z filmików szkoleniowych ( mamy to również w programie nauczania). Jednocześnie zachęcam do czynnego udziału w ćwiczenia – szczególnie, że wszyscy obecnie jesteśmy trochę „unieruchomieni”. Dzisiaj dla Was filmik – „Fitness dla początkujących”. Niektóre z tych ćwiczeń wykonywałyśmy na lekcjach. Powodzenia  Big Smile

JĘZYK POLSKI

Kontynuujemy wczorajszy temat. Przygotujcie plan przemówienia na jeden z poniższych tematów i wyślijcie na mojego maila ( do środy) – Czy nastolatek ma prawo do prywatności? – Jak dbać o prywatność w sieci? – Wpływ reklam na widza. Wskazówki do zadania (na końcu prezentacji znajduje się ciekawostka) : przemówienie Dla chętnych: napisz lub wygłoś (nagraj i mi prześlij) przemówienie według stworzonego planu. Zapraszam Was jutro na spotkanie on- line: gr. I godz. 12:40 gr. II godz. 13:20

MATEMATYKA

 

PLASTYKA Wyjątkowo dzisiaj, zamiast muzyki, mam dla was zadanie plastyczne, związane z tym, co zatrzymuje nas wszystkich teraz w domach, i nie pozwala na normalne spotkania i chodzenie do szkoły. Wykonajcie dowolną techniką, na kartce formatu A4, mini plakat ostrzegający przed koronawirusem, zachęcający do zachowania ostrożności i przestrzegania zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego na co dzień. Plakat ma być czytelny, widoczny, ma mieć krótki tekst (czasem wystarcza jedno słowo!), wyraziste barwy i dobrą kompozycję. Umieśćcie go w domu, w widocznym miejscu. Niech spełnia swoje zadanie! Prześlijcie mi na gmaila zdjęcia swoich prac! A po odwołaniu stanu zagrożenia niech wasze plakaty znajdą się w teczkach na prace plastyczne, które przyniesiecie potem do szkoły. Znów macie na to tydzień. Pozdrawiam, życzę powodzenia! A w przyszłym tygodniu spróbujemy może wspólnie pośpiewać?…

CHEMIA

Temat:Woda jako rozpuszczalnik. Wysłałam Wam dzisiejszą lekcję na Waszego maila, gdyby ktoś nie otrzymał ode mnie wiadomości, proszę napisać do mnie na adres: aleksandra.furman@zsppiasek.pl

HISTORIA

Temat: Rewolucja w Rosji.

  • Podręczni str.175-179 lub film.

 

 

  •  Na co zwrócić uwagę: Lenin, Dzierżyński, tabelka w podręczniku (bolszewicy, mienszewicy, eserowcy)

 

      W przyszłym tygodniu zapraszam na spotkanie on-line. Zalogujcie się na pocztę gmail i czekajcie na zaproszenie. Środa godz. 11.00

ŚRODA 25.03.2020 r

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves! Przeczytajcie informacje o zwierzętach domowych we Francji ze strony 82, 83 w podręczniku. Następnie uzupełnijcie poniższe zdanie i przepiszcie je do zeszytu: Les 9 animaux de compagnie populaires en France ce sont: ……………………………… . Zapraszam jutro na 13.00 na lekcję wideo . Zalogujcie się na Wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenieSmile À demain!

JĘZYK POLSKI

Temat lekcji: Jak przemawiać, aby odnieść zamierzony skutek? Przeczytajcie tekst ze strony 275 w podręczniku. Wykonajcie ćw. 1. Następnie stwórzcie notatkę na temat przemówienia ( na podstawie tabeli ze strony 280  i 281). Wykonajcie zad. 4. Przypominam o czytaniu „Syzyfowych prac” oraz o przesłaniu zadania z piątku, jeżeli ktoś jeszcze togo nie zrobił.

RELIGIA

Szczęść Boże Witam was w piękną uroczystość Zwiastowania Pańskiego, która przypomina nam o tym wielkim zdarzeniu, od którego rozpoczęła się nowa era w dziejach ludzkości. Archanioł Gabriel przyszedł do Maryi, niewiasty z Nazaretu, by zwiastować Jej, że to na Niej spełnią się obietnice proroków, a Jej Syn, którego pocznie w cudowny i dziewiczy sposób za sprawą Ducha Świętego, będzie Synem samego Boga. Przeczytajcie Łk 1,26-38 Zachęcam was dzisiaj do łączności z Ojcem Świętym Franciszkiem, który wzywa o godz. 12.00 do modlitwy Ojcze nasz o zatrzymanie pandemii .Papież Franciszek

FIZYKA

Przesyłam Wam nową lekcję. Zaczynamy nowy dział. Zróbcie sobie w zeszycie zakładkę Dynamika. Resztę dowiecie się z lekcji. Pozdrawiam Wychowanie fizyczne. Dzień dobry .Zachęcam do wykonania treningu pokazanego na filmie. https://youtu.be/oKLMHA9ylYo

 Już niedługo się spotkamy (on-line) i bardzo się z tego cieszę. Natomiast dzisiaj praca samodzielna. Temat: I wojna światowa na ziemiach polskich. str.170-174. Dla tych co wolą obejrzeć prezentacja. Nacobezu
  • bitwy pod Tanennbergiem i Gorolicami

 

 

  • wojna manewrowa

 

 

  •  Kompania Kadrowa

 

 

  •  Legiony Polskie i I Brygada Legionów Polskich

 

 

  •  kryzys przysięgowy

 

 

  •  Komitet Narodowy Polski (cel działania, stosunek Wielkiej Brytanii i Francji do Komitetu)

 

 

  •  Józef Haller

 

 

  •  Błękitna Armia czyli skąd wzięło się wojsko polskie we Francji?

 

 

  •  dlaczego mój syn nazywa się Ignacy czyli dlaczego postać Ignacego Jana Paderewskiego jest taka ważna?

 

      Za zrobienie notatki daję plusa, ale nie trzeba robić notatki, trzeba wiedzieć:

  • Gdzie toczyły się walki na ziemiach polskich?

 

 

  • Czy powstanie i działanie  Legionów i Piłsudskiego pomogło w odzyskaniu przez Polskę niepodległości?

 

      Jak się spotkamy to pogadamy. Do zobaczenia.

GEOGRAFIA

Było o produkcji roślinnej czas na produkcję zwierzęcą. Zapoznaj się z materiałem, następnie wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2 i 3 str. 82 – 83. W zeszycie zapisz temat: Produkcja zwierzęca i wytłumacz pojęcie pogłowie. Temat w podręczniku str. 131 – 133 Produkcja zwierzęca CHEMIA Temat: Woda właściwości i rola w przyrodzie. Zapisz w zeszycie przedmiotowym: Właściwości wody:

  • Występuje w trzech stanach skupienia: ciekłym (woda), stałym (lód) i gazowym (para wodna)

 

 

  •   Temperatura topnienia 0o C

 

 

  • Temperatura wrzenia 100o C

 

 

  • Wraz ze zmianą temperatury gęstość wody się zmienia, największą gęstość woda ma w temperaturze 4o C

 

 

  •  Woda zwiększa objętość podczas zamarzania, a tym samym gęstość się zmniejsza.

 

 

  •  Im wyższa wysokość n.p.m. (nad poziomem morza) tym wartości ciśnienia i temperatury wrzenia wody są niższe

 

      Napisz w zeszycie jakie są źródła zanieczyszczeń wody i jak racjonalnie nią gospodarować.

WTOREK 24.03.2020

INFORMATYKA Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od środy możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas! Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email. Zróbcie sobie grupę w komunikatorze Hangouts na Waszych konta email i spotkajcie się na Video konferencji. Porozmawiajcie o Waszych opiniach na temat komunikatorów internetowych i porównajcie je z Hangouts.

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj kolejny dzień z rozprawką. Wpiszcie do zeszytu temat: Szkoła pisania- rozprawka. Następnie pod tematem wykonajcie zadanie. Wykonajcie również poniższe ćwiczenia.          Przypominam o zadaniu z piątku oraz o czytaniu lektury.

JĘZYK NIEMIECKI

KARTA PRACY (24.03.20) Dzień dobry! Temat dzisiejszej lekcji: Co robisz w wolnym czasie? Powtórzenie słownictwa. Proszę obejrzeć filmik przypominający słownictwo z zakresu spędzania wolnego czasu (nowe zwroty proszę przetłumaczyć do zeszytu) https://www.youtube.com/watch?v=6PpEgL_O8ts https://www.youtube.com/watch?v=nztPPxpkEfQ Aufgabe1: Uzupełnij zdania podanymi czasownikami w czasie teraźniejszym i ułóż je w kolejności przebiegu dnia! Was macht Tristian am Wochenende?

  1. Am Abend ……………… er sich mit seinem Freunden vor dem Billiardclub. (treffen)

 

 

  •   Um drei Uhr ………… er eine halbe Stunde mit seiner Mutter. (telefonieren)

 

 

  •  Er ……………….. um 8 Uhr im Badezimmer. (duschen)

 

 

  •  Er ………………… am Morgen um 8.30 Uhr mit seiner Familie. (frühstücken)

 

 

  •  Vor dem Schlafengehen …………… Tristian noch eine Stunde lang ……… (fernsehen)

 

 

  •  Tristian ……… gegen 7.30 Uhr …………. (aufstehen)

 

 

  •  Bis halb eins ……………. er in Ruhe seine Zeitung. (lesen)

 

 

  •  Er ………… sein Mittagsessen gegen halb zwei. (essen)

 

 

  • Am Nachmittag ………….. er eine Stunde Rad. (fahren)

 

      Aufgabe 2: Odpowiedz pisemnie na pytanie: Was machst du gern in deiner Freizeit? (min. 5 zdań)   PozdrawiamSmile Małgorzata Stalmach

MATEMATYKA

Ciąg dalszy powtórki z równań Smile

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Moi mili. Jutro (25.03.2020) środa chciałabym, aby każdy z was przed godz. 9.00 zalogował ma szkolnego gmaila.  Na gmailu będzie link- zaproszenie na połączenie online. Połączymy się na meecie. Nie wiem jak nam to wyjdzie bo dla mnie to też nowośćSmile Mam Wam do przekazania parę ważnych informacji. W razie jakichkolwiek problemów piszcie przez dziennik elektroniczny. Przekazujcie tę wiadomość sobie nawzajem przez różne komunikatory wirtualne. Czekam na Was jutro. Pozdrawiam. Pani MariolaSmile

BIOLOGIA

Dzień dobry wszystkim. Dobrnęliśmy do zakończenia działu V (Układ krążenia). Przeczytajcie proszę PODSUMOWANIE str. 129 oraz rozwiąż test „Wiesz czy nie wiesz” str. 131 ( tak jak to robiliśmy dotychczas). Miłego dnia. Pozdrawiam

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj wrócimy do rozprawki. Powtórzcie sobie wszystko, co wiecie na temat tej formy wypowiedzi (co to jest teza, hipoteza, argument, kontrargument) i obejrzyjcie krótki filmik:

 

 

>

 

 

 

Następnie przypomnijcie sobie, jak się tworzy plan rozprawki.

FIZYKA

Witam Was w nowym tygodniu. Dzisiaj powtórzymy sobie wszystkie wielkości fizyczne, które do tej pory poznaliśmy. Powtóreczka.

Od środy mam nadzieje ruszymy z nowym materiałem. Pozdrawiam

Przypominam o marcowym wyzwaniu.

JĘZYK ANGIELSKI

W celu dalszego utrwalania czasu Present Perfect przypomnijcie sobie czasowniki nieregularne rozwiązując poniższe ćwiczenia: ćw.1, ćw.2

Następnie potrenujcie tworzenie zdań w czasie Present Perfect ćw.3

JĘZYK NIEMIECKI

Zachęcam do obejrzenia filmiku na stronie internetowej: docwiczenia.pl , kod: D7NP5L i wykonania zadań z zeszytu ćwiczeń na stronie 110

PIĄTEK 20.03.2020r.

 MATEMATYKA

Na dzisiaj proponuję zadania logiczne:

SUDOKU

PROBLEM SKOCZKA

Miłego dnia!

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. W chwili wolnej proszę o wykonanie ćwiczenia: WYKRYWANIE WITAMINY C W SOKU Z OWOCÓW- podr. str. 81. Wnioski proszę zapisać w zeszycie. Może być mały problem z jodyną- można ją zastąpić fioletem lub atramentem. W razie pytań piszcie przez dziennik. Pozdrawiam.Miłego dniaSmile

JĘZYK POLSKI

Wpiszcie do zeszytu temat:  Praca z tekstem- utrwalenie
wiadomości.  Przeczytajcie króciutki tekst ze strony 107
w podręczniku i rozwiążcie zadania 1-4- wpiszcie do zeszytu.
( zad. 1- wpiszcie całe pytanie i odpowiedź – nie tylko np. 1a,
zad. 2-3- tak jak w poleceniu,
zad. 4- tylko pierwsza kropka- nie piszcie jeszcze całej wypowiedzi- zbierzcie argumenty)

Odpowiedzi z zadań 2-4 wyślijcie mi
na maila:basia.szendzielorz@zsppiasek.pl

Warto obejrzeć dziś na TVP KULTURA :

MAŁY KSIĄŻĘ – nagrodzony Cezarem w 2016 roku animowany film Marka Osborne’a jest nowatorską adaptacją słynnej książki
francuskiego pisarza Antoine’a de Saint-Exupéry’ego - godz. 16:15.

Pozdrawiam Smile

 JĘZYK ANGIELSKI

Czas Present-Perfect – rozwiążcie krótki TEST ,  a odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Możecie je również wysłać na mój adres mailowySmile

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!    Dziś druga część ćwiczeń  związanych z nazwami części ciała: 5 j.fr kl.7 20.03 Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie proszę na tych kartkach, jeśli nie, notujcie rozwiązania w zeszycie.                                                                      Bon week-end mes amis!

GEOGRAFIA

Witam! Dzisiaj quiz z rozpoznawania roślin uprawnych (niektórzy już robili, ale nie zaszkodzi powtórzyć). Przyjrzyj się pierwszemu zdjęciu, spróbuj odgadnąć co to za roślina. Na następnym slajdzie będzie odpowiedź itd. Życzę powodzenia. Pozdrawiam

Produkcja_ro_linna_w_Polsce_quiz (1)

CZWARTEK 19.03.2020r.

JĘZYK POLSKI

Na dzisiaj powtórka z imiesłowów.
https://epodreczniki.pl/a/imieslowy-i-ich-rodzaje/DpWM5YJeS

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!    Dziś utrwalamy słówka związane z nazwami części ciała. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie proszę na tych kartkach, jeśli nie, notujcie rozwiązania w zeszycie. 4 j.fr kl.7 19.03.

Bonne journée😊

 JĘZYK ANGIELSKI

Utrwalenie czasu Present Perfect – wykonaj w zeszycie ćw. 3 i 4 z podręcznika str.61. Jeśli potrzebujesz więcej powtórki zajrzyj tutaj: Present Perfect. Oh no! ROCK YOUR ENGLISH

CHEMIA

Wartościowość pierwiastków chemicznych

 Zachęcam do skorzystania z linku i przypomnienia sobie wiadomości o wartościowości pierwiastków, wzorach sumarycznych i strukturalnych związków chemicznych. Znajdują się tam także zadania, postarajcie się najpierw je rozwiązać, a potem możecie sprawdzić odpowiedzi (zadanie domowe proszę pominąć).

https://epodreczniki.pl/a/wartosciowosc-pierwiastkow-chemicznych/Dt5RDQeTn

BIOLOGIA

Witam serdecznie w dniu dzisiejszym.  Przypomnijcie sobie proszę zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego: choroby alergiczne i alergeny. (podr. str. 126). Poczytajcie także które alergeny zwiększają ryzyko zachorowań. Będę także wysyłać wiadomości przez dziennik. Pozdrawiam. Miłego dniaSmile

HISTORIA

Przesłałam pocztą e-dziennika wiadomość do Was. Proszę o informację zwrotną.

MATEMATYKA

Od 16 marca na stronie math.edu.pl są organizowane konkursy matematyczne. Każdy konkurs to zbiór zadań i łamigłówek matematycznych o różnym stopniu trudności. Konkursy są darmowe, a ich głównym celem jest zaangażowanie uczniów do podjęcia drobnego wysiłku umysłowego. Konkursy będą organizowane od poniedziałku do piątku aż do odwołania. Zapraszamy przede wszystkim uczniów, ale nie tylko. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Warunkiem udziału w konkursie jest bezpłatna REJESTRACJA
Tutaj INFORMACJA jak udzielać odpowiedzi oraz PRZYKŁADOWY KONKURS.

Zachęcam do udziału!

ŚRODA 18.03.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour à tous!                                                                                                              Dziś utrwalamy  godziny. Obejrzyjcie proszę  filmik L’heure dans la conversation https://www.youtube.com/watch?v=pGVZ9Ds1lcw przypominający zasady podawania godzin. W trakcie oglądania  drugiego filmu przećwiczycie tę umiejętność Exercice pour réviser https://www.youtube.com/watch?v=phuIwOCpOSg&list=PLwffdmFrB3HsBgENo1KvS84dxyQdq_EXi                                     DICO= słowniczek le matin -rano, l’après-midi – po południu,le soir-wieczór, la nuit-noc                                                                                               À demain😊

INFORMATYKA

Obejrzyj poniższy film. Załóż konto Microsoft i skorzystaj z Word online. Jest to dobre rozwiązanie jak ktoś nie ma wykupionego pakietu MsOffice. Zobacz czy pozostałe programy biurowe, które znasz z lekcji również są w bezpłatnej wersji.

MUZYKA

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu pragnę wam, drodzy uczniowie, polecić przeczytanie mądrego tekstu, mówiącego o wpływie muzyki na mózg, szczególnie w aspekcie rozwoju dziecka. Znajdziecie tu odpowiedź na często zadawane przez niektórych z was pytanie:” po co mi w ogóle muzyka, do czego mi się ona przyda???”.

A po zapoznaniu się z tekstem (macie na to caaaaały tydzień) możecie posłuchać tego lub owego utworu muzycznego, ze świadomością, jak dobroczynny wpływ ma on na wasz umysł. Pozdrawiam, J. Kukla.

PS. A dla chętnych jeszcze poważny  filmik1 i  wesoły filmik2! Miłego oglądania!

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Witam Was bardzo serdecznie. Na pewno zadajecie sobie pytanie: „Jak długo to jeszcze potrwa”? Otóż niestety nikt na dzień dzisiejszy nie zna odpowiedzi Frown Póki co ruszyła platforma na naszej stronie szkoły. Każdy nauczyciel wrzuca dla Was zadania na dany  dzień. Proszę, zaglądajcie na nią codziennie i stosujcie się do poleceń danego przedmiotowca. Myślę, że wasza wiedza na temat zagrożeń ze strony koronawirusa jest na tyle bogata, iż nie muszę Wam przypominać o pozostaniu w domach i ograniczeniu kontaktów międzyludzkich do minimum. W razie jakichkolwiek pytań można pisać do mnie przez dziennik elektroniczny- jestem do Waszej dyspozycji.  Pozdrawiam. 

Pastuszka Mariola. W ramach integracji domowej przesyłam filmik który już znacieSmile

FIZYKA

Witam Was. Dzisiaj porozwiązujemy zadanka dotyczące ruchu. Moi drodzy ja też się uczę i po wczorajszym szkoleniu przygotowałam dla Was prezentację używając nowego narzędzia. Mam nadzieję, że wszystko zadziała. Prezentacja. Pozdrawiam. Smile

Przypomnienie!

JĘZYK ANGIELSKI

Przypomnij sobie konstrukcję oraz zastosowanie czasu Present Perfect – notatka w zeszycie , podręcznik str. 60 lub tutaj

Teraz możesz się sprawdzić tutaj

 

GEOGRAFIA

Bardzo proszę, aby osoby nieobecne na ostatniej lekcji uzupełniły notatkę korzystając z podręcznika str. 128 – 130

Użytki rolne to …W ich skład wchodzą …Użytki rolne stanowią …% terytorium naszego kraju.

Analizując diagram opisz strukturę powierzchni upraw w Polsce w 2016r. 

Wytłumacz pojęcia: zbiory, plony, areał.

Co zajmuje największy areał upraw w Polsce?

Wskaż regiony w Polsce, w których uprawia się najwięcej pszenicy.

Co oprócz zbóż jest głównym produktem żywieniowym w Polsce? 

Podaj przykłady najważniejszych roślin przemysłowych uprawianych w Polsce: 

Gdzie i dlaczego uprawia się najwięcej warzyw i owoców?

Uprawy jakich owoców dominują w Polsce? 

Proszę wszystkich o uzupełnienie ćwiczeń str. 80 – 81

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj powtórka z lektur. Czy poznasz lekturę po cytacie? Przekonaj się! Rozwiąż quiz (wejdź na joinmyquiz.com i wpisz kod 886540).

Powodzenia!

HISTORIA

Utrwalamy poszerzamy wiadomości o I wojnie światowej. Zachęcam do obejrzenia całego cyklu filmów na kanale Tylko Historia „Historia wojny nieznanej”. Jutro na dzienniku prześlę zadania sprawdzające.

CHEMIA

Obliczanie mas cząsteczkowych

 Zachęcam do skorzystania z linku i przypomnienia sobie wiadomości o masach atomowych, cząsteczkowych, jak oblicza się masę cząsteczkową, stosunek mas pierwiastków, zawartość pierwiastków. Znajdują się tam także zadania, postarajcie się najpierw je rozwiązać, a potem możecie sprawdzić odpowiedzi.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-mas-czasteczkowych/D1BibgbAf

Zachęcam także do rozwiązania w zeszycie przedmiotowym:

 Oblicz masę cząsteczkową związków chemicznych:

N2O , P2O5 , BaO , Cu2O, Fe2O3

WTOREK 17.03.2020

INFORMATYKA

Obejrzyj proszę poniższy film oraz wykonaj równolegle zawarte w nim ćwiczenia. Pamiętaj że możesz pracować na dwóch otwartych oknach  jednocześnie. Jeśli nie masz programu Word z pakietu Ms Office to możesz zainstalować bezpłatny pakiet Libre Office w którym jest program Writer. Możesz również korzystać z aplikacji Dokumenty znajdującej się w chmurze naszego szkolnego konta pocztowego.

Zobacz jak wiele ciekawych tutoriałów oferuje serwis YouTube. Masz możliwość dobrze poznać edytor tekstów. Pamiętaj że masz w domu podręcznik do informatyki!

MATEMATYKA

Podejmij kolejny Challenge dotyczący równań Smile

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę powtarzać materiał z rozdziału 3 (podręcznik, ćwiczenia) oraz skorzystać z dodatkowych ćwiczeń przed sprawdzianem do rozdziału 3: strona internetowa: docwiczenia.pl, kod: D792NS

PLASTYKA

Nawiązując do ostatnich tematów, proszę o bliższe zapoznanie się z historią fotografii (Wikipedia, podręcznik) i odpowiedzenie na pytania:

Czym jest fotografia? Kto i kiedy wykonał pierwszą udaną trwałą fotografię? Kiedy powstała pierwsza fotografia kolorowa? Kto jest jej autorem?

Siłą fotografii jest jej niespodziewane utrwalenie ulotnych momentów z życia ludzi. nigdy nie wiemy, którym z nich zachwyci się świat. Oglądajmy piękne fotografie, pamiętając, że ich autorzy to również artyści i twórcy sztuki!

 JĘZYK POLSKI

Dzisiaj utrwalamy wiadomości na temat gatunków i rodzajów
literackich.Obejrzyjcie prezentację i na jej podstawie stwórzcie notatkę do zeszytu.  Dopiszcie omówione w klasie VII lektury do odpowiedniego gatunku literackiego.

Powodzenia!

BIOLOGIA

Rozwiąż guiz- zdrowie człowieka

https://samequizy.pl/zdrowie-czlowieka-powtorka-z-biologii/Życzę powodzeniaSmile

MATEMATYKA

Powtórz sobie umiejętności związane z rozwiązywaniem równań wykonując Challenge. Wpisz swoje imię  Smile .

WYCHOWANIE FIZYCZNE

obejrzyj film – metodyka siatkówki

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę powtarzać materiał do sprawdzianu z rozdziału 3. Poniżej karta pracy do rozwiązania w ramach powtórki materiału.

I. Napisz, w jakich porach dnia są podane godziny.

  1. 00.30 Uhr -
  2. 16.00 Uhr -
  3. 12.00 Uhr -
  4. 7.00 Uhr -
  5. 19.30 Uhr -

II. Wpisz podane czasowniki we właściwej formie.

aufstehen , ausführen , einpacken, einkaufen, einschlafen

  1. Laura………. den Hund …… .
  2. Er …… die Schulsachen ….. .
  3. Ich……….um 7.00 Uhr …… .
  4. Die Mutter ……. im Supermarkt ……… .
  5. Ich ………. um 24.00 Uhr ……. .

III. Napisz godziny liczbowo (A.) lub słownie (B.).

A.

  1. Es ist halb neun. / Es ist ……..Uhr.
  2. Es ist zweiundzwanzig nach fünf. / Es ist ………..Uhr.
  3. Es ist zwölf nach vier./ Es ist ……………….. Uhr.

B.

  1. Es ist ……………………… / Es ist 13.50 Uhr.
  2. Es ist …………………………. / Es ist 9.15 Uhr.
  3. Es ist ……………………………./ Es ist 11.30 Uhr.

 PONIEDZIAŁEK 16.03.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Powtórz słówka z języka angielskiego Insta.Ling

Przypominam, że do końca marca należy wykonać 20 sesjiSmile

JĘZYK POLSKI

Powtarzamy środki poetyckie.

Rozwiążcie krzyżówkę, a następnie wpiszcie wszystkie środki
poetyckie do zeszytu (jeżeli nie wiecie lub nie pamiętacie, co to za
środek- wpiszcie również definicję).

FIZYKA

Moi drodzy w zeszłą środę pisaliśmy sprawdzian z kinematyki. Wróćmy jednak do tego działu. Na początek przygotowałam dla was dwie krótkie gry na rozgrzewkę:

Dopasuj symbol do odpowiedniej wielkości

Dopasuj jednostki do odpowiednie wielkości fizycznej

Obejrzyj film, który pozwoli Ci usystematyzować wiedzę z tego działu.

Przypominam, że do końca marca trwa dla chętnych druga tura Fizycznego Challengu : Przygotuj grafikę, plakat promujący Rok 2020 jako Rok Fizyki. Jeśli ktoś będzie miał gotowy projekt może wysłać grafikę lub plakat lub zdjęcie plakatu na mojego maila.

RELIGIA

Bóg często przeprowadza nas

przez trudną drogę doświadczeń,

cierpień, upokorzeń, pokus –

nie po to, by nas zniszczyć,

ale by wydobyć to co najlepsze.

ks. Jan Twardowski

Uspokój się!

Nie lękaj się!

Mówi Pan Nasz 365 razy w Słowie Bożym, czyli każdego dnia.

Trwamy w Wielkim Poście , zachęcam do modlitwy w intencji zatrzymania  koronawirusa, w intencji tych, którzy bardzo się boją tej choroby, w intencji zmarłych, a także tych, którzy podejmują ważne decyzje, dbając o nasze bezpieczeństwo. Zachęcam do odmówienia dziesiątki różańca lub Koronki do Bożego miłosierdzia.

Myślę,że pamiętacie o wielkopostnych postanowieniach, a jeśli nie to dobrze byłoby podjąć od dzisiaj jakieś wyrzeczenia, w tej intencji i aby przeżyć w radości Święta Wielkiej Nocy.

( kto zapomniał jak się odmawia koronkę może ją znaleźć w skarbczyku lub na stronie internetu). Było by dobrze, gdyby każdy sumiennie wypełnił to zadanie, zajmie wam to około 10 minut,

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!