klasa 7a

ŚRODA 08.04.2020.

Wielkanocne życzenia
WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !!! Witam w ten ostatni przedświąteczny dzień  w naszej „zdalnej szkole”. Wszyscy mamy wielką nadzieję, że po naszej przerwie w nauce obecna, trudna sytuacja zmieni się choć trochę na lepsze.  Zobaczymy jak będzie – to czas pokaże.   Na dzisiaj proponuję filmik szkoleniowy - PIŁKA RĘCZNA -podstawy gry.  Pozdrowienia !! No i życzenia na ten wspaniały Wielkanocny czas – dużo zdrówka i wielkiej pogody ducha. Big Smile  Bunny

WYCHOWANI FIZYCZNE

Witam i zachęcam do wykonania ćwiczeń wzmacniających mięśnie  rąk i nóg. Po pięć ćwiczeń na każdą partię mięśniową. Każde ćwiczenie przynajmniej 10 do 15 powtórzeń . Takie serie można stosować na co dzień. Pozdrawiam i życzę spokojnych i pogodnych świąt.

CHEMIA

Temat: Stężenie procentowe. Szczegóły na e-mailach. Pozdrawiam.

MATEMATYKA

Lekcja on-line.
Życzę Wam radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy! Chick Chick Chick

BIOLOGIA

Dzień dobrySmile Dzisiejszy temat: Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego. Podr. str. 170- 172. Przejrzyjcie również wiadomości na temat układu hormonalnego oraz zaburzeń z nim związanych. Przesyłam link. Życzę Wam zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych w gronie rodziny. Do szybkiego zobaczenia! Miłego dniaSmile

INFORMATYKA

Spotykamy się o 10:30 a nie jak napisałem w wiadomościach.

Przepraszam za zamieszanie. Do zobaczenia na MEET.

FIZYKA

Zapraszam na bloga.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Je vous invite à la dernière leçon  devant Pâques – à 12:40, Meet. Bunny  Chick  Sheep 2 

Mme Folek

WTOREK 07.04.2020 r.

MATEMATYKA

Zadania tekstowe – podsumowanie autorstwa Anna Ryba 

MUZYKA 

Witam! Dzisiaj proszę was jeszcze raz o sięgnięcie do tematów ze str. 82 – 93 podręcznika. Omówione tam macie różne rodzaje zespołów instrumentalnych i wokalnych, wykonujących różne rodzaje muzyki. Proponuję wam teraz, przed świętami, i w czasie świąt, posłuchanie kliku utworów muzycznych, skomponowanych głównie z myślą o tym właśnie czasie. Zastanówcie się, i napiszcie na kartkach, jaki jest aparat wykonawczy każdego z tych utworów. Spróbujcie określić rodzaj zespołu, instrumenty, głosy, wielkość zespołu wykonującego dany utwór. Posłuchajcie muzyki, ze świadomością, kto jest jej wykonawcą. Posłuchajcie chociaż fragmentów, jeśli nie uda się wam wysłuchać całości utworów. Nie zawsze widać, kto jest wykonawcą. Zaufajcie więc swoim uszom, słuchajcie. Możecie to robić „na raty”, czyli w dowolnym czasie, po jednym utworze. Macie na to dwa tygodnie, więc rozłóżcie sobie tę przyjemność na całe święta. Sprawdźcie, co znaczą tytuły. Zwróćcie szczególną uwagę, gdzie wykonywany jest ostatni utwór, którego proponuję posłuchać w Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego. Życzę wam, i waszym bliskim,  zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych. Do usłyszenia! A oto moje dla was propozycje muzyczne: Stabat Mater G.B. Pergolesiego                                                                     Stabat Mater A. Vivaldiego                                                                                    Ave Maria de Caccini Vladimira  Vavilova                                                             Pasja wg św. Mateusz J. S. Bacha (lub wg św. Jana)                                       Pasja wg św. Łukasza K. Pendereckiego                                                  Alleluja (Exsultate jubilate)  W.A. Mozart                                                      Alleluja z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla JĘZYK ANGIELSKI Witam Was!  Przesyłam jeszcze raz treść egzaminu próbnego dla klas ósmych. Proszę, żebyście zrobili kolejne zadana z tego testu, proponuję zad. 8, 9 10. OJAP-100-2004p ZR-A-2004p Ostatnim tematem, który robiliście były czasy : Present Perfect i Past Simple. Proponuję krótki quiz dla przypomnienia tych czasów i sprawdzenia swojej wiedzy. Present Perfect or Simple Past http://a4esl.org/q/f/z/zz29bms.htm A dziś  nowy temat;  QUANTITY – Wyrażanie ilości. Dotyczyć będzie również rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. Dla tych, którzy nie pamiętają przypomnę, że słowa : many , a lot of , much oznaczają – wiele /  dużo         a       some,  a little,  a few  – trochę / kilka/mało .   Pamiętajmy jednak , że : many, a lot of,  a few , some stosujemy z rzeczownikami policzalnymi np. I have got many socks,  She has visited  a lot of countries. We met a few people on the train.                          Natomiast much , some,  a little , a lot of z rzeczownikami niepoliczalnymi      np. How much rice have you bought ? I have got some cake in the fridge left.  He made a little money. There is a lot of cheese. Zwróć uwagę, że słowa some , a lot of możemy stosować zarówno przed rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi np. some milk/ some apples – trochę/ kilka, a lot of  children / a lot of orange juice- wielu/ dużo.                                                                                          Pamiętaj też, że w przeczeniach i pytaniach używamy słowa – any, przed rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. np. There isn`t any bread. There aren`t any strawberries. Może wystarczy tej teorii.  Na zadanie domowe wykonaj ćw.9,10,11,12 ze str.65 Ksiązka ucznia. Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam dużo zdrowia, spokoju, radości w gronie rodzinnym -Jola Świerzy 20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ... JĘZYK NIEMIECKI Dzień dobry! Temat dzisiejszej lekcji: Święta Wielkanocne w Niemczech. Proszę zapoznać się z tematem pod linkiem: https://padlet.com/jezykniemieckiszkola/k2lp7j4lnsr8 Pozdrawiam i życzę spokojnych ŚwiątSmile Małgorzata Stalmach

HISTORIA

Lekcja on-line godz. 10.00. Podsumowanie działu I wojna światowa.

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

INFORMATYKA  CH i DZ Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 174-181 Zaczynamy nowy dział, pracę z tekstem, czyli kontynuujemy materiał z klasy 4 i 5. Kto nie ma programu Word może korzystać z aplikacji na szkolnym koncie Google o nazwie Dokumenty. Wykonane ćwiczenia zapiszcie w chmurze na dysku Google, gdzie zakładaliśmy w styczniu folder 2020, a w nim Informatyka.

MATEMATYKA

 


Procenty w zadaniach tekstowych autorstwa Anna Ryba

FIZYKA

Zapraszam na dzisiejszą lekcję.

Bardzo proszę, aby odsyłać rozwiązane zadania. W środę chciałabym podsumować Waszą pracę i wstawić oceny. Są osoby, które mi jeszcze nic nie wysłały. Pozdrawiam.

JĘZYK NIEMIECKI

Guten Morgen!

Temat dzisiejszej lekcji: Obiad w restauracji. Część druga.

Proszę opracować lekcję o takim temacie z padleta.

Link:

https://padlet.com/jezykniemieckiszkola/k2lp7j4lnsr8

hasło dostępu otrzymaliście na maila.

Ważne, kto jeszcze nie odesłał rozwiązanej karty pracy, proszę to pilnie zrobić. Oceny pojawiły się na dzienniku, jak również każdy otrzymał przez maila informację zwrotną dotyczącą oceny.

W razie pytań proszę pisać.

PozdrawiamSmile

Frau Stalmach

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Zapraszam w środę na  lekcję online o godzinie 12.40- ostatnią przed świętami. Zalogujcie się proszę na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie.

Mme Folek

RELIGIA

Szczęść Boże.
Proszę czekać na zaproszenie mailowe na katechezę o godz. 10.00 (zaproszenie wyślę ok. 9.45). Przed katechezą proszę nie zapomnieć wysłać zadania. Osoby, które to uczyniły do godz. 22.30 w niedzielę otrzymały już oceny w dzienniku elektronicznym.
Do zobaczenia.

HISTORIA

Proszę przeczytać z podręcznika podsumowanie na str.184-186. Wybrać 3 pytania ze strony 186 i odpowiedzi wysłać do mnie.

PIĄTEK 03.04.2020 r.

DORADZTWO ZAWODOWE

 

Dzień dobry 

Dzisiaj temat : Praca w grupie jako przykład kompetencji kluczowej  

I Na początek proszę przejrzeć filmy :
1. https://www.youtube.com/watch?v=Patm_eu02ow&t=15s2. https://www.youtube.com/watch?v=eFaIE6Nczh03. https://www.youtube.com/watch?v=z_P-Ne7TaDU 

Zajęcia mają na celu zapoznanie z zagadnieniami:  

- kompetencje kluczowe  

- współpraca w grupie i  

rozwijania umiejętności zgodnej współpracy i współdziałania w grupie  

II CO to są kompetencje kluczowe ?  

 Kompetencje kluczowe zgodnie z Zaleceniem Parlamentu   

Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 18 grudnia 2006 w sprawie kompetencji   

kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie to takie umiejętności, których potrzebujemy   

do samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywności obywatelskiej, integracji społecznej   

i zatrudnienia. Ustanowiono osiem kompetencji kluczowych:    

1) porozumiewanie się w języku ojczystym;    

2) porozumiewanie się w językach obcych;    

3) kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne;    

4) kompetencje informatyczne;    

5) umiejętność uczenia się;    

6) kompetencje społeczne i obywatelskie;    

7) inicjatywność i przedsiębiorczość;    

8) świadomość i ekspresja kulturalna.   

Współpraca w grupie wchodzi w zakres kompetencji  społecznych.  

Zastanów się i odpowiedz , które z kompetencji kluczowych są twoją mocną stroną, a nad którymi musisz popracować.  

Zapisz odpowiedzi na kartce., tak by były w późniejszym czasie do wglądu  i kopię wyślij na adres gabriela.wiencek@onet.eu 

Pozdrawiam

Gabriela Wiencek

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!!  Na zakończenia tygodnia miły akcent z siatkówki. Proponuję zobaczyć filmik szkoleniowy z Akademii Siatkarskiej. Ciekawy pokaz ćwiczeń w wykonaniu zawodniczek trenujących siatkówkę może zachęcić i zmobilizować do większego zaangażowania kiedy przyjdzie na to czas !!!!!!  A póki co popatrzcie.  Big Smile

 ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Sprawdź swoje IQ… autorstwa Anna Ryba

JĘZYK FRANCUSKI

Invitation Zapraszam Was dziś na lekcję video o 11.00, zalogujcie się parę minut przed jedenastą na szkolnego maila i czekajcie na moje zaproszenie.                                                                                                                    Mme Folek À bientôt

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiaj ostatni temat w tym dziale: Gospodarka morska  Zapoznajcie się z filmikiem. Zapiszcie temat w zeszycie, następnie uzupełnijcie notatkę: Gospodarka morska to: wykorzystanie gospodarcze położenia nad morzem oraz bogactw naturalnych z nim związanych (transport morski, pozyskiwanie surowców, energetyka, przemysł stoczniowy, rybołówstwo, turystyka). Największe polskie porty morskie znajdują się w …. . W strukturze przeładunków polskich portów dominują towary masowe (np.:…) i drobnicowe (np.:…). Największy port (….) specjalizuje się w przeładunku …. . Korzystając z diagramu na str. 144 w podręczniku podajcie strukturę polskich połowów ryb i innych organizmów żywych. Wykonajcie w ćwiczeniach zad.1, 2, 4 i 5 (str. 88 – 89). Podsumowaniem pracy z działu 4 będzie wykonanie mapy myśli. Proszę wybierzcie z każdego tematu najważniejsze informacje (można w tym celu skorzystać z podsumowania w podręczniku str. 145 oraz z Zapamiętaj! w ćwiczeniach po każdym temacie). Mapa myśli będzie na ocenę (powinna być kolorowa, mieć krótkie zwięzłe informacje, rysunki – będą szczególnie przeze mnie punktowane, ramki, chmurki, strzałki itd.). Wykonacie zdjęcie Swojej pracy (może być na dwóch zdjęciach, żeby było wyraźnie widać) i wyślijcie na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) do 15 kwietnia.

CZWARTEK 02.04.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI Bonjour. Rozpoczynamy nowy rozdział, robimy zakładkę w zeszycie i zapisujemy na niej tytuł UNITE 5- Le Club des citadins oraz 4 podpunkty z różowej kolumny „communication”-podręcznik str.87. Prośba na przyszły tydzień. Posłuchajcie dialogu z podręcznika- str.87, nagranie 34 dostępne w: http://www.chmura.klett.pl/ lub na płycie z podręcznika. Spróbujcie odpowiedzieć na 4 pytania z ćwiczenia 5 str. 87 w podręczniku. Wspólnie sprawdzimy na następnej lekcji wideo. A plus!

PLASTYKA

Witam, pozostając w temacie fotografii, proszę o przeczytanie kolejnego fragmentu rozdziału w podręczniku, o kompozycji w fotografii (str. 26-27). Wypiszcie najważniejsze słowa i ich znaczenie (te pogrubione w tekście).Proszę też obejrzeć przykłady dzieł fotograficznych znanych artystów, które macie na str. 28 -31 (wraz z komentarzami, oczywiście). Jako zadanie wykonajcie kilka fotografii, jak w zadaniu 1 ze str.  30. Możecie zastosować zaaranżowane przez was układy przedmiotów. Efekty waszych prac proszę przesłać mi na g-maila. Drugim zadaniem (dla chętnych) jest sfotografowanie koszyczka wielkanocnego i pisanek. Myślę, że nawet bez możliwości poświęcenia go w kościele, warto dla podtrzymania tradycji taki ozdobny koszyczek przygotować, i mieć go na świątecznym  stole.  Następna lekcja plastyki będzie już po świętach. Życzę spokojnych, pięknych, a przede wszystkim zdrowych Świąt. Do usłyszenia, a może zobaczenia Smile . Wychowanie fizyczne Witam zachęcam do obejrzenia filmu o technice pchnięcia kulą , mamy ten tema i warunki na naszym obiekcie jak wszystko wróci do normy to poćwiczymy. https://www.youtube.com/watch?v=fFctMQOnB9A

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność.  Szczegóły na Waszych e-mailach.

MATEMATYKA

Dzisiaj zapraszam na lekcję on-line: Gr. I o godz. 10:00, Gr. II o godz. 10:30. Czekajcie na moje zaproszenie ma szkolnym g-mailu kilka minut przed lekcją Smile Do zobaczenia!

RELIGIA

Temat: Sprawy Ojczyzny traktuję jak własne Chrześcijanin w każdym czasie jest wezwany do dawania świadectwa miłości Boga i Ojczyzny. Poznajemy dziś postać kard. Stefana Wyszyńskiego, którego beatyfikacja jest zaplanowana na 7 czerwca 2020r. na Placu Piłsudskiego w Warszawie. Odbierz e-maila, przeczytaj tekst i odpowiedz na podane pytania /odpowiedź odeślij – to ZADANIE NA OCENĘ wysłać do poniedziałku/. Potwierdzę odbiór zadania mailem. W razie braku potwierdzenia w ciągu 4 godzin wysłać proszę ponownie lub wysłać wiadomością w dzienniku elektronicznym. Jeśli ktoś ma więcej czasu wolnego i chciałbym bardziej poznać życie kardynała Wyszyńskiego polecam film

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiejszy temat: Energetyka Zapoznajcie się z prezentacją i filmikiem. Następnie korzystając z podręcznika str. 138 – 141 wykonajcie w zeszycie ćwiczeń str. 86

ŚRODA 01.04.2020 r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE Witam !! Dzisiaj dzień z koszykówką. Polecam filmik, w którym można zobaczyć znane Wam elementy i ćwiczenia z zakresu tej gry zespołowej. Pozdrawiam. JĘZYK ANGIELSKI Witam Was. Dziś sprawdzian próbny 8-klasisty. Ale też możecie spróbować go zrobić. Proszę zapoznajcie się z zasadami pisania sprawdzianu, wypełniania karty odpowiedzi. Wysyłam dziś całość  ale proponuję rozbić sprawdzian na trzy części. Dziś zróbcie zad:  1(0-4),  zad2 ( 0-4),   zad3( 0-4 ),   zad4( 0-  4 ),   zad5 ( 0-4 ), czyli listening comprehension i functions, . Na następnych lekcjach zrobicie pozostałe zadania. POWODZENIA! KO-2004

OJAP-100-2004p ZR-A-2004p

MATEMATYKA

 

Jutro (czwartek) zapraszam na lekcję on-line: Gr. I o godz. 10:00, Gr. II o godz. 10:30. Czekajcie na moje zaproszenie ma szkolnym g-mailu kilka minut przed lekcją Smile Do zobaczenia!

FIZYKA

Lekcja

CHEMIA

Lekcja on-line gr.I 9:30, gr. II 9:55 (na e-maila przyjdzie zaproszenie).

WTOREK 31.03.2020 r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE Witam !!!  Dzisiaj będzie bardzo krótko. Polecam filmik  - „ćwiczenia z krzesłem”.  Zachęcam do wykonania kilku obejrzanych ćwiczeń !!! Pamiętajcie o bezpieczeństwie w trakcie  tego zadania. Miłego popołudnia.

MUZYKA

Dzień dobry! Dziś zadanie muzyczne. Przedwczoraj polski świat muzyczny stracił wielkiego artystę. W wieku 86 lat zmarł jeden z największych polskich kompozytorów współczesnych, światowej sławy twórca, dyrygent i pedagog, Krzysztof Penderecki. Proszę was więc o napisanie na kartce notatki o kompozytorze i jego twórczości, nie tylko w oparciu o wiadomości podręcznikowe.  Można wykorzystać wydruki z internetu (fotografie), jednak informacje proszę napisać własnoręcznie. Można też wykonać album lub lapbook, I proszę też znaleźć w tym tygodniu chwilkę na posłuchanie muzyki K. Pendereckiego. Proponuję fragment Koncertu skrzypcowego nr 2 „Matamorphosen” pod dyrekcją autora, lub Song of Cherubim, albo też Symfonię nr 3. Muzyka Krzysztofa Pendereckiego jest muzyką docenianą na całym świecie, wykonywaną przez największych artystów i dyrygentów. Jest to jednak muzyka współczesna, nie tak łatwa w odbiorze, jak utwory epok minionych. Dlatego proszę o wysłuchanie choć krótkich fragmentów utworów, by mieć odrobinę wyobrażenia, o jakiej twórczości mówimy. Do usłyszenia za tydzień!   JĘZYK NIEMIECKI Dzień dobry, Dziękuję wszystkim, którzy odezwali się wczoraj przez maila (wszystkie osoby, które przesłały rozwiązania otrzymują plusa z aktywności). Ci którzy nie napisali do mnie, proszę pilnie przesłać chociaż powitanie, ponieważ potrzebuję Wasze adresy mailowe – jest to obowiązek!!! Będziemy komunikować się przede wszystkim przez maile, jeżeli będzie coś dodatkowego poinformuję o tym. Chciałabym również od poniedziałku udostępniać Wam lekcje na padlecie (będzie to dla Was bardziej czytelne i przejrzyste) dlatego potrzebuję pilnie Wasze adresy mailowe. Dzisiaj jeszcze znajdziecie lekcję pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/19FRy2aQ545rwKWfhbAUC-pnIwtvAFF0Q/view?usp=sharing Czas na realizację lekcji do poniedziałku 6.04.20 Przesyłam również dzisiaj wyjątkowo poniżej informację o ocenach, żeby wszyscy się zapoznali: Drodzy Uczniowie! Po przeanalizowaniu wstępnie Waszych dotychczasowych ocen, proponuję podejść do tego rozsądnie i ze spokojem. Nie zdążyliśmy napisać sprawdzianu z rozdziału 3, dlatego proszę wykonać na ocenę krótką kartę pracy dotyczącą materiału z rozdziału 3. Proszę o odesłanie jej na mojego maila służbowego w formie zdjęcia rozwiązanej karty pracy w terminie nieprzekraczalnym do czwartku tj. 02.04.20. Pamiętajcie, aby zdjęcie podpisać imieniem, nazwiskiem i klasą. Otrzymacie ode mnie tak szybko jak będzie to możliwe informację zwrotną z otrzymaną przez Was oceną, którą wpiszę do dziennika jako kartę pracy (będzie to ocena z materiału za rozdziału 3). Udostępnię również po ocenieniu kartę rozwiązań, żeby każdy mógł sobie w spokoju porównać swoje odpowiedzi. Proszę pamiętać, że nie będzie zbyt wiele możliwości zdobycia ocen w tym trudnych okresie i dlatego proszę o poważne potraktowanie tej informacji. W razie pytań i wątpliwości proszę pisać. Serdecznie Was pozdrawiam, życząc dużo zdrowia, siły i cierpliwości. Małgorzata Stalmach Link do karty pracy z rozdziału 3: https://drive.google.com/file/d/1YFNsdBb40UNEtH-vcfy79MhpTMpWJzwK/view?usp=sharing P.S. Czekam na Wasze maile – pilne!!! mój mail służbowy: malgorzata.stalmach@zsppiasek.pl

MATEMATYKA

 

 

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

INFORMATYKA gr 1 i 2 Witajcie! Dzisiaj coś trudniejszego. Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i zastanów sie przez chwile nad materiałem z podrecznika str. 157-168 Spotkamy sie na lekcji on-line, zobaczycie że wcale nie jest to takie trudne. Zobacz czy na Youtube są jakieś kursy programu Logomocja. Czy zauważyłeś, że zazwyczaj prowadzą je bardzo młodzi programiści.

MATEMATYKA

 

BIOLOGIA Witam serdecznie. Z powodu obciążonej sieci nie mogę się zalogować na gmaila aby Wam wysłać zaproszenie. Proszę wobec tego, abyśmy się spotkali online w czwartek od 9.00- 9.20. Przepraszam za utrudnienia. Pozdrawiam

Religia

Szczęść Boże. Zapraszam na MEET o godz. 9.30. Proszę oczekiwać na link-zaproszenie w mailu, w którym będą także do pobrania dwa obrazy z tekstami, nad którymi będziemy pracować. Temat: Kościół polski w okresie niewoli narodowej. Do zobaczenia! JĘZYK NIEMIECKI Dzień dobry, Proszę pobrać link do dzisiejszej lekcji i zapoznać się z zawartymi tam informacjami. Pozdrawiam: https://drive.google.com/file/d/1GFh6hw8XLn8_I5j09MP22jVtyfy4Yg9p/view?usp=sharing

FIZYKA

Witam. Aby odciążyć trochę stronę internetową, przenosimy się na bloga. Na stronie będę umieszczać tylko linki do odpowiednich postów. Do zobaczenia po południu. Pozdrawiam

HISTORIA

Zapraszam na spotkanie on-line w środę o godzinie 11.00 1 grupę, 11.30  grupa. Przygotujcie odpowiedzi na pytania do tematów I wojna światowa na ziemiach polskich i Rewolucja w Rosji (można zobaczyć filmik) lub przeczytać z podręcznika str.175-179

  • bitwy pod Tanennbergiem i Gorolicami

 

 

  • wojna manewrowa

 

 

  • Kompania Kadrowa

 

 

  • Legiony Polskie i I Brygada Legionów Polskich

 

 

  • kryzys przysięgowy

 

 

  • Komitet Narodowy Polski (cel działania, stosunek Wielkiej Brytanii i Francji do Komitetu)

 

 

  • Józef Haller

 

 

  • Błękitna Armia czyli skąd wzięło się wojsko polskie we Francji?

 

 

  • dlaczego mój syn nazywa się Ignacy czyli dlaczego postać Ignacego Jana Paderewskiego jest taka ważna?

 

 

  • Gdzie toczyły się walki na ziemiach polskich?

 

 

  • Czy powstanie i działanie  Legionów i Piłsudskiego pomogło w odzyskaniu przez Polskę niepodległości?

 

 

  • Włodzimierz Lenin i bolszewicy

 

 

  • data obalenia caratu (rewolucja lutowa)

 

 

  • rewolucja październikowa

 

  Jak się spotkamy to pogadamy. Do zobaczenia.

PIĄTEK 27.03.2020 r.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam wszystkich bardzo serdecznie !!!  Kolejny dzień zdalnej nauki za Wami. Powinniście się zrelaksować i wypocząć Big Smile. Ale nie zapominajcie, że czynny wypoczynek też jest bardzo ważny.  Proponuję  kilka skłonów, pajacyków, przysiadów,  krążeń RR (może nawet na świeżym powietrzu).  Big Smile Cool  Ruszajcie się, ćwiczcie  –   każda w miarę możliwości. Korzystajcie z wcześniejszych filmików fitness, również w dniach wolnych od nauki !! Big Smile

 FIZYKA

Zapraszam na spotkanie online w poniedziałek o 12.00 – grupa I i 12.30-grupa II. Pozdrawiam

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour! Zachęcam do zabawy z MINIONKAMI. Polecenie do filmiku:„Regarde attentivement et réponds aux questions = Obejrzyj uważnie  i odpowiedz na pytania”.Tu znajdziesz filmik Minionki organizują wesele: https://www.youtube.com/watch?v=IdUNWk6c42Y Bon week-end !

BIOLOGIA

Witam WasSmile Już piątek hurra!!! Dzisiejszy temat do zeszytu: Higiena i choroby układu wydalniczego.  Dział z układu wydalniczego to tylko 2 tematy. Chciałabym, aby każdy mi wysłał na gmaila prezentację z tego działu. UWAGA- informacje tylko z książki, zdjęcia mogą być z internetu. Prezentacja MAX 10 slajdów.  Prezentacja czas do Świąt Wielkanocnych. Chciałabym się w Wami spotkać online w pon. godz. 10.00. Przed 10.00 zalogujcie się na gmaila i kliknijcie dany link- wtedy się połączymySmile Gdyby ten termin był już zajęty to proszę o informacjęSmile Udanego weekendu- odpoczywajcie i pomagajcie w przedświątecznych porządkachSmile Do usłyszenia w pon. 30.03.2020 godz. 10.00

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

 

Ilu uczniów… autorstwa Anna Ryba JĘZYK FRANCUSKI Bonjour mes élèves! Proszę  o wykonanie zadania tu dostępnego: 9a j.fr.kl.7 26.03                  i przesłanie rozwiązań na  adres: beata.folek@zsppiasek.pl. Dla chętnych ćwiczenie dodatkowe na ocenę9b j.fr.kl.7 26.03 . Przypominam, że następna „leçon vidéo” w środę 1 kwietnia o 12.00. To nie żart z okazji PRIMA APRILIS. Au revoir mes amis!

GEOGRAFIA

Witam. Zapiszcie w zeszycie temat: Zmiany w polskim przemyśle.  Następnie wpiszcie do zeszytu punkty z filmiku oraz slajdy (skutki restrukturyzacji i przemysł elektromaszynowy). Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczeń stronę 84. https://youtu.be/NknI9z6zncg

CZWARTEK 26.03.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI Bonjour mes élèves Dziękuję Wam za obecność na naszej premierowej „leçon vidéo”. Następne spotkanie w środę   1 kwietnia o 13.00, to nie żart z okazji PRIMA APRILIS. A demain  mes amis!  

WYCHOWANIE FIZYCZNE (dz)

Dzień dobry! Niestety czas zdalnej nauki z przyczyn oczywistych się przedłużył. Ale „damy radę”. Wiecie doskonale, że pokaz każdego ćwiczenia na lekcjach wf jest bardzo ważnym elementem. Będziemy więc teraz korzystać   z filmików szkoleniowych ( mamy to również w programie nauczania). Jednocześnie zachęcam do czynnego udziału w ćwiczenia – szczególnie, że wszyscy obecnie jesteśmy trochę „unieruchomieni”. Dzisiaj dla Was filmik – „Fitness dla początkujących”. Niektóre z tych ćwiczeń wykonywałyśmy na lekcjach. Powodzenia  Big Smile

RELIGIA

Szczęść Boże. Kto może serdecznie zapraszam na godz. 13.40 na spotkanie na Meet.  Zaproszenia wyślę o na mail o godz. 13.30! Proszę o przygotowanie i czujność Wink Temat: Komunia duchowa. Porozmawiamy również o zarządzeniu ks. Arcybiskupa. Zapraszam. Do zobaczenia! Fragment filmu, o którym mówiłem

MATEMATYKA

 

PLASTYKA Dzisiaj mam dla was zadanie plastyczne, związane z tym, co zatrzymuje nas wszystkich teraz w domach, i nie pozwala na normalne spotkania i chodzenie do szkoły. Wykonajcie dowolną techniką, na kartce formatu A4, mini plakat ostrzegający przed koronawirusem, zachęcający do zachowania ostrożności i przestrzegania zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego na co dzień. Plakat ma być czytelny, widoczny, ma mieć krótki tekst (czasem wystarcza jedno słowo!), wyraziste barwy i dobrą kompozycję. Umieśćcie go w domu, w widocznym miejscu. Niech spełnia swoje zadanie! Prześlijcie mi na gmaila zdjęcia swoich prac! A po odwołaniu stanu zagrożenia niech wasze plakaty znajdą się w teczkach na prace plastyczne, które przyniesiecie potem do szkoły. Znów macie na to tydzień. Pozdrawiam, życzę powodzenia!

CHEMIA

Temat:Woda jako rozpuszczalnik. Wysłałam Wam dzisiejszą lekcję na Waszego maila, gdyby ktoś nie otrzymał ode mnie wiadomości, proszę napisać do mnie na adres: aleksandra.furman@zsppiasek.pl

GEOGRAFIA

Było o produkcji roślinnej czas na produkcję zwierzęcą. Zapoznaj się z materiałem, następnie wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2 i 3 str. 82 – 83. W zeszycie zapisz temat: Produkcja zwierzęca i wytłumacz pojęcie pogłowie. Temat w podręczniku str. 131 – 133 Produkcja zwierzęca

ŚRODA 25.03. 2020  r.

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves! Przeczytajcie informacje o zwierzętach domowych we Francji ze strony 82, 83 w podręczniku. Następnie uzupełnijcie poniższe zdanie i przepiszcie je do zeszytu: Les 9 animaux de compagnie populaires en France ce sont: ……………………………… . Zapraszam jutro na 13.00 na lekcję wideo . Zalogujcie się na Wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenieSmile À demain!

MATEMATYKA

Moi drodzy Uczniowie! Wstawiam jeszcze raz lekcję z wtorku, ponieważ została przypadkowo usunięta.

 

 BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. Niebawem spotkamy się online i dam Wam dalsze wytyczne. Tymczasem proszę, abyście zapoznali się z tematem: Budowa i działanie układu wydalniczego. Taki temat wpiszcie w zeszycie. Opiszcie także punkty: Narządy układu wydalniczego- Podr. str. 153, powstawanie moczu- podr. str. 155, funkcja i regulacja nerek- Podr. str. 155. Na samym końcu notatki proszę o tabelkę ze str, 153. Miłego dniaSmile FIZYKA Przesyłam Wam nową lekcję. Zaczynamy nowy dział. Zróbcie sobie w zeszycie zakładkę Dynamika. Resztę dowiecie się z lekcji. Pozdrawiam Wychowanie fizyczne. Zachęcam do obejrzenia filmiku i skorzystania z pomocnych ćwiczeń. https://youtu.be/oKLMHA9ylYo CHEMIA Temat: Woda właściwości i rola w przyrodzie. Zapisz w zeszycie przedmiotowym: Właściwości wody: -Występuje w trzech stanach skupienia: ciekłym (woda), stałym (lód) i gazowym (para wodna) -Temperatura topnienia 0o C -Temperatura wrzenia 100o C -Wraz ze zmianą temperatury gęstość wody się zmienia, największą gęstość woda ma w temperaturze 4o C – Woda zwiększa objętość podczas zamarzania, a tym samym gęstość się zmniejsza. -Im wyższa wysokość n.p.m. (nad poziomem morza) tym wartości ciśnienia i temperatury wrzenia wody są niższe Napisz w zeszycie jakie są źródła zanieczyszczeń wody i jak racjonalnie nią gospodarować.

WTOREK 24.03.2020 r.

INFORMATYKA Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od środy możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas! Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email. Zróbcie sobie grupę w komunikatorze Hangouts na Waszych konta email i spotkajcie się na Video konferencji. Porozmawiajcie o Waszych opiniach na temat komunikatorów internetowych i porównajcie je z Hangouts.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Obejrzyjcie ciekawy filmik – STRETCHING – trening rozciągający całe ciało. Zachęcam do czynnego udziału w ćwiczeniach !!! Powodzenia Smile Big Smile

JĘZYK NIEMIECKI

KARTA PRACY (24.03.20) Dzień dobry! Temat dzisiejszej lekcji: Co robisz w wolnym czasie? Powtórzenie słownictwa. Proszę obejrzeć filmik przypominający słownictwo z zakresu spędzania wolnego czasu (nowe zwroty proszę przetłumaczyć do zeszytu) https://www.youtube.com/watch?v=6PpEgL_O8ts https://www.youtube.com/watch?v=nztPPxpkEfQ Aufgabe1: Uzupełnij zdania podanymi czasownikami w czasie teraźniejszym i ułóż je w kolejności przebiegu dnia! Was macht Tristian am Wochenende?

  1. Am Abend ……………… er sich mit seinem Freunden vor dem Billiardclub. (treffen)

 

 

  • Um drei Uhr ………… er eine halbe Stunde mit seiner Mutter. (telefonieren)

 

 

  • Er ……………….. um 8 Uhr im Badezimmer. (duschen)

 

 

  • Er ………………… am Morgen um 8.30 Uhr mit seiner Familie. (frühstücken)

 

 

  • Vor dem Schlafengehen …………… Tristian noch eine Stunde lang ……… (fernsehen)

 

 

  • Tristian ……… gegen 7.30 Uhr …………. (aufstehen)

 

 

  • Bis halb eins ……………. er in Ruhe seine Zeitung. (lesen)

 

 

  • Er ………… sein Mittagsessen gegen halb zwei. (essen)

 

 

  • Am Nachmittag ………….. er eine Stunde Rad. (fahren)

 

Aufgabe 2: Odpowiedz pisemnie na pytanie: Was machst du gern in deiner Freizeit? (min. 5 zdań)   PozdrawiamSmile Małgorzata Stalmach

MATEMATYKA

 

HISTORIA

Ponieważ od przyszłego tygodnia będziemy pracować trochę inaczej – sposobem lekcji odwróconej, proszę o przeczytanie z podręcznika „I wojna światowa na ziemiach polskich”. A gdyby komuś nie chciało się czytać to prezentacja.

A to powtórka „Koniec wielkiej wojny” i w pigułce o całej wojnie.

 

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

FIZYKA

Witam Was w nowym tygodniu. Dzisiaj powtórzymy sobie wszystkie wielkości fizyczne, które do tej pory poznaliśmy. Powtóreczka.

Od środy mam nadzieje ruszymy z nowym materiałem. Pozdrawiam

Przypominam o marcowym wyzwaniu.

RELIGIA

Szczęść Boże!
Wiecie, co by Was czekało, gdybyśmy chodzili do szkoły? Zgadza się… Kartkówka ze znajomości stacji Drogi krzyżowej i tekstu Koronki do Bożego Miłosierdzia.
Przypominacie sobie moje powiedzenie w związku z katechizmem i nie tylko: „Repetitio est mater studiorum” (Powtórka jest matką wiedzy) więc proszę, abyście dziś powtórzyli sobie stacje Drogi krzyżowej.
Pozdrawiam i dołączam modlitwę
ks. Bogusław

JĘZYK ANGIELSKI

W celu dalszego utrwalania czasu Present Perfect przypomnijcie sobie czasowniki nieregularne rozwiązując poniższe ćwiczenia: ćw.1, ćw.2

Następnie potrenujcie tworzenie zdań w czasie Present Perfect ćw.3

JĘZYK NIEMIECKI

Zachęcam do obejrzenia filmiku na stronie internetowej: docwiczenia.pl , kod: D7NP5L i wykonania zadań z zeszytu ćwiczeń na stronie 110

HISTORIA

Dzisiaj powtórka z tematów wcześniejszych – bardzo w skrócie i bardzo zabawnie.

I trochę ćwiczeń, ziemie polskie pod zaborami. 

PIĄTEK 20.03.2020 r.

MATEMATYKA

Na dzisiaj proponuję zadania logiczne:

SUDOKU

PROBLEM SKOCZKA

Miłego dnia!

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. W czasie wolnym wykonajcie doświadczenie: Wykrywanie witaminy C w soku owocowym. DOŚWIADCZENIE podr. str. 81 Miłego dniaSmile

JĘZYK ANGIELSKI

Czas Present-Perfect – rozwiążcie krótki TEST. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycieSmile

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!    Dziś druga część ćwiczeń  związanych z nazwami części ciała: 5 j.fr kl.7 20.03 Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie proszę na tych kartkach, jeśli nie, notujcie rozwiązania w zeszycie.                                                                      Bon week-end mes amis!

GEOGRAFIA

Witam! Dzisiaj quiz z rozpoznawania roślin uprawnych. Przyjrzyj się pierwszemu zdjęciu, spróbuj odgadnąć co to za roślina. Na następnym slajdzie będzie odpowiedź itd. Życzę powodzenia. Pozdrawiam

Produkcja_ro_linna_w_Polsce_quiz (1)

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

O godzinie 10.00 proszę zalogować się na szkolne maile, ponieważ otrzymacie ode mnie zaproszenie na spotkanie on-line. Czekam na Was. Informacja jest również wysłana do Was przez dziennik elektroniczny.

CZWARTEK 19.03.2020 r.

RELIGIA

Bóg często przeprowadza nas
przez trudną drogę doświadczeń,
cierpień, upokorzeń, pokus –
nie po to, by nas zniszczyć,
ale by wydobyć to co najlepsze.
ks. Jan Twardowski

Nie lękaj się!

Trwamy w Wielkim Poście , zachęcam do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, w intencji tych, którzy bardzo się boją tej choroby, w intencji zmarłych, a także tych, którzy podejmują ważne decyzje, dbając o nasze bezpieczeństwo. Zachęcam do odmówienia dziesiątki różańca lub Koronki do Bożego miłosierdzia.
Myślę,że pamiętacie o wielkopostnych postanowieniach, a jeśli nie to dobrze byłoby podjąć od dzisiaj jakieś wyrzeczenia, w tej intencji i aby przeżyć w radości Święta Wielkiej Nocy.
(kto zapomniał jak się odmawia koronkę może ją znaleźć w skarbczyku lub na stronie internetu). Było by dobrze, gdyby każdy sumiennie wypełnił to zadanie, zajmie wam to około 10 minut,

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwalenie czasu Present Perfect – wykonaj w zeszycie ćw. 3 i 4 z podręcznika str.61. Jeśli potrzebujesz więcej powtórki zajrzyj tutaj: Present Perfect. Oh no! ROCK YOUR ENGLISH

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!    Dziś utrwalamy słówka związane z nazwami części ciała. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie proszę na tych kartkach, jeśli nie, notujcie rozwiązania w zeszycie. 4 j.fr kl.7 19.03.

Bonne journée😊

GEOGRAFIA

Bardzo proszę korzystając z podręcznika str. 128 – 130 zrobić w zeszycie notatkę z lekcji. Macie czas do przyszłego czwartku. Jutro będzie niespodzianka. Pozdrawiam Was, trzymajcie się.

Użytki rolne to …W ich skład wchodzą …Użytki rolne stanowią …% terytorium naszego kraju.

Analizując diagram opisz strukturę powierzchni upraw w Polsce w 2016r. 

Wytłumacz pojęcia: zbiory, plony, areał.

Co zajmuje największy areał upraw w Polsce?

Wskaż regiony w Polsce, w których uprawia się najwięcej pszenicy.

Co oprócz zbóż jest głównym produktem żywieniowym w Polsce? 

Podaj przykłady najważniejszych roślin przemysłowych uprawianych w Polsce: 

Gdzie i dlaczego uprawia się najwięcej warzyw i owoców? Uprawy jakich owoców dominują w Polsce? 

CHEMIA

Wartościowość pierwiastków chemicznych

 Zachęcam do skorzystania z linku i przypomnienia sobie wiadomości o wartościowości pierwiastków, wzorach sumarycznych i strukturalnych związków chemicznych. Znajdują się tam także zadania, postarajcie się najpierw je rozwiązać, a potem możecie sprawdzić odpowiedzi (zadanie domowe proszę pominąć).

https://epodreczniki.pl/a/wartosciowosc-pierwiastkow-chemicznych/Dt5RDQeTn

MATEMATYKA

Od 16 marca na stronie math.edu.pl są organizowane konkursy matematyczne. Każdy konkurs to zbiór zadań i łamigłówek matematycznych o różnym stopniu trudności. Konkursy są darmowe, a ich głównym celem jest zaangażowanie uczniów do podjęcia drobnego wysiłku umysłowego. Konkursy będą organizowane od poniedziałku do piątku aż do odwołania. Zapraszamy przede wszystkim uczniów, ale nie tylko. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Warunkiem udziału w konkursie jest bezpłatna REJESTRACJA
Tutaj INFORMACJA jak udzielać odpowiedzi oraz PRZYKŁADOWY KONKURS.

Zachęcam do udziału!

 ŚRODA 18.03.2020 r.

INFORMATYKA

Obejrzyj poniższy film. Załóż konto Microsoft i skorzystaj z Word online. Jest to dobre rozwiązanie jak ktoś nie ma wykupionego pakietu MsOffice. Zobacz czy pozostałe programy biurowe, które znasz z lekcji również są w bezpłatnej wersji.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour à tous!                                                                                                              Dziś utrwalamy  godziny. Obejrzyjcie proszę  filmik L’heure dans la conversation https://www.youtube.com/watch?v=pGVZ9Ds1lcw przypominający zasady podawania godzin. W trakcie oglądania  drugiego filmu przećwiczycie tę umiejętność Exercice pour réviser https://www.youtube.com/watch?v=phuIwOCpOSg&list=PLwffdmFrB3HsBgENo1KvS84dxyQdq_EXi                                     DICO= słowniczek le matin -rano, l’après-midi – po południu,le soir-wieczór, la nuit-noc                                                                                               À demain😊

 

MUZYKA

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu pragnę wam, drodzy uczniowie, polecić przeczytanie mądrego tekstu, mówiącego o wpływie muzyki na mózg, szczególnie w aspekcie rozwoju dziecka. Znajdziecie tu odpowiedź na często zadawane przez niektórych z was pytanie:” po co mi w ogóle muzyka, do czego mi się ona przyda???”.

A po zapoznaniu się z tekstem (macie na to caaaaały tydzień) możecie posłuchać tego lub owego utworu muzycznego, ze świadomością, jak dobroczynny wpływ ma on na wasz umysł. Pozdrawiam, J. Kukla.

PS. A dla chętnych jeszcze poważny  filmik1 i  wesoły filmik2! Miłego oglądania!

JĘZYK POLSKI
Przypominam, że zadania na każdy dzień umieszczane są na blogu.

JĘZYK ANGIELSKI

Przypomnij sobie z klasy VI konstrukcję oraz zastosowanie czasu Present Perfect – możesz zajrzeć  tutaj

Teraz możesz się sprawdzić tutaj

FIZYKA

Witam Was. Dzisiaj porozwiązujemy zadanka dotyczące ruchu. Moi drodzy ja też się uczę i po wczorajszym szkoleniu przygotowałam dla Was prezentację używając nowego narzędzia. Mam nadzieję, że wszystko zadziała. Prezentacja. Pozdrawiam. Smile

Przypomnienie!

BIOLOGIA

Witam Was bardzo serdecznie w dniu dzisiejszym. Powtórzcie sobie proszę wiadomości z zakresu zdrowego odżywiania. Zapraszam do rozwiązania testu https://samequizy.pl/co-wiesz-o-ukladzie-krwionosnym-czesc-pierwsza/

CHEMIA

Obliczanie mas cząsteczkowych

Zachęcam do skorzystania z linku i przypomnienia sobie wiadomości o masach atomowych, cząsteczkowych, jak oblicza się masę cząsteczkową, stosunek mas pierwiastków, zawartość pierwiastków. Znajdują się tam także zadania, postarajcie się najpierw je rozwiązać, a potem możecie sprawdzić odpowiedzi.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-mas czasteczkowych/D1BibgbAf

Zachęcam także do rozwiązania w zeszycie przedmiotowym:

 Oblicz masę cząsteczkową związków chemicznych:

N2O , P2O5 ,BaO ,Cu2O ,Fe2O3

 WTOREK 17.03.2020 r.

INFORMATYKA

Obejrzyj proszę poniższy film oraz wykonaj równolegle zawarte w nim ćwiczenia. Pamiętaj że możesz pracować na dwóch otwartych oknach  jednocześnie. Jeśli nie masz programu Word z pakietu Ms Office to możesz zainstalować bezpłatny pakiet Libre Office w którym jest program Writer. Możesz również korzystać z aplikacji Dokumenty znajdującej się w chmurze naszego szkolnego konta pocztowego.

Zobacz jak wiele ciekawych tutoriałów oferuje serwis YouTube. Masz możliwość dobrze poznać edytor tekstów. Pamiętaj że masz w domu podręcznik do informatyki!

MATEMATYKA

Podejmij kolejny Challenge dotyczący równań Wink

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę powtarzać materiał z rozdziału 3 (podręcznik, ćwiczenia) oraz skorzystać z dodatkowych ćwiczeń przed sprawdzianem do rozdziału  3: strona internetowa: docwiczenia.pl, kod: D792NS

PLASTYKA

Nawiązując do ostatnich tematów, proszę o bliższe zapoznanie się z historią fotografii (Wikipedia, podręcznik) i odpowiedzenie na pytania:

Czym jest fotografia? Kto i kiedy wykonał pierwszą udaną trwałą fotografię? Kiedy powstała pierwsza fotografia kolorowa? Kto jest jej autorem?

Siłą fotografii jest jej niespodziewane utrwalenie ulotnych momentów z życia ludzi. nigdy nie wiemy, którym z nich zachwyci się świat. Oglądajmy piękne fotografie, pamiętając, że ich autorzy to również artyści i twórcy sztuki!

 PONIEDZIAŁEK 16.03.2020 r.

MATEMATYKA

Powtórz sobie umiejętności związane z rozwiązywaniem równań wykonując Challenge. Wpisz swoje imię  Smile .

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę powtarzać materiał do sprawdzianu z rozdziału 3. Poniżej karta pracy do rozwiązania w ramach powtórki materiału.

I. Napisz, w jakich porach dnia są podane godziny.

  1. 00.30 Uhr -
  2. 16.00 Uhr -
  3. 12.00 Uhr -
  4. 7.00 Uhr -
  5. 19.30 Uhr -

II. Wpisz podane czasowniki we właściwej formie.

aufstehen , ausführen , einpacken, einkaufen, einschlafen

  1. Laura………. den Hund …… .
  2. Er …… die Schulsachen ….. .
  3. Ich……….um 7.00 Uhr …… .
  4. Die Mutter ……. im Supermarkt ……… .
  5. Ich ………. um 24.00 Uhr ……. .

III. Napisz godziny liczbowo (A.) lub słownie (B.).

A.

  1. Es ist halb neun. / Es ist ……..Uhr.
  2. Es ist zweiundzwanzig nach fünf. / Es ist ………..Uhr.
  3. Es ist zwölf nach vier./ Es ist ……………….. Uhr.

B.

  1. Es ist ……………………… / Es ist 13.50 Uhr.
  2. Es ist …………………………. / Es ist 9.15 Uhr.
  3. Es ist ……………………………./ Es ist 11.30 Uhr.

IV. Zareaguj pisemnie w języku niemieckim.

  1. Zapytaj, która godzina.
  2. Powiedz, że nie masz zegarka.
  3. Zapytaj kolegę, kiedy ogląda telewizję.
  4. Zapytaj kolegę, co robi w wolnym czasie.
JĘZYK POLSKI

Wszystkie materiały i zadania znajdują się na blogu polonistyczna tablica na stronie szkoły w zakładce blogi. Codziennie będą tam umieszczane nowe zadania i materiały.
Pozdrawiam serdecznie Wink

RELIGIA

Proponuję obejrzenie filmu SPOTKANIE

Jeśli chcesz przy okazji uczyć się języka angielskiego wybierz wersję z napisami Wink  link do wersji z napisami.
Pomyśl, z którą z postaci w filmie się utożsamiasz w relacji z Bogiem.
Pozdrawiam serdecznie Smile

JĘZYK ANGIELSKI

Powtórz słówka z języka angielskiego Insta.Ling

Przypominam, że do końca marca należy wykonać 20 sesjiSmile

FIZYKA

Moi drodzy w zeszłą środę pisaliśmy sprawdzian z kinematyki. Wróćmy jednak do tego działu. Na początek przygotowałam dla was dwie krótkie gry na rozgrzewkę:

Dopasuj symbol do odpowiedniej wielkości

Dopasuj jednostki do odpowiednie wielkości fizycznej

Obejrzyj film, który pozwoli Ci usystematyzować wiedzę z tego działu.

Przypominam, że do końca marca trwa dla chętnych druga tura Fizycznego Challengu : Przygotuj grafikę, plakat promujący Rok 2020 jako Rok Fizyki. Jeśli ktoś będzie miał gotowy projekt może wysłać grafikę lub plakat lub zdjęcie plakatu na mojego maila.

HISTORIA

Ponieważ jesteśmy w trakcie omawiania I wojny światowej podsyłam do obejrzenia filmy omawiające ten temat. Na początek coś  co wszystkich powinno zainteresować. Nowinki techniczne. Napiszcie do mnie po obejrzeniu, co was najbardziej zaskoczyło, zdziwiło?

 JĘZYK POLSKI

Podsumowanie i uzupełnienie wiedzy z I wojny światowej.” Dlaczego wielka? Dlaczego światowa?”

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!