klasa 6c

ŚRODA 8.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
GEOGRAFIA

Zapomnieliście wysłać zadanie na dzisiaj z zeszłego tygodnia. Zrobiło to tylko 7 osób. Dobrze wykonywać lekcje na bieżąco, szczególnie z przedmiotów, które macie raz w tygodniu.

JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie,
proponuję zabawę w telewizyjny program kulinarny! Chodzi oczywiście o potrawy związane z Wielkanocą. Każdy z Was będzie miał okazję nagrać krótki film, podczas którego zaprezentuje sposób przygotowania wybranej potrawy albo przedstawi przepis na udane Święta Wielkanocne (podpowiedzi w podręczniku na s. 212-214). Możecie wykorzystać rekwizyty kuchenne – im ciekawiej, tym lepiej! Prezentacja powinna zawierać: nazwę potrawy, składniki, sposób wykonania. Filmy proszę przesyłać do 20 kwietnia na mojego maila. Jeśli ktoś z Was nie ma możliwości nagrania filmu, przygotowuje prezentację w PowerPoint albo Canvie zgodnie z zadaniem 3. ze s. 214 z podręcznika.
Radosnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego!

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś kontynuujemy czas Past Simple czyli przeszły prosty. Jest to czas , który wyraża czynności, które wykonywaliśmy w przeszłości.      np. I was at the cinema a month ago.                                                                                   You were at the shop last Friday.                                                                      Zwróćcie uwagę, że  dopisałam określenie czasu : a month ago – miesiąc temu, last Friday – ostatniego piątku. Czyli  sytuacje, które wyrażamy w Simple Past miały miejsce w przeszłości i czas ich wykonywania należy do przeszłości.                                                                         Oczywiście układamy zdania z innymi czasownikami , nie tylko z `to be `. Czasowniki angielskie dzielą się w tym przypadku na regularne i nieregularne. Z czasownikami regularnymi nie ma większego problemu, w Czasie Simple Past zmieniają one formę poprzez dodanie końcówki -` ed`, lub ` ied`,                                                                        np. I study on Mondays –  I studied  last Monday.                                                   You work every day    You worked last Saturday.                                     Natomiast czasowniki nieregularne w czasie Simple Past zmieniają swoją formę , np. She gets up at 6 o`clock  every day.                          She got up at 8 o`clock last Sunday.                                                                 We always go to school by car – We went to school on foot yesterday.                                                                                                                                   Jak widzicie nie ma niestety innego sposobu, żeby opanować drugą formę czasowników nieregularnych jak uczenie się ich na pamięć systematycznie.                                                                                                                       Czasownik ` HAVE ` zamienia się na `HAD`  we wszystkich osobach. Aby utworzyć przeczenie potrzebny jest czasownik posiłkowy ` DID + NOT czyli DIDN`T, np.    I called my sister yesterday. I didn`t call her last Tuesday. I tu czasownik przechodzi do swej pierwszej formy.     To tyle teorii. Przejdżmy do podręcznika.               Przeczytaj tekst z ćw.4 str 72 Książka ucznia i wstaw odpowiednią formę czasownika. Wypisz z ćw.1 str 72 wszystkie czasowniki i wypisz  ich pierwszą i drugą formę – base form i past simple.  Formy czasowników znajdziesz w tabeli na str.122.                                  Z okazji zbiżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy               Posłuchajcie jakie tradycje wielkanocne kultywują Brytyjczycy.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !!  Witam w ten ostatni przedświąteczny dzień nauki w „wirtualnej szkole”. Ciągle mamy nadzieję, że po przerwie świątecznej cała obecna sytuacja ulegnie choć minimalnej zmianie na lepsze. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Ale na razie musimy działać tak, jak do tej pory. Tym razem zachęcam do obejrzenia filmiku z szkoleniowych ofert PIŁKI RĘCZNEJ. Przedstawione ćwiczenia, fragmenty gry w wersji video też są ważnym elementem  wychowaniu fizycznym. Pozdrawiam !!!!!! Big Smile  Bunny

Szóstoklasisto,

dziś proszę zapisać temat w zeszycie: Kultura polskiego oświecenia. Obejrzyj poniższy filmik i wybierz się na wirtualny spacer po Łazienkach Królewskich. Widzimy się na meet w środę 15 kwietnia 11.00

MATEMATYKA

Proszę zalogować się na swoje konto na g-mailu, tam znajdziecie wszystkie informacje.
Życzę Wam radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy! ChickChick Chick

INFORMATYKA

Spotykamy się na MEET o 13:00

Do zobaczenia.

BIOLOGIA

Witajcie serdecznie!!! Temat na dziś: Podsumowanie wiadomości. Przeczytajcie- podr. str77-78. oraz „Wiesz czy nie wiesz” Podr. str. 79. Przejrzyjcie sobie również wiadomości o mięczakach. Życzę wam Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych.  Miłego dnia. PozdrawiamSmile

GEOGRAFIA 

Zachęcam do zapoznania się z dzisiejszym tematem na aplikacji genial.ly. Proszę przejrzeć tylko do 7 punktu. Nie piszemy notatki w zeszycie.

Następnie proszę zapoznajcie się z filmikami FLAMENCOWALORY EUROPY POŁUDNIOWEJWYBUCH ETNY oraz z mapką xRBaswPFckoGyuHmnLDrhs0K9JuOwRyE.png

Jako podsumowanie zdobytych wiadomości (korzystając z podręcznika) proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń str. 76 – 79.

ZADANIE DŁUGOTERMINOWE

Zaprezentuj jeden z krajów Europy Południowej, a dokładnie jego walory turystyczne. Twoja praca może mieć formę: prezentacji np. w Power Point, filmu, w którym opowiesz o wybranym państwie, albumulapbooka (Przepis na lapbook), składanej książeczki leporello (książeczka składająca się jak harmonijka, spotykana jako ilustrowane wydawnictwo dziecięce, druk reklamowy lub katalog).

Sam(a) decydujesz, którą formę przedstawienia tematu wybierzesz. Pracę lub jej zdjęcia wyślij na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl).

Czego nie może zabraknąć w Twojej pracy?

  • napisz, jakie państwo europejskie wybrałeś i dlaczego,
  • określ jego położenie na mapie świata i Europy,
  • uwzględnij przynajmniej dwa przykłady walorów przyrodniczych i przynajmniej dwa walorów kulturowych, opisz je dokładniej, wstaw zdjęcia lub narysuj je,
  • nie zapomnij napisać skąd brałeś informacje (przypominam, że podręcznik też jest świetnym źródłem informacji – rozdział o turystyce w Europie Południowej jest na str. 120 – 124).

Na Wasze prace czekam do 28 kwietnia.

Życzę Wam spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych (może odwiedzi Was jakiś zajączek, póki co on może się przemieszczać).

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Zapraszam dziś na lekcję online o godzinie 11.30. Zalogujcie się na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie. Tu znajdziecie materiały do lekcji:15. kl.6 j.fr 07.04

Mme Folek 

TECHNIKA

Dzisiaj czas na kolejne zdjęcie waszej pracy nad lapbookiem. Pamiętajcie, ze koniec dopiero po świętach więc nie pędźcie z pracą tylko odpocznijcie w czasie wolnym.

WTOREK 07.04.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA  ON – LINE

Bardzo Wam dziękuję, za kolejne spotkanie on – line w ramach lekcji wychowawczej. Co prawda z małymi utrudnieniami technicznymi,  ale i tym razem w komplecie mogliśmy  się zobaczyć i wymienić  ze sobą kilka słów, uwag i refleksji. Cieszę się, że każdy z Was ma  właściwe – pozytywne podejście  do obecnej sytuacji. Natomiast z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę jeszcze raz  dużo zdrowia, wielkiej pogody ducha, no i oczywiście udanego dyngusa…..

MATEMATYKA

INFORMATYKA gr. 2

Witajcie! Kontynuujmy prace z podręcznikiem. Przeczytałeś już materiał z podrecznika str. 80-86, Na wykonanie projektu przewidziano 2 lekcje. Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach, oraz pomogę tym, którzy mieli drobne niejasności.

RELIGIA

Szczęść Boże, Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów. https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

JĘZYK POLSKI

Zapraszam Was na lekcję online o godzinie 9.40. Przygotujcie zeszyty z Waszymi instrukcjami, przepisami, miejcie też przy sobie podręcznik. Czekajcie na zaproszenie ok. 9.30. Do zobaczeniaSmile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Jak się macie w kolejnym tygodniu ? Z pewnością każdy z Was marzy o wspaniałym spacerze, wycieczce rowerowej, szaleństwie na rolkach itp…..  Tym bardziej, że pogoda  zrobiła nam się prawdziwie wiosenna.  Na chwilę obecną proponuję zajęcia typu – WF w domu – prosta rozgrzewka. Wykonajcie parę ćwiczeń pokazanych na filmie (może nawet na podwórku). Jutro spotykamy się oczywiście na lekcji wychowawczej one – line. Startujemy o 12.00

PONIEDZIAŁEK 6.04.2020 r.

MATEMATYKA

Lekcja on-line o  godz. 10:00.

JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie, dzisiaj proponuję temat: Instrukcja, przepis kulinarny – powtórzenie. Proszę wszystkich o wykonanie w zeszycie zadań 1-3 (w okienku u dołu strony wpiszcie liczbę 64 i naciśnijcie „Enter”; korzystajcie z lupy, by powiększać sobie tekst; zadanie 1 możecie zanotować w formie „słoneczka”), dla chętnych są jeszcze zadania 4-6. Na lekcji online jutro, we wtorek, o godzinie 9.40 podsumujemy temat. Przyjemnej pracySmile

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis! Zapraszam dziś na lekcję online o godzinie 9.30. Zalogujcie się na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie. Mme Folek 

PIĄTEK 03.04.2020 r.

PLASTYKA Witam! Proszę zapoznać się z filmikiem, który pokazuje jedną z technik malarskich, i spróbować wykonać podobną pracę, stosując tę właśnie technikę. Jednak proszę o zmianę zastosowanych barw, czyli zamianę ciepłej, jesiennej gamy barwnej, na chłodniejszą, wiosenną (filmik o barwach tutaj) . Namalujcie drzewo wiosenne, z odcieniami zieleni, trochę żółci, i białoróżowego kwiecia. Jeśli ktoś nie ma w domu farb akwarelowych, proszę użyć rozwodnionych plakatówek. Można też zmienić temat pracy na bardziej wielkanocny, czyli np. kolorowe pisanki (lub jedna, na całą kartkę), baranki, zające, itp. Wszystko w pastelowych, czystych kolorach! Fotografie prac proszę przesłać na mój adres  g-mail. Pozdrawiam, życząc zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych  wam i waszym bliskim Smile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Mija kolejny tydzień.  Po bardzo pracowitych dniach trochą zasłużonego wypoczynku i relaksu. Nawet w tej nietypowej sytuacji nie zapominajcie, że ruch i czynny wypoczynek jest dla każdego człowieka bardzo ważny. Dbajcie o swoją sprawność wykonując różne ćwiczenia: podskoki, skłony, pajacyki krążenia ramion, przysiady (przy otwartym oknie, lub na własnym podwórku). Wiem, że samemu trudno się zmobilizować, ale spróbujcie chociaż parę minut dziennie!!!!! Big Smile A na dzisiaj film z Akademii Siatkarskiej. Jeszcze raz podkreślam, że filmiki szkoleniowe też są jedną z form nauczania w wychowaniu fizycznym. Miłego oglądania !!!!!! Big Smile

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie , Temat lekcji; Gdy trudno się porozumieć. Na początek trochę teorii Konflikt

(z            łac.         conflictus            –             zderzenie)          –             przedłużająca   się          niezgodność,     sprzeczność                interesów,         poglądów,          spór       między osobami,             kłótnia,                różnica zdań,     zatarg.

 

Konflikt                to           zjawisko              powszechne,    nieuchronnie    związane             z              życiem  społecznym,                złożone               z              szeregu               epizodów:

 

  • sprzeczne cele,      interesy, •          negatywny,       wzajemny          wpływ  osób      na           siebie, •                charakterystyczny          układ    powiązań            między epizodami.

 

Typy konfliktów i ich przyczyny: – konflikt            interesów           –             różne    cele       i               potrzeby,            – konflikt            wartości              –                odmienny           świat     wartości,             – konflikt            danych –             odmienne          rozumienie        tych                samych                informacji,          – konflikt            wynikający         z              pełnionych ról  (np. konflikt       pokoleń),                – konflikt            relacji    –             silne      emocje,               stereotypy         i               uprzedzenia. Konflikt, który nie został rozwiązany, zwykle powróci z nową siłą, w najmniej spodziewanym momencie. Rozwiązywanie konfliktów i sporów: KROK 1 –             Ustalenie            odpowiedniego               czasu     i               miejsca                na           rozmowę KROK 2 –             Rozpoznanie     i               nazwanie            problemu KROK 3 –             Poszukiwanie    rozwiązań KROK 4 –             Wybór  najlepszego       rozwiązania KROK 5 –             Przebaczenie Życzę wam , abyście potrafili i chcieli rozwiązywać konflikty, zobaczcie krótkie filmy dotyczące tematu, (pierwszy dla dziewczyn drugi dla chłopaków) https://www.youtube.com/watch?v=QLn8_BUXEms https://www.youtube.com/watch?v=ABy9UoOG0hY

JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie, na piątkowe popołudnie proponuję Wam listę piętnastu słów w trzech zestawach. Zadanie polega na wybraniu jednego zestawu i ułożeniu z niego spójnej historii. Bawcie się językiem i stwórzcie ciekawą opowieść! Szczegóły i dalsze instrukcje w pliku Opowieści dziwnej treści. Do dziełaSmile

TECHNIKA

Kontynuujemy pracę nad lapbookiem. Większość osób wybrała temat i wysłała zdjęcia. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy. Dzisiaj czekam na drugie zdjęcia z waszej pracy a trzecie zdjęcie należy wysłać w środę 8 kwietnia. Pamiętajcie, że całość ma być zaprezentowana dopiero w piątek po świętach więc się nie spieszcie ale dbajcie o estetykę wykonania i szczegóły. Smile Dla tych, którzy się jeszcze nie zorientowali, że mamy pracę: Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.

MATEMATYKA

Zapraszam w poniedziałek o godz. 10:00 na lekcję matematyki on-line. Zaproszenie będzie na Was czekało na g-mailu. Do zobaczenia!

ZRK – GEOGRAFIA

Zapraszam Was dzisiaj do odwiedzenia miejsca o jakim tylko marzycie. Będzie to możliwe dzięki  Google Earth.

CZWARTEK 02.04.2020 r.

 

MUZYKA

Witam! Zapraszam was dzisiaj do zrealizowania tematu „Kujawiak z oberkiem. Etnografia”. W podręczniku macie to na str. 98 – 103. Proszę przeczytać wiadomości, zapisać w zeszycie temat i zrobić krótką notatkę do lekcji. A do mnie przesłać odpowiedź na pytania: Co to jest etnografia? Kto był  największym polskim etnografem? Jakie są polskie tańce narodowe (5), i jakie mają metrum?(to z poprzednich lat, dla przypomnienia), i ostatnie pytanie – co to jest skansen i gdzie w Polsce mamy najbardziej znane obiekty tego typu? Piosenkę „Czerwone jabłuszko” znamy, choć w trochę innej wersji, ale możecie sobie zanucić, lub zaśpiewać np. mamie.  Pozdrawiam, życzę zdrowia wam i waszym bliskim Smile.                                                                 PS. Próbowałam z moją klasą trochę wspólnie pośpiewać on-line, jednak nie było to zbyt udane doświadczenie. Nie mamy odpowiednich możliwości „sprzętowych”. Nadrobimy to „po koronawirusie”, mam nadzieję, wkrótce Smile. RELIGIA Temat katechezy: Jan Paweł II – 15 rocznica śmierci. Dzisiaj modlimy się przez wstawiennictwo Ojca Świętego Jana Pawła II o zatrzymanie koronawirusa, Przypomnijcie sobie tego wielkiego świętego. Zobaczcie film. https://www.youtube.com/watch?v=2luPuThCeSY O wspólną modlitwę w tym dniu zaapelował kard. Stanisław Dziwisz. „Proszę Was wszystkich, Drodzy Bracia i Siostry, o to, byśmy w 15. rocznicę przejścia Jana Pawła II do domu Ojca znów się przy nim zjednoczyli. Bardzo Was proszę, niech nikogo nie zabraknie w tej duchowej wspólnocie 2 kwietnia o godzinie 21.37. Niech wzniesie się do nieba nasza modlitwa zawierzenia” Zadanie dla was Zapalcie z rodzicami świecę i postawcie ją w oknie o godz. 21.37 i odmówcie dziesiątkę różańca za wstawiennictwem Jana Pawła II o oczyszczenie świata od koronawirusa. INFORMATYKA 2 gr. Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 72-78 Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć. W trakcie e-konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach. JĘZYK  ANGIELSKI Na początek parę dowcipów w czasie Past Simple : Why did the man throw a bucket of water out the window? A: He wanted to see the waterfall. Q: Why did the man throw the butter out the window? A: He wanted to see the butterfly. Q: Why did the man put the clock in the safe? A: He wanted to save time. Zrób poniższy quiz: Past Simple or Present Perfect

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile 1. Wysłuchaj piosenki „Kto przygód zna smak” w wykonaniu zespołu Lady Pank. Autorem tekstu jest Jacek Cygan. Zaśpiewaj wiersz (skorzystaj z tekstu zamieszczonego w internecie). 2. Zapoznaj się z prezentacją Środki poetyckie. 3. Odpowiedz na pytania (31 marca). Prześlij odpowiedzi na maila: barbara.wardziak@zsppiasek.pl (mogą być zdjęcia). W razie jakichkolwiek problemów z otwarciem zamieszczonych materiałów proszę do mnie pisać. Zapraszam na lekcję online jutro, w piątek, o godzinie 9.30. Będziemy utrwalać znajomość środków poetyckich. Do zobaczeniaSmile

MATEMATYKA

 

 

BIOLOGIA

Witam jeszcze raz bardzo serdecznie. Przypominajka do dzisiejszych zajęć online: Notatka w formie graficznej z tematu: „Mięczaki” z tabelki „To najważniejsze” str. 76+ rys. ślimaka.  Do końca maja wykonujemy model przestrzenny zwierzątka np. pszczoła, bąk, żuk, mrówka, pasikonik itp. wraz z opisem elementów budowy. Miłego dniaSmile

ŚRODA 01.04.2020 r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE Witam !! Dzisiaj dzień z koszykówką. Proponuję zobaczyć ciekawy film ABC Koszykówki Big Smile . Niektóre ćwiczenia i elementy tej gry zespołowej pokazane w filmiku szkoleniowym są Wam doskonale znane. Jeszcze raz podkreślam, że pokaz każdego ćwiczenia – szczególnie w zespołowych grach sportowych jest bardzo istotnym elementem lekcji. Tak więc póki co popatrzcie !!!! Big Smile HISTORIA Szóstoklasisto, dziś proszę  Cię, byś: 1. zapisał temat w zeszycie :”Pierwszy rozbiór Polski 2. zapoznaj się z filmikiem 3.w zeszycie zapisz przyczyny-wydarzenie-skutki ze str. 160 w podręczniku. 4. w ramach utrwalenia wiadomości zagrał w grę 5. w poniedziałek widzimy się na meet o godz 11.00. Proszę przygotować sobie wypowiedź na temat reform Stanisława Augusta Poniatowskiego i ziem zagarniętych przez zaborców. 6. podczas spotkania będę prosić wylosowane  osoby o zaprezentowanie również pudełek i pierwszego kawałka pizzy historycznej

MATEMATYKA  ON-LINE

Bardzo dziękuję za udział w lekcji!  Wszyscy w niej uczestniczyli Smile Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu!

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Przypominam widzimy się dzisiaj o 9:00. Dzisiejszy temat Energetyka w Europie. (ten temat realizujemy po spotkaniu) Zapiszcie temat w zeszycie. Następnie obejrzyjcie prezentację i wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń str. 73 – 74. Powinna wystarczyć prezentacja, ale pamiętajcie, że ten temat macie w podręczniku (str. 114 – 119). W zeszycie odpowiedzcie na pytanie 1 str. 119 (podręcznik) i wyślijcie odpowiedź na mojego maila(katarzyna.bilek@zsppiasek.pl). W prezentacji są filmiki. Nie zapomnijcie o nich. Szczególnie polecam ten Filmik. Życzę zdrowia. W razie pytań proszę o kontakt!

JĘZYK FRANCUSKI

 

WTOREK 31.03.2020 r.

 

GEOGRAFIA

Zapraszam Was jutro na lekcję on – line o godzinie 9:00. Zalogujcie się 10 minut wcześniej na Wasze konta i czekajcie na zaproszenie.

LEKCJA WYCHOWAWCZA  ON – LINE

Witam Was wszystkich ponownie !!!!!! Bardzo się cieszę, że mogliśmy się dzisiaj zobaczyć i usłyszeć. Spotkanie z Wami, nawet on- line jest bardzo miłym i sympatycznym doświadczeniem. Tym bardziej fajnie, że frekwencja na naszym spotkaniu była 100%. Ta wasza mobilizacja pozwala ze spokojem myśleć o pełnej odpowiedzialności i właściwym podejściu do obowiązku szkolnego w tym wyjątkowo trudnym dla nas wszystkich czasie. Życzę Wam jeszcze raz wytrwałości, cierpliwości, wzajemnego zrozumienia i dużo zapału do realizacji wszystkich  przekazywanych zadań i treści. Jeszcze raz pozdrawiam Was i wszystkich Waszych najbliższych !!!! Big Smile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam!! Dzisiaj  będzie bardzo krótko. Zachęcam do obejrzenia ciekawego filmiku  -„Ćwiczenia z krzesłem”. Spróbujcie sami wykonać, jeżeli nie wszystkie to przynajmniej parę pokazanych ćwiczeń !!! Pamiętajcie o  bezpiecznym wykonywaniu tego zadania. Miłego popołudnia. Big Smile RELIGIA Szczęść Boże Zaczynamy od modlitwy. Proście Ducha Świętego ,aby was prowadzi umacniał , oświecał w wszystkich waszych działaniach. Modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca. Temat Katechezy: Konfesjonał , kto słucha spowiedzi? Przypomnijcie sobie przypowieść o synu marnotrawnym czytając Łk 15,11-24 (katechizm str.68) lub oglądając film https://www.youtube.com/watch?v=xOLHYECYehk W naszym życiu wielokrotnie wybieramy własną drogę – tak jak młodszy syn, przez grzech odchodzimy od Ojca. On jednak zawsze czeka na nas czeka, tym miejscem jest w kościele konfesjonał – symbol Bożego miłosierdzia. Kiedy spotykamy się z Bożym miłosierdziem podczas rozgrzeszenia czujemy radość i ulgę. Możemy zacząć życie od nowa z czystym sercem. Przed kim wyznajemy nasze grzechy? Kto wypowiada słowa rozgrzeszenia? W sakramencie pokuty i pojednania spotykamy się z Bogiem.  Potrzebny jest jednak  kapłan wobec, którego przyznamy się do winy. Kapłani otrzymali od Jezusa zmartwychwstałego władzę odpuszczania grzechów ”Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane”( J20,22b-23) Jakie są duchowe owoce sakramentu pokuty? Pojednanie z Bogiem i Kościołem, odzyskanie łaski uświęcającej i uczynkowej, darowanie kary wiecznej, która jest konsekwencją grzechów śmiertelnych, darowanie przynajmniej częściowe kar doczesnych, będących skutkiem grzechu, pokój sumienia oraz pociecha duchowa, wzrost sił do walki ze złem. Systematyczna spowiedź pomaga nam wytrwać w dobru oraz unikać okazji do grzechu. W tym roku nie będzie możliwości skorzystania z tego sakramentu w kościele. Można uzyskać stan łaski uświęcającej poprzez wzbudzenie żalu doskonałego- wypływającego z miłości do Boga – i pragnienie uzyskania rozgrzeszenia w sercu. Taki żal „przynosi przebaczenie grzechów śmiertelnych , jeśli zawiera postanowienie przystąpienia do spowiedzi sakramentalnej , gdy tylko będzie to możliwe. INFORMATYKA gr. 1 Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 64-71 Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

MATEMATYKA

 

W środę o 10:30 zapraszam na lekcję on-line. Czekajcie na zaproszenie na swojej poczcie g-mail kilka minut przed lekcją. Do zobaczenia!

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry! Kto – według ciebie – powinien przeczytać „Małego Księcia”: dziecko, nastolatek, dorosły, samotny, zakochany…? Uzasadnij swoją odpowiedź, podając trzy argumenty – pochwal się, że znasz dobrze lekturę (argumenty mają być rozwinięte; używaj zwrotów: „Moim zdaniem…”, „Sądzę…”, „Uważam tak, ponieważ…”). Odpowiedź zapisz w zeszycie, będzie ona podstawą naszej lekcji online, na którą zapraszam jutro (wtorek) o godz. 9.30. Dobrego popołudniaSmile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Kolejny tydzień przed nami.  Kolejne zadania, treści do zrealizowania i to w warunkach, które sporo odbiegają od naszej normalnej rzeczywistości szkolnej. Teraz coraz bardziej doceniamy realne kontakty międzyludzkie i nasze warunki, w których pracujemy na co dzień.  Ale póki co staramy się działać dalej. Dzisiaj proponuję kilka ćwiczeń w pozycjach średnich i niskich, a więc w siadzie i leżeniu przodem i tyłem. Wiele takich ćwiczeń znacie. Resztę pozostawiam waszej inwencji !!!!!  Smile  Natomiast co do jutrzejszej lekcji wychowawczej to spotykamy się o godz. 12.00. Jak już doskonale wiecie, należy tylko wejść na szkolnego gmaila i otworzyć zaproszenie. Mam nadzieję, że uda nam się połączyć bo z rozmów z innymi nauczycielami i uczniami bywa z tym różnie. Do zobaczenia!!!!!  Big Smile

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis! Materiały do dzisiejszej lekcji znajdziecie tutaj:11.kl.6 j.fr. 30.03. Bonne journée!

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w nowym tygodniuSmile Spotkamy się online w czwartek 02.04.2020r. na meecie o godz. 8.00- 8.20. Czekajcie na moje zaproszenie na gmailu. Dostaniecie instrukcję do dalszej pracySmile Pozdrawiam

MATEMATYKA

 

PIĄTEK 27.03.2020 r.

 

JĘZYK FRANCUSKI

W poniedziałek 30 marca o godz. 11.10 zapraszam na naszą pierwszą lekcję on line. Zalogujcie się na wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenie. Do zobaczenia Mes Amis! Beata Folek PLASTYKA Witam! Ze względu na fakt, że macie dosyć dużo różnych zadań i prac do zrobienia, chciałabym dzisiaj zwrócić waszą uwagę na fakt, że czasem warto zatrzymać się w życiowym biegu i przyjrzeć się pięknu otaczającego nas świata. Sztuka jest właśnie głównie po to, byśmy to piękno zauważali, potrafili utrwalić i pokazać innym. Dlatego waszym zadaniem jest wykonanie 9 zdjęć budzącej się do życia przyrody. Każde zdjęcie ma przedstawiać inny obiekt z bliska,  a wszystkie 9 zdjęć postarajcie się ułożyć w kwadratowy kolaż, wykorzystując znane wam i dostępne darmowe aplikacje (np. befunky collage). Możecie mi przesłać wasze dzieła na gmaila. Kto tego nie zrobi, zaprezentuje mi je po powrocie do szkoły. Jedna ważna uwaga! Nie odchodzimy poza teren domu, ale na pewno uda się znaleźć jakieś piękne roślinki w trawie blisko domu! Pozdrawiam. Do usłyszenia za tydzień.

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie „Potrzeba dwóch lat,  aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu,  aby nauczyć się milczeć”. Ernest Hemingway Zapiszcie temat lekcji: Sztuka rozmowy Dziś niestety dużo teorii, proszę przeczytajcie Czym jest rozmowa? Rozmowa między osobami, to nie tylko wymiana słów. W rozmowie człowiek potrzebuje być wysłuchany i zrozumiany. Fundamentem każdej rozmowy jest wzajemny SZACUNEK rozmówców. Przejawia się on zarówno w tym CO MÓWIMY – komunikacja werbalna, jak i w tym JAK MÓWIMY – komunikacja niewerbalna. Komunikacja niewerbalna to:

  • gestykulacja – ruchy rąk, dłoni, stóp, ciała, • dotyk – podanie ręki, poklepywanie, pogłaskanie, • mimika – marszczenie brwi, grymas, uśmiech, • kontakt wzrokowy – patrzenie w oczy lub unikanie spojrzenia, • dystans fizyczny – odległość między rozmówcami, • pozycja ciała – sposób, w jaki siedzimy lub  stoimy, • sposób mówienia – intonacja głosu, tempo mówienia, • dźwięki – chrząkanie, płacz, wzdychanie, • wygląd zewnętrzny – ubiór, uczesanie, makijaż.

 

  Jak zatem rozmawiać, aby nie tylko mówić, ale skutecznie dochodzić do porozumienia? Oto kilka rad ( przepisz je do zeszytu) – Nazywaj rzeczy po imieniu, czyli mów wprost o co ci chodzi. -Nie ukrywaj swoich uczuć, masz prawo być zdenerwowany. Powiedz: „Dziś miałem siedem lekcji, na dodatek na komputerze. Mam dość, dlatego nie posprzątam swojego pokoju, zrobię to jutro”. -Powiedz szczerze o swoich lękach, że czego śnie rozumiesz, nie umiesz. -Nie używaj obraźliwych słów nawet, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą. Panuj nad złością, kontroluj ton swojej wypowiedzi. -Pamiętaj, że komunikacji ważne są gesty. Nie trzymaj rąk w kieszeni podczas rozmowy , ani nie wymachuj nimi. A teraz przyjrzyj się swojemu stylowi komunikacji i odpowiedz na pytania: -Jaką postawę ciała przyjmujesz podczas rozmowy? -Co wyraża twoja postawa-szacunek czy lekceważenie? -Jakie gesty towarzyszą ci podczas rozmowy? Czy jednoczą, czy raczej odpychają? -Co wyraża twoja mimika twarzy?. Czy patrzysz rozmówcy w oczy? – Czy i jak często starasz się uśmiechać? -Jakim tonem głosu zwracasz się do rozmówcy? – Jak rozmawiasz z najbliższymi, a jak z innymi osobami Może ta refleksja zachęci cię do zmiany komunikowania się, by lepiej porozumiewać się z innymi?. POWODZENIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam wszystkich ! Bardzo szkoda, że obecna sytuacja nie pozwala na przeprowadzenie normalnych lekcji.  Sami wiecie, że bezpośredni kontakt  z człowiekiem (kolegą, koleżanką, nauczycielem itp.) ma zupełnie inną jakość i znaczenie. Coraz bardziej – szczególnie w tej sytuacji zaczynamy to doceniać i zaczyna nam tego brakować !!!! Ale „DAMY RADĘ”. Wspólnie, przy ogromnym wsparciu Waszych rodziców ten trudny czas  – nowego doświadczenia starajcie się wykorzystać najlepiej jak potraficie. To też próba i sprawdzian waszej samodzielności i rozsądnego podejścia do stawianych Wam zadań. Wiem, że mogę na Was liczyć !!!!!!!  A jeśli chodzi o wychowanie fizyczne to dzisiaj proponuję ciekawy filmik –   Akademia Siatkarska. Będzie to doskonalenie tych elementów, które znacie. Pamiętajcie, że pokaz jakiegokolwiek  ćwiczenia jest bardzo ważnym elementem lekcji. Filmy szkoleniowe są w treściach programowych wf. Więc teraz je realizujemy. Miłego oglądania Big Smile  A jako element sprawnościowy proponuję skakankę – przecież bardzo ją lubicie (3 serie po 1min skoków w dowolnych odstępach czasowych). I jeszcze jedno – przed skokami koniecznie bieg w miejscu – to w ramach rozgrzewki !!!!!  Mam nadzieję, że na wtorkowej lekcji wychowawczej zobaczymy się on – line, ale o tym w następnej informacji. Powodzenia !!! Big Smile

ZRK – GEOGRAFIA

Atrakcje Francji

JĘZYK POLSKI

Przed naszą dzisiejszą lekcją wideo o godz. 10.30 przygotuj się do odpowiedzi na pytania: a) Kto – oprócz lisa – mógłby być przyjacielem Małego Księcia? Dlaczego? b) Jakie cechy ma dobry przyjaciel? Do zobaczeniaWink

TECHNIKA

Przed nami praca na dłuższy czas. Zaczynamy pracę nad Lapbookiem.  Waszym zadaniem będzie wykonanie lapbooka na temat wynalazków do 16 kwietnia.  W wykonaniu go mogą pomóc filmy z serii „Wynalazki, Które Wstrząsnęły Światem” dostępne na Youtube. Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.  Proszę nie usuwać prędzej wpisanych koleżanek i kolegów bo w dokumencie jest historia wpisów i można sprawdzić, kto kogo wyrzucił. Jeśli zabraknie tematów to będzie losowanie tematu dla tych co byli ostatni. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy bo będziecie wysyłać zdjęcia z pracy nad nim. Na pierwsze zdjęcie czekam we wtorek 31.03.2020 r. a na drugie 3.04.2020 r. Na następne zdjęcia czekam w następnych tygodniach.

CZWARTEK 26.03.2020 r.

 

MATEMATYKA

 

 

 INFORMATYKA 2 gr Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podrecznika str. 64-71 Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach

 

RELIGIA

Szczęść Boże Każdą katechezę rozpoczynamy od modlitwy, proszę,abyście to również czynili w swoich domach, ofiarujcie jedną dziesiątkę różańca, w intencji zatrzymania pandemii. Wpiszcie temat katechezy: Akt pokuty-z czystym sercem przed Panem. Przeczytajcie z katechizmu -str.66 Łk 18,10-14a Zapoznajcie się z formami aktu pokuty, wpiszcie je do zeszytu  i odpowiedzcie na pytania -Do czego przyznajemy się w każdej z form aktu pokuty i o co prosimy Boga? Co to jest skrucha i kiedy pojawia się w naszym sercu? Co oznacza bicie się w piersi podczas jednej z form pokuty w czasie Mszy świętej? Życzę Dobrego dnia i Bożego błogosławieństwa na ten trudny dla nas czas.

MUZYKA

Witam Was, drodzy uczniowie. Dzisiaj proszę was o poświęcenie w najbliższym tygodniu trochę czasu na zapoznanie się z postacią Antonia Vivaldiego, kompozytora włoskiego baroku, o którym większość ludzi na świecie wie (myślę, że wy również Smile, że jest autorem „przeboju” muzyki poważnej – „Czterech Pór Roku” – cyklu 4 koncertów skrzypcowych. Informacje o życiu i twórczości znajdziecie w podręczniku na str. 118-119. Polecam też wykonania muzyki Vivaldiego, np. Nigela Keneddyego (w szalonym tempie!), czy uczniów średniej szkoły muzycznej z Łodzi. Życzę miłych chwil przy tak pięknej muzyce! Proszę o napisanie w zeszycie kilku zdań o kompozytorze i wysłuchanym przez was wybranym fragmencie muzycznym (jaki charakter, wolne czy szybkie tempo, czy coś wam ta muzyka przypomina, itp….). Macie na to tydzień, postaram się w przyszłą środę spotkać z wami i może wspólnie pośpiewamy. Oczywiście onlineSmile!

JĘZYK POLSKI

Drodzy, proszę, odbierzcie wiadomość przesłaną na gmaila i wykonajcie zadania, które dotyczą przyjaźni między Małym Księciem a lisem. Już nie mogę się doczekać Waszych odpowiedzi! Dobrego czasu z lekturąWink  Zwróćcie uwagę na informacje dotyczące jutrzejszej lekcji wideo. Do zobaczenia!

ŚRODA 25.03.2020 r.

HISTORIA Dzisiaj nowy temat z nowego działuSmile 1. Proszę tradycyjnie zrobić zakładkę w zeszycie z napisem Dział V: Upadek Rzeczypospolitej   2. Zapoznaj się z prezentacją, niektóre slajdy zawierają napis w lewym górnym rogu Zapisz w zeszycie, taki slajd należy przepisać do zeszytu   3. W prezentacji na 2 ostatnich slajdach znajdują się pytania, których odpowiedzi należy odszukać w podręczniku na str. 155-156.

4. W poniedziałek widzimy się na aplikacji meet o godz. 9.30 dokładnie omówimy sobie powyższy temat. Poniżej zdjęcie można aplikacje pobrać przez tel.lub na laptopie. Na gmail uczeń otrzyma zaproszenie z linkiem. Screenshot_20200323-115238_Google Play Store

MATEMATYKA

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry! Skoro czas nauki zdalnej się wydłużył będziemy na bieżąco (zgodnie z ilością godz. wf w tygodniu) przekazywać ciekawe i ważne treści z zakresu programu kl. VI wychowania fizycznego. Poruszane zagadnienia  będą realizowane w formie filmików oraz propozycji ćwiczeń, które możecie wykonać w domu. Dzisiaj film – metodyka siatkówki – „Doskonalenie poruszania się po boisku”. Miłego oglądania Big Smile Zachęcam do wykonania paru ćwiczeń umieszczonych na początku filmiku!!!

ZAJĘCIA KREATYWNE

Sztuka średniowiecza Tworzymy własne quizy w aplikacji Learning apps.

BIOLOGIA

Witam w dniu dzisiejszym. Przeczytajcie proszę  temat: Ryby- kręgowce środowisk wodnych. Podr. str. 83. Proszę o punk w zeszycie: Budowa ryby wraz z ilustracją- Podr. str. 84. Zapoznajcie się także z tabelką „To najważniejsze” – Podr. str. 86. Miłego dniaSmile

GEOGRAFIA

Zapoznaj się z prezentacją.

Francja_-_przemys_i_us_ugi (1)

Korzystając z podręcznika oraz wiadomości z prezentacji wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str. 69 – 71 (str. 72 dla chętnych). W razie kłopotów proszę pisać (gmail lub dziennik). Wyślij zdjęcie wykonanych zadań.

Pozdrawiam

WTOREK 24.03.2020r.

MATEMATYKA

W ramach powtórki dzisiaj ćwiczymy podstawowe umiejętności, czyli:

GRA 1 – tabliczka mnożenia

TABLICZKA MNOŻENIA NA CZAS

SPRAWDZIAN Z TABLICZKI MNOŻENIA

TABLICZKA DZIELENIA

Mnożenie ułamków zwykłych na stronie joinmyquiz.com (pamiętaj o wpisaniu swojego imienia Smile

Mnożenie  i dzielenie ułamków dziesiętnych na stronie joinmyquiz.com.

Owocnej pracy i dużo zdrowia!

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Dalej pracujemy z tekstem lektury. Proszę o odebranie poczty na gmailu i odesłanie odpowiedzi. W razie problemów służę pomocą (proszę pisać na gmailu). PowodzeniaWink

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Dziś przypominamy sobie jak się nazywają członkowie rodziny. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie, zróbcie w zeszycie.  SZCZEGÓŁY W ZAŁĄCZNIKU: 7 j.fr.kl.6 24.03

Bonne journée!

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Proponuję spotkanie z Valérie.                                                                           Obejrzyjcie filmik „Valérie se présente”ze strony:                                   https://fr.islcollective.com/video-lessons/valerie-se-presente                 i odpowiedzcie na 6 pytań pojawiających się podczas prezentacji:      6 j.fr kl.6 23.03. Są również napisy po angielsku.
Bonne chance!=Powodzenia!

MATEMATYKA

Dzisiaj nadal ćwiczymy jednostki pola na joinmyquiz.com z kodem 582863.
Można również kolejny raz wykonać poprzedni quiz . Wink

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj rozdziały VIII i IX z „Małego Księcia” (treść tutaj). Następnie wykonaj polecenia, które znajdziesz w wiadomości na gmailu. Owocnej pracySmile

INFORMATYKA
Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od Czwartku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

JĘZYK ANGIELSKI

Was/ were – zobacz film Princess and the Frog

Rozwiąż quiz, przepisz zdania do zeszytuSmile

HISTORIA

Dzisiaj warto przypomnieć sobie teorię człowieka, który sprzeciwiał się gromadzeniu władzy w ręku jednego człowieka. Obejrzyj filmik o trójpodziale władzy.

„Kiedy w jednej i tej samej osobie lub w jednym i tym samym ciele władza prawodawcza zespolona jest z wykonawczą, nie ma wolności.[…] nie ma również wolności, jeśli władza sędziowska nie jest oddzielona od prawodawczej i wykonawczej.” Monteskiusz

http://cytatybaza.pl/autorzy/monteskiusz.html?cid=43

PIĄTEK 20.03.2020r.

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Staussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać.

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

MATEMATYKA

Dzisiaj powtarzamy jednostki pola. Wykonaj quiz  na stronie joinmyquiz.com z kodem 884213, wpisz swoje imię, na dole okienka kliknij „Pomiń to na razie” (nie trzeba się rejestrować).
Miłego dnia!

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Obejrzyj przedstawienie teatralne „Mały Książę”.

Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:
1. Jakie różnice zauważasz między tekstem lektury a inscenizacją? Wymień trzy.
2. Jakimi przymiotnikami określiłbyś Różę? Podaj pięć cech.
Dobrego odpoczynku w weekendWink

 JĘZYK ANGIELSKI

Czasownik ‚to be’ – forma przeszła. Tym razem zamieńcie 4 pierwsze zdania twierdzące z ćw.5 str.67 (podręcznik) na przeczenia oraz wymyślcie cztery swoje przykłady zdań przeczących i zapiszcie je w zeszycie.

Przypominam, że przeczenia z czasownikami ‚was’ i ‚were’ tworzymy dodając do nich not’ . Skrócone formy: was not = wasn’t; were not = weren’t .

ZRK – GEOGRAFIA

Proponuję w wolnej chwili poznać ciekawą stronę z grami geograficznymi 

CZWARTEK  19.03.2020 r.

JĘZYK POLSKI

Wejdź na pocztę gmail, odbierz e-maila z poprawkami do zadania z poniedziałku, przeanalizuj błędy. Jeśli jeszcze nie wysłałeś zadania, proszę, zrób to dzisiaj.

RELIGIA

Szczęść Boże

Na  poprzedniej lekcji mówiliśmy o postawach w czasie liturgii, w ramach utrwalenia proszę zobaczcie filmik , wpiszcie te postawy i napiszcie co każda z nich wyraża?

Zachęcam do modlitwy w intencji zatrzymania korona wirusa, tych , którzy dbają o nasze bezpieczeństwo, tych , którzy zmarli , ofiarujmy w tej intencji dziesiątkę różańca lub Koronkę do Bożego Miłosierdzia

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Dziś zabawa z kolorami. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie notujcie rozwiązania w zeszycie.  4 j.fr kl.6abc 19.03

Bonne journée😊

ŚRODA 18.03.2020 r.

MATEMATYKA

Na dzisiaj ćwiczenie logiczne Smile Udanej zabawy!

MUZYKA

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu pragnę wam, drodzy uczniowie, polecić przeczytanie mądrego tekstu, mówiącego o wpływie muzyki na mózg, szczególnie w aspekcie rozwoju dziecka. Znajdziecie tu odpowiedź na często zadawane przez niektórych z was pytanie:” po co mi w ogóle muzyka, do czego mi się ona przyda???”.

A po zapoznaniu się z tekstem (macie na to caaaaały tydzień) możecie posłuchać tego lub owego utworu muzycznego, ze świadomością, jak dobroczynny wpływ ma on na wasz umysł. Pozdrawiam, J. Kukla.

PS. A dla chętnych jeszcze poważny  filmik1 i  wesoły filmik2! Miłego oglądania!

JĘZYK ANGIELSKI

Zamień zdania twierdzące na pytania – podręcznik str. 67 ćw.5 i przepisz je do zeszytuSmile

Przypominam, że pytanie tworzymy przez inwersję, czyli w zdaniu najpierw pojawia się was/were, a dopiero potem podmiot. np. The weather was nice yesterday. Was the weather nice yesterday?

GEOGRAFIA

Poćwicz wiadomości z ostatnich lekcji https://view.genial.ly/5e6e571927aede0fbe757c2c/horizontal-infographic-lists-europa 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, szóstoklasistoWink Środowy poranek rozpocznij od powtórki ortografii. Najpierw przypomnij sobie reguły ortograficzne, które znajdziesz tutaj. Następnie uzupełnij dyktando z „ó/u”, „rz/ż”, „ch/h” i mieszane. Zapisz na kartce poprawnie zdania ze słowami, w których popełniłeś błąd (kartkę włóż do zeszytu). Dobrej powtórki!

BIOLOGIA

Witam Was bardzo serdecznie w dniu dzisiejszym.  Proszę, abyście poćwiczyli sobie wiadomości o stawonogach. Rozwiążcie test:https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-stawonogi/

 

HISTORIA

Szóstoklasisto każdy człowiek chodzi do fryzjera, ale z własnego wyboru! Przypomnij sobie o pewnej reformie kulturalno-społecznej z XVII wieku. Wciel się w Piotra I Wielkiego i napisz ogłoszenie z nakazem carskim zgolenia bród bojarów. W nakazie uzasadnij dlaczego bojarzy powinni zgolić brody i zacząć ubierać się na styl europejski. W ogłoszeniu możesz również zamieścić instrukcję rysunkową przedstawiającą ścięcie brody. Liczę na waszą kreatywność – im barwniej tym lepiej! Pamiętaj, że car nie prosi -tylko nakazuje swoim poddanymSmile Dlatego proszę zwróć uwagę na tryb nakazujący wypowiedzi.  Pracę wykonaj na białej kartce, którą proszę wkleić do zeszytu.

Powodzenia Pani z historiiSmile

WTOREK 17.03.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Proponuję na dziś zabawę z liczebnikami do 20. Posłuchajcie naszej piosenki ze strony:

https://www.youtube.com/watch?v=UsEz58BblMY

Następnie zróbcie ćwiczenia utrwalające z aplikacji LearningApps.org , poniżej linki:

https://learningapps.org/display?v=pagirjcm218

https://learningapps.org/1629822

https://learningapps.org/1203756

Postarajcie się wykonać jedno ćwiczenie, jeśli się Wam spodoba zerknijcie na dwa kolejne.Amusez-vous bien😊 Przyjemnej zabawy

MATEMATYKA 

Podejmij Challenge dotyczący pól figur. Wpisz swoje imię Smile

JĘZYK ANGIELSKI

Poćwicz odmianę czasownika ‚to be’ w formie przeszłej – ćw. 1, 2, 3

JĘZYK POLSKI 

Powtórkę ze zwyczajów rycerskich czas zacząć!Wink Obejrzyj poniższy filmik.

Na osobnej kartce stwórz do filmu notatkę, która powinna zawierać: ramowy plan wydarzeń, trzy przykłady zwyczajów rycerskich i twoje spostrzeżenia (dodatkowe uwagi dotyczące np. zbroi i broni rycerza, zasad obowiązujących podczas turnieju). Dobrego czasu przy zadaniu!

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020 r.

INFORMATYKA

Dzisiaj przypomnimy sobie Formatowanie warunkowe w programie Excel.

Obejrzyj poniższy film. Zobacz jak dużo można się nauczyć samemu w domu.

Zobacz jak wiele filmów przygotował ten użytkownik YouTube.

Wykonaj ćwiczenia z powyższego filmu samodzielnie.

Jeśli nie masz programu Excel z pakietu Ms Office to ściągnij pakiet Libre Office w którym znajduje się program Calc, który jest bardzo podobny do Excela. Jeśli nie chcesz niczego instalować pamiętaj że masz w chmurze Google na szkolnym gmailu aplikacje Arkusze, w której robiliśmy obliczanie średniej ocen.

 

 

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj utrwalisz zapis krótkiej wiadomości, wykorzystując gmaila. Wyślij do mnie wiadomość, w której w 12-15 zdaniach opiszesz swój ciekawy dzień. Stosuj zasady ortografii i interpunkcji, a także pamiętaj o grzeczności językowej. Przejrzyj poniższe wskazówki. Gdybyś miał/miała problemy z hasłem, proszę, pisz przez dziennik do Pana Tomasza Marcinkiewicza albo Pani Karoliny Zioło.

Do: barbara.wardziak@zsppiasek.pl
Temat wiadomości: Ciekawy dzień
Nagłówek i treść wiadomości:
Dzień dobry,
ostatnio przeżyłem/przeżyłam ciekawą przygodę! [Opisz w 12-15 zdaniach, co przeżyłeś; możesz używać emotikonów – ale nie przesadzajWink]

Pozdrawiam Panią
[Twój podpis]

JĘZYK ANGIELSKI

Powtórz słówka z języka angielskiego Insta.Ling

Przypominam, że do końca marca należy wykonać 20 sesjiSmile

HISTORIA 16.03.2020r

Szóstoklasisto dziś poniedziałek!

Tydzień należy rozpocząć z historycznym przytupem- zapraszam Cię do quizu. Nie trać dobrego nastroju i głowy jak Karol I Stuart! Smile

QUIZY należy wykonywać na podglądzie, nie wprowadzamy zmian.

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdują się w podręczniku na stronach 127-131

MATEMATYKA

Utrwal wiadomości i umiejętności zdobyte na lekcji o polu trójkąta i wykonaj Ćwiczenie (ładowanie strony może chwilę potrwać – poczekaj cierpliwie  Smile ).

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!