klasa 6b

ŚRODA  08.04.20202 r.

Wielkanocne życzenia
MUZYKA

Witam, moi drodzy! Chciałabym was dzisiaj zaprosić do posłuchania kilku utworów muzycznych wielkich kompozytorów, napisanych z myślą o Świętach Wielkanocnych. Chodzi mi głównie o Jana Sebastiana Bacha (podr. str. 142 -145) i Antonia Vivaldiego (str. 148), czyli dwóch przedstawicieli muzycznego baroku. Proszę o wysłuchanie krótkich, kilkuminutowych fragmentów proponowanych przeze mnie utworów, i spróbowanie zapisania, kto je wykonuje (solista,  zespół, śpiewak, instrumentalista, chór – jeżeli, to jaki, czy mieszany, czy męski lub żeński, orkiestra kameralna czyli mała, czy może wielka orkiestra symfoniczna, itp.). Większość wykonawców widać na filmie, a czasem trzeba polegać tylko na swoim słuchu. Proszę sobie spokojnie te notatki robić przez kilka dni, po jednym utworze, następna lekcja za tydzień, a wasze notatki z koncertów chciałabym poczytać za dwa tygodnie. Nie wysyłajcie mi pojedynczo prac, najlepiej jak prześlecie mi w jednym mailu kilka zadań na raz, z muzyki i plastyki razem. Łatwiej mi to potem pooceniać, gdyż mam dużo uczniów w klasach 4-7. Po świętach wam to jeszcze raz wytłumaczę.                                                                                  Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych!

A oto utwory do posłuchania:

Stabat Mater A. Vivaldiego                                                                                           Pasja wg św. Mateusz J. S. Bacha (lub wg św. Jana)                                            Alleluja (Exsultate jubilate)  W.A. Mozart                                                     Alleluja z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla                       Oratorium na Wielkanoc Jana Sebastiana Bacha cz.II Adagio:                 Wykonanie 1        Wykonanie 2       Wykonanie 3

JĘZYK  ANGIELSKI

Dziś kontynuujemy czas Past Simple czyli przeszły prosty. Jest to czas , który wyraża czynności, które wykonywaliśmy w przeszłości.      np. I was at the cinema a month ago.                                                                                   You were at the shop last Friday.                                                                      Zwróćcie uwagę, że  dopisałam określenie czasu : a month ago – miesiąc temu, last Friday – ostatniego piątku. Czyli  sytuacje, które wyrażamy w Simple Past miały miejsce w przeszłości i czas ich wykonywania należy do przeszłości.                                                                         Oczywiście układamy zdania z innymi czasownikami , nie tylko z `to be `. Czasowniki angielskie dzielą się w tym przypadku na regularne i nieregularne. Z czasownikami regularnymi nie ma większego problemu, w Czasie Simple Past zmieniają one formę poprzez dodanie końcówki -` ed`, lub ` ied`,                                                                        np. I study on Mondays –  I studied  last Monday.                                                   You work every day    You worked last Saturday.                                     Natomiast czasowniki nieregularne w czasie Simple Past zmieniają swoją formę , np. She gets up at 6 o`clock  every day.                          She got up at 8 o`clock last Sunday.                                                                 We always go to school by car – We went to school on foot yesterday.                                                                                                                                   Jak widzicie nie ma niestety innego sposobu, żeby opanować drugą formę czasowników nieregularnych jak uczenie się ich na pamięć systematycznie.                                                                                                                       Czasownik ` HAVE ` zamienia się na `HAD`  we wszystkich osobach. Aby utworzyć przeczenie potrzebny jest czasownik posiłkowy ` DID + NOT czyli DIDN`T, np.    I called my sister yesterday. I didn`t call her last Tuesday. I tu czasownik przechodzi do swej pierwszej formy.     To tyle teorii. Przejdżmy do podręcznika.               Przeczytaj tekst z ćw.4 str 72 Książka ucznia i wstaw odpowiednią formę czasownika. Wypisz z ćw.1 str 72 wszystkie czasowniki i wypisz  ich pierwszą i drugą formę – base form i past simple.  Formy czasowników znajdziesz w tabeli na str.122.                                  Z okazji zbiżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy               Posłuchajcie jakie tradycje wielkanocne kultywują Brytyjczycy.

 

BIOLOGIA

Witajcie kochani. Temat dzisiejszej lekcji: Przegląd i znaczenie płazów. w podr. na str. 98- 99 znajdziecie informację na temat płazów żyjących w Polsce.  Wypiszcie je pod tematem w zeszycie. Uzupełnijcie sobie także punkt: znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka. Podaję link gdzie znajdziecie więcej informacji na temat płazów. Życzę Wam zdrowych, wesołych Świąt Wielkanocnych z gronie najbliższych. Miłego dnia. PozdrawiamSmile

INFORMATYKA

Spotykamy się na MEET o 12:00

Do zobaczenia.

GODZINA Z WYCHOWAWCĄ

Zapraszam Was dzisiaj na spotkanie o 10:45, czekajcie 10 minut wcześniej na zaproszenie (zaproszenie zostanie wysłane przez Bartka).

 ZRK – GEOGRAFIA 

Zachęcam do zapoznania się z filmikami FLAMENCOWALORY EUROPY POŁUDNIOWEJWYBUCH ETNY oraz z mapką.  Będą one wstępem do tematu, który będziemy omawiać po świętach.

Życzę Wam spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych (może odwiedzi Was zajączek, póki co on może się przemieszczać).

xRBaswPFckoGyuHmnLDrhs0K9JuOwRyE.png

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Zapraszam dziś na lekcję online o godzinie 11.30-grupa 2. Zalogujcie się na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie. Tu znajdziecie materiały do lekcji:15. kl.6 j.fr 07.04

Mme Folek 

TECHNIKA

Dzisiaj czekam na kolejne zdjęcie jak powstaje lapbook o wynalazkach. Przypominam, że koniec pracy w piątek po świętach więc proszę się z pracą nie gonić tylko odpocząć w czasie wolnym Smile

WTOREK 06.04.2020 r

INFORMATYKA gr. 2
Witajcie! Kontynuujmy prace z podręcznikiem.
Przeczytałeś już materiał z podrecznika str. 80-86,
Na wykonanie projektu przewidziano 2 lekcje.
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach, oraz pomogę tym, którzy mieli drobne niejasności.

 

RELIGIA

Szczęść Boże, Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

 

Wychowanie fizyczne.

Witam wszystkich poza ćwiczeniami które mam nadzieje wykonujecie w domu przypominam o pracy nad krzyżówką którą po świętach prześlecie do mnie .Wszystkim życzę pogodnych i spokojnych świąt.

HISTORIA

Szóstoklasisto, dziś proszę  Cię, byś:

1. zapisał temat w zeszycie :”Pierwszy rozbiór Polski 2. zapoznaj się z filmikiem

3.w zeszycie zapisz przyczyny-wydarzenie-skutki ze str. 160 w podręczniku.

4. w ramach utrwalenia wiadomości zagrał w grę

5. we wtorek widzimy się na meet o godz 10.45. Proszę przygotować sobie wypowiedź na temat reform Stanisława Augusta Poniatowskiego i ziem zagarniętych przez zaborców.

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie , Temat lekcji; Gdy trudno się porozumieć.

Na początek trochę teorii

Konflikt

(z            łac.         conflictus            –             zderzenie)          –             przedłużająca   się          niezgodność,     sprzeczność                interesów,         poglądów,          spór       między osobami,             kłótnia,                różnica zdań,     zatarg.

Konflikt                to           zjawisko              powszechne,    nieuchronnie    związane             z              życiem  społecznym,                złożone               z              szeregu               epizodów:

  • sprzeczne cele,      interesy, •          negatywny,       wzajemny          wpływ  osób      na           siebie, •                charakterystyczny          układ    powiązań            między epizodami.

Typy konfliktów i ich przyczyny:

– konflikt            interesów           –             różne    cele       i               potrzeby,            – konflikt            wartości              –                odmienny           świat     wartości,             – konflikt            danych –             odmienne          rozumienie        tych                samych                informacji,          – konflikt            wynikający         z              pełnionych ról  (np. konflikt       pokoleń),                – konflikt            relacji    –             silne      emocje,               stereotypy         i               uprzedzenia.

Konflikt, który nie został rozwiązany, zwykle powróci z nową siłą, w najmniej spodziewanym momencie.

Rozwiązywanie konfliktów i sporów:

KROK 1 –             Ustalenie            odpowiedniego               czasu     i               miejsca                na           rozmowę

KROK 2 –             Rozpoznanie     i               nazwanie            problemu

KROK 3 –             Poszukiwanie    rozwiązań

KROK 4 –             Wybór  najlepszego       rozwiązania

KROK 5 –             Przebaczenie

Życzę wam , abyście potrafili i chcieli rozwiązywać konflikty, zobaczcie krótkie filmy dotyczące tematu, (pierwszy dla dziewczyn drugi dla chłopaków)

 

INFORMATYKA gr. 1
Witajcie! Kontynuujmy prace z podręcznikiem.
Przeczytałeś już materiał z podrecznika str. 80-86,
Na wykonanie projektu przewidziano 2 lekcje.
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach, oraz pomogę tym, którzy mieli drobne niejasności.

RELIGIA

Szczęść Boże,

Zaczynamy od modlitwy. Proście Ducha Świętego ,aby was prowadzi umacniał , oświecał w wszystkich waszych działaniach. Modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Temat Katechezy: Konfesjonał , kto słucha spowiedzi?

 Przypomnijcie sobie przypowieść o synu marnotrawnym czytając Łk 15,11-24 (katechizm str.68) lub oglądając film

 

 

W naszym życiu wielokrotnie wybieramy własną drogę – tak jak młodszy syn, przez grzech odchodzimy od Ojca. On jednak zawsze czeka na nas czeka, tym miejscem jest w kościele konfesjonał – symbol Bożego miłosierdzia. Kiedy spotykamy się z Bożym miłosierdziem podczas rozgrzeszenia czujemy radość i ulgę. Możemy zacząć życie od nowa z czystym sercem. Przed kim wyznajemy nasze grzechy? Kto wypowiada słowa rozgrzeszenia? W sakramencie pokuty i pojednania spotykamy się z Bogiem.  Potrzebny jest jednak  kapłan wobec, którego przyznamy się do winy. Kapłani otrzymali od Jezusa zmartwychwstałego władzę odpuszczania grzechów ”Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane”( J20,22b-23) Jakie są duchowe owoce sakramentu pokuty? Pojednanie z Bogiem i Kościołem, odzyskanie łaski uświęcającej i uczynkowej, darowanie kary wiecznej, która jest konsekwencją grzechów śmiertelnych, darowanie przynajmniej częściowe kar doczesnych, będących skutkiem grzechu, pokój sumienia oraz pociecha duchowa, wzrost sił do walki ze złem. Systematyczna spowiedź pomaga nam wytrwać w dobru oraz unikać okazji do grzechu. W tym roku nie będzie możliwości skorzystania z tego sakramentu w kościele. Można uzyskać stan łaski uświęcającej poprzez wzbudzenie żalu doskonałego- wypływającego z miłości do Boga – i pragnienie uzyskania rozgrzeszenia w sercu. Taki żal „przynosi przebaczenie grzechów śmiertelnych , jeśli zawiera postanowienie przystąpienia do spowiedzi sakramentalnej , gdy tylko będzie to możliwe.

PONIEDZIAŁEK 05.04.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Zapraszam dziś na lekcję online o godzinie 9.00- GRUPA 1, o godzinie 9.30- GRUPA 2. Zalogujcie się na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie.

Mme Folek

PIĄTEK 03.04.2020 r.

PLASTYKA

Witam! Proszę zapoznać się z filmikiem, który pokazuje jedną z technik malarskich, i spróbować wykonać podobną pracę, stosując tę właśnie technikę. Jednak proszę o zmianę zastosowanych barw, czyli zamianę ciepłej, jesiennej gamy barwnej, na chłodniejszą, wiosenną (filmik o barwach tutaj) . Namalujcie drzewo wiosenne, z odcieniami zieleni, trochę żółci, i białoróżowego kwiecia. Jeśli ktoś nie ma w domu farb akwarelowych, proszę użyć rozwodnionych plakatówek. Można też zmienić temat pracy na bardziej wielkanocny, czyli np. kolorowe pisanki (lub jedna, na całą kartkę), baranki, zające, itp. Fotografie prac proszę przesłać na mój adres       g-mail. Pozdrawiam, życząc zdrowia  wam i waszym bliskim.

 

Wychowanie fizyczne

Witam . Proponuję wykonanie krzyżówki na tema gie drużynowych.      Krzyżówka ma składać się co najmniej z 12 pytań i odpowiedzi tak aby znalazło się jakieś sportowe hasło.  w przyszłym tygodniu powiadomię w jaki sposób  przesłać .Prace będą oceniane.                           Pozdrawiam.

TECHNIKA

Kontynuujemy pracę nad lapbookiem. Większość osób wybrała temat i wysłała zdjęcia. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy. Dzisiaj czekam na drugie zdjęcia z waszej pracy a trzecie zdjęcie należy wysłać w środę 8 kwietnia. Pamiętajcie, że całość ma być zaprezentowana dopiero w piątek po świętach więc się nie spieszcie ale dbajcie o estetykę wykonania i szczegóły. Smile

Dla tych, którzy się jeszcze nie zorientowali, że mamy pracę:
Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku
Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.

CZWARTEK 02.04.2020 r.

JĘYK ANGIELSKI

Na początek parę dowcipów w czasie Past Simple

: Why did the man throw a bucket of water out the window?
A: He wanted to see the waterfall.

Q: Why did the man throw the butter out the window?
A: He wanted to see the butterfly.

Q: Why did the man put the clock in the safe?
A: He wanted to save time.

Zrób poniższy quiz:

Past Simple or Present Perfect

Wychowanie fizyczne.

Witam .Proponuję krótki obwód ćwiczebny.Każde ćwiczenie 30 sekund.

1 Podskoki obunóż można ze skakanką.                                                                     2 W leżeniu tyłem wyprosty i ugięcia ramion 2 kg obciążenia                     3 W leżeniu przodem  odchylanie tułowia i przetoczenie piłki z ręki do ręki.                                                                                                                                                  4 W leżeniu tyłem opuszczanie i podnoszenie nóg na ok 30 cm.             5 Przysiady trzymając w wyprostowanych rękach obciążenie 2 kg np.piłka lekarska lub 2 kg cukru.                                                                                    6 Wchodzenie i zejście ze stopnia schodowego.                                                  7 Przechodzenie nad i pod jakąś przeszkodą.                                                        8 W podporze leżąc przodem na łokciach – deska 30 s wytrzymać tułów prosty.                                                                                                                                Obwód można wykonać dwukrotnie i modyfikować zmieniać ćwiczenia w zależności od indywidualnych możliwości i chęci. Pozdrawiam.

 

 

BIOLOGIA

Witam serdecznie. Przypominajka do wczorajszych zajęć online: Notatka pod omawianym tematem w formie graficznej. Zapoznajemy się z kolejnym tematem. Do końca maja wykonujemy model przestrzenny zwierzątka: pszczoła, żuk, pasikonik, mrówka itp (wraz z opisem elementów budowy). Miłego dnia. Pozdrawiam

MATEMATYKA

Witam, w ramach dzisiejszych zajęć proszę o rozwiązanie zadania:  5, 6 ze strony 126 w podręczniku oraz 8, 9, 10 ze strony 127.

Omówimy je sobie w piątek na zajęciach on-line. Bardzo proszę o samodzielną pracę. Pozdrawiam.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Przypominam widzimy się dzisiaj o 10:00. Dzisiejszy temat Energetyka w Europie. (ten temat realizujemy po spotkaniu)

Zapiszcie temat w zeszycie. Następnie obejrzyjcie prezentację i wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń str. 73 – 74. Powinna wystarczyć prezentacja, ale pamiętajcie, że ten temat macie w podręczniku (str. 114 – 119).

W zeszycie odpowiedzcie na pytanie 1 str. 119 (podręcznik) i wyślijcie odpowiedź na mojego maila(katarzyna.bilek@zsppiasek.pl).

W prezentacji są filmiki. Nie zapomnijcie o nich. Szczególnie polecam ten Filmik.

Życzę zdrowia. W razie pytań proszę o kontakt!

ŚRODA 01.04.2020 r.

MUZYKA   

Witam! Zapraszam was dzisiaj do zrealizowania tematu „Kujawiak z oberkiem. Etnografia”. W podręczniku macie to na str. 98 – 103. Proszę przeczytać wiadomości, zapisać w zeszycie temat i zrobić krótką notatkę do lekcji. A do mnie przesłać odpowiedź na pytania: Co to jest etnografia? Kto był  największym polskim etnografem? Jakie są polskie tańce narodowe (5), i jakie mają metrum?(to z poprzednich lat, dla przypomnienia), i ostatnie pytanie – co to jest skansen i gdzie w Polsce mamy najbardziej znane obiekty tego typu? Piosenkę „Czerwone jabłuszko” znamy, choć w trochę innej wersji, ale możecie sobie zanucić, lub zaśpiewać np. mamie.  Pozdrawiam, życzę zdrowia wam i waszym bliskim Smile.

                                                                                                                                                      ZRK – GEOGRAFIA

Zapraszam Was jutro na lekcję on- line z geografii o godzinie 10:00. Wejdźcie 10 minut wcześniej na Waszą pocztę i czekajcie na zaproszenie.

Dzisiaj proponuję zobaczyć filmik, który przyda nam się realizując kolejny temat.

WTOREK 31.03.2020 r.

Wychowanie fizyczne.

Przypominam o codziennych ćwiczeniach takie jak w każdej rozgrzewce. W wolnym czasie proszę zapoznać się z techniką podań i chwytów w piłce ręcznej  https://www.youtube.com/watch?v=6T1dBroSfUY

INFORMATYKA gr. 2
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podrecznika str. 64-71
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

RELIGIA

Szczęść Boże

Każdą katechezę rozpoczynamy od modlitwy, proszę,abyście to również czynili w swoich domach, ofiarujcie jedną dziesiątkę różańca, w intencji zatrzymania pandemii. Wpiszcie temat katechezy: Akt pokuty-z czystym sercem przed Panem. Przeczytajcie z katechizmu -str.66 Łk 18,10-14a Zapoznajcie się z formami aktu pokuty, wpiszcie je do zeszytu  i odpowiedzcie na pytania -Do czego przyznajemy się w każdej z form aktu pokuty i o co prosimy Boga? Co to jest skrucha i kiedy pojawia się w naszym sercu? Co oznacza bicie się w piersi podczas jednej z form pokuty w czasie Mszy świętej? Życzę Dobrego dnia i Bożego błogosławieństwa na ten trudny dla nas czas.

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

INFORMATYKA 1 gr.
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 64-71
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach

HISTORIA

Dzisiaj nowy temat z nowego działuSmile

1. Proszę tradycyjnie zrobić zakładkę w zeszycie z napisem Dział V: Upadek Rzeczypospolitej

2. Zapoznaj się z prezentacją, niektóre slajdy zawierają napis w lewym górnym rogu Zapisz w zeszycie, taki slajd należy przepisać do zeszytu

3. W prezentacji na 2 ostatnich slajdach znajdują się pytania, których odpowiedzi należy odszukać w podręczniku na str. 155-156.

4. Zapraszam Was na lekcje online za pomocą aplikacji meet jutro o 10.45

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie „Potrzeba dwóch lat,  aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu,  aby nauczyć się milczeć”. Ernest Hemingway Zapiszcie temat lekcji: Sztuka rozmowy Dziś niestety dużo teorii, proszę przeczytajcie Czym jest rozmowa? Rozmowa między osobami, to nie tylko wymiana słów. W rozmowie człowiek potrzebuje być wysłuchany i zrozumiany. Fundamentem każdej rozmowy jest wzajemny SZACUNEK rozmówców. Przejawia się on zarówno w tym CO MÓWIMY – komunikacja werbalna, jak i w tym JAK MÓWIMY – komunikacja niewerbalna. Komunikacja niewerbalna to:

  • gestykulacja – ruchy rąk, dłoni, stóp, ciała, • dotyk – podanie ręki, poklepywanie, pogłaskanie, • mimika – marszczenie brwi, grymas, uśmiech, • kontakt wzrokowy – patrzenie w oczy lub unikanie spojrzenia, • dystans fizyczny – odległość między rozmówcami, • pozycja ciała – sposób, w jaki siedzimy lub  stoimy, • sposób mówienia – intonacja głosu, tempo mówienia, • dźwięki – chrząkanie, płacz, wzdychanie, • wygląd zewnętrzny – ubiór, uczesanie, makijaż.

Jak zatem rozmawiać, aby nie tylko mówić, ale skutecznie dochodzić do porozumienia? Oto kilka rad ( przepisz je do zeszytu) – Nazywaj rzeczy po imieniu, czyli mów wprost o co ci chodzi. -Nie ukrywaj swoich uczuć, masz prawo być zdenerwowany. Powiedz: „Dziś miałem siedem lekcji, na dodatek na komputerze. Mam dość, dlatego nie posprzątam swojego pokoju, zrobię to jutro”. -Powiedz szczerze o swoich lękach, że czego śnie rozumiesz, nie umiesz. -Nie używaj obraźliwych słów nawet, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą. Panuj nad złością, kontroluj ton swojej wypowiedzi. -Pamiętaj, że komunikacji ważne są gesty. Nie trzymaj rąk w kieszeni podczas rozmowy , ani nie wymachuj nimi. A teraz przyjrzyj się swojemu stylowi komunikacji i odpowiedz na pytania: -Jaką postawę ciała przyjmujesz podczas rozmowy? -Co wyraża twoja postawa-szacunek czy lekceważenie? -Jakie gesty towarzyszą ci podczas rozmowy? Czy jednoczą, czy raczej odpychają? -Co wyraża twoja mimika twarzy?. Czy patrzysz rozmówcy w oczy? – Czy i jak często starasz się uśmiechać? -Jakim tonem głosu zwracasz się do rozmówcy? – Jak rozmawiasz z najbliższymi, a jak z innymi osobami Może ta refleksja zachęci cię do zmiany komunikowania się, by lepiej porozumiewać się z innymi?. POWODZENIA

RELIGIA

Szczęść Boże

Proszę, abyście również zaczęli od modlitwy jak robimy to w czasie każdej katechezy, proście Ducha Świętego, aby was prowadził, powierzajcie Panu Bogu siebie, swoje rodziny i modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa.

Zapiszcie temat katechezy: Mową ciała potwierdzać słowa – postawy liturgiczne

Przeczytajcie tekst Mt21,28-32 odpowiedzcie na pytania

Kogo może oznaczać ojciec z przypowieści?

Jakich ludzi oznaczają dwaj synowie?

Jak możemy nazwać ich postawę wobec ojca?

Zapisz  jakie postawy  przyjmujemy podczas Mszy świętej i co one wyrażają?


.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Materiały do dzisiejszej lekcji znajdziecie tutaj:11.kl.6 j.fr. 30.03.

Bonne journée!

 

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w nowym tygodniuSmile Zapraszam na spotkanie online w środę 01.04.2020r. o godz. 11.00- 11.20. Czekajcie na moje zaproszenie na gmailu. Przekażę Wam instrukcję do dalszej pracy. Pozdrawiam.

JĘZYK FRANCUSKI

ZAPROSZENIE dla kl.6b, gr.1

W poniedziałek 30 marca o godz. 10.40 zapraszam grupę 1 na naszą pierwszą lekcję on line. Zalogujcie się na wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenie. Do zobaczenia Mes Amis!

Beata Folek

ZAPROSZENIE dla kl.6b, gr.2

W poniedziałek 30 marca o godz. 11.10 zapraszam grupę 2 na naszą pierwszą lekcję on line. Zalogujcie się na wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenie. Do zobaczenia Mes Amis!

Beata Folek

PIĄTEK 27.03.2020 r.

PLASTYKA

Witam! Ze względu na fakt, że macie dosyć dużo różnych zadań i prac do zrobienia, chciałabym dzisiaj zwrócić waszą uwagę na fakt, że czasem warto zatrzymać się w życiowym biegu i przyjrzeć się pięknu otaczającego nas świata. Sztuka jest właśnie głównie po to, byśmy to piękno zauważali, potrafili utrwalić i pokazać innym. Dlatego waszym zadaniem jest wykonanie 9 zdjęć budzącej się do życia przyrody. Każde zdjęcie ma przedstawiać inny obiekt z bliska,  a wszystkie 9 zdjęć postarajcie się ułożyć w kwadratowy kolaż, wykorzystując znane wam i dostępne darmowe aplikacje (np. befunky collage). Możecie mi przesłać wasze dzieła na gmaila. Kto tego nie zrobi, zaprezentuje mi je po powrocie do szkoły.

Jedna ważna uwaga! Nie odchodzimy poza teren domu, ale na pewno uda się znaleźć jakieś piękne roślinki w trawie blisko domu! Pozdrawiam. Do usłyszenia za tydzień.

 

TECHNIKA

Przed nami praca na dłuższy czas. Zaczynamy pracę nad Lapbookiem.  Waszym zadaniem będzie wykonanie lapbooka na temat wynalazków do 16 kwietnia.  W wykonaniu go mogą pomóc filmy z serii „Wynalazki, Które Wstrząsnęły Światem” dostępne na Youtube.

Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku

Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.  Proszę nie usuwać prędzej wpisanych koleżanek i kolegów bo w dokumencie jest historia wpisów i można sprawdzić, kto kogo wyrzucił. Jeśli zabraknie tematów to będzie losowanie tematu dla tych co byli ostatni. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy bo będziecie wysyłać zdjęcia z pracy nad nim. Na pierwsze zdjęcie czekam we wtorek 31.03.2020 r. a na drugie 3.04.2020 r. Na następne zdjęcia czekam w następnych tygodniach.

CZWARTEK 26.03.2020 r.

Wychowanie fizyczne

Dzień dobry . Zachęcam do codziennych ćwiczeń.                                                5-10 min truchtu w miejscu lub w ogrodzie.                                                             Minimum  5 min ze skakanką dowolne podskoki ,jeżeli nie ma wskoki i zeskoki obunóż lub ze zmianą nóg na stopień.                                                       Kilka ćwiczeń rozciągających z rozgrzewki.                                                             3 serie po 10 powtórzeń brzuszki .                                                                                  2x 10 skłony w tył z leżenia przodem .                                                                          3 min pajacyki. To pomoże wam odetchnąć od komputera .                          Zachęcam do codziennej aktywności .

Pozdrawiam.

 

MATEMATYKA

Dzień dobry Wszystkim Smile

Dzisiaj proszę w ramach zajęć przeczytać sobie temat Pole prostokąta z podręcznika ze strony 124 i do zeszytu spróbować zrobić zadanie 1 i 2 ze strony 125 i 126 w podręczniku.

Jutro tj. w piątek, spróbujemy się połączyć za pomocą Meeta.

Kod wyślę mailem o 10 minut przed spotkaniem, a lekcja odbędzie się o godzinie 9:00

Wszystkich pozdrawiam i życzę owocnej, samodzielnej pracy.

GEOGRAFIA

Zapoznaj się z prezentacją.

Francja_-_przemys_i_us_ugi (1)

Korzystając z podręcznika oraz wiadomości z prezentacji wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str. 69 – 71 (str. 72 dla chętnych). W razie kłopotów proszę pisać (gmail lub dziennik). Wyślij zdjęcie wykonanych zadań.

Pozdrawiam

ŚRODA 25.03.2020r.

MUZYKA

Witam Was, drodzy uczniowie. Dzisiaj proszę was o poświęcenie w najbliższym tygodniu trochę czasu na zapoznanie się z postacią Antonia Vivaldiego, kompozytora włoskiego baroku, o którym większość ludzi na świecie wie (myślę, że wy również Smile, że jest autorem „przeboju” muzyki poważnej – „Czterech Pór Roku” – cyklu 4 koncertów skrzypcowych. Informacje o życiu i twórczości znajdziecie w podręczniku na str. 118-119. Polecam też wykonania muzyki Vivaldiego, np. Nigela Keneddyego (w szalonym tempie!), czy uczniów średniej szkoły muzycznej z Łodzi.

Życzę miłych chwil przy tak pięknej muzyce! Proszę o napisanie w zeszycie kilku zdań o kompozytorze i wysłuchanym przez was wybranym fragmencie muzycznym (jaki charakter, wolne czy szybkie tempo, czy coś wam ta muzyka przypomina, itp….). Macie na to tydzień, postaram się w przyszłą środę spotkać z wami i może wspólnie pośpiewamy. Oczywiście onlineSmile!

BIOLOGIA, 

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. Na ostatniej lekcji zaczęliśmy temat: Ryby. Podałam Wam 4 punkty do opracowania- kto ich jeszcze nie opracował to proszę, aby to zrobiłSmile Zapoznajcie się z tematem: Przegląd i znaczenie ryb- Podr. str.87. Wypiszcie w zeszycie: 1. Znaczenie ryb w przyrodzie. 2. Znaczenie ryb dla człowieka. 3. Główne zagrożenie i sposoby ochrony ryb. Miłego dniaSmile

ZRK – GEOGRAFIA 

Atrakcje Francji

WTOREK 24.03.2020r.

HISTORIA

Dziś przypomnij sobie informacje o powstaniu Prus i reformach XVIII wieku. Odsłuchaj nagrania i wykonaj polecenie 1 do zeszytu.

MATEMATYKA

Dzień dobrySmile

dalej powtarzamy i utrwalamy materiał już przerobiony. Dzisiaj zapraszam do zobaczenia filmów o wykresach i tabelach. Bardzo proszę w zeszycie zanotować temat: Obliczenia praktyczne – powtórzenie wiadomości z wykresów i tabeli.

https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/elementy-statystyki-opisowej/plmat053-obliczenia-praktyczne-tabele-i-wykresy

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Dziś przypominamy sobie jak się nazywają członkowie rodziny. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie, zróbcie w zeszycie.                                                           Szczegóły w załączniku: 7 j.fr.kl.6 24.03

Bonne journée!

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Proponuję spotkanie z Valérie.                                                                           Obejrzyjcie filmik „Valérie se présente”ze strony:                                   https://fr.islcollective.com/video-lessons/valerie-se-presente                 i odpowiedzcie na 6 pytań pojawiających się podczas prezentacji:      6 j.fr kl.6 23.03. Są również napisy po angielsku.
Bonne chance!=Powodzenia!

INFORMATYKA
Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od Czwartku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK ANGIELSKI

Was/ were – zobacz film Princess and the Frog

Rozwiąż quiz, przepisz zdania do zeszytuSmile

HISTORIA

Dzisiaj warto przypomnieć sobie teorię człowieka, który sprzeciwiał się gromadzeniu władzy w ręku jednego człowieka. Obejrzyj filmik o trójpodziale władzy.

„Kiedy w jednej i tej samej osobie lub w jednym i tym samym ciele władza prawodawcza zespolona jest z wykonawczą, nie ma wolności.[…] nie ma również wolności, jeśli władza sędziowska nie jest oddzielona od prawodawczej i wykonawczej.” Monteskiusz

http://cytatybaza.pl/autorzy/monteskiusz.html?cid=43

PIĄTEK 20.03.2020r.

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Straussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać.

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

JĘZYK ANGIELSKI

Czasownik ‚to be’ – forma przeszła. Tym razem zamieńcie 4 pierwsze zdania twierdzące z ćw.5 str.67 (podręcznik) na przeczenia oraz wymyślcie cztery swoje przykłady zdań przeczących i zapiszcie je w zeszycie.

Przypominam, że przeczenia z czasownikami ‚was’ i ‚were’ tworzymy dodając do nich not’ . Skrócone formy:     was not = wasn’t;   were not = weren’t .

CZWARTEK 19.03.2020r.

MATEMATYKA

Dzień dobry, dzisiaj w ramach powtórzeń proszę zobaczyć filmy ze strony:

https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/obliczenia-praktyczne/plmat054-obliczenia-praktyczne-predkosc-droga-i-czas

Następnie w ramach utrwalenia wiadomości samodzielnie proszę rozwiązać zadania i zapisać je w zeszycie:

https://gwo.pl/strony/2129/seo_link:klasa-6-droga-predkosc-czas

Miłego dnia, pozdrawiam.

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Dziś zabawa z kolorami. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie notujcie rozwiązania w zeszycie.  4 j.fr kl.6abc 19.03

Bonne journée😊

GEOGRAFIA

Poćwicz wiadomości z ostatnich lekcji https://view.genial.ly/5e6e571927aede0fbe757c2c/horizontal-infographic-lists-europ

Nie wysyłamy wyników.

ŚRODA 18.03.2020r.

MUZYKA

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu pragnę wam, drodzy uczniowie, polecić przeczytanie mądrego tekstu, mówiącego o wpływie muzyki na mózg, szczególnie w aspekcie rozwoju dziecka. Znajdziecie tu odpowiedź na często zadawane przez niektórych z was pytanie:” po co mi w ogóle muzyka, do czego mi się ona przyda???”.

A po zapoznaniu się z tekstem (macie na to caaaaały tydzień) możecie posłuchać tego lub owego utworu muzycznego, ze świadomością, jak dobroczynny wpływ ma on na wasz umysł. Pozdrawiam, J. Kukla.

PS. A dla chętnych jeszcze poważny  filmik1 i  wesoły filmik2! Miłego oglądania!

JĘZYK POLSKI

Przypominam, że zadania znajdują się na blogu.

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. Proszę o powtórzenie wiadomości o stawonogach. Spróbuj rozwiązać test . Życzę powodzeniaSmile

JĘZYK ANGIELSKI

Zamień zdania twierdzące na pytania – podręcznik str. 67 ćw.5 i przepisz je do zeszytuSmile

Przypominam, że pytanie tworzymy przez inwersję, czyli w zdaniu najpierw pojawia się was/were, a dopiero potem podmiot. np. The weather was nice yesterday. Was the weather nice yesterday?

ZRK – GEOGRAFIA

Proponuję w wolnej chwili poznać ciekawą stronę z grami geograficznymi 

Wychowanie fizyczne

W wolnym czasie można doskonalić odbicia jak na pokazanym filmie.

https://youtu.be/95xgAm8iQXs

WTOREK 17.03.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Proponuję na dziś zabawę z liczebnikami do 20. Posłuchajcie naszej piosenki ze strony:

https://www.youtube.com/watch?v=UsEz58BblMY

Następnie zróbcie ćwiczenia utrwalające z aplikacji LearningApps.org , poniżej linki:

https://learningapps.org/display?v=pagirjcm218

https://learningapps.org/1629822

https://learningapps.org/1203756

Postarajcie się wykonać jedno ćwiczenie, jeśli się Wam spodoba zerknijcie na dwa kolejne.Amusez-vous bien😊 Przyjemnej zabawy

 
JĘZYK ANGIELSKI

Poćwicz odmianę czasownika ‚to be’ w formie przeszłej – ćw. 12, 3

MATEMATYKA

Dzisiaj powtórzycie sobie podstawy pojęć prędkości, drogi i czasu z filmem :  https://www.youtube.com/watch?v=43ce8Uz5qbM

Po projekcji proszę rozwiązać zadania:

https://matematykawpodstawowce.pl/kartkowka-klasa-vi-droga-predkosc-czas/

Rozwiązania proszę przesłać przez dziennik.

Pozdrawiam wszystkich, Sylwia Piech – Hennek

RELIGIA

Szczęść Boże

Przeżywamy Wielki Post , zachęcam do modlitwy w intencji zatrzymania  koronawirusa, w intencji tych, którzy bardzo się boją tej choroby, w intencji zmarłych, a także tych, którzy podejmują ważne decyzje, dbając o nasze bezpieczeństwo. Zachęcam do odmówienia dziesiątki różańca lub Koronki do Bożego miłosierdzia.

Możecie również włączyć   się w narodową modlitwę,  która zaczyna się od dzisiaj , a jest to nowenna za przyczyną św. Andrzeja Boboli S.J w czasie epidemii www.swietyandrzejbobola.pl

HISTORIA

Szóstoklasisto każdy człowiek chodzi do fryzjera, ale z własnego wyboru! Przypomnij sobie o pewnej reformie kulturalno-społecznej z XVII wieku. Wciel się w Piotra I Wielkiego i napisz ogłoszenie z nakazem carskim zgolenia bród bojarów. W nakazie uzasadnij dlaczego bojarzy powinni zgolić brody i zacząć ubierać się na styl europejski. W ogłoszeniu możesz również zamieścić instrukcję rysunkową przedstawiającą ścięcie brody. Liczę na waszą kreatywność – im barwniej tym lepiej! Pamiętaj, że car nie prosi -tylko nakazuje swoim poddanymSmile Dlatego proszę zwróć uwagę na tryb nakazujący wypowiedzi.  Pracę wykonaj na białej kartce, którą proszę wkleić do zeszytu.

Powodzenia Pani z historiiSmile

INFORMATYKA

Dzisiaj przypomnimy sobie Formatowanie warunkowe w programie Excel.

Obejrzyj poniższy film. Zobacz jak dużo można się nauczyć samemu w domu.

 

Zobacz jak wiele filmów przygotował ten użytkownik YouTube.

Wykonaj ćwiczenia z powyższego filmu samodzielnie.

Jeśli nie masz programu Excel z pakietu Ms Office to ściągnij pakiet Libre Office w którym znajduje się program Calc, który jest bardzo podobny do Excela. Jeśli nie chcesz niczego instalować pamiętaj że masz w chmurze Google na szkolnym gmailu aplikacje Arkusze, w której robiliśmy obliczanie średniej ocen.

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020 r.

JĘZYK  POLSKI
Wszystkie materiały i zadania znajdują się na blogu polonistyczna tablica na stronie szkoły w zakładce blogi. Codziennie będą tam umieszczane nowe zadania i materiały.
Pozdrawiam serdecznie Wink
JĘZYK ANGIELSKI

Powtórz słówka z języka angielskiego Insta.Ling

Przypominam, że do końca marca należy wykonać 20 sesjiSmile

HISTORIA

Szóstoklasisto dziś poniedziałek!

Tydzień należy rozpocząć z historycznym przytupem- zapraszam Cię do quiz. Nie trać dobrego nastroju i głowy jak Karol I Stuart! Smile

QUIZY należy wykonywać na podglądzie, nie wprowadzamy zmian.

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdują się w podręczniku na stronach 127-131

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!