klasa 6a

ŚRODA 08.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie,
proponuję zabawę w telewizyjny program kulinarny! Chodzi oczywiście o potrawy związane z Wielkanocą. Każdy z Was będzie miał okazję nagrać krótki film, podczas którego zaprezentuje sposób przygotowania wybranej potrawy albo przedstawi przepis na udane Święta Wielkanocne (podpowiedzi w podręczniku na s. 212-214). Możecie wykorzystać rekwizyty kuchenne – im ciekawiej, tym lepiej! Prezentacja powinna zawierać: nazwę potrawy, składniki, sposób wykonania. Filmy proszę przesyłać do 20 kwietnia na mojego maila. Jeśli ktoś z Was nie ma możliwości nagrania filmu, przygotowuje prezentację w PowerPoint albo Canvie zgodnie z zadaniem 3. ze s. 214 z podręcznika.
Radosnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego!

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś kontynuujemy czas Past Simple czyli przeszły prosty. Jest to czas , który wyraża czynności, które wykonywaliśmy w przeszłości.      np. I was at the cinema a month ago.                                                                                   You were at the shop last Friday.                                                                      Zwróćcie uwagę, że  dopisałam określenie czasu : a month ago – miesiąc temu, last Friday – ostatniego piątku. Czyli  sytuacje, które wyrażamy w Simple Past miały miejsce w przeszłości i czas ich wykonywania należy do przeszłości.                                                                         Oczywiście układamy zdania z innymi czasownikami , nie tylko z `to be `. Czasowniki angielskie dzielą się w tym przypadku na regularne i nieregularne. Z czasownikami regularnymi nie ma większego problemu, w Czasie Simple Past zmieniają one formę poprzez dodanie końcówki -` ed`, lub ` ied`,                                                                        np. I study on Mondays –  I studied  last Monday.                                                   You work every day    You worked last Saturday.                                     Natomiast czasowniki nieregularne w czasie Simple Past zmieniają swoją formę , np. She gets up at 6 o`clock  every day.                          She got up at 8 o`clock last Sunday.                                                                 We always go to school by car – We went to school on foot yesterday.                                                                                                                                   Jak widzicie nie ma niestety innego sposobu, żeby opanować drugą formę czasowników nieregularnych jak uczenie się ich na pamięć systematycznie.                                                                                                                       Czasownik ` HAVE ` zamienia się na `HAD`  we wszystkich osobach. Aby utworzyć przeczenie potrzebny jest czasownik posiłkowy ` DID + NOT czyli DIDN`T, np.    I called my sister yesterday. I didn`t call her last Tuesday. I tu czasownik przechodzi do swej pierwszej formy.     To tyle teorii. Przejdżmy do podręcznika.               Przeczytaj tekst z ćw.4 str 72 Książka ucznia i wstaw odpowiednią formę czasownika. Wypisz z ćw.1 str 72 wszystkie czasowniki i wypisz  ich pierwszą i drugą formę – base form i past simple.  Formy czasowników znajdziesz w tabeli na str.122.                                  Z okazji zbiżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy               Posłuchajcie jakie tradycje wielkanocne kultywują Brytyjczycy.

PLASTYKA

Kochani! Dzisiaj zadanie plastyczne z lekcji wczorajszej. 6 kwietnia świat sztuki obchodził 500 rocznicę śmierci malarza, jednego z trzech wielkich twórców renesansu włoskiego. Malarzem tym był Rafael Santi. Proszę poczytać trochę o nim w internecie, np. tutaj, napisać kilka zdań w zeszycie, a następnie pooglądać jego dzieła. Szczególnie proszę o przyjrzenie się trzem obrazom tego artysty: „Upadek Chrystusa pod krzyżem”„Ukrzyżowanie”,  oraz „Zdjęcie z krzyża”. Są związane tematycznie z obchodami Triduum Paschalnego, szczególnie z Drogą Krzyżową. Proszę o opisanie trzeciego z tych dzieł, krótko, w kilku zdaniach. Napiszcie po prostu, co widzicie na obrazie. Opis proszę zachować, prześlecie mi go razem z innymi pracami po świętach.                                                           Życzę Wam i waszym bliskim zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, i do usłyszenia po świętach.

Przypominam, że czwartek 9.04, piątek 10.04 i wtorek 14.04  są dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych. Kolejne lekcje zaczniemy w środę 15.04.  Smile

 

HISTORIA

Szóstoklasisto,

dziś proszę zapisać temat w zeszycie: Kultura polskiego oświecenia. Obejrzyj poniższy filmik i wybierz się na wirtualny spacer po Łazienkach Królewskich. Widzimy się na meet w środę 15 kwietnia 10.30

INFORMATYKA

Spotykamy się na MEET o 11:00

Do zobaczenia.

TECHNIKA

Dzisiaj czekam na kolejne zdjęcie jak powstaje lapbook o wynalazkach. Przypominam, że koniec pracy w piątek po świętach więc proszę się z pracą nie gonić tylko odpocząć w czasie wolnym Smile

WTOREK 07.04.2020 r.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Ostatnie ćwiczenia o tematyce świątecznej. Tu znajdziecie materiały do lekcji:15. kl.6 j.fr 07.04

Mme Folek 

JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie,
dzisiaj proponuję temat: Instrukcja, przepis kulinarny – powtórzenie. Proszę wszystkich o wykonanie w zeszycie zadań 1-3 (w okienku u dołu strony wpiszcie liczbę 64 i naciśnijcie „Enter”; korzystajcie z lupy, by powiększać sobie tekst; zadanie 1 możecie zanotować w formie „słoneczka”), dla chętnych są jeszcze zadania 4-6. Na lekcji online jutro, w środę, o godzinie 9.00 podsumujemy temat. Przyjemnej pracySmile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Jak się macie w kolejnym tygodniu ? Z pewnością każdy z Was marzy o wspaniałym spacerze, wycieczce rowerowej, szaleństwie na rolkach itp…..  Tym bardziej, że pogoda  zrobiła nam się prawdziwie wiosenna.  Na chwilę obecną proponuję zajęcia typu – WF w domu – prosta rozgrzewka. Wykonajcie parę ćwiczeń pokazanych na filmie (może nawet na podwórku). Pozdrawiam !!!

BIOLOGIA

Witajcie!!! Dzisiejszym tematem są: Pajęczaki- stawonogi, które mają cztery pary odnóży. Zapoznajcie się z tematem. Opiszcie sobie punkty: Środowisko życia, budowa pajęczaków, znaczenie pajęczaków w przyrodzie, znaczenie pajęczaków dla człowieka.

Przeczytajcie sobie parę ciekawostek o pajęczakach. Podaję link. W ramach wolnej chwili obejrzyjcie film. Miłego dniaSmile

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

JĘZYK POLSKI

Drodzy uczniowie,
proponuję Wam listę piętnastu słów w trzech zestawach. Zadanie polega na wybraniu jednego zestawu i ułożeniu z niego spójnej historii. Bawcie się językiem i stwórzcie ciekawą opowieść! Szczegóły i dalsze instrukcje w pliku Opowieści dziwnej treści klasa 6a. Do dziełaSmile

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Zapraszam dziś na lekcję online o godzinie 9.00. Zalogujcie się na waszą szkolną pocztę i czekajcie na moje zaproszenie.

Mme Folek

GEOGRAFIA i zajęcia rozwijające kreatywność

Zachęcam do zapoznania się z dzisiejszym tematem na aplikacji genial.ly. Proszę przejrzeć tylko do 7 punktu. Nie piszemy notatki w zeszycie.

Następnie proszę zapoznajcie się z filmikami FLAMENCOWALORY EUROPY POŁUDNIOWEJWYBUCH ETNY oraz z mapką xRBaswPFckoGyuHmnLDrhs0K9JuOwRyE.png

Jako podsumowanie zdobytych wiadomości (korzystając z podręcznika) proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń str. 76 – 79.

ZADANIE DŁUGOTERMINOWE

Zaprezentuj jeden z krajów Europy Południowej, a dokładnie jego walory turystyczne. Twoja praca może mieć formę: prezentacji np. w Power Point, filmu, w którym opowiesz o wybranym państwie, albumulapbooka (Przepis na lapbook), składanej książeczki leporello (książeczka składająca się jak harmonijka, spotykana jako ilustrowane wydawnictwo dziecięce, druk reklamowy lub katalog).

Sam(a) decydujesz, którą formę przedstawienia tematu wybierzesz. Pracę lub jej zdjęcia wyślij na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl).

Czego nie może zabraknąć w Twojej pracy?

  • napisz, jakie państwo europejskie wybrałeś i dlaczego,
  • określ jego położenie na mapie świata i Europy,
  • uwzględnij przynajmniej dwa przykłady walorów przyrodniczych i przynajmniej dwa walorów kulturowych, opisz je dokładniej, wstaw zdjęcia lub narysuj je,
  • nie zapomnij napisać skąd brałeś informacje (przypominam, że podręcznik też jest świetnym źródłem informacji – rozdział o turystyce w Europie Południowej jest na str. 120 – 124).

Na Wasze prace czekam do 24 kwietnia.

PIĄTEK 3.04.2020

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Mija kolejny tydzień.  Po bardzo pracowitych dniach trochą zasłużonego wypoczynku i relaksu. Nawet w tej nietypowej sytuacji nie zapominajcie, że ruch i czynny wypoczynek jest dla każdego człowieka bardzo ważny. Dbajcie o swoją sprawność wykonując różne ćwiczenia: podskoki, skłony, pajacyki krążenia ramion, przysiady (przy otwartym oknie, lub na własnym podwórku). Wiem, że samemu trudno się zmobilizować, ale spróbujcie chociaż parę minut dziennie!!!!! Big Smile A na dzisiaj film z Akademii Siatkarskiej. Jeszcze raz podkreślam, że filmiki szkoleniowe też są jedną z form nauczania w wychowaniu fizycznym. Miłego oglądania !!!!!! Big Smile

MUZYKA

Witam! Zapraszam was dzisiaj do zrealizowania tematu „Kujawiak z oberkiem. Etnografia”. W podręczniku macie to na str. 98 – 103. Proszę przeczytać wiadomości, zapisać w zeszycie temat i zrobić krótką notatkę do lekcji. A do mnie przesłać odpowiedź na pytania: Co to jest etnografia? Kto był  największym polskim etnografem? Jakie są polskie tańce narodowe (5), i jakie mają metrum?(to z poprzednich lat, dla przypomnienia), i ostatnie pytanie – co to jest skansen i gdzie w Polsce mamy najbardziej znane obiekty tego typu? Piosenkę „Czerwone jabłuszko” znamy, choć w trochę innej wersji, ale możecie sobie zanucić, lub zaśpiewać np. mamie.  Pozdrawiam, życzę zdrowia wam i waszym bliskim Smile.

RELIGIA

Szczęść Boże,

Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych rówieśników kolegów.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach.

Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

INFORMATYKA 2 gr.
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 72-78
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć.
W trakcie e-konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

TECHNIKA

Kontynuujemy pracę nad lapbookiem. Większość osób wybrała temat i wysłała zdjęcia. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy. Dzisiaj czekam na drugie zdjęcia z waszej pracy a trzecie zdjęcie należy wysłać w środę 8 kwietnia. Pamiętajcie, że całość ma być zaprezentowana dopiero w piątek po świętach więc się nie spieszcie ale dbajcie o estetykę wykonania i szczegóły. Smile

Dla tych, którzy się jeszcze nie zorientowali, że mamy pracę:
Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku
Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.

CZWARTEK 2.04.2020

RELIGIA

Temat katechezy: Jan Paweł II – 15 rocznica śmierci.

Dzisiaj modlimy się przez wstawiennictwo Ojca Świętego Jana Pawła II, o zatrzymanie koronawirusa,

Przypomnijcie sobie tego wielkiego świętego. Zobaczcie film.

O wspólną modlitwę w tym dniu zaapelował kard. Stanisław Dziwisz. „Proszę Was wszystkich, Drodzy Bracia i Siostry, o to, byśmy w 15. rocznicę przejścia Jana Pawła II do domu Ojca znów się przy nim zjednoczyli. Bardzo Was proszę, niech nikogo nie zabraknie w tej duchowej wspólnocie 2 kwietnia o godzinie 21.37. Niech wzniesie się do nieba nasza modlitwa zawierzenia”

Zadanie dla was

Zapalcie z rodzicami świecę i postawcie ją w oknie o godz. 21.37 i odmówcie dziesiątkę różańca, za wstawiennictwem Jana Pawła II o oczyszczenie świata od koronawirusa.

INFORMATYKA 1 gr.
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 72-78
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć.
W trakcie e-konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

JĘZYK  ANGIELSKI

Na początek parę dowcipów w czasie Past Simple

: Why did the man throw a bucket of water out the window?
A: He wanted to see the waterfall.

Q: Why did the man throw the butter out the window?
A: He wanted to see the butterfly.

Q: Why did the man put the clock in the safe?
A: He wanted to save time.

Zrób poniższy quiz:

Past Simple or Present Perfect

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

       Witam was serdecznie „Potrzeba dwóch lat,  aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu,  aby nauczyć się milczeć”. Ernest Hemingway Zapiszcie temat lekcji: Sztuka rozmowy Dziś niestety dużo teorii, proszę przeczytajcie Czym jest rozmowa? Rozmowa między osobami, to nie tylko wymiana słów. W rozmowie człowiek potrzebuje być wysłuchany i zrozumiany. Fundamentem każdej rozmowy jest wzajemny SZACUNEK rozmówców. Przejawia się on zarówno w tym CO MÓWIMY – komunikacja werbalna, jak i w tym JAK MÓWIMY – komunikacja niewerbalna. Komunikacja niewerbalna to:

  • gestykulacja – ruchy rąk, dłoni, stóp, ciała, • dotyk – podanie ręki, poklepywanie, pogłaskanie, • mimika – marszczenie brwi, grymas, uśmiech, • kontakt wzrokowy – patrzenie w oczy lub unikanie spojrzenia, • dystans fizyczny – odległość między rozmówcami, • pozycja ciała – sposób, w jaki siedzimy lub  stoimy, • sposób mówienia – intonacja głosu, tempo mówienia, • dźwięki – chrząkanie, płacz, wzdychanie, • wygląd zewnętrzny – ubiór, uczesanie, makijaż.

 

Jak zatem rozmawiać, aby nie tylko mówić, ale skutecznie dochodzić do porozumienia? Oto kilka rad ( przepisz je do zeszytu) – Nazywaj rzeczy po imieniu, czyli mów wprost o co ci chodzi. -Nie ukrywaj swoich uczuć, masz prawo być zdenerwowany. Powiedz: „Dziś miałem siedem lekcji, na dodatek na komputerze. Mam dość, dlatego nie posprzątam swojego pokoju, zrobię to jutro”. -Powiedz szczerze o swoich lękach, że czego śnie rozumiesz, nie umiesz. -Nie używaj obraźliwych słów nawet, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą. Panuj nad złością, kontroluj ton swojej wypowiedzi. -Pamiętaj, że komunikacji ważne są gesty. Nie trzymaj rąk w kieszeni podczas rozmowy , ani nie wymachuj nimi. A teraz przyjrzyj się swojemu stylowi komunikacji i odpowiedz na pytania: -Jaką postawę ciała przyjmujesz podczas rozmowy? -Co wyraża twoja postawa-szacunek czy lekceważenie? -Jakie gesty towarzyszą ci podczas rozmowy? Czy jednoczą, czy raczej odpychają? -Co wyraża twoja mimika twarzy?. Czy patrzysz rozmówcy w oczy? – Czy i jak często starasz się uśmiechać? -Jakim tonem głosu zwracasz się do rozmówcy? – Jak rozmawiasz z najbliższymi, a jak z innymi osobami Może ta refleksja zachęci cię do zmiany komunikowania się, by lepiej porozumiewać się z innymi?. POWODZENIA

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry,
zapraszam na spotkanie online jutro o godzinie 9.00Smile Będziemy rozmawiać o cechach tekstu informacyjnego (na podstawie tekstu „Prima aprilis”, z którym mieliście się zapoznać wczoraj).
Do zobaczenia w piątek o 9.00Smile

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Uwaga!!! Zapraszamy dziś na spotkanie by Meet o godzinie 13.00! Proszę o przygotowanie podręczników do muzyki.  Do zobaczenia Smile

 

MATEMATYKA

Witam, w ramach dzisiejszych zajęć proszę o rozwiązanie zadania:  5, 6 ze strony 126 w podręczniku oraz 8, 9, 10 ze strony 127.

Omówimy je sobie w piątek na zajęciach online. Bardzo proszę o samodzielną pracę. Pozdrawiam.

ŚRODA 1.04.2020

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! Dzisiaj dzień z koszykówką. Proponuję zobaczyć ciekawy film ABC Koszykówki Big Smile . Niektóre ćwiczenia i elementy tej gry zespołowej pokazane w filmiku szkoleniowym są Wam doskonale znane. Jeszcze raz podkreślam, że pokaz każdego ćwiczenia – szczególnie w zespołowych grach sportowych jest bardzo istotnym elementem lekcji. Tak więc póki co popatrzcie !!!! Big Smile

HISTORIA

Szóstoklasisto, dziś proszę  Cię byś:

1. zapisał temat w zeszycie :”Pierwszy rozbiór Polski

2. zapoznaj się z filmikiem

3.w zeszycie zapisz przyczyny-wydarzenie-skutki ze str. 160 w podręczniku.

4. w ramach utrwalenia wiadomości zagrał w grę

5. we wtorek( 7 kwietnia )widzimy się na meet o godz 10.00. Proszę przygotować sobie wypowiedź na temat reform Stanisława Augusta Poniatowskiego i ziem zagarniętych przez zaborców.

6. podczas spotkania będę prosić wylosowane  osoby o zaprezentowanie również pudełek i pierwszego kawałka pizzy historycznej

JĘZYK POLSKI

Z powodu problemów technicznych nasza lekcja online dotycząca środków poetyckich zostaje przeniesiona na godzinę 11.00. To nie żartWink
A po rozmowie zapraszam do lektury tekstu informacyjnego, z którego dowiesz się o tym, skąd wywodzi się zwyczaj prima aprilis.
1. Przeczytaj tekst „Prima aprilis” z podręcznika (s. 217-219).
2. Wpisz do zeszytu temat: Skąd się wywodzi zwyczaj prima aprilis?
3. Wykonaj pisemnie zadania: 2, 4 i 5 ze s. 219 (dla chętnych dodatkowo zadanie 3).
Niech żarty się Was trzymająWink

PLASTYKA

Witam! Ponieważ wczoraj z powodu problemu z komputerem nie mogłam zrobić wpisu dla was, robię to dziś. Proszę zapoznać się z filmikiem, który pokazuje jedną z technik malarskich, i spróbować wykonać podobną pracę, stosując tę właśnie technikę. Jednak proszę o zmianę zastosowanych barw, czyli zamianę ciepłej, jesiennej gamy barwnej, na chłodniejszą, wiosenną (filmik o barwach tutaj) . Namalujcie drzewo wiosenne, z odcieniami zieleni, trochę żółci, i białoróżowego kwiecia. Jeśli ktoś nie ma w domu farb akwarelowych, proszę użyć rozwodnionych plakatówek. Fotografie prac proszę przesłać na mój adres gmail. Pozdrawiam, życząc zdrowia wam i waszym bliskim. Mam nadzieję spotkać się z wami przez Zoom lub Meet w czwartek Smile

WTOREK 31.03.2020

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam!! Dzisiaj  będzie bardzo krótko. Zachęcam do obejrzenia ciekawego filmiku  -„Ćwiczenia z krzesłem”. Spróbujcie sami wykonać, jeżeli nie wszystkie to przynajmniej parę pokazanych ćwiczeń !!! Pamiętajcie o  bezpiecznym wykonywaniu tego zadania. Miłego popołudnia. Big Smile

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile
1. Wysłuchaj piosenki „Kto przygód zna smak” w wykonaniu zespołu Lady Pank. Autorem tekstu jest Jacek Cygan. Zaśpiewaj wiersz (skorzystaj z tekstu zamieszczonego w internecie).
2. Zapoznaj się z prezentacją Środki poetyckie.
3. Odpowiedz na pytania (31 marca).
W razie jakichkolwiek problemów z otwarciem zamieszczonych materiałów proszę pisać na maila: barbara.wardziak@zsppiasek.pl.
Zapraszam na lekcję online jutro, tj. w środę, o 9.00.
Do zobaczeniaSmile

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry! Kto – według ciebie – powinien przeczytać „Małego Księcia”: dziecko, nastolatek, dorosły, samotny, zakochany… ? Uzasadnij swoją odpowiedź, podając trzy argumenty – pochwal się, że znasz dobrze lekturę (argumenty mają być rozwinięte; używaj zwrotów: „Moim zdaniem…”, „Sądzę…”, „Uważam tak, ponieważ…”). Odpowiedź wyślij na mojego maila (barbara.wardziak@zsppiasek.pl). Dobrego popołudniaSmile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Kolejny tydzień przed nami.  Kolejne zadania, treści do zrealizowania i to w warunkach, które sporo odbiegają od naszej normalnej rzeczywistości szkolnej. Teraz coraz bardziej doceniamy realne kontakty międzyludzkie i nasze warunki, które mamy w szkole. Ale póki co staramy się pracować dalej. Dzisiaj proponuję ćwiczenia w pozycjach średnich i niskich (ćw. w siadzie, leżeniu przodem, tyłem wg waszej inwencji.

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour Mes Amis!

Materiały do dzisiejszej lekcji znajdziecie tutaj:11.kl.6 j.fr. 30.03.

Bonne journée!

 

BIOLOGIA

Witam w dniu dzisiejszym. Czekam na Was online na meecie jutro (wtorek 10.00- 10.20) Czekajcie na moje zaproszenie na gmailuSmile Wszytko Wam omówięSmile Pozdrawiam.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Przypominam widzimy się dzisiaj o 10:00. Dzisiejszy temat Energetyka w Europie. (ten temat realizujemy po spotkaniu)

Zapiszcie temat w zeszycie. Następnie obejrzyjcie prezentację i wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń str. 73 – 74. Powinna wystarczyć prezentacja, ale pamiętajcie, że ten temat macie w podręczniku (str. 114 – 119).

W zeszycie odpowiedzcie na pytanie 1 str. 119 (podręcznik) i wyślijcie odpowiedź na mojego maila(katarzyna.bilek@zsppiasek.pl).

W prezentacji są filmiki. Nie zapomnijcie o nich. Szczególnie polecam ten Filmik.

Życzę zdrowia. W razie pytań proszę o kontakt!

JĘZYK FRANCUSKI

ZAPROSZENIE dla kl.6A, gr.fr.

W poniedziałek 30 marca o godz. 10.40 zapraszam grupę francuską na naszą pierwszą lekcję on line. Zalogujcie się na wasze szkolne konta i czekajcie na moje zaproszenie. Do zobaczenia Mes Amis!

Beata Folek

PIĄTEK 27.03.2020

INFORMATYKA 2 gr.
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podrecznika str. 64-71
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach

GEOGRAFIA

Zapraszam Was w poniedziałek na lekcję geografii on – line o godzinie 10:00. Czekajcie na moje zaproszenie na gmailu.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam wszystkich bardzo serdecznie !!!  Kolejny dzień zdalnej nauki za Wami. Powinniście się zrelaksować i wypocząć Big Smile. Ale nie zapominajcie, że czynny wypoczynek też jest bardzo ważny.  Proponuję  kilka skłonów, pajacyków, krążeń RR (może nawet na świeżym powietrzu).  Big Smile Cool    Zaś na  dzisiaj proponuję ciekawy filmik –   Akademia Siatkarska.  Będzie to doskonalenie tych elementów, które znacie. Pamiętajcie, że pokaz jakiegokolwiek  ćwiczenia jest bardzo ważnym elementem lekcji. Filmy szkoleniowe są w treściach programowych wf. Więc teraz je realizujemy. Miłego oglądania Big Smile  A jako element sprawnościowy proponuję skakankę – przecież bardzo ją lubicie (3 serie po 1min skoków w dowolnych odstępach czasowych). I jeszcze jedno – przed skokami koniecznie bieg w miejscu – to w ramach rozgrzewki !!!!!

RELIGIA

Szczęść Boże

Jak zwykle zaczynamy od modlitwy, tym, którzy należą do ERM proszę, aby odmówili modlitwę do Boskiego Serca Pana Jezusa, nadal modlimy się o zatrzymanie pandemii, za lekarzy, pielęgniarki, kapłanów,  chorych i tych, którzy zmarli, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Dzisiaj piątek, w Wielkim Poście, na lekcji religii poszlibyśmy  do kościoła, aby przeżyć nabożeństwo Drogi krzyżowej, proponuję, abyście to nabożeństwo odprawili w domu.

TECHNIKA

Przed nami praca na dłuższy czas. Zaczynamy pracę nad Lapbookiem.  Waszym zadaniem będzie wykonanie lapbooka na temat wynalazków do 16 kwietnia.  W wykonaniu go mogą pomóc filmy z serii „Wynalazki, Które Wstrząsnęły Światem” dostępne na Youtube.

Co i jak znajdziecie pod linkiem: Wszystko o lapbooku

Bardzo proszę zapisać się do tabeli aby wybrać temat lapbooka.  Proszę nie usuwać prędzej wpisanych koleżanek i kolegów bo w dokumencie jest historia wpisów i można sprawdzić, kto kogo wyrzucił. Jeśli zabraknie tematów to będzie losowanie tematu dla tych co byli ostatni. Lapbook należy wykonywać sukcesywnie dlatego proszę robić zdjęcia postępów pracy bo będziecie wysyłać zdjęcia z pracy nad nim. Na pierwsze zdjęcie czekam we wtorek 31.03.2020 r. a na drugie 3.04.2020 r. Na następne zdjęcia czekam w następnych tygodniach.

MUZYKA

Witam Was, drodzy uczniowie. Dzisiaj proszę was o poświęcenie w najbliższym tygodniu trochę czasu na zapoznanie się z postacią Antonia Vivaldiego, kompozytora włoskiego baroku, o którym większość ludzi na świecie wie (myślę, że wy również Smile), że jest autorem „przeboju” muzyki poważnej „Cztery Pory Roku” – cyklu 4 koncertów skrzypcowych. Informacje o życiu i twórczości znajdziecie w podręczniku na str. 118-119. Polecam też wykonania muzyki Vivaldiego, np. Nigela Keneddy`ego (w szalonym tempie!), czy uczniów średniej szkoły muzycznej z Łodzi (też nie dużo wolniej Wink).

Życzę miłych chwil przy tak pięknej muzyce! Proszę o napisanie w zeszycie kilku zdań o kompozytorze i wysłuchanym przez was wybranym fragmencie muzycznym (jaki charakter, wolne czy szybkie tempo, czy coś wam ta muzyka przypomina, itp….). Macie na to tydzień, w przyszły piątek spróbuję spotkać się z wami i może wspólnie pośpiewamy. Oczywiście onlineSmile!

CZWARTEK 26.03.2020

INFORMATYKA 1 gr.
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podrecznika str. 64-71
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

Religia

Szczęść Boże

Każdą katechezę zaczynamy od modlitwy, módlcie się w intencji zatrzymania pandemii, ofiarujcie w tej intencji jedną dziesiątkę różańca.

Zapiszcie temat katechezy: Mową ciała potwierdzać słowa – postawy liturgiczne

Przeczytajcie tekst Mt21,28-32 odpowiedzcie na pytania

Kogo może oznaczać ojciec z przypowieści?

Jakich ludzi oznaczają dwaj synowie?

Jak możemy nazwać ich postawę wobec ojca?

Zapisz  jakie postawy  przyjmujemy podczas Mszy świętej i co one wyrażają?

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Poczucie własnej wartości jest bardzo istotnym elementem w życiu każdej osoby, zarówno dziecka, nastolatka, jak i dorosłego. To właśnie odpowiednia samoocena chroni przed uleganiem wpływom z zewnątrz, daje poczucie bezpieczeństwa i pozwala odnaleźć się w różnych społecznych sytuacjach. Dzięki mocnemu i stabilnemu poczuciu własnej wartości nie boimy się podejmować wyzwań i wierzymy w swoje siły.
Zachęcam Was do zobaczenia poniższego filmiku i wiary w siebie samych! Big Smile

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Proszę o odebranie wiadomości, która dotyczy jutrzejszej lekcji wideo. Dobrego popołudnia

MATEMATYKA

Dzień dobry Wszystkim Smile

Dzisiaj proszę w ramach zajęć przeczytać sobie temat Pole prostokąta z podręcznika ze strony 124 i do zeszytu spróbować zrobić zadanie 1 i 2 ze strony 125 i 126 w podręczniku.

Jutro połączymy się za pomocą Meet’a. 

Kod wyślę mailem  10 minut przed spotkaniem, a lekcja odbędzie się o godzinie 10:30

Wszystkich pozdrawiam i życzę owocnej, samodzielnej pracy.

 WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie

Zapiszcie temat lekcji: Rozwój ku dojrzałości i odpowiedzialności.

Od chwili zaistnienia aż do końca swojego życia człowiek się rozwija. Zmienia się nie tylko jego wygląd fizyczny ale także sposób  myślenia i zachowanie. Mówi się, że człowiek dojrzały jest odpowiedzialny.

Co to jest odpowiedzialność?

Odpowiedzialność to:

• konieczność, obowiązek moralny lub prawny odpowiadania za swoje lub czyjeś czyny i ponoszenia za nie konsekwencji,

• przyjęcie na siebie obowiązku zadbania o kogoś lub o coś,

• postawa człowieka, która przejawia się zarówno w jego stosunku do samego siebie, jak i w relacjach z ludźmi.

Stawanie się człowiekiem odpowiedzialnym wymaga osobistego zaangażowania i pracy nad sobą. 

1 Praca nad sobą to inaczej SAMOWYCHOWANIE 

2 Elementy samowychowania Poznanie siebie = SAMOPOZNANIE Prawdziwe rozpoznanie swoich słabych i mocnych stron, umiejętności, zdolności i talentów, zalet i wad, by wiedzieć co w sobie rozwijać, a z czego się uwalniać.

3 Elementy samowychowania Ocena siebie = SAMOOCENA Dokonuje się poprzez porównanie siebie z wybranym ideałem czy wzorem do naśladowania. Wpływa na nią również to, co mówią o nas inni, nasze osiągnięcia, sukcesy i porażki.

4 Elementy samowychowania Kontrola siebie = SAMOKONTROLA Przejawia się w refleksji nad swoim zachowaniem i ocenie postępów związanych z panowaniem nad sobą i swoimi emocjami.

Zróbcie proste ćwiczenie

Grasz w ulubioną grę komputerową, zrobiło się późno, a ty następnego dnia musisz wstać na ósmą. Mama prosi cię o wyłączenie komputera. Napisz  dwa przykłady reakcji na powyższą sytuacje

pierwszy – osoby odpowiedzialnej

drugi – osoby nieodpowiedzialnej

Życzę wam, abyście się każdego dnia stawali bardziej odpowiedzialnymi.

PLASTYKA

Ponieważ zamieniła nam się we wtorek lekcja wychowawcza z plastyką, dziś krótkie zadanie plastyczne: proszę wykonać dowolną techniką, w formacie A4, mini plakat dla siebie, rodzeństwa, rodziców i/lub dziadków, przypominający o obowiązujących nas teraz zasadach zachowania i środkach zapobiegawczych dotyczących epidemii koronawirusa. Pamiętajcie, że w plakacie ważny jest krótki, czytelny tekst, i prosty, łatwy w odczytaniu znak plastyczny! Wyraźne, dobrze zestawione kolory (pamiętajcie o kontrastach!), podkreślą ostrzegawczy charakter plakatu. Umieśćcie gotowy plakat w widocznym miejscu w domu, aby mógł spełnić swoje zadanie. 

Prześlijcie mi zdjęcia waszych prac, zrobimy z najbardziej udanych kolaż na stronę szkoły. Niech ostrzegają nas wszystkich! A może ktoś z was chce spróbować połączyć klasowe plakaty w jakąś całość, by umieścić je na stronie? Możecie porozumieć się w tej sprawie. Każda dodatkowa praca będzie doceniona Wink.

ŚRODA 25.03.2020

HISTORIA

Dzisiaj nowy temat z nowego działuSmile

1. Proszę tradycyjnie zrobić zakładkę w zeszycie z napisem Dział V: Upadek Rzeczypospolitej

2. Zapoznaj się z prezentacją, niektóre slajdy zawierają napis w lewym górnym rogu Zapisz w zeszycie, taki slajd należy przepisać do zeszytu

3. W prezentacji na 2 ostatnich slajdach znajdują się pytania, których odpowiedzi należy odszukać w podręczniku na str. 155-156.

4. We wtorek widzimy się na aplikacji meet o godz. 9.30 dokładnie omówimy sobie powyższy temat.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry! Skoro czas nauki zdalnej się wydłużył będziemy na bieżąco (zgodnie z ilością godz. wf w tygodniu) przekazywać ciekawe i ważne treści z zakresu programu kl. VI wychowania fizycznego. Poruszane zagadnienia  będą realizowane w formie filmików oraz propozycji ćwiczeń, które możecie wykonać w domu. Dzisiaj film – metodyka siatkówki – „Doskonalenie poruszania się po boisku”. Miłego oglądania Big Smile Zachęcam do wykonania paru ćwiczeń umieszczonych na początku filmiku!!!

Drodzy Uczniowie!

Od dzisiaj ruszamy z dalszą realizacją podstawy programowej. Nauczyciele przedmiotowi będą zarówno zamieszczać wpisy w zakładce klasy, jak i rozpoczną się zajęcia on-line. W najbliższym czasie otrzymacie informację o terminach takich spotkań. Jak już wcześniej wspomniałam Ja również będą uczestniczyć z Wami w lekcjach, w których do tej pory brałam udział. Pamiętajcie o tym, że jestem do Waszej dyspozycji. Gdy coś będzie dla Was niezrozumiałe: określone zagadnienie, zadanie, napiszcie do mnie wiadomość na gmaila: marta.kiecok@zsppiasek.pl . Zawsze służę pomocą, tak jak   w trakcie zwykłych zajęć lekcyjnych.

Pozdrawiam
Pani Marta

JĘZYK POLSKI

Drodzy,
proszę, odbierzcie wiadomość przesłaną na gmaila i wykonajcie zadania, które dotyczą przyjaźni między Małym Księciem a lisem. Już nie mogę się doczekać Waszych odpowiedzi!
Dobrego czasu z lekturąWink

WTOREK 24.03.2020

MATEMATYKA

Dzień dobrySmile

dalej powtarzamy i utrwalamy materiał już przerobiony. Dzisiaj zapraszam do zobaczenia filmów o wykresach i tabelach. Bardzo proszę w zeszycie zanotować temat: Obliczenia praktyczne – powtórzenie wiadomości z wykresów i tabeli.

https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/elementy-statystyki-opisowej/plmat053-obliczenia-praktyczne-tabele-i-wykresy

 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Dalej pracujemy z tekstem lektury. Proszę o odebranie poczty na gmailu i odesłanie odpowiedzi. W razie problemów służę pomocą (proszę pisać na gmailu). PowodzeniaWink

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Dziś przypominamy sobie jak się nazywają członkowie rodziny. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie, zróbcie w zeszycie.                                                           Szczegóły w załączniku: 7 j.fr.kl.6 24.03

Bonne journée!

HISTORIA

Dzisiaj warto przypomnieć sobie teorię człowieka, który sprzeciwiał się gromadzeniu władzy w ręku jednego człowieka. Obejrzyj filmik o trójpodziale władzy.

„Kiedy w jednej i tej samej osobie lub w jednym i tym samym ciele władza prawodawcza zespolona jest z wykonawczą, nie ma wolności.[…] nie ma również wolności, jeśli władza sędziowska nie jest oddzielona od prawodawczej i wykonawczej.” Monteskiusz

http://cytatybaza.pl/autorzy/monteskiusz.html?cid=43

LEKCJA WYCHOWAWCZA ON-LINE

Drodzy Wychowankowie!
Zapraszamy Was dzisiaj tj. wtorek  na lekcję wychowawczą on-line o godz. 16.00. Spotkanie odbędzie się przez aplikację Meet. Wszystkie informacje zostały przesłane wczorajszego dnia na wasze szkolne   e-maile. Bardzo proszę o odczytanie poczty i przesłanie informacji zwrotnej na adres marta.kiecok@zsppiasek.pl.

Do zobaczenia

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!
Proponuję spotkanie z Valérie.                                                                           Obejrzyjcie filmik „Valérie se présente”ze strony:                                   https://fr.islcollective.com/video-lessons/valerie-se-presente                 i odpowiedzcie na 6 pytań pojawiających się podczas prezentacji:      6 j.fr kl.6 23.03. Są również napisy po angielsku.
Bonne chance!=Powodzenia!

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym.  Poszerzając swoje wiadomości o skorupiakach. Wypisz w zeszycie 10 przykładowych gatunków skorupiaków. Przeczytaj podr. str. 58 znaczenie skorupiaków w przyrodzie i dla człowieka. Miłego dniaSmile

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj rozdziały VIII i IX z „Małego Księcia” (treść tutaj). Następnie wykonaj polecenia, które znajdziesz w wiadomości na gmailu. Owocnej pracySmile

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Nie tylko gry online są dobrym sposobem na zabawę. W tym skomplikowanym okresie, gdy tak dużo czasu spędzasz ucząc się przed komputerem, daj choć na chwilę odpocząć swoim oczom. Pamiętaj o tym, że istnieją tradycyjne, a zarazem ciekawe gry. Nie wszyscy posiadacie w swoich domach planszówki, dlatego zachęcam do zapoznania się  z moimi propozycjami.

Zabawy; kartka i ołówek

Tak jak napisałam, potrzebujesz jedynie kartkę, ołówek i kredki. Zaproś do zabawy rodzeństwo, rodziców i wykorzystaj kreatywnie ten czas.

INFORMATYKA

Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od Czwartku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

JĘZYK ANGIELSKI

Was/ were – zobacz film Princess and the Frog

Rozwiąż quiz, przepisz zdania do zeszytuSmile

GEOGRAFIA

Zapoznaj się z prezentacją.

Francja_-_przemys_i_us_ugi (1)

Korzystając z podręcznika oraz wiadomości z prezentacji wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str. 69 – 71 (str. 72 dla chętnych). W razie kłopotów proszę pisać (gmail lub dziennik).

Pozdrawiam

 

PIĄTEK 20.03.2020

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Staussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać.

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

JĘZYK ANGIELSKI

Czasownik ‚to be’ – forma przeszła. Tym razem zamieńcie 4 pierwsze zdania twierdzące z ćw.5 str.67 (podręcznik) na przeczenia oraz wymyślcie cztery swoje przykłady zdań przeczących i zapiszcie je w zeszycie.

Przypominam, że przeczenia z czasownikami ‚was’ i ‚were’ tworzymy dodając do nich not’ . Skrócone formy: was not = wasn’t; were not = weren’t .

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Obejrzyj przedstawienie teatralne „Mały Książę”.

Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:
1. Jakie różnice zauważasz między tekstem lektury a inscenizacją? Wymień trzy.
2. Jakimi przymiotnikami określiłbyś różę? Podaj pięć cech.
Dobrego odpoczynku w weekendWink

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Dzisiaj chciałabym, abyś zapoznał się z krótką, ale poruszającą książką „Drzewo darów”.
Przed przystąpieniem do oglądania filmiku zastanów się chwilkę czym jest dar. W zrozumieniu tego słowa pomocne mogą być następujące pytania: kogo obdarowujemy?, w jakich sytuacjach?, czy oczekujemy czegoś w zamian?
Teraz gdy już odpowiedziałeś sobie na te pytania, zapraszam do obejrzenia filmiku, który powstał na podstawie książki.

Z pewnością w trakcie oglądania w Twojej głowie i sercu pojawiało się wiele myśli. Zastanów się o czym dla Ciebie jest ta książka, jakie ma przesłanie. Może dla jednych będzie to opowieść o niezasłużonej miłości, dla kogoś innego o empatii lub przemijaniu.
Stwórz teraz swój liść (wytnij go z kartki). Napisz na nim czym dla Ciebie jest prawdziwa miłość i kto w Twoim życiu jest takim drzewem,  z pewnością masz taką osobę. Smile

 

CZWARTEK 19.03.2020

JĘZYK POLSKI

Wejdź na pocztę gmail, odbierz e-maila z poprawkami do zadania z poniedziałku, przeanalizuj błędy. Jeśli jeszcze nie wysłałeś zadania, proszę, zrób to dzisiaj.

MATEMATYKA

Dzień dobry, dzisiaj w ramach powtórzeń proszę zobaczyć filmy ze strony:

https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/obliczenia-praktyczne/plmat054-obliczenia-praktyczne-predkosc-droga-i-czas

Następnie w ramach utrwalenia wiadomości samodzielnie proszę rozwiązać zadania i zapisać je w zeszycie:

https://gwo.pl/strony/2129/seo_link:klasa-6-droga-predkosc-czas

Miłego dnia, pozdrawiam.

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Dziś zabawa z kolorami. Jeśli macie możliwość wydrukować ćwiczenia, to pracujcie na tych kartkach, jeśli nie, notujcie rozwiązania w zeszycie.  4 j.fr kl.6abc 19.03

Bonne journée😊

LEKCJA WYCHOWAWCZA

„Dobre słowa mogą być krótkie i łatwe do wypowiedzenia, ale ich echo jest nieskończone” – Matka Teresa

Twoje słowa mają ogromną moc! Czasem nawet nie zdajesz sobie sprawy jak potrafią zmienić rzeczywistość: wpłynąć na czyjeś zachowanie, samopoczucie.

Obejrzyj zamieszczony poniżej film.

Powiedzenie komuś komplementu nie jest takie trudne. Wypróbuj to sam! Postaraj się powiedzieć parę miłych słów członkom swojej rodziny: mamie, tacie, dziadkom, rodzeństwu. Zobacz ich reakcje i przekonaj się, jaką siłę mają dobre słowa. Big Smile  Big Smile

ŚRODA 18.03.2020

MUZYKA

Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu pragnę wam, drodzy uczniowie, polecić przeczytanie mądrego tekstu, mówiącego o wpływie muzyki na mózg, szczególnie w aspekcie rozwoju dziecka. Znajdziecie tu odpowiedź na często zadawane przez niektórych z was pytanie:” po co mi w ogóle muzyka, do czego mi się ona przyda???”.

A po zapoznaniu się z tekstem (macie na to caaaaały tydzień) możecie posłuchać tego lub owego utworu muzycznego, ze świadomością, jak dobroczynny wpływ ma on na wasz umysł. Pozdrawiam, J. Kukla.

PS. A dla chętnych jeszcze poważny  filmik1 i  wesoły filmik2! Miłego oglądania!

JĘZYK ANGIELSKI

Zamień zdania twierdzące na pytania – podręcznik str. 67 ćw.5 i przepisz je do zeszytuSmile

Przypominam, że pytanie tworzymy przez inwersję, czyli w zdaniu najpierw pojawia się was/were, a dopiero potem podmiot. np. The weather was nice yesterday. Was the weather nice yesterday?

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, szóstoklasistoWink Środowy poranek rozpocznij od powtórki ortografii. Najpierw przypomnij sobie reguły ortograficzne, które znajdziesz tutaj. Następnie uzupełnij dyktando z „ó/u”„rz/ż”„ch/h” i mieszane. Zapisz na kartce poprawnie zdania ze słowami, w których popełniłeś błąd (kartkę włóż do zeszytu). Dobrej powtórki!

HISTORIA

Szóstoklasisto każdy człowiek chodzi do fryzjera, ale z własnego wyboru! Przypomnij sobie o pewnej reformie kulturalno-społecznej z XVII wieku. Wciel się w Piotra I Wielkiego i napisz ogłoszenie z nakazem carskim zgolenia bród bojarów. W nakazie uzasadnij dlaczego bojarzy powinni zgolić brody i zacząć ubierać się na styl europejski. W ogłoszeniu możesz również zamieścić instrukcję rysunkową przedstawiającą ścięcie brody. Liczę na waszą kreatywność – im barwniej tym lepiej! Pamiętaj, że car nie prosi -tylko nakazuje swoim poddanymSmile Dlatego proszę zwróć uwagę na tryb nakazujący wypowiedzi.  Pracę wykonaj na białej kartce, którą proszę wkleić do zeszytu.

Powodzenia Pani z historiiSmile

  WTOREK 17.03.2020

 

JĘZYK FRANCUSKI

Bonjour mes élèves!

Proponuję na dziś zabawę z liczebnikami do 20. Posłuchajcie naszej piosenki ze strony:

https://www.youtube.com/watch?v=UsEz58BblMY

Następnie zróbcie ćwiczenia utrwalające z aplikacji LearningApps.org , poniżej linki:

https://learningapps.org/display?v=pagirjcm218

https://learningapps.org/1629822

https://learningapps.org/1203756

Postarajcie się wykonać jedno ćwiczenie, jeśli się Wam spodoba zerknijcie na dwa kolejne. Amusez-vous bien😊 Przyjemnej zabawy

JĘZYK POLSKI

Powtórkę ze zwyczajów rycerskich czas zacząć!Wink Obejrzyj poniższy filmik.

Na osobnej kartce stwórz do filmu notatkę, która powinna zawierać: ramowy plan wydarzeń, trzy przykłady zwyczajów rycerskich i twoje spostrzeżenia (dodatkowe uwagi dotyczące np. zbroi i broni rycerza, zasad obowiązujących podczas turnieju). Dobrego czasu przy zadaniu!

JĘZYK ANGIELSKI

Poćwicz odmianę czasownika ‚to be’ w formie przeszłej – ćw. 12, 3

MATEMATYKA

Dzisiaj powtórzycie sobie podstawy pojęć prędkości, drogi i czasu z filmem :  https://www.youtube.com/watch?v=43ce8Uz5qbM

Po projekcji proszę rozwiązać zadania:

https://matematykawpodstawowce.pl/kartkowka-klasa-vi-droga-predkosc-czas/

Rozwiązania proszę przesłać przez dziennik.

Pozdrawiam wszystkich, Sylwia Piech – Hennek

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Wszyscy jesteśmy różni i to jest w nas piękne! Nie ma na świecie dwóch takich samych osób. Nawet jeśli kogoś przypominasz z wyglądu, to masz swoje niepowtarzalne cechy wewnętrzne. Twoja osobowość i to jak rozumiesz, postrzegasz świat sprawia, że jesteś wyjątkowy.

Dzisiaj troszkę o tej naszej różnorodności. Zapraszam Was do zobaczenia krótkiego animowanego filmiku.

HISTORIA 

Szóstoklasisto sprawdź się!

Wtorek należy rozpocząć z historycznym przytupem- zapraszam Cię do quiz. Nie trać dobrego nastroju i głowy jak Karol I Stuart! Smile

QUIZY należy wykonywać na podglądzie, nie wprowadzamy zmian.

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdują się w podręczniku na stronach 127-131

 

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020

INFORMATYKA

Dzisiaj przypomnimy sobie Formatowanie warunkowe w programie Excel.

Obejrzyj poniższy film. Zobacz jak dużo można się nauczyć samemu w domu.

 

Zobacz jak wiele filmów przygotował ten użytkownik YouTube.

Wykonaj ćwiczenia z powyższego filmu samodzielnie.

Jeśli nie masz programu Excel z pakietu Ms Office to ściągnij pakiet Libre Office w którym znajduje się program Calc, który jest bardzo podobny do Excela. Jeśli nie chcesz niczego instalować pamiętaj że masz w chmurze Google na szkolnym gmailu aplikacje Arkusze, w której robiliśmy obliczanie średniej ocen.

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj utrwalisz zapis krótkiej wiadomości, wykorzystując gmaila. Wyślij do mnie wiadomość, w której w 12-15 zdaniach opiszesz swój ciekawy dzień. Stosuj zasady ortografii i interpunkcji, a także pamiętaj o grzeczności językowej. Przejrzyj poniższe wskazówki. Gdybyś miał/miała problemy z hasłem, proszę, pisz przez dziennik do Pana Tomasza Marcinkiewicza albo Pani Karoliny Zioło.

Do: barbara.wardziak@zsppiasek.pl
Temat wiadomości: Ciekawy dzień
Nagłówek i treść wiadomości:
Dzień dobry,
ostatnio przeżyłem/przeżyłam ciekawą przygodę! [Opisz w 12-15 zdaniach, co przeżyłeś; możesz używać emotikonów – ale nie przesadzajWink]

Pozdrawiam Panią
[Twój podpis]

BIOLOGIA

powtórz:
– cechy stawonogów
– tabelka TO NAJWAŻNIEJSZE podr. str. 54
– elementy budowy skorupiaków.
Uzupełnij pisemnie ćw. (na dole strony) podr. str. 54

GEOGRAFIA

Poćwicz wiadomości z ostatnich lekcji https://view.genial.ly/5e6e571927aede0fbe757c2c/horizontal-infographic-lists-europa 

JĘZYK ANGIELSKI

Powtórz słówka z języka angielskiego Insta.Ling

Przypominam, że do końca marca należy wykonać 20 sesjiSmile

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!