klasa 5ci

 

ŚRODA 08.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
GEOGRAFIA

Przypominam, że dzisiaj mija termin nadesłania rysnotki. Otrzymałam tylko 7 prac!

PLASTYKA

Moi drodzy! Dzisiaj proszę o wykonanie, korzystając z programu Paint lub Gimp, projektu kartki świątecznej na Wielkanoc. Gotowe prace proszę przesłać mi na adres g-mail po świętach, razem z kolejną pracą, którą będziemy robić po 15.04. Chodzi mi o to, żebyście w jednej wiadomości przysyłali mi kilka prac razem do oceny, łatwiej mi będzie ogarnąć wszystkich uczniów klas 4-7, bo jest was dosyć dużo Smile .

Pozdrawiam, życzę wesołych, zdrowych i pogodnych świąt!                      J. Kukla

INFORMATYKA 2 gr.
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 71-78

Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć.

JĘZYK ANGIELSKI

Witam Was,    obejrzyjcie film nt. zwyczajów Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Do zobaczenia !

MATEMATYKA

Zapraszam na bloga.

HISTORIA

TematRazzolska Bolesława Chrobrego.

Przeczytajcie tekst ze stron 170-174. Wykonaj do zeszytu notatkę. Możesz skorzystać z mapy myśli (wydrukuj, przerysuj) lub zrób własną notatkę w punktach: 1.Misja św. Wojciecha (cel, data śmierci). 2.Zjazd w Gnieźnie (data, cel przybycia Ottona III, skutki). 3.Nowe biskupstwa i arcybiskupstwo (znaczenie arcybiskupstwa dla Polski). 4.Podboje Bolesława.

Jeżeli chcesz poszerzyć wiedzę możesz obejrzeć filmy. A tu możesz sprawdzić swoją wiedzę.

 KÓŁKO INFORMATYCZNE

ZNiezgodnie z umową, widzimy się dzisiaj o godz. 15.00 bo pomyliłam dni Wink Jeśli ktoś nie dostanie linka niech się od razu dobija e-mailem. Czekam na was Smile

JĘZYK POLSKI

Lekcja on-line, wykres zdania pojedynczego. Godzina 10.00 Przygotujcie zeszyty.

WTOREK 07.04.2020 r.

INFORMATYKA 1 gr.
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 71-78

Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć.

JĘZYK ANGIELSKI

Proszę zrobić test, który przesłałam w poniedziałek 06.04 i przesłać mi na gmaila.

Proponuję zacząć dziś nowy dział : ` My town `-  Where were you ? Proszę posłuchajcie ćw.1 str72 Książka ucznia i wypiszcie nowe słówka do zeszytu. Przetłumaczcie je.

Następnie proszę zrobić ćw.3 str 73 z Ksiązki ucznia – przeczytaj tekst, posłuchaj pytań i odpowiedz na nie: Pytanie ; How many shops are there ?oznacza : Ile sklepów tam się znajduje?

Na zbliżające się Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, spokoju oraz radosnej atmosfery w gronie rodzinnym -Jola Świerzy

20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ...

BIOLOGIA

Witajcie kochani!!! Dzisiejszy temat: Korzeń- organ podziemny rośliny. Przesyłam Wam link gdzie są informacje na temat korzenia. W zeszycie natomiast wypiszcie sobie takie punkty jak: Systemy korzeniowe, przekształcenia korzeni, funkcje korzenia. Zapoznajcie się z rysunkiem poniżej jako wprowadzenie do następnej lekcji.

Życzę Wam zdrowych, spokojnych, wesołych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego w gronie najbliższych. Miłego dniaSmile

Jak zbudowana jest roślina? - Epodreczniki.pl

HISTORIA

Lekcja on-line godz.13.00 Temat:Mieszko I i początki Polski.

JĘZYK POLSKI

Temat:Grupa podmiotu i orzeczenia. Obejrzyj prezentację. Podane zdania wpisz do zeszytu. Pionową kreską oddziel grupę podmiotu od orzeczenia. Spróbuj wykonać wykres zdania jak na prezentacji i zadać pytania. Moja drużyna pogratulowała mi skutecznej akcji.                                            Kibice przeciwnej drużyny zamilkli z wrażenia.                                             Bramkarz przeciwników nie wierzył własnym oczom.                    Trener wystawił mnie do gry w pierwszym składzie.

.

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Zapraszam we wtorek o godz. 9.00 na zajęcia on line – Mądry wybór w świecie gier

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

MUZYKA

Witam! Dzisiaj zajmiemy się tematem ze 105 strony naszego podręcznika, czyli muzyką ludową i jednym z naszych tańców narodowych – krakowiakiem. Proszę przeczytać tekst od strony 106 do 109, a potem w zeszycie opisać, jakim tańcem jest krakowiak, oraz jakie instrumenty ludowe poznaliście (nazwa instrumentu i krótka charakterystyka). Jeśli potraficie, przyślijcie mi odpowiedzi na g-maila. Piosenka, która jest na stronie 105, jest też krakowiakiem, i możecie jej posłuchać i zobaczyć tutaj, a jak się tańczy krakowiaka, możecie obejrzeć tutaj. Życzę miłych wrażeń z kontaktu z muzyką ludową. Piosenkę możecie poćwiczyć, będziemy ją śpiewać po powrocie do szkoły, razem. A tutaj propozycje muzyki na święta – poważnej (Alleluja z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla) oraz wesołej i jeszcze weselszej  Smile. Zajrzyjcie do podręcznika na str. 134-135, zapoznajcie się z tekstem. Pozdrawiam, do usłyszenia po świętach, czyli za dwa tygodnie. Życzę Wam i waszym Bliskim spokojnych, zdrowych i, mimo wszystko, radosnych Świąt Wielkanocnych, z piosenką – niespodzianką Smile .

RELIGIA

Szczęść Boże, Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! Dzisiaj kolejne elementy z zakresu zespołowych gier sportowych.  Doskonale zdaję sobie  sprawę  jak bardzo wszyscy chcielibyście się znaleźć na sali gimnastycznej, na normalnej lekcji, gdzie moglibyście się wykazać swoją sprawnością. Ale póki co staramy się dalej realizować nasze kolejne tematy w wersji bardziej teoretycznej. Tak więc zachęcam do obejrzenia kolejnego filmiku z programu Akademii Siatkarskiej. Pokazane ćwiczenia na pewno wykorzystamy  na lekcjach po powrocie do szkoły. Pozdrawiam !

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś napiszemy test. Odpowiedzi prześlijcie na moją pocztę gmail        test u5            i ścieżka dzwiękowa:

testu5dysleksia

Ponieważ zbliżają się święta więc będzie krótka przerwa od naszych zajęć.  Proponuję zacząć dziś nowy dział : ` My town `-  Where were you ? Proszę posłuchajcie ćw.1 str72 Książka ucznia i wypiszcie nowe słówka do zeszytu. Przetłumaczcie je.

Następnie proszę zrobić ćw.3 str 73 z Ksiązki ucznia – przeczytaj tekst, posłuchaj pytań i odpowiedz na nie: Pytanie ; How many shops are there ?oznacza : Ile sklepów tam się znajduje?

Na zbliżające się Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, spokoju oraz radosnej atmosfery w gronie rodzinnym -Jola Świerzy

20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ...

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Witam Was! Zgodnie z umową przesyłam w załączniku zadanie podsumowujące nasz ostatni temat. Bardzo proszę o odesłanie rozwiązanego ćwiczenia na mój adres: dorota.blakala@zsppiasek.pl

Jak_sobie_radzic_z_agresja_w_sieci_karta_pracy

MATEMATYKA

Zapraszam na bloga.

Bardzo proszę, aby odsyłać rozwiązane zadania. W środę chciałabym podsumować Waszą pracę i wstawić oceny. Są osoby, które mi jeszcze nic nie wysłały. Pozdrawiam.

EDUKACJA REGIONALNA

Witam Was serdecznie w WIELKIM TYGODNIU.

chrześcijaństwie uroczysty czas upamiętniający ostatnie dni Chrystusa, przygotowujący do największego święta chrześcijan, Zmartwychwstania Pańskiego. Szczególnym czasem w Wielkim Tygodniu jest Triduum Paschalne.

Wielki Tydzień, który w tradycji chrześcijańskiej pojawił się dopiero w IV wieku, rozpoczyna Niedziela Palmowa, a kończą nieszpory Wielkiej Niedzieli, zamykające Triduum Paschalne. Poszczególne odłamy chrześcijaństwa wykształciły własną bogatą obrzędowość związaną z okresem Wielkiego Tygodnia. Również w tradycji ludowej i regionalnej Wielki Tydzień zachował wiele zwyczajów. Poniedziałek, wtorek i środa Wielkiego Tygodnia są dniami w sposób szczególny poświęconymi pojednaniu. Był to też czas wielkich porządków, przyozdabiania domów, które jednak należało zakończyć najpóźniej we wtorek.

tradycji katolickiej w Wielki Czwartek milkną dzwony, które zastępuje teraz klekotanie kołatek, a po mszy Wieczerzy Pańskiej następuje obnażenie ołtarza. Najważniejszym okresem roku liturgicznego i Wielkiego Tygodnia jest Triduum Paschalne. Obejmuje ono czas od wieczornej mszy w Wielki Czwartek i trwa do nieszporów w Niedzielę Zmartwychwstania.

W Kościołach ewangelickich nie śpiewa się wesołych pieśni od Wielkiego Czwartku. Odprawianych jest kilka nabożeństw pasyjnych. W Wielki Piątek ołtarz nakryty jest czarnym płótnem. Z okresem wielkanocnym związanych jest wiele zwyczajów oraz obrzędów.

Bardzo Was proszę, abyście się z nimi zapoznali i wypisali w zeszycie pod dzisiejszym tematem: Zwyczaje i obrzędy związane z Wielkim Tygodniem oraz Wielkanocą np.: (pisanki, śmigus – dyngus, święconka, szukanie zajączka…) Chciałabym abyście wyjątkowo skupili się nie tylko na regionie Śląska ale tym razem wypiszcie obrzędy i zwyczaje z terenu całej Polski. 

Życzę zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt Wielkanocnych. Zajączka z pięknymi prezentami i radości ze Zmartwychwstania Pańskiego.

PIĄTEK 03.04.202

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !! Mija kolejny tydzień. Po solidnie przepracowanym tygodniu trochę relaksu i wypoczynku. Zachęcam jednak w tym czasie do pamiętania o swojej sprawności. Spróbujcie – nawet parę razy dziennie wykonać kilka prostych ćwiczeń: podskoki, przysiady, skłony, pajacyki (można przy otwartym oknie, lub na własnym podwórku). Jest to bardzo ważne, szczególnie w tym czasie, gdy większość dnia spędzacie w pozycji siedzącej. Korzystajcie również  w trakcie ćwiczeń z wcześniejszych filmików. A dzisiaj kolejny filmik szkoleniowy z Akademii Siatkarskiej.

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Przepraszam, że tak późno ale może ktoś przeczyta i da znać innym. Jeśli możecie być, to zapraszam na Meeta, dzisiaj na 14.00. Kto zdąży przed spotkaniem napisać to niech napisze mi e-maila, że będzie. Tylko z podpisem proszę Wink

RELIGIA

Szczęść Boże

Każdą  katechezę zaczynamy od modlitwy, proszę was również módlcie się w domu, ofiarujcie jedną dziesiątkę różańca w intencji zatrzymania koronawirusa.

Temat Katechezy: Jonasz – zazdrosny prorok.

Jonasz odkrył w sercu zazdrość , był smutny z powodu nawrócenia ludzi z Niniwy, wcześniej czuł radość, że przytrafi im się coś złego. Zazdrość jest przejawem egoizmu. Tak bardzo kochamy siebie, że nie chcemy, by inni ludzie byli szczęśliwi, by im się powodziło.

Zastanów się w jaki sposób Bóg pomaga człowiekowi w przezwyciężeniu tego grzechu?

Napisz co to miłosierdzie Boże? – katechizm str.63

Przeczytaj historię Jonasza str.62, lub obejrzyj film

MATEMATYKA

Przejdź do lekcji.

ZAJĘCIA KREATYWNE

Wykonaj wielkanocną kartkę, np.taką lub taką zamiast kolorowej taśmy możecie użyć zwykłych kolorowych pasków wyciętych z gazety. Napiszcie życzenie świąteczne, zróbcie zdjęcie swojego dzieła i przyślijcie na mojego maila.

JĘZYK POLSKI

Spotkanie on-line na 10.00. Zapraszam!

Zadania do wykonania po lekcji on-line                                                            Dla przypomnienia prezentacja. Zadanie do odesłania na gmaila.  Na gmaila przesyłam to samo zadanie do uzupełnienia.              Plemieniem Polan rządzili książęta z dynastii Piastów.             rządzili kto? … rządzili czym? … plemieniem kogo? … książęta z czego? … dynastii jakiej? …                                                                                       Tak powstało silne państwo polskie.                                                        powstało jak? … powstało co? … państwo jakie? … państwo jakie? …
Zrób to sam. W zdaniach podanych poniżej.
1.Znajdź czasownik (orzeczenie).
2.Zadaj pytanie kto? lub co? wykonuje (robi?) daną czynność.
3.Zadawaj pytania do poszczególnych wyrazów.
Srebrny samochód mknął szybko śliską drogą.
Jagoda pisała długo swoim piórem.

CZWARTEK 02.04.202O

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! W dniu dzisiejszym spróbujcie trochę poćwiczyć. Skorzystajcie z filmiku - „WF w domu – prosta rozgrzewka”.  Big Smile Pokazane ćwiczenia w  większości doskonale znacie z naszych lekcji. Nie powinniście mieć z nimi najmniejszego problemu. Trzeba tylko trochę motywacji i chęci. Tak więc miłego oglądania i mobilizacji do aktywnego udziału w zaprezentowanych ćwiczeniach. Pozdrawiam

JĘZYK  ANGIELSKI

Powtórz nazwy miejsc w szkole :classroom, teacher`s room, corridor, cloakroom, gym,playground, laboratory, pitch, tuck shop,canteen, scool office,library, computer room    oraz czasy Present Simple i Present Continuous.                                                                                                            Przejrzyj tabele w Ksiązce ucznia str 71, zrob ćwiczenia 4,5, 6 str69 ,Ksiązka ucznia.

W przyszłym tygodniu zrobimy krótki test. Sandra i Patrycja napiszą swoją wersję.

Dla przećwiczenia, dodatkowe ćwiczenia poniżej :

CZASY TERAŻNIEJSZE

Trochę ruchu dobrze wam zrobi, pewnie znacie :

 

TECHNIKA

Praca techniczna do wykonania na dłuższy czas. Temat : Projekt na różną okazję. Waszym zadaniem będzie wykonanie ubioru dwóch z czterech różnych postaci (mężczyzna i kobieta lub dziewczyna i chłopiec) na dwie różne okazje (np. do pracy, szkoły, do ogrodu, na koncert itp). Przykładowo mężczyzna i  kobieta na dwie różne okazje lub dziewczyna i chłopiec na dwie różne okazje – czyli należy wykonać cztery projekty.

Postaci można narysować samemu lub  można skorzystać z gotowego poniżej  wzoru.

Praca do wydruku kobieta i mężczyzna lub dziewczyna i chłopiec.

Do wykonania ubioru można korzystać ze ścinek dowolnych tkanin (tkaniny nie muszą być zgodne z nazwą), papieru kolorowego, pasteli lub kredek (do wyboru) – technika dowolna.

Ważne!

1) Nadaj tytuł pracy PROJEKT NA RÓŻNE OKAZJE

2) Ubiór ma być kompletny z nakryciem głowy oraz z butami.

3) Każdą część ubioru należy opisać, czyli  jakie posiada  właściwości (np. tkanina nieprzemakalna, zwiewna, gładka, lejąca,  odporna na wypychanie) podpowiedź znajdziesz tutaj.

5) Pracę wykonujecie etapami. Każdy etap (gotowy projekt) ma być sfotografowany i wysłany na maila. Na przyszłą technikę należy nadesłać zdjęcie z dwoma projektami.

MATEMATYKA

Zapraszam na lekcję.

JĘZYK POLSKI

Dziś proponuję trochę ćwiczeń. Będziecie odszukiwać podmioty i orzeczenia w zdaniach. Pamiętajcie zawsze zaczynamy od orzeczenia (szukamy czasownika), potem szukacie podmiotu, czyli wykonawcę danej czynności (np.kto? śpiewa, co? wylało się.
TematRazzodmiot i orzeczenie – ćwiczenia.

Podane zdania do zrobienia i odesłania do mnie. Chcę wiedzieć jak wam poszło i z czym był problem.
1.Łaciata krowa ryczała na łące.
2.Syn Siemomysła został władcą Polski.
3.On o tym nie wiedział.
4.Po ojcu Mieszko odziedziczył silne państwo.
5.Z banku zniknęły pieniądze.

Ćwiczenia na learning apps. podmiot, orzeczenie, w zdaniu.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Przypominam widzimy się dzisiaj o 9:00.

Po spotkaniu proszę, abyście przygotowali kolejny temat. Pamiętajcie, że jeżeli macie jakiś problem piszcie. Umówimy się na lekcję video i wyjaśnimy.

Zapiszcie temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe

Pod tematem przerysujcie lub wklejcie po wydrukowaniu (osoby, które będą rysowały proszę, żeby się nie przejmowały tym, jak wyjdzie mapka, na pewno będzie super, dacie radę!) Strefy klimatyczne i krajobrazowe czysty (1)Korzystając z mapki w podręczniku str. 108 proszę pokolorować strefy klimatyczne. W puste miejsca należy wpisać definicję: strefy klimatyczne (skorzystaj z podręcznika To najważniejsze!), klimaty astrefowe (proszę wpisać: INNE NIŻ NA OTACZAJĄCYM OBSZARZE oraz przykłady: GÓRSKI, MORSKI, KONTYNENTALNY). Przeczytaj dokładnie na stronie 109 czym charakteryzuje się klimat górski, morski i kontynentalny (co powoduje, że są inne?).

Następnie wpisz pod rysnotką definicję strefy krajobrazowe (skorzystaj z To najważniejsze!). Korzystając z fotografii w podręczniku str. 111 pokoloruj i podpisz strefy krajobrazowe.

Wyślij na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) zdjęcie swojej pracy do środy 8 kwietnia (praca na ocenę).

Dla utrwalenia wiadomości popracuj w ćwiczeniach str. 65 – 66.

 

ŚRODA 01.04.2020

INFORMATYKA gr.2
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 62-70
Jeśli nie masz programu PowerPoint możesz korzystać z narzędzia Prezentacja w aplikacjach konta Google.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.
Przed nami kilka lekcji z Prezentacjami, które mogą się przydać w obecnej sytuacji a następnie Pivot Animator.

PLASTYKA

Witam! zapraszam was dzisiaj do obejrzenia w tym tygodniu dwóch filmików o barwach. Pierwszy utrwala oraz poszerza wiadomości o barwach podstawowych, pochodnych, dopełniających i złamanych, drugi zapoznaje nas ze zjawiskiem POWIDOKU. Miłego oglądania, ciekawych wrażeń wzrokowych (szczególnie w drugim filmie), no i zadanie plastyczne – proszę namalować pracę na dowolny temat, jedną tylko wybraną przez was parą barw dopełniających. Dwa kolory – ale proszę pamiętać o możliwości dodawania odrobiny bieli lub czerni(bardzo malutko!), by uzyskać więcej  odcieni jednej barwy. Życzę twórczej i owocnej pracy Smile. Pozdrawiam. J. Kukla

MATEMATYKA
JĘZYK POLSKI

Prezentacja z dzisiejszej lekcji on-line. Zdanie pojedyncze

wykonaj polecenia do zeszytu i prześlij na mojego gmaila. 1.Określ czy podane wypowiedzenie jest zdaniem czy równoważnikiem zdania: Zakaz wystąpień publicznych. Wiosna to piękna pora roku. Jesienią pojedziemy do Kazimierza. 2.Podkreśl podmiot i orzeczenie w zdaniach: Uczniowie czekali na zakończenie roku szkolnego. Piramidy budował faraon. 3.Zdania pojedyncze nierozwinięte zamień w rozwinięte: Jola otworzyła. Mama zawołała. Deszcz padał. Wyśli odpowiedzi na gmaila.

Można poćwiczyć: zdanie i równoważnik zdania

EDUKACJA REGIONALNA

Witam jeszcze raz bardzo serdecznie. Podaje link co powinno być w Palmie Wielkanocnej Smile Z powodów ograniczonej dostępności do materiałów palmy robimy z tego co  mamy w pobliżuSmile Zdjęcia palm wysyłamy do soboty wieczora na mojego gmaila. W czwartek 2.04. o godz. 14.00 w pszczyńskim skansenie są warsztaty online na żywo na temat Palm Wielkanocnych. WARTO ZOBACZYĆ!!! Są w telewizji także lekcje z biologii. Kl. V- transmisja w czwartek o godz. 9.00 na kanale TVP Historia. ZapraszamSmile Miłego dnia. Proszę się zapoznać z tematami aż do korzenia. Z dzisiejszej lekcji online: Tkanki roślinne robimy notatkę graficzną. W weekend robimy zdjęcia jakimkolwiek wiosennym kwiatom najmniej 5, najwięcej 10 zdjęć i wraz z ich opisem wysyłamy od pon. na mojego meilaSmile

HISTORIA

Temat: Mieszko I i początki Polski str.165-166

Pytania do opracowania w zeszycieRazzierwszy kronikarz dziejów państwa polskiego to…. Mieszko I pochodził z dynastii…. Czy Mieszko był królem? Jak nazywała się żona Mieszka i skąd pochodziła? Kiedy Mieszko przyjął chrzest? Gdzie powstało pierwsze w Polsce biskupstwo? Jak nazywał się biskup? Kim jest poganin?

Dla ciekawych cykl filmów. To pierwszy, a możecie zobaczyć wszystkie.

JEZYK  ANGIELSKI

Posłuchaj piosenki i może zaśpiewaj z rodzeństwem. Zwróć uwagę, że na ekranie pojawiają się słówka czynności, które wykonują dzieci. Zapisz te słówka i znajdz ich znaczenie – dla chętnych.

 

Zrób poniższe ćwiczenie ,przypomnij sobie jak zadajemy pytania, robimy przeczenia w Present Simple i Present Continuous.

czasy terazniejsze

Przeczytaj tekst i ułóż dialog ( na podstawie cw.3 str 66 -Ksiązka ucznia ).                                                                                                                                    Terry is using his tablet and he is laughing at the moment. He lives in Scotland and he likes maths. He doesn`t like vegetables.                            Zrób ćw.3 str48 -zeszyt ćwiczeń.                                                                                  Dla chętnych – ćw.1,4 str 48 – zeszyt ćwiczeń.

 

 

MATEMATYKA

Przejdź do lekcji.

WTOREK 31.03.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś zróbcie ćwiczenia  w Zeszycie ćwiczeń str 47 ćw. 1,2, 3 oraz Useful. Prześlij mi  odpowiedzi do cw.1 i 2 na gmail.

INFORMATYKA gr.1

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu.

Scratch2

HISTORIA

Temat: Zanim powstała Polska. str 160-163

Biskupin, skąd i kiedy przywędrowali Słowianie, czym się zajmowali, wierzenia Słowian (Perun, Swarog, Świetowit), Kim byli Cyryl i Metody, PRACA Z MAPĄ (str.163)Wypisz z mapy plemiona słowiańskie, które plemię zamieszkiwało okolice Gniezna?

Zapraszam na spotkanie on-line w środę na 9.30

JĘZYK POLSKI

Temat: Podmiot i orzeczenie – dwie najważniejsze części zdania.

Obejrzyjcie:Orzeczenie (Uwaga! tylko do 4 minuty).Podmiot (Uwaga! tylko do 4 minuty).

Do zeszytu ćw.3a ze strony 228, dla chętnych ćw.2a.

Zapraszam na spotkanie on-line w środę na godzinę 9.00

BIOLOGIA

Witam Was dziś serdecznie. Zapraszam na spotkanie on-line jutro (środa) 01.04.2020r. o godz. 8.00- 8.20 na meecie.  Czekajcie na moje zaproszenie na gmailu. Pozdrawiam. Miłego dniaSmile

GEOGRAFIA

Zapraszam Was na lekcję on – line w czwartek o godzinie 9:00. Czekajcie na moje zaproszenie. Pozdrawiam

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Zaplanuj odpoczynek – to temat naszych dzisiejszych zajęć. Doskonale wiecie, że odpoczynek dzielimy na  czynny i bierny. Bierny polega na ograniczeniu do minimum aktywności fizycznej np. sen, rozmowa z przyjacielem, z kolei czynny odpoczynek to ruch np. jazda na rowerze gra w piłkę. Nauka jest pracą intelektualną, dlatego zadbajcie przed wszystkim o odpoczynek czynny (gra w piłkę, jazda na rolkach, berek czy indywidualna gimnastyka).

W celu efektywnego wykorzystania czasu wolnego przygotujcie sobie plan dnia, który będzie od was wymagał trzech S:

  • samodyscypliny – systematyczne wykonywanie zadań, niezależnie od chęci i innych czynników, które mogą zburzyć wasz plan
  • samorozwoju – wybieraj takie zadania, które podnoszą poziom Twoich umiejętności i sprawiają, że uczymy się czegoś nowego
  • samokontroli – inaczej silna wola, czyli umiejętność kontroli swoich zachowań (sam kontroluj czas spędzony przez telefonem, komputerem czy TV).

Warunkiem efektywności odpoczynku jest nie tylko jego ilość, ale również jakość.

Napiszcie, jaki  jest wasz sposób na odpoczynek  (kilka zdań) i wyślijcie na maila: barbara.bulhak@zsppiasek.pl Wszystkich, którzy chcą porozmawiać proszę o wiadomość na dzienniku elektronicznym.

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Witam Was! Dzisiaj kolejny temat z naszego projektu: Jak sobie radzić z agresją w sieci?
Na początek obejrzyjcie film:

Wykonajcie zadania:
Ćw. 1 Stwórzcie grupy 3-osobowe (6 grup). Zadaniem każdej grupy jest wyszukanie pięciu różnych komentarzy pod nagraniami jednego z ulubionych artystów/youtuberów (każda grupa wybiera jedno nagranie). Proszę, żeby wybrane znane osoby nie powtarzały się (każda grupa ma kogoś innego). Każdy komentarz zapiszcie na osobnej karteczce.
Uwaga! Wybrane komentarze powinny różnić się poziomem agresywności (powinny pojawić się komentarze zarówno nieagresywne będące konstruktywną krytyką, jak i obraźliwe). Wulgaryzmy mają być przez grupę ocenzurowane.
Następnie spróbujcie ocenić poziom agresywności  wybranych komentarzy na poniższej skali:
IMG_20200330_143725

 

Ćw. 2 Pracujemy w tych samych grupach. Wypiszcie na kartce wszystkie sposoby reagowania na agresję słowną w sieci, które uznacie za warte wykorzystania (skorzystajcie z własnych doświadczeń, albo sposobów innych osób).

Zadania omówimy w piątek 03.04.2020 na lekcji online, która odbędzie się o godzinie 9:00. Do zobaczenia! Smile

MUZYKA

Dzisiaj obiecana KRZYŻÓWKA do poprzedniej lekcji muzyki. Dodatkowo dołączam jeszcze jeden filmik pomagający odpowiedzieć na pytania do krzyżówki. Cyfry na końcu określeń (te w nawiasach) informują, która litera z odgadniętego słowa potrzebna jest do utworzenia rozwiązania końcowego, czyli hasła krzyżówki, składającego się z trzech wyrazów. Oto ono, ale nie całe! Uzupełnij brakujące litery!                                                                                              *  U  Z  *  *  A            *  E            S  *  R  *  N                                                                Jeśli krzyżówka lub odgadnięcie hasła  okaże się za trudne, nie przejmuj się! Rozwiążemy ją później, razem Smile Ważne, że próbujesz! Dzisiaj znajdź tylko odpowiedź na pytanie, co to są CHORDOFONY? Pozdrawiam, życzę miłego dnia.

RELIGIA

Szczęść Boże

Proszę, abyście również zaczęli od modlitwy jak robimy to w czasie każdej katechezy, proście Ducha Świętego, aby was prowadził, powierzajcie Panu Bogu siebie, swoje rodziny i modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa.

W zeszycie napiszcie temat katechezy :Ogłaszanie Królestwa Boga – cuda Elizeusza

Dzisiaj poznamy proroka Elizeusza, ucznia Eliasza. Kto lubi czytać, przeczyta o cudach, które Bóg czynił przez tego proroka,(katechizm str. 60) a kto lubi oglądać może zobaczyć film pokazujący jego działanie.

W zeszycie wypiszcie cuda, które Bóg czynił przez Elizeusza.
Bóg czyni cuda również dzisiaj. Zastanów się czy dostrzegasz Jego działanie w twoim życiu?
Czy dziękujesz Bogu za swoje życie i zdrowie?
Czy doceniasz to, że nie brakuje ci jedzenia?
Jak podziękujesz Bogu za to, że opiekuje się tobą przez twoich rodziców?

JEZYK ANGIELSKI

Przypomnijmy sobie dziś jaka jest różnica między czasem Present Simple a czasem Present Continuous. Obejrzyj film .

Czas Present Simple wyraża czynności, które wykonujemy codziennie, co jakiś czas, które są naszy m zwyczajem. Do tworzenia pytń i przeczeń potrzebujemy czasownika posiłkowego : DO / DOES.   np. I brush my teeth every day in the morning.                                                          She rides a bike every afternoon.                                                                                 He tidies his room once a week.

Czas Present Continuous wyraża czynności, które wykonujemy w tej chwili .                                                                                                                                           np. I am listening to the music now.                                                                                  You are washing the dishes now.

Posłuchajcie historyjki ze str64 – Książka ucznia, następnie wypiszcie z tekstu wszystkie zdania w tych dwóch czasach czyli Present Simple i Present Continuous. Przepiszcie również nowe słówka, które są pod historyjką : Glossary i Useful words.                             przepiszcie też te dwie tabelki do zeszytu ze str 65.                                     Zróbcie ćw.3 str 65 Książka ucznia do zeszytu.

PROPONUJĘ NA PRÓBĘ SPOTKAĆ SIĘ NA ZOOM W CZWARTEK O 13.00. WYŚLĘ JESZCZE POWIADOMIENIE NA GMAILA.

MATEMATYKA

Witam. Aby odciążyć stronę internetową szkoły, przenosimy się na bloga. Na stronie będę umieszczać tylko linki do odpowiednich postów. Do zobaczenia o 11.00. Pozdrawiam

PIĄTEK 27.03.2020

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie !!!  Pomimo tej niecodziennej sytuacji, w której przyszło nam realizować nasze lekcje postaramy się wspólnie wykorzystać ten czas najlepiej jak potrafimy. Doskonale teraz już wiecie, że pokaz danego ćwiczenia jest bardzo ważnym elementem nauki. Tak więc dzisiaj filmik z Akademii Siatkarskiej. Większość z tych elementów pojawiało się na naszych lekcjach.  A jako zadanie sprawnościowe polecam skakankę – przecież bardzo ją lubicie (3 serie po 1min skoków z dowolnymi przerwami ). Przed każdą serią bieg w miejscu – oczywiście jako rozgrzewka. Powodzenia Big Smile

RELIGIA

Szczęść Boże

Jak zwykle zaczynamy od modlitwy, tym, którzy należą do ERM proszę, aby odmówili modlitwę do Boskiego Serca Pana Jezusa, nadal modlimy się o zatrzymanie pandemii, za lekarzy, pielęgniarki, kapłanów,  chorych i tych, którzy zmarli, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Dzisiaj piątek, w Wielkim Poście, na lekcji religii poszlibyśmy  do kościoła, aby przeżyć nabożeństwo Drogi krzyżowej, proponuję, abyście to nabożeństwo odprawili w domu.

MATEMATYKA

Witajcie. Dzisiaj kolejna porcja ułamków. Życzę miłej pracy. Do zobaczenia w poniedziałek o 11.00. Pozdrawiam

JĘZYK POLSKI (2)

Zapisz w zeszycie temat lekcji: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.

  • Obejrzyj prezentację (możesz zrobić to kilka razy)
  • Wykonaj do zeszytu ćwiczenia sprawdzające:
  1. Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?
  2. Przekształć zdania w równoważnik zdania. To jest ulewa. Idź do domu. Mamusiu chcesz herbaty?
  3. Tu możesz jeszcze poćwiczyć.
  4. Zaznacz, które zdanie jest pojedyncze, a które złożone. Mama ugotowała zupę. Przyjechaliśmy. Jedziemy na wycieczkę i śpiewamy piosenkę. Pies szczekał i warczał.
  5. Tu możesz jeszcze poćwiczyć.

Napisz do mnie czy wszystko rozumiesz, napisz czego nie rozumiesz, czego nie potrafiłeś wykonać.

Zapraszam Was na spotkanie on-line dziś o 14.00. Wejdźcie na swoje konto gmail i odbierzcie maila, będzie tam zaproszenie na aplikację Meet.

ZAJĘCIA KREATYWNE

Learning apps – tworzymy własne quizy.

CZWARTEK 26.03.2020

TECHNIKA

Zapisz w zeszycie temat: Utrwalamy wiadomości.

Rozwiąż krzyżówkę, hasło zapisz pod tematem.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry ! Witam wszystkich bardzo serdecznie. Skoro czas zdalnego nauczania się przedłuża będziemy realizować treści programowe z wychowania fizycznego w oparciu o filmiki szkoleniowe z zakresu gier sportowych oraz ćwiczenia, które możemy wykonać w domu. Pamiętamy, że ruch i sprawność fizyczna to bardzo ważne elementy naszego zdrowia i życia. W tym dość trudnym dla nas wszystkich czasie „unieruchomienia” nabiera to szczególnego znaczenia. Tak więc zachęcam do wykonywania  (nawet kilka razy dziennie) prostych ćwiczeń; przysiady, skłony, pajacyki, bieg w miejscu, skoki na skakance itp. Dzisiaj zobaczcie film  ABC Koszykówki. Powodzenia !

MATEMATYKA

Dziękuję wszystkim za spotkanie. Cieszę się, że mogłam Was zobaczyć. Przesyłam prezentację. Pozdrawiam

GEOGRAFIA

Prezentacja już działa!!!

Witam Was serdecznie. Dzisiejszy nasz temat brzmi: Pogoda a klimat.  Proszę zapoznajcie Cię z prezentacją    POGODA a KLIMAT następnie zapiszcie temat w zeszycie, a pod nim definicję pogody i klimatu (można z prezentacji bądź z podręcznika str. 102 – 103 – zaznaczone na zielono). Koniecznie prześledźcie Nic trudnego! w podręczniku (str. 104 – 105). Po wszystkim wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania ze stron 61 – 63 (dla chętnych str. 64).

W razie kłopotów proszę o informację na maila (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) umówimy się we wtorek na spotkanie on – line. Jeżeli nie będzie potrzeby może uda nam się zobaczyć w przyszły czwartek.

Zadanie dla zainteresowanych (polecam wszystkim): pogoda a klimat

JĘZYK ANGIELSKI

Przypomnij sobie przymiotniki :                                                                                               difficult – trudny,  easy – łatwy, important – ważny, interesting – ciekawy

Przypomnij sobie także stopniowanie przymiotników

stopniowanie przymiotników

Na podstawie następujących przykładów ułóż swoje zdania z powyższymi przymiotnikami.      Zapisz zdania w zeszycie.                                                 np. I think maths is more difficult than history.                                                            I think English is the most difficult subject.

Ponadto zrób ćw2 i 5 str66 Książka ucznia do zeszytu.

PLASTYKA

Witam! Dziś (ponieważ wczoraj nie udało mi się dostać na stronę z wpisami lekcji!) zapraszam was do wirtualnego zwiedzenia muzeum! Wchodząc na podaną stronę , znajdziemy się w wirtualnym świecie sztuki! Proszę spróbować „pochodzić” po salach galerii sztuki polskiej XIX w., która mieści się w Sukiennicach, czyli na krakowskim Rynku. Sprawdźcie, czy uda się wam przemieszczać po trzech salach wystawowych tej galerii, czy możecie oglądać prezentowane tam obrazy i rzeźby z różnych stron, i czy potraficie znaleźć informacje o dziełach,  podane obok każdego z nich. To ważne, by każdy mógł rozpocząć to wirtualne zwiedzanie, ponieważ następnym razem będziecie rozwiązywać zagadki o sztuce, czyli zrobimy sobie takie „artystyczne podchody”. Jeśli ktoś będzie miał problem ze zwiedzaniem galerii, proszę przesłać mi wiadomość na gmailu (joanna.kukla@zsppiasek.pl). Postaramy się temu zaradzić. Pozdrawiam. Udanej „wycieczki”!(jak zwykle macie tydzień na realizację tego zadania).

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Wszystkich z kółka zapraszam do wypełnienia tabeli grup, żebym mogła odpowiednim grupom wysłać kody do logowania w konkursie i sposoby wejścia w konkurs.
LINK DO TABELI
Proszę zróbcie to jak najszybciej. Potem otworzę połączenie zdalne, żebyście mogli mi zadawać pytania.

MATEMATYKA

Witam. Zapraszam wszystkich na spotkanie on-line o godz. 12.00. Mam nadzieję, że obędzie się bez niespodzianek. Pozdrawiam

JĘZYK POLSKI

Kontynuujemy zadanie z wczoraj.

  • Napiszcie streszczenie tekstu „Zadanie domowe”, który czytaliście wczoraj.
  • Możecie skorzystać z planu wydarzeń, który układaliście.
  • Wasze streszczenie powinno składać się z maksymalnie 12 zdań.
  • W streszczeniu nie umieszczamy: cytatów, opisów, dialogów, opinii i komentarzy.
  • Wasze prace wyślijcie do mnie na e-dziennik lub maila.

ŚRODA 25.03.2020

INFORMATYKA

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu.

Scratch2

 

Drodzy Uczniowie!

Od dzisiaj ruszamy z dalszą realizacją podstawy programowej. Nauczyciele przedmiotowi będą zarówno zamieszczać wpisy w zakładce klasy, jak i rozpoczną się zajęcia on-line. W najbliższym czasie otrzymacie informację o terminach takich spotkań. Jak już wcześniej wspomniałam Ja również będą uczestniczyć z Wami w lekcjach, w których do tej pory brałam udział. Pamiętajcie o tym, że jestem do Waszej dyspozycji. Gdy coś będzie dla Was niezrozumiałe: określone zagadnienie, zadanie, napiszcie do mnie wiadomość na gmaila: dorota.blakala@zsppiasek.pl. Zawsze służę pomocą, tak jak w trakcie zwykłych zajęć lekcyjnych.

Pozdrawiam
Pani Dorota

JĘZYK ANGIELSKI

Przechodzimy do następnego tematu z zakresu szkoły ` Subjects at school` czyli przedmioty szkolne. Wypisz z książki nazwy przedmiotów  szkolnych    do zeszytu : ćw.1 str 63  Zrób plan zajęć podobną jak w ćw.2 str63. Przypominam dni tygodnia po kolei : Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday.

Dla poszerzenia słownictwa, wypisz nowe słówka z tego ćwiczenia i odszukaj ich znaczenie w słowniku, zapisz do zeszytu.

szkolne przedmioty

Rozwiąż krzyżówkę – Zeszyt ćwiczeń str46, ćw1

Posłuchaj ścieżki dźwiękowej do ćw.1 str63

 

HISTORIA

Zadanie na podsumowanie działu. Przygotujcie w parach prezentację na gmailu i udostępnijcie mi.

  • Temat”Sztuka średniowiecza” podręcznik str.153-156

Co ma zawierać prezentacja?

  • cechy charakterystyczne stylów gotyckiego i romańskiego takie jak:
  • portal,
  • sklepienie kolebkowe i krzyżowo-żebrowe,
  • łuki,
  • które budowle:romańskie czy gotyckie pełniły funkcje obronna,
  • witraż,
  • grubość i wysokość murów, materiał budowlany,
  • przykłady budowli w Polsce i na świecie- np katedry, rotundy  .
  • ilość slajdów 10
  • Dodatkowo możesz wykonać swój własny witraż i przesłać mi jego zdjęcie
  • czas 2 tygodnie
  • praca będzie oceniana

UWAGA! Jeżeli nigdy nie tworzyłeś/tworzyłaś prezentacji zwróć się o pomoc do kolegów, koleżanek, napisz do mnie barbara.szymuratrebacz@zsppiasek.pl lub zadzwoń.

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj tekst z podręcznika „Zadanie domowe” str.263.

  • Wyjaśnij na czym polegał komizm przedstawionej tam sytuacji?
  • Wykonaj plan wydarzeń.

Pytania pomocnicze do planu. (Możesz, ale nie musisz z nich skorzystać)

  1. Jaki zawód wykonuje wujek Kuba?
  2. Kto i dlaczego przeprowadził z nim wywiad?
  3. Jakiej rady udzielił Michałowi wujek?
  4. Co wydarzyło się na lekcji j.polskiego?

a)Kogo pani wyznaczyła do przeczytania zadania domowego?
b)Czy Michał przeczytał swój wywiad?

5.Co wydarzyło się na matematyce?
a)Dlaczego Michał nie miał zeszytu z matematyki?
b)Jakie polecenie od nauczycielki otrzymał Michał i czy potrafił je wykonać?
c)Jak czuł się Michał?
d)Na jaki pomysł wpadł chłopiec?
6.Gdzie rodzice Michała zostali wezwani?
7.Co wieczorem zrobiła mama?

Odpowiedź z planem wydarzeń proszę przesłać na e- dziennik lub gmaila  barbara.szymuratrebacz@zsppiasek.pl

 

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Poszukajcie e-maila z zaproszeniem do logowania na platformę elerningową, które dostaliście w październiku, spróbujcie się zalogować na nią.

Czekam na was dzisiaj o 16.00 na e-mailu szkolnym gdzie będzie wiadomość jak się ze mną połączyć tak, żebyśmy się widzieli wszyscy. Wystarczy do tego komórka i apka ze Sklepu Play gdyby były problemy z komputerem.

Jest to bardzo ważne bo konkurs trwa tylko do piątku i musimy wysłać choć jedno zadanie a myślę, że stać was na więcej Smile

WTOREK 24.03.2020

MATEMATYKA

Witam. Na dzisiaj przygotowałam dla Was powtórzenie z figur płaskich. Obejrzyj lekcję i spróbuj rozwiązać zadania. Dziękuję wszystkim, którzy byli dzisiaj na lekcji na żywo. Pozdrawiam

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś pytania szczegółowe w czasie Present Continuous. Przeczytaj i przepisz do zeszytu tabelkę z Książki ucznia str.71 : Present Continuous: wh-questions. Pytania szczegółowe zaczynają się od zaimka pytającego jak : What, Where, Why, When, How, Who ,How many, How much, How often.   Wielokrotnie na lekcjach mówiliśmy, że po zaimku pytającym stawiamy odpowiednią formę czasownika be. Przykłady : What are you doing now ?, Where is he going at the moment ?, Why are they laughing (  śmieją się ) now ?

Ułóż pytania szczegółówe do następujących zdań. Wpisz pytania do zeszytuj.angielskiego, możesz również przesłać mi je na gmaila.

1. She is eating at the school canteen now.                                                                  Where …………………………………………      ?                                                                   2.  You are swimming in the swimming pool at the moment.                               What …………………………………?                                                                                     3.  We are studying maths in the classroom.                                                             What ………………………………………………?                                                                 4.They are returning( zwracają ) books to the library.                          What ………………………………………………?                                                                    5.He is cheating ( ściąga )during the biology test now.                                                When ………………………………………………….?

Teraz wyobraż sobie, że jesteś nad rzeką. Mam nadzieję, że wkrótce tak będzie naprawdę. Narysuj tę sytuację , dorysuj różne szczegóły np. ludzi spacerujących z psami , dzieci bawiących się itp. Opisz to w j.angielskim:  It`s 12.00 o`clock. This is me. I`m sitting on the bench at the river now. I`m eating a sandwich…………. Następnie ułóż pytania : Where are you? What are you doing ? Are the children playing ? Pytań może być więcej w zależności co będzie na twoim rysunku. Wykonaj to ćwiczenie w zeszycie. Możesz mi przesłać opis i pytania.

Na zakończenie zagadka : Why is the word SMILES the longest word in the English language ? Dlaczego słowo SMILES jest najdłuższym słowem ?

Wyślij odpowiedz

LEKCJA WYCHOWAWCZA/MATEMATYKA

Zapraszam wszystkich na pierwszą próbę połączenia się przez program „MEET” (po zalogowaniu na gmaila). Jutro godzina 11:30. Wyślę wszystkim zaproszenie na gmailu do uczestnictwa w rozmowie. O godzinie 12 dołączy do nas pani Krysia Kepke, z którą można będzie omówić wszystkie wątpliwości dotyczące matematyki.

Do zobaczenia Big Smile

HISTORIA

Popatrzcie co zrobił wasz rówieśnik „System lenny”. 

I jak wam się podobało?

JĘZYK POLSKI

Przeczytajcie tekst ze strony 236″ Kołysanka dla Okruszka”. Tu w wykonaniu Seweryna Krajewskiego.

Do zeszytu wykonaj polecenia pod tekstem zad.1, 2a) 2b) (podpowiedź – porównanie, np. wielki jak szafa). 3.(Podpowiedź – podmiot liryczny mówi o nim: „Królu mój”, „Skarbie mój” i dlaczego podmiot liryczny mówi: „Nie będzie dzisiaj spał” – zapytaj mamę jak na ciebie patrzyła, gdy byłeś mały, co czuła). zad.5 (Podpowiedź – przeczytaj definicję zdrobnienia ze strony 237).

Na e-dzienniku napiszcie z czym mieliście problem.

 

EDUKACJA REGIONALNA

W ramach tematu pszczyńskich zabudowań obejrzyjcie film. Miłego oglądniaSmile

BIOLOGIA

Witam Was moi mili w dniu dzisiejszym. Dobrnęliśmy do końca działu III- Wirusy, bakterie, protisty i grzyby. Przeczytajcie proszę PODSUMOWANIE  podr. str. 88. oraz rozwiąż test Wiesz czy nie wiesz. str. 90. (Tak jak to robiliśmy dotychczas). Na spotkaniu online dam Wam dalsze wytyczne. Pozdrawiam. Miłego dnia.

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Staraj się słuchać aktywnie i bądź empatyczny w kontaktach z bliskimi. Pamiętaj, że każdemu należy się szacunek, a słowa „proszę”, „dziękuję” i „przepraszam” ułatwią wam życie w miłości i przyjaźni.

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020

MATEMATYKA (2)

W ramach powtórki – działania pisemne (na wykonanie macie czas do końca tygodnia):

Scan0088 (2)

Zdjęcie rozwiązanych zadań wyślijcie na mail: krystyna.kepke@zsppiasek.pl (gdyby któreś działanie było niewidoczne na skanie proszę napisać).

MATEMATYKA

Witam, dzisiaj przesyłam prezentacje. Obejrzyj ją i wykonaj ćwiczenia.

RELIGIA

Szczęść Boże

Przeżywamy Wielki Post, wyjątkowy w tym roku. Zachęcam do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, tych , którzy dbają o nasze bezpieczeństwo, w intencji lekarzy, pielęgniarek, tych , którzy zmarli , ofiarujmy w tej intencji dziesiątkę różańca. Pamiętajmy o wielkopostnych postanowieniach.

A teraz trochę nauki i zabawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś przećwiczymy układanie pytań w czasie teraźniejszym ciągłym. W  tym  celu przeczytaj i zapisz ramkę do zeszytu ze str 71, Książka ucznia : Present continuous: questions and short answers.

  1. Proszę ułożyć pytania do następujących zdań, wpisać krótkie odpowiedzi i zapisać w zeszycie. Proszę ,żebyście przesłali swoje pytania na gmail : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl   Przyklady :1. I am studying in the classroom – Are you studying in the classroom ? Yes, I am  / No, I am not                                                                                            2. You are eating lunch at the canteen. Are you eating lunch at the canteen ? Yes, I am / No, I am not

A teraz zdania, do których ułożycie pytania:                                                         1. She is writing an email on the computer.                                                       2. He is riding a bicycle at the playground.                                                        3.We are reading books at the school library.                                                4.They are dancing in the gym.

W wolnej chwili ułóż kilka zdań w czasie Present Continuous do wybranych czasowników, dodając oczywiście końcówkę `ing`. Może uda ci się również stworzyć do zdań pytania ?

action verbs

PIĄTEK 20.03.2020

INFORMATYKA

Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od poniedziałku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Staussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać. A dla tych, którzy zapomnieli, co znaczy pojęcie BARWY CZYSTE, podpowiedź filmikiem Smile

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

MATEMATYKA

Witam wszystkich. Wczoraj mieliście okazję poćwiczyć czworokąty dziś powtarzamy najważniejsze wiadomości dotyczące trójkątów przypominajkę. Cieszę się, że wysyłacie mi wasze prace. Czekam na kolejne. Island Pozdrawiam

JĘZYK POLSKI (2)

Dzisiaj łączymy język polski i zajęcia kreatywne. Oto gra, którą sami wykonacie. Powtarzamy dalej części mowy.

bty

I znowu ten zawrót głowy… jaka to część mowy?! 

Potrzebujesz:

  1. Kolorowe figury geometryczne (wycięte z kartonu) lub kubeczki/wiaderka/kosze itp. oznaczone wybranymi kolorami oraz woreczek sensoryczny (wypełniony np. ryżem/fasolką itp.) lub małą piłeczkę.
    bty
  2. Polecenia na karteczkach, wydrukowane lub przepisane na kolorowych karteczkach (można je pokolorować). bty
  3. Jeden pojemnik z różnokolorowymi wyciętymi poleceniami ( kolory zgodny z wyżej wybranymi kolorami figur geometrycznych).

Wykonanie:

  1. Rzucamy woreczkiem/piłeczką na wybraną figurę geometryczną, jeśli trafimy losujemy karteczkę w wyrzuconym kolorze. Jeśli nie trafimy kolejka przepada.
  2. Wykonujemy wylosowane zadanie (karteczkę odkładamy na bok).
  3. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujemy 1 punkt.
  4. Zabawa kończy się po umówionym czasie lub gdy skończą się karteczki z poleceniami.

Części mowy pytania / Odpowiedzi do gry

W zabawie może wziąć udział jedna lub więcej osób. Jeśli nie jesteście pewni w odpowiedzi sprawdźcie w zeszycie, poszukajcie na stronach internetowych lub zapytajcie .

Pytania i odpowiedzi przesłane będą również na Gmaila.

CZWARTEK 19.03.2020

LEKCJA WYCHOWAWCZA (2)

A w ramach relaksu po wysiłku umysłowym…
Rozruszaj swe ciało ! Zaangażuj w to całą rodzinę !
Nauczcie się kroków naśladując innych lub sami wymyślcie układ do ulubionej piosenki. Big Smile

MATEMATYKA

Witam wszystkich. Przygotowałam dla Was dziś prezentację przypominajkę. Mam nadzieję, że wszystko zadziała tak jak trzeba. Pozdrawiam Smile

JĘZYK ANGIELSKI

Przypomnij sobie wiadomości nt.czasu teraźniejszego ciągłego :

Present Continuous Tense

Wykonaj ćwiczenie 3, 4 str 45  w Zeszycie Ćwiczeń.

Napisz dialog na temat `Fun Day at school` Wybierz miejsce w szkole, w którym będzie toczył się dialog  np. at the library, at the playground .Wpisz dialog do zeszytu j.angielskiego. Przykład :

A. Ruby, where are you going ?

B. I am going to the playground.

A. What are the children doing there ?

B. They are playing hide and seek there.

GEOGRAFIA

Proszę ćwiczyć na stronie https://online.seterra.com/pl rozkład kontynentów i oceanów. Jeżeli już potrafisz poćwicz inne zadania.

Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=KZ25Q8bnggw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W wolnym czasie zachęcam również do zobaczenia filmów z cyklu Byli Sobie Podróżnicy (jest ich dużo więcej, zachęcam):

https://www.cda.pl/video/276148284

https://www.cda.pl/video/2751999ed

https://www.cda.pl/video/2754477cc

JĘZYK POLSKI

Powtarzamy części mowy - przysłówek.

TECHNIKA

Temat do zeszytu: Utrwalamy symbole na metkach odzieżowych.

ćwiczenie

Przerysujcie do zeszytu po trzy wybrane symbole, wraz z opisem, dotyczące prania, suszenia i prasowania, czyszczenia chemicznego oraz wybielania. Po trzy z każdego rodzaju.  Podpowiedź znajdziecie tutaj.

ŚRODA 18.03.2020

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Obejrzyj filmik – metodyka siatkówki

MATEMATYKA(2)

Co mają klocki lego z mnożeniem wspólnego?

Oblicz (działania zapisz w zeszycie), następnie sam wymyśl i ułóż na kartce przykładowe zadanie z użyciem klocków lego. Zrób zdjęcie i wyślij na adres:  krystyna.kepke@zsppiasek.pl
89435675_602003687017128_2780628708661133312_n 89487898_196078478346738_1697586519528701952_n 89716177_695959647805854_1665978175865225216_n 89722618_2489413014606420_3863904260546625536_n 90073013_638696820261083_6559405231342354432_n 90174928_242234260278187_5815036993209368576_n 90325647_2495399927376803_1160948532195098624_n

MATEMATYKA

Dzisiaj poćwiczymy własności trójkątów i czworokątów ćwiczenie.

Jeśli już wszystko umiesz, to nie siedź przed komputerem tylko weź kartkę w kratkę i narysuj na niej trapez, trapez prostokątny, trapez równoramienny, równoległobok, romb, deltoid  po kratkach. Jeśli nie pamiętasz jak to zrobić obejrzyj film. Efektem swojej pracy możesz się podzielić wysyłając mi zdjęcie na adres krystyna.kepke@zsppiasek.pl Powodzenia

JĘZYK POLSKI

Kontynuujemy powtórki, tym razem zaimek.

HISTORIA

Dzisiaj odwiedzimy średniowieczną wieś.

WTOREK 17.03.2020

INFORMATYKA

Przypomnij sobie podstawy tworzenia prezentacji w programie Power Point oglądając poniższy film.

Jeśli nie masz Pakietu Ms Office możesz zainstalować pakiet Libre Office, a w nim program Impress, albo skorzystaj z programu Prezentacja z chmury Google ze swojego szkolnego konta pocztowego. Znajdziesz go po zalogowaniu w Aplikacjach, czyli takich 9 kropkach w prawym górnym rogu ekranu.

Zacznij robić prezentacje o tym co samodzielnie zrobiłeś z informatyki.

JĘZYK POLSKI

Zadanie do końca marca to przeczytanie zadanej lektury „Przygody Tomka Sawyera” i wykonanie lapbooka. Lektura dostępna przez internet nie musicie nigdzie wychodzić ” Przygody Tomka Sawyera”.

Co ma zawierać wasz lapbook:

  • krótki opis bohaterów
  • czas i miejsce akcji
  • krótka notatka o autorze (może znajdziecie informację skąd wziął się pseudonim autora?)
  • plan wydarzeń
  • zagadki, zadania

Jeżeli potrzebujecie inspiracji jak wykonać lapbook możecie zerknąć tutaj i tu, i jeszcze tu.

Zadanie na dziś to powtórka z liczebnika.

HISTORIA

Na ostatniej lekcji wykonywaliście notatkę o średniowiecznym kościele i zakonach. Zapraszam do powtórki i poszerzenia wiedzy. Zakony.

LEKCJA WYCHOWAWCZA (2)

W nawiązaniu do tematu „Jak dbać o swój nastrój?”, krótkie ćwiczenie uzupełniające:

Mój trening pozytywności

BIOLOGIA

Powtórz:

wirusy i bakterie: obejrzyj film

 https://www.youtube.com/watch?v=vMvmYK53-o0

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Rodzinny savoir-vivre – zastosuj zasady kulturalnej rozmowy z rodzicami i rodzeństwem

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020

EDUKACJA REGIONALNA

Zadania na ten tydzień:
– naucz się 20 słów w gwarze śląskiej, narysuj na kartce obrazki do wybranych wyrazów.
– powtórz elementy stroju śląskiego
– powtórz temat: Potrawy naszego regionu.

MATEMATYKA (2)

Pozbądź się lenia… Utrwal tabliczkę mnożenia! (i nie tylko  Big Smile )

Co jest potrzebne?

  1. Wycięte prostokąty z zadaniami, które znajdziesz w załącznikach (działania możesz zmieniać lub dodać swoje). Możesz też stworzyć je sam.
  2. Koraliki (nie masz? Nic straconego, możesz użyć guzików, fasolek, muszelek itp.)
  3. Chwytaki (nie masz? W zamian użyj klamerki, pensety itp.)
  4. Kubeczek/kubeczki (może być też miseczka itp.)

Wykonanie:

  1. Prostokąty z zadaniami pomieszaj.
  2. Karteczki schowaj do pudełka/woreczka lub po kilka do pudełeczka po zabawce z Kinder niespodzianki.
  3. Losuj po jednym zadaniu lub po zestawie zadań – oblicz.
  4. Otrzymałeś wynik np. 25 – wrzuć tyle koralików do kubeczka za pomocą chwytaka.

Zabawę możesz modyfikować i zagrać w nią z rodzeństwem. Smile

Załączniki: dodaw i odejm zakr 100, mnożenie i dzielenie zakr 100

bty bty bty

MATEMATYKA 

Powtórki z górki

Na początek powtórka z czworokątów. Przygotowałam dla was fiszki. Możecie przypomnieć sobie wszystkie czworokąty, które do tej pory poznaliście. Możecie również sprawdzić czy umiecie już dobrze rozpoznawać czworokąty. Kliknij tu Czworokąty.

Jak już poćwiczycie to obejrzyjcie film, który pozwoli Wam usystematyzować wiedzę o czworokątach. Film

Czas izolacji to dobry czas, aby poćwiczyć tabliczkę mnożenia. Przesyłam kilka linków do programów, które Was w tym wspomogą:

Matematyczne Zoo

Szalone liczby

MUZYKA

Przypomnijcie sobie, czego już dowiedzieliśmy się o instrumentach strunowych z podręcznika i lekcji. Teraz zapoznajcie się z kilkoma mniej znanymi instrumentami z tej grupy, dowiedzcie się, na czym polega praca lutnika (lub inny przykład), a na koniec obejrzyjcie fragmenty koncertów młodych wykonawców, próbując nazwać poznane już instrumenty. Miłego słuchania!

Koncert 1          Koncert 2

Za tydzień sprawdzimy swoje wiadomości rozwiązując krzyżówkę i zagadki!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!