klasa 5b

ŚRODA 8.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry !!!  Witam w ten ostatni przedświąteczny dzień  w „zdalnej szkole”. Wszyscy mamy nadzieję, że obecna dość trudna sytuacja choć trochę zmieni się na lepsze po naszej przerwie w nauce. Co będzie, czas pokaże. Tymczasem proponuję  zobaczyć filmik PIŁKA RĘCZNA - podstawy gry. Pozdrawiam !!!  Życzę dużo, dużo zdrówka i pogody ducha na ten Świąteczny czas ! Big Smile  Bunny

RELIGIA

Szczęść Boże,

Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Przypominam o zadaniu z poprzedniej lekcji, nie wszyscy zrobili

BIOLOGIA

Witajcie kochani!!! Dzisiejszy temat: Korzeń- organ podziemny rośliny. Przesyłam Wam link gdzie są informacje na temat korzenia. W zeszycie natomiast wypiszcie sobie takie punkty jak: Systemy korzeniowe, przekształcenia korzeni, funkcje korzenia. Zapoznajcie się z rysunkiem poniżej jako wprowadzenie do następnej lekcji.

Życzę Wam zdrowych, spokojnych, wesołych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego w gronie najbliższych. Miłego dniaSmile

Jak zbudowana jest roślina? - Epodreczniki.pl

MATEMATYKA

Temat:  Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.
Materiał do ćwiczeń udostępniłam na waszym mailu. Proszę zrobić dział Mnożenie i dzielenie pisemne.
Pozdrawiam!

JĘZYK POLSKI

Temat: Przydawka jako określenie rzeczownika w zdaniu.

Obejrzyj film. Korzystając z filmu napisz definicję przydawki, podaj przykład. Uwaga, nie musisz rozróżniać rodzajów przydawek, ale obejrzyj film do końca zapoznając się z przykładami przydawek. Do zeszytu zapisz zdania: Nasze pierwsze zebranie upłynęło w miłej atmosferze. Wszyscy uczniowie postanowili pomóc w najbliższym schronisku. Członkowie naszego koła spotykają się zawsze w poniedziałki.

Podkreśl orzeczenie (dwie linie), podmiot (jedna linia), przydawka (linia falista, zygzak). Wykonaj wykresy tych zdań. Prześlij zdjęcie do mnie (chcę zobaczyć czy umiesz, czy trzeba jeszcze poćwiczyć).

Tu i tu możesz jeszcze poćwiczyć.

HISTORIA

Temat: Polska Bolesława Chrobrego.

Przeczytajcie tekst ze stron 170-174. Wykonaj do zeszytu notatkę. Możesz skorzystać z mapy myśli (wydrukuj, przerysuj) lub zrób własną notatkę w punktach: 1.Misja św. Wojciecha (cel, data śmierci). 2.Zjazd w Gnieźnie (data, cel przybycia Ottona III, skutki). 3.Nowe biskupstwa i arcybiskupstwo (znaczenie arcybiskupstwa dla Polski). 4.Podboje Bolesława.

Jeżeli chcesz poszerzyć wiedzę możesz obejrzeć filmy. A tu możesz sprawdzić swoją wiedzę.

  KÓŁKO INFORMATYCZNE

Niezgodnie z umową, widzimy się dzisiaj o godz. 15.00 bo pomyliłam dni Wink Jeśli ktoś nie dostanie linka niech się od razu dobija e-mailem. Czekam na was Smile

WTOREK 07.04. 2020 r.

GEOGRAFIA

Zapiszcie temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe

Pod tematem przerysujcie lub wklejcie po wydrukowaniu (osoby, które będą rysowały proszę, żeby się nie przejmowały tym, jak wyjdzie mapka, na pewno będzie super, dacie radę!) Strefy klimatyczne i krajobrazowe czysty (1)Korzystając z mapki w podręczniku str. 108 proszę pokolorować strefy klimatyczne. W puste miejsca należy wpisać definicję: strefy klimatyczne (skorzystaj z podręcznika To najważniejsze!), klimaty astrefowe (proszę wpisać: INNE NIŻ NA OTACZAJĄCYM OBSZARZE oraz przykłady: GÓRSKI, MORSKI, KONTYNENTALNY). Przeczytaj dokładnie na stronie 109 czym charakteryzuje się klimat górski, morski i kontynentalny (co powoduje, że są inne?).

Następnie wpisz pod rysnotką definicję strefy krajobrazowe (skorzystaj z To najważniejsze!). Korzystając z fotografii w podręczniku str. 111 pokoloruj i podpisz strefy krajobrazowe.

Wyślij na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) zdjęcie swojej pracy do piątku 17 kwietnia (praca na ocenę).

Dla utrwalenia wiadomości popracuj w ćwiczeniach str. 65 – 66.

Pamiętajcie, że jeżeli macie jakiś problem piszcie. Umówimy się na lekcję video i wyjaśnimy.

JĘZYK POLSKI

Lekcja on-line o godz.9.00. Przygotujcie zeszyty.

MATEMATYKA
Spotkanie on – line godz.10.00. Pozdrawiam

 

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś wrócimy na chwilę do lekcji poprzedniej. Proszę wypisz nowe słówka do zeszytu i przetłumacz je ze str72 -Książka ucznia. Posłuchaj ich wymowy :

A teraz zrób ćw.3 str str73 z Książki ucznia – przeczytaj tekst, posłuchaj i odpowiedz na 6 pytań do zeszytu : Pytanie : np.How many shops are there ?  oznacza : Ile sklepów tam się znajduje?

Na zbliżające się Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, spokoju oraz radosnej atmosfery w gronie rodzinnym -Jola Świerzy

20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ...

INFORMATYKA 1 gr.
Witajcie! Kontynuujemy prace z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 71-78
Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto.
Udostępnij swój projekt i wyślij mi pod jaką nazwą mogę go zobaczyć.

TECHNIKA

Witajcie!

Otrzymałam już od Was wiele prac pod tytułem  „Projekty na różną okazję”. Niektórzy wykonali już całe zadanie rozłożone na dwie techniki. Przypominam, że dziś mija termin I części pracy.  Musicie zmieścić się w wymaganym czasie  jeżeli chcecie otrzymać 3 punkty. Pamiętajcie, że jeden punkt otrzymujecie za właśnie terminowość. Kolejne dwa projekty dopiero po świętach, macie zatem wiele czasu na wykonanie zadania.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! Dzisiaj kolejne elementy z zakresu zespołowych gier sportowych.  Doskonale zdaję sobie  sprawę  jak bardzo wszyscy chcielibyście się znaleźć na sali gimnastycznej, na normalnej lekcji, gdzie moglibyście się wykazać swoją sprawnością. Ale póki co staramy się dalej realizować nasze kolejne tematy w wersji bardziej teoretycznej. Tak więc zachęcam do obejrzenia kolejnego filmiku z programu Akademii Siatkarskiej. Pokazane ćwiczenia na pewno wykorzystamy  na lekcjach po powrocie do szkoły. Pozdrawiam !

MATEMATYKA

autor: Mariola Mańka

HISTORIA

Spotkanie on-line godzina 10.00 „Mieszko I i początki Polski”.

JĘZYK POLSKI

Temat:Grupa podmiotu i orzeczenia. Obejrzyj prezentację. Podane zdania wpisz do zeszytu. Pionową kreską oddziel grupę podmiotu od orzeczenia. Spróbuj wykonać wykres zdania jak na prezentacji i zadać pytania. Moja drużyna pogratulowała mi skutecznej akcji.                                            Kibice przeciwnej drużyny zamilkli z wrażenia.                                             Bramkarz przeciwników nie wierzył własnym oczom.                    Trener wystawił mnie do gry w pierwszym składzie.

GEOGRAFIA

Zapraszam Was dzisiaj na lekcję video o godzinie 11:00. Czekajcie na moje zaproszenie na g-mailu. Bardzo proszę o przygotowanie ostatnich zadań do sprawdzenia.

PIĄTEK 03.04. 2020 r.

 

PLASTYKA

Witam, ponieważ jest to ostatnia przedświąteczna plastyka, proszę o wykonanie pracy związanej tematem ze Świętami Wielkanocnymi. Na kartce formatu A4 proszę narysować lub namalować pisanki (lub jedną dużą na całą kartkę), koszyczek ze święconką, zajączka lub baranka świątecznego, lub coś, co wam przypomina te święta. Proszę poszaleć z kolorami, pamiętać o wiośnie i słońcu dokoła. Możecie też pooglądać obrazy malarzy o tematyce wielkanocnej. Życzę Wam i waszym bliskim zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt, oraz szybkiego spotkania w szkole! A podchody po muzeum w Krakowie będą po świętach, bez obawy Smile

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Przepraszam, że tak późno ale może ktoś przeczyta i da znać innym. Jeśli możecie być, to zapraszam na Meeta, dzisiaj na 14.00. Kto zdąży przed spotkaniem napisać to niech napisze mi e-maila, że będzie. Tylko z podpisem proszę Wink

RELIGIA

Szczęść Boże, Pomódlcie się do Boskiego Serca Pana Jezusa, dzisiaj „I Piątek” miesiąca, dzień, w którym przeżywamy mękę i śmierć Pana Jezusa. Ofiarujcie dzisiaj w intencji zatrzymania koronawirusa Drogę Krzyżową lub dziesiątkę różańca. Zapiszcie temat katechezy: Powtórzenie wiadomości. Sprawdź swoją wiedzę –katechizm str. 72 Dziękuję wszystkim, którzy zrobili zadanie i przypominam tym osobom, które jeszcze nie zrobiły!

SPOTKANIE Z WYCHOWAWCĄ

Spotykamy się po raz 4 w samo południe.

JĘZYK POLSKI

Spotkanie on-line o 9.00. Zapraszam! Zadanie do odesłania. W zdaniach podkreśl podmiot i orzeczenie.  Król Syzyf panował w Koryncie.  Stał tam jego pałac. Hades poszedł ze skargą do Zeusa.   Kto chce może pokazać jak wyrazy łączą się w tych  zdaniach zadając pytania (to zadanie dodatkowe dla chętnych) Po spotkaniu trochę ćwiczeń.                                                                 Ćwiczenia na learning apps. podmiot, orzeczeniew zdaniu. MATEMATYKA Temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych Oblicz sposobem pisemnym zadanie 7 str.70 (Ćwiczenia). Przeczytaj notatkę z podręcznika str.159 – 160 zrób zadanie 4 str.160 w zeszycie.

 

CZWARTEK 02. 04. 2020 r.

 

MUZYKA

Witam! Dzisiaj zajmiemy się tematem ze 105 strony naszego podręcznika, czyli muzyką ludową i jednym z naszych tańców narodowych – krakowiakiem. Proszę przeczytać tekst od strony 106 do 109, a potem w zeszycie opisać, jakim tańcem jest krakowiak, oraz jakie instrumenty ludowe poznaliście (nazwa instrumentu i krótka charakterystyka). Jeśli potraficie, przyślijcie mi odpowiedzi na g-maila. Piosenka, która jest na stronie 105, jest też krakowiakiem, i możecie jej posłuchać i zobaczyć tutaj, a jak się tańczy krakowiaka, możecie obejrzeć tutaj. Życzę miłych wrażeń z kontaktu z muzyką ludową. Piosenkę możecie poćwiczyć, będziemy ją śpiewać po powrocie do szkoły, razem. Pozdrawiam, do usłyszenia po świętach, czyli za dwa tygodnie. Życzę Wam i waszym Bliskim spokojnych, zdrowych i mimo wszystko radosnych Świąt Wielkanocnych, z piosenką – niespodzianką Smile . WYCHOWANIE FIZYCZNE  Witam !! W dniu dzisiejszym spróbujcie trochę poćwiczyć. Skorzystajcie z filmiku - „WF w domu – prosta rozgrzewka”.  Big Smile Pokazane ćwiczenia w  większości doskonale znacie z naszych lekcji. Nie powinniście mieć z nimi najmniejszego problemu. Trzeba tylko trochę motywacji i chęci. Tak więc miłego oglądania i mobilizacji do aktywnego udziału w zaprezentowanych ćwiczeniach. Pozdrawiam INFORMATYKA gr.1 Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 62-70 Jeśli nie masz programu PowerPoint możesz korzystać z narzędzia Prezentacja w aplikacjach konta Google. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach. Przed nami kilka lekcji z Prezentacjami, które mogą się przydać w obecnej sytuacji a następnie Pivot Animator.

JĘZYK POLSKI

Na dziś trochę ćwiczeń do odesłania do mnie. Ćwiczymy zadawanie pytań, czyli ustalamy związki pomiędzy  wyrazami w zdaniu (które wyrazy się z sobą łączą). Dla przypomnienia prezentacja. Zadanie do odesłania na gmaila.  Na gmaila przesyłam to samo zadanie do uzupełnienia.                                                                                                   Plemieniem Polan rządzili książęta z dynastii Piastów. rządzili kto? … rządzili czym? … plemieniem kogo? … książęta z czego? … dynastii jakiej? … Tak powstało silne państwo polskie. powstało jak? … powstało co? … państwo jakie? … państwo jakie? … Zrób to sam. 1.Znajdź czasownik (orzeczenie). 2.Zadaj pytanie kto? lub co? wykonuje (robi?) daną czynność. 3.Zadawaj pytania do poszczególnych wyrazów. Srebrny samochód mknął szybko śliską drogą. Jagoda pisała długo swoim piórem. MATEMATYKA Witam. Zapraszam wszystkich na spotkanie on-line o godz. 10.00. Zalogujcie się na naszego szkolnego maila i czekajcie na moje zaproszenie (10 minut przed lekcją.) Proszę przygotować ćwiczenia i zeszyt. Do zobaczenia.

 

ŚRODA 01.04.2020 r.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! Dzisiaj dzień z koszykówką. Proponuję szkoleniowy filmik z ABC Koszykówki. Możecie w nim zobaczyć ciekawy pokaz ćwiczeń i elementów tej gry zespołowej. Póki co miłego oglądania…. Big Smile

HISTORIA

Pierwszy film z cyklu „Pierwsi Piastowie” i odcinek drugi „Chrzest Mieszka”. Temat do zeszytu:Mieszko I i powstanie Polski. podręcznik str.165-166 Odpowiedz na pytania: Pierwszy kronikarz dziejów państwa polskiego to…. Mieszko I pochodził z dynastii…. Czy Mieszko był królem? Jak nazywała się żona Mieszka i skąd pochodziła? Kiedy Mieszko przyjął chrzest? Gdzie powstało pierwsze w Polsce biskupstwo? Jak nazywał się biskup? Kim jest poganin? Jeżeli prześlesz to co zrobiłeś na gmaila dostaniesz +.

RELIGIA

Szczęść Boże Katechezę zawsze zaczynamy od modlitwy, proście  Ducha Świętego, aby was prowadził, umacniał i uświęcał. Zachęcam nadal do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, ofiarujcie w tej intencji jedną dziesiątkę różańca. Ufajmy Bogu w tej trudnej dla nas sytuacji, tak jak ufał Daniel, a był przecież w jaskini z lwami. Dzisiaj poznamy Hioba, który jest również przykładem wielkiej ufności Panu Bogu. Temat katechezy: Niech Bóg będzie błogosławiony – Hiob. Przeczytaj Katechizm str. 31-32. Odpowiedz na pytania – Jakie nieszczęścia spotkały Hioba? – Jak zareagował Hiob na tragiczne wiadomości? – Dlaczego Hiob nie miał żalu do Boga? – W jaki sposób Bóg wynagrodził wierność Hioba? Prześlijcie odpowiedzi na pytania na mojego e-maila barbara.pyclik@zsppiasek.pl ( możecie zrobić zdjęcie z zeszytu) – to zadanie na ocenę Dla osób, które lubią oglądać w ramach utrwalenia proponuję zobaczyć przedstawienie przygotowane przez młodzież, dotyczące tej katechezy. https://www.youtube.com/watch?v=IK0ezmUmc5o    

EDUKACJA REGIONALNA

Witam jeszcze raz bardzo serdecznie. Podaje link co powinno być w Palmie Wielkanocnej Smile Z powodów ograniczonej dostępności do materiałów palmy robimy z tego co  mamy w pobliżuSmile Zdjęcia palm wysyłamy do soboty wieczora na mojego gmaila. W czwartek 2.04. o godz. 14.00 w pszczyńskim skansenie są warsztaty online na żywo na temat Palm Wielkanocnych. WARTO ZOBACZYĆ!!! Są w telewizji także lekcje z biologii. Kl. V- transmisja w czwartek o godz. 9.00 na kanale TVP Historia. ZapraszamSmile Miłego dnia.

JĘZYK POLSKI

Obejrzyj prezentację. Wykonaj zadnia  

 

  1.  wyrazów z poniższych zdań dopisz słowa, które odpowiadają na pytania.                                                                                                               Muzyka daje nam poczucie bezpieczeństwa.                             muzyka     co robi?           ……………………,    daje  co?……………………        daje?  komu?    ……………….,  poczucie       czego?     ………………….     Ścisz tę hałaśliwą, nieznośną muzykę.                                                   ścisz     co?   ……………….,  muzykę    jaką?   ………………………….    muzykę  jaką?  …………………….,  muzykę    którą?    …………………..                 i odeślij do mnie na gmila lub e-dzienniku.

 

 

WTOREK 31.03.2020 r.

 

MATEMATYKA Zapisz temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne Obejrzyj film Wykonaj w ćwiczeniach zad. 2, 3 str. 69 zad. 5, 6 str. 70 W celu utrwalenia materiału poćwicz na epodręczniku Zapraszam wszystkich na spotkanie on-line o godz. 10. 00. w czwartek. Zalogujcie się na naszego szkolnego maila i czekajcie na moje zaproszenie (10 minut przed lekcją). Do zobaczenia,  

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Praca z zadaniami wysłanymi na e-maila.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiejszy nasz temat brzmi: Pogoda a klimat.  Proszę zapoznajcie się z prezentacją    POGODA a KLIMAT następnie zapiszcie temat w zeszycie, a pod nim definicję pogody i klimatu (można z prezentacji bądź z podręcznika str. 102 – 103 – zaznaczone na zielono). Koniecznie prześledźcie Nic trudnego! w podręczniku (str. 104 – 105). Po wszystkim wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania ze stron 61 – 63 (dla chętnych str. 64). W razie kłopotów proszę o informację na maila (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) umówimy się na spotkanie on – line. Jeżeli nie będzie potrzeby może uda nam się zobaczyć w piątek. Zadanie dla zainteresowanych (polecam wszystkim, są tam ciekawe zadania): pogoda a klimat  

PONIEDZIAŁEK 30.03. 2020 r.

 

INFORMATYKA

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu. Scratch2 BIOLOGIA Witam Was serdecznie w nowym tygodniuSmile Jutro 31.03.2020 spotkamy się online na meecie o godz. 9.00- 9.20. Przekażę Wam dalsze instrukcje naszej pracy. Czekajcie przed połączeniem na moje zaproszenie na gmailu. Pozdrawiam. HISTORIA Temat: Zanim powstała Polska. str 160-163 Biskupin, skąd i kiedy przywędrowali Słowianie, czym się zajmowali, wierzenia Słowian (Perun, Swarog, Świetowit), Kim byli Cyryl i Metody, PRACA Z MAPĄ (str.163)Wypisz z mapy plemiona słowiańskie, które plemię zamieszkiwało okolice Gniezna? Zapraszam na spotkanie on-line w środę na 12.30

JĘZYK POLSKI

Temat: Podmiot i orzeczenie – dwie najważniejsze części zdania. Obejrzyjcie:Orzeczenie (Uwaga! tylko do 4 minuty).Podmiot (Uwaga! tylko do 4 minuty). Do zeszytu ćw.3a ze strony 228, dla chętnych ćw.2a. Zapraszam na spotkanie on-line we wtorek na godzinę 11.00

TECHNIKA

Praca techniczna do wykonania na dłuższy czas. Temat : Projekt na różną okazję. Waszym zadaniem będzie wykonanie ubioru dwóch z czterech różnych postaci (mężczyzna i kobieta lub dziewczyna i chłopiec) na dwie różne okazje (np. do pracy, szkoły, do ogrodu, na koncert itp). Przykładowo mężczyzna i  kobieta na dwie różne okazje lub dziewczyna i chłopiec na dwie różne okazje – czyli należy wykonać cztery projekty. Postaci można narysować samemu lub  można skorzystać z gotowego poniżej  wzoru. Praca do wydruku kobieta i mężczyzna lub dziewczyna i chłopiec. Do wykonania ubioru można korzystać ze ścinek dowolnych tkanin (tkaniny nie muszą być zgodne z nazwą), papieru kolorowego, pasteli lub kredek (do wyboru) – technika dowolna. Ważne! 1) Nadaj tytuł pracy PROJEKT NA RÓŻNE OKAZJE 2) Ubiór ma być kompletny z nakryciem głowy oraz z butami. 3) Każdą część ubioru należy opisać, czyli  jakie posiada  właściwości (np. tkanina nieprzemakalna, zwiewna, gładka, lejąca,  odporna na wypychanie) podpowiedź znajdziesz tutaj. 5) Pracę wykonujecie etapami. Każdy etap (gotowy projekt) ma być sfotografowany i wysłany na maila. Na przyszłą technikę należy nadesłać zdjęcie z dwoma projektami. Możecie otrzymać  3 punkty za nadesłane zdjęcia i kolejne 3 punkty w kolejnym terminie. Łącznie 6 punktów. Punkty będą przydzielanie następująco:

  • za staranność i estetykę (1 pkt),

 

 

  • opis tkaniny właściwy do okazji (1 pkt)

 

 

  • termin nadsyłania zdjęć (1 pkt).

 

    Kolejne zdjęcie na następną technikę (po świętach), za które  możecie otrzymać punkty kolejne 3 punkty.  Ocenę za projekt otrzymacie po podliczeniu punktów, które będą wpisywane do dziennika na bieżąco. Proszę trzymać prace do prezentacji po kwarantannie. Zdjęcia swoich prac należy nadsyłać na adres: karina.glowacka.bieszczad@zsppiasek.pl ŻYCZĘ OWOCNEJ PRACY!

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !! Kolejny tydzień zdalnej nauki przed nami. Jest to nowe wezwanie dla nas wszystkich. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że bezpośredni kontakt z kolegą, koleżanką nauczycielem itp.  ma zupełnie inną jakość i znaczenie. Obecna sytuacja powoduje, że w przypadku wychowania fizycznego  zmieniamy metody pracy. Oprócz proponowanych ćwiczeń  opierać się będziemy na filmikach szkoleniowych, które i tak mamy w programie nauczania wf.  Dzisiaj filmik Akademia Siatkarska. Pamiętajcie o codziennych najprostrzych ćwiczeniach, które po wielu godzinach przy komputerze są konieczne. Proponuję skakankę (3 serie po 1min z dowolną przerwą, przed skokami bieg w miejscu – jako rozgrzewka !!! Pozdrawiam, dużo zdrówka !!!!! Big Smile  Big Smile

MATEMATYKA

Witam. Zapraszam wszystkich na spotkanie on-line o godz. 9.00. Zalogujcie się na naszego szkolnego maila i czekajcie na moje zaproszenie (10 minut przed lekcją.) Proszę przygotować karteczki z cyframi. Do zobaczenia,  

PIĄTEK 27.03.2020 r.

 

 PLASTYKA

Witam! Dziś  zapraszam was do wirtualnego zwiedzenia muzeum! Wchodząc na podaną stronę , znajdziemy się w wirtualnym świecie sztuki! Proszę spróbować „pochodzić” po salach galerii sztuki polskiej XIX w., która mieści się w Sukiennicach, czyli na krakowskim Rynku. Sprawdźcie, czy uda się wam przemieszczać po trzech salach wystawowych tej galerii, czy możecie oglądać prezentowane tam obrazy i rzeźby z różnych stron, i czy potraficie znaleźć informacje o dziełach,  podane obok każdego z nich. To ważne, by każdy mógł rozpocząć to wirtualne zwiedzanie, ponieważ następnym razem będziecie rozwiązywać zagadki o sztuce, czyli zrobimy sobie takie „artystyczne podchody”. Jeśli ktoś będzie miał problem ze zwiedzaniem galerii, proszę przesłać mi wiadomość na gmailu (joanna.kukla@zsppiasek.pl). Postaramy się temu zaradzić. Pozdrawiam. Udanej „wycieczki”!(jak zwykle macie tydzień na realizację tego zadania).

RELIGIA

Szczęść Boże Jak zwykle zaczynamy od modlitwy, tym, którzy należą do ERM proszę, aby odmówili modlitwę do Boskiego Serca Pana Jezusa, nadal modlimy się o zatrzymanie pandemii, za lekarzy, pielęgniarki, kapłanów,  chorych i tych, którzy zmarli, ofiarujcie dziesiątkę różańca. Dzisiaj piątek, w Wielkim Poście, na lekcji religii poszlibyśmy  do kościoła, aby przeżyć nabożeństwo Drogi krzyżowej, proponuję, abyście to nabożeństwo odprawili w domu. https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674

EDUKACJA REGIONALNA

Witam serdecznie. Dzisiejszym tematem jest:  Zabudowa i architektura Ziemi Pszczyńskiej. Taki temat też sobie zapiszcie w zeszycie. Obejrzyjcie proszę film. Udanego weekendu Smile

JĘZYK POLSKI

Zapraszam na spotkanie on-line o godz. 13.00.  Zalogujcie się na swoim gmailu i odbierzcie zaproszenie na spotkanie. Przekażcie tę wiadomość innym. MATEMATYKA Temat lekcji: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.. Wykonaj zadanie 1 str. 157. Zeszyt ćwiczeń str. 67 zad.1, 2 Sprawdź swoje umiejętności wykonując  zad. 1, 2

 

CZWARTEK 26.03.2020 r.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry ! Witam wszystkich bardzo serdecznie. Skoro czas zdalnego nauczania się przedłuża będziemy realizować treści programowe z wychowania fizycznego w oparciu o filmiki szkoleniowe z zakresu gier sportowych oraz ćwiczenia, które możemy wykonać w domu. Pamiętamy, że ruch i sprawność fizyczna to bardzo ważne elementy naszego zdrowia i życia. W tym dość trudnym dla nas wszystkich czasie „unieruchomienia” nabiera to szczególnego znaczenia. Tak więc zachęcam do wykonywania  (nawet kilka razy dziennie) prostych ćwiczeń; przysiady, skłony, pajacyki, bieg w miejscu, skoki na skakance itp. Dzisiaj zobaczcie film  ABC Koszykówki. Powodzenia !  

MUZYKA

Dzisiaj obiecana KRZYŻÓWKA do poprzedniej lekcji muzyki. Dodatkowo dołączam jeszcze jeden filmik pomagający odpowiedzieć na pytania do krzyżówki. Cyfry na końcu określeń (te w nawiasach) informują, która litera z odgadniętego słowa potrzebna jest do utworzenia rozwiązania końcowego, czyli hasła krzyżówki, składającego się z trzech wyrazów. Oto ono, ale nie całe! Uzupełnij brakujące litery! *  U  Z  *  *  A            *  E            S  *  R  *  N Jeśli krzyżówka lub odgadnięcie hasła  okaże się za trudne, nie przejmuj się! Rozwiążemy ją później, razem Smile Ważne, że próbujesz!

INFORMATYKA

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu. Scratch2

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Wszystkich z kółka zapraszam do wypełnienia tabeli grup, żebym mogła odpowiednim grupom wysłać kody do logowania w konkursie i sposoby wejścia w konkurs. LINK DO TABELI Proszę zróbcie to jak najszybciej. Potem otworzę połączenie zdalne, żebyście mogli mi zadawać pytania.

JĘZYK POLSKI

Zapisz w zeszycie temat lekcji: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.

 

 

  • Wykonaj do zeszytu ćwiczenia sprawdzające:

 

 

  1. Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?

 

 

  • Przekształć zdania w równoważnik zdania. To jest ulewa. Idź do domu. Mamusiu chcesz herbaty?

 

 

 

 

  • Zaznacz, które zdanie jest pojedyncze, a które złożone. Mama ugotowała zupę. Przyjechaliśmy. Jedziemy na wycieczkę i śpiewamy piosenkę. Pies szczekał i warczał.

 

 

 

      Napisz do mnie czy wszystko rozumiesz, napisz czego nie rozumiesz, czego nie potrafiłeś wykonać. Pozdrawiam

MATEMATYKA

Zapisz w zeszycie temat lekcji : Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. Przypomnij sobie w jaki sposób dodajemy i odejmujemy ułamki dziesiętne obejrzyj film .  Jeśli opanowałeś wszystko, to weź głęboki oddech i wykonaj w zeszycie ćwiczenie 6 i 7. Wykonując obliczenia sposobem pisemnym. 

ŚRODA  25.03.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże Witam was w piękną uroczystość Zwiastowania Pańskiego, która przypomina nam o tym wielkim zdarzeniu, od którego rozpoczęła się nowa era w dziejach ludzkości. Archanioł Gabriel przyszedł do Maryi, niewiasty z Nazaretu, by zwiastować Jej, że to na Niej spełnią się obietnice proroków, a Jej Syn, którego pocznie w cudowny i dziewiczy sposób za sprawą Ducha Świętego, będzie Synem samego Boga Zachęcam was dzisiaj do łączności z Ojcem Świętym Franciszkiem, który wzywa o godz. 12.00 do modlitwy Ojcze nasz o zatrzymanie pandemii .Papież Franciszek  

BIOLOGIA

Witam serdecznie. Zapoznajcie się proszę z gatunkami grzybów- Podr. str.85. Zrób w zeszycie tabelkę: grzyby jadalne i niejadalne i wypisz przykłady. Zapoznaj się z tematem porostów oraz ich znaczenia- podr. str. 86. Dla ciekawych wiedzy: Tabelka „To najważniejsze” Podr. str. 87. Miłego dniaSmile

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Poszukajcie e-maila z zaproszeniem do logowania na platformę elerningową, które dostaliście w październiku, spróbujcie się zalogować na nią. Czekam na was dzisiaj o 16.00 na e-mailu szkolnym gdzie będzie wiadomość jak się ze mną połączyć tak, żebyśmy się widzieli wszyscy. Wystarczy do tego komórka i apka ze Sklepu Play gdyby były problemy z komputerem. Jest to bardzo ważne bo konkurs trwa tylko do piątku i musimy wysłać choć jedno zadanie a myślę, że stać was na więcej Smile

HISTORIA

Zadanie na podsumowanie działu. Przygotujcie w parach prezentację na gmailu i udostępnijcie mi.

  • Temat”Sztuka średniowiecza” podręcznik str.153-156

 

    Co ma zawierać prezentacja?

  • cechy charakterystyczne stylów gotyckiego i romańskiego takie jak:

 

 

  • portal,

 

 

  • sklepienie kolebkowe i krzyżowo-żebrowe,

 

 

  • łuki,

 

 

  • które budowle:romańskie czy gotyckie pełniły funkcje obronna,

 

 

  • witraż,

 

 

  • grubość i wysokość murów, materiał budowlany,

 

 

  • przykłady budowli w Polsce i na świecie- np katedry, rotundy  .

 

 

  • ilość slajdów 10

 

 

  • Dodatkowo możesz wykonać swój własny witraż i przesłać mi jego zdjęcie

 

 

  • czas 2 tygodnie

 

 

  • praca będzie oceniana

 

      UWAGA! Jeżeli nigdy nie tworzyłeś/tworzyłaś prezentacji zwróć się o pomoc do kolegów, koleżanek, napisz do mnie lub zadzwoń.

JĘZYK POLSKI

Kontynuujemy zadanie z wczoraj.

  • Napiszcie streszczenie tekstu „Zadanie domowe”, który czytaliście wczoraj.

 

 

  • Możecie skorzystać z planu wydarzeń, który układaliście.

 

 

  • Wasze streszczenie powinno składać się z maksymalnie 12 zdań.

 

 

  • W streszczeniu nie umieszczamy: cytatów, opisów, dialogów, opinii i komentarzy.

 

 

  • Wasze prace wyślijcie do mnie na e-dziennik lub maila.

 

 

WTOREK 24.03.2020 r.

 

SPOTKANIE Z WYCHOWAWCĄ

Jutrzejsza nasza Video konferencja w samo południe odbędzie się z Waszym udziałem, ale niestety beze mnie, ponieważ została na ten czas przygotowana Konferencja Rady Pedagogicznej, o której w czasie naszej wczorajszej Video rozmowy nie wiedziałem. Za niedogodności bardzo Was przepraszam Dlatego zapraszam Was na Spotkanie w czwartek w samo południe.

JĘZYK ANGIELSKI

Temat dzisiejszej lekcji: My town. Podręcznik str. 73 ćw.2 Przeczytajcie zdania a-j i zapiszcie nazwy sklepów 1-10( mapa miasta na str.72 ) odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Przykład: 1) newsagent’s Przypominam znaczenie słów : in front of – przedmiotowy, behind – za, between – pomiędzy Wykonajcie również w zeszycie ćwiczeń ćwiczenie 1 str.52 Dla chętnych TEST

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj tekst z podręcznika „Zadanie domowe” str.263.

  • Wyjaśnij na czym polegał komizm przedstawionej tam sytuacji?

 

 

  • Wykonaj plan wydarzeń.

 

      Pytania pomocnicze do planu.

  1. Jaki zawód wykonuje wujek Kuba?

 

 

  • Kto i dlaczego przeprowadził z nim wywiad?

 

 

  • Jakiej rady udzielił Michałowi wujek?

 

 

  • Co wydarzyło się na lekcji j.polskiego?

 

      a)Kogo pani wyznaczyła do przeczytania zadania domowego? b)Czy Michał przeczytał swój wywiad? 5.Co wydarzyło się na matematyce? a)Dlaczego Michał nie miał zeszytu z matematyki? b)Jakie polecenie od nauczycielki otrzymał Michał i czy potrafił je wykonać? c)Jak czuł się Michał? d)Na jaki pomysł wpadł chłopiec? 6.Gdzie rodzice Michała zostali wezwani? 7.Co wieczorem zrobiła mama? Odpowiedź z planem wydarzeń proszę przesłać na e- dziennik lub gmaila  barbara.szymuratrebacz@zsppiasek.pl GEOGRAFIA Bardzo proszę o powtórzenie wiadomości z działu 3 poprzez wykonanie Sprawdź się! (podręcznik str. 99 – 100). Odpowiedzi proszę przesłać do czwartku na mojego maila (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl). Wykonaj również Sprawdź, czy potrafisz w ćwiczeniach (str. 59 – 60). Bardzo proszę na przyszły wtorek (31.03.2020r.) przygotuj się do lekcji. Dokładnie zapoznaj się z elementami klimatogramu (str. 103) oraz z Nic trudnego! (str. 104 – Jak czytać klimatogram?; str. 105 – Jak obliczyć średnią roczną temperaturę powietrza i roczną sumę opadów?). Liczę na Wasza współpracę i pozdrawiam serdecznie! MATEMATYKA

Ascend Media autorstwa Mariola Mańka          

 PONIEDZIAŁEK 23. 03. 2020 r.

 

SPOTKANIE Z WYCHOWAWCĄ

Spotykamy się dzisiaj w samo południe. Obiecałem Wam, że kiedyś powiesimy hamaki, zatem macie możliwość nauczyć się ciekawego węzła.

TECHNIKA

Zapisz w zeszycie temat: Utrwalamy wiadomości. Rozwiąż krzyżówkę, hasło zapisz pod tematem.                       

HISTORIA

Znalazłam takie coś „Rycerstwo i system lenny „. To dzieło piątoklasisty. I ćwiczenie w rozpoznawaniu wieków. JĘZYK POLSKI Uczymy się dzisiaj streszczać. Na początek coś prostego.

 

 

  • Pod ćw.3 jest definicja, zapoznajcie się z nią.

 

 

  • Wykonane zadania prześlijcie na pocztę dziennika.

 

I jeszcze dwa zadania dotyczące części mowy.

MATEMATYKA

 


autor:Mariola Mańka

PIĄTEK 20.03.2020 r.

INFORMATYKA

Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od poniedziałku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Staussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać. A dla tych, którzy zapomnieli, co znaczy pojęcie BARWY CZYSTE, podpowiedź filmikiem Smile

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

SPOTKANIE Z WYCHOWAWCA

Spotykamy się o 12:00 zalogowani na swoich szkolnych kontach pocztowych Gmail. Grupa Klasa 5 B już jest gotowa,

W lewym dolnym rogu jest czat na Hangouts.

EDUKACJA REGIONALNA 

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. Przypomnijcie sobie proszę nazwy śląskich potraw. Znajdźcie 10 wyrazów w j. śląskim i narysuj je w zeszycie. PozdrawiamSmile

 

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwaliliście nazwy sklepów? Jeśli tak zapraszam do rozwiązania krótkiego TESTU. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Możecie je również wysłać na mój adres mailowySmile

JĘZYK POLSKI

Dziś będziemy ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem. Przeprowadzimy analizę wiersza. Temat lekcji w zeszycie: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankię?  Jeżeli będziecie mieć problem z odpowiedziami na pytania do tekstu możecie sprawdzić je z kluczem odpowiedzi, który wasi rodzice dostaną na pocztę e-dziennika.

Co wykonać?

  • przeczytaj tekst z podręcznika na str.236 „Kołysanka dla Okruszka” tu link do posłuchania
  • wykonaj pisemnie do zeszytu zadania pod tekstem 1 (podpowiedź – nadawca ten kto śpiewa kołysankę, odbiorca ten dla kogo jest śpiewana), 2 a i 2b (porównanie – coś do czegoś porównujemy, np, wysoki jak brzoza) 3 i 5a (przeczytaj definicję ze strony 237)
MATEMATYKA

Zapisz temat lekcji : Dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych. Obejrzyj filmy
„Dodawanie pamięciowe liczb dziesiętnych”
Odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych„,
Następnie wykonaj z podręcznika zadanie 1,2 str,152
i zeszytu ćwiczeń zad.1,2 str,63
dla chętnych zad,4 str,63 (Ćwiczenia)
Powodzenia.

CZWARTEK 19.03.2020 r.

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

 

Zapraszam Was jutro na nasze pierwsze spotkanie.

Czas: 12:00 w piątek 20 marca 2020 r.

Miejsce: Oczywiście w swoich Domach.

Proszę aby Każdy był zalogowany na swoje szkolne konto pocztowe.

Dostaniecie email, po wejściu do którego dołączycie do spotkania.

Skorzystamy najpierw z aplikacji Meet, a następnie z aplikacji Hangouts – obydwie są w ramach Aplikacji Google na waszych kontach. Więc nic nie trzeba instalować.

Zobaczycie, że jest to bardzo łatwe.

Proponuje być zalogowany na komputerach, ale również zachęcam do dodania szkolnego konta email do swojego telefonu komórkowego.

Jest do dobra alternatywa dla tych którzy nie maja komputerów, oraz przy lekcjach informatyki. To jakby mieć dwa monitory, jeden do pracy w jakiejś aplikacji, a drugi do patrzenia na to co ja pokazuje.

Napisze do Was informację o tym spotkaniu w dzienniku elektronicznym oraz na szkolne konta pocztowe.

Proszę Was, mimo tego o poinformowanie innych Uczniów z Naszej Klasy.

Warto abyście mieli dodane konta szkolne do telefonu, bo wtedy Aplikacja Kalendarz Pomoże nam w informowaniu o lekcjach.

Do zobaczenia jutro w samo południe.

Jeśli ktoś nie pamięta hasła to proszę mnie o tym poinformować w dzienniku.

 JĘZYK POLSKI

Na pocztę e-dziennika przesłałam pytania. Proszę o odesłanie odpowiedzi.

MATEMATYKA
Temat lekcji: Różne sposoby zapisywania długości i masy – ćwiczenia

Rozwiąż zadanie
D
obierz w pary ling
P
oćwicz na Quizizz

ŚRODA  18.03.2020 r.

Religia

Szczęść Boże

W związku z ostatnim tematem „Daniel dochowuje wierności Bogu i obyczajom” wpisaliśmy pod tematem tekst 4 przykazania kościelnego , które brzmi – Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w czasie Wielkiego Postu powstrzymywać się od udziału w zabawach

W zeszycie wykonaj plakat reklamujący to przykazanie

Proszę zobaczcie do końca film na yoytube pokazujący historię Daniela :

Daniel w bardzo trudnym dla niego czasie, jakim było dla niego uwięzienie w jaskini z lwami , nie przestał ufać Bogu. Zwrócił się do Niego z ufną modlitwą i Bóg go nie zostawił. Lwy nie wyrządziły mu krzywdy.

My również przeżywamy trudne chwile , zachęcam was do modlitwy w intencji powstrzymania koronawirusa, tych, którzy dbają o nasze bezpieczeństwo, tych, którzy zmarli , wszystkich, którzy bardzo się boją, pomódlcie się jedną dziesiątkę różańca.

Z Panem Bogiem.

JĘZYK ANGIELSKI

Zapisz w zeszycie Topic: Shops. Przepisz do zeszytu słówka z podręcznika str. 82 (shops).  Poćwicz TUTAJ

BIOLOGIA

Witam Was bardzo serdecznie w dniu dzisiejszym. Powtórzcie sobie proszę informacje o wirusach i bakteriach. Obejrzyjcie film:

Język polski

Powtarzamy czyn jest przysłówek. Jutro na dziennik prześlę wam zadania do odesłania, gdzie sprawdzimy jak wyszła powtórka.

Historia

Odwiedzimy dziś średniowieczną wieś.

WTOREK 17.03.2020 r.

INFORMATYKA

Przypomnij sobie podstawy tworzenia prezentacji w programie Power Point oglądając poniższy film.

Jeśli nie masz Pakietu Ms Office możesz zainstalować pakiet Libre Office, a w nim program Impress, albo skorzystaj z programu Prezentacja z chmury Google ze swojego szkolnego konta pocztowego. Znajdziesz go po zalogowaniu w Aplikacjach, czyli takich 9 kropkach w prawym górnym rogu ekranu.

Zacznij robić prezentacje o tym co samodzielnie zrobiłeś z informatyki.

JĘZYK ANGIELSKI 17.03.2020

Utrwal nazwy miejsc w szkole oraz nazwy przedmiotów szkolnychSmile

Brainy 5 Unit 5 Places in a school, school subjects

GEOGRAFIA 17.03.2020

Proszę ćwiczyć na stronie https://online.seterra.com/pl rozkład kontynentów i oceanów. Jeżeli już potrafisz poćwicz inne zadania.

Obejrzyj filmik:

W wolnym czasie zachęcam również do zobaczenia filmów z cyklu Byli Sobie Podróżnicy (jest ich dużo więcej, zachęcam):

https://www.cda.pl/video/276148284

https://www.cda.pl/video/2751999ed

https://www.cda.pl/video/2754477cc

Język polski

Dzień dobry, przypominam, że czytamy lekturę „Tajemniczy ogród”. Wiem, że biblioteka zamknięta, a Wy nie wychodzicie z domu, dlatego podaję link do strony, na której przeczytacie powieść. Waszym zadaniem na zaliczenie znajomości lektury będzie wykonanie lapbooka.

Co powinno się w nim znaleźć?

Krótki opis bohaterów, czas i miejsce akcji, informacja o autorze, plan wydarzeń, pytani i zagadki.

A na dzisiaj powtórka z liczebnika.

Historia

Zakony do obejrzenia i posłuchania, są też ćwiczenia, w których możecie się sprawdzić.

Technika

Temat do zeszytu: Utrwalamy symbole na metkach odzieżowych.

ćwiczenie

Przerysujcie do zeszytu po trzy wybrane symbole, wraz z opisem, dotyczące prania, suszenia i prasowania, czyszczenia chemicznego oraz wybielania. Po trzy z każdego rodzaju.  Podpowiedź znajdziecie tutaj.

Matematyka
Powtórz porównywanie ułamków dziesiętnych,  obejrzyj film ling
K
to ma problemy z zapisywaniem ułamków dziesiętnych to proszę poćwiczyć tu ling

MUZYKA

Przypomnijcie sobie, czego już dowiedzieliśmy się o instrumentach strunowych z podręcznika i lekcji. Teraz zapoznajcie się z kilkoma mniej znanymi instrumentami z tej grupy, dowiedzcie się, na czym polega praca lutnika (lub inny przykład), a na koniec obejrzyjcie fragmenty koncertów młodych wykonawców, próbując nazwać poznane już instrumenty. Miłego słuchania!

Koncert 1          Koncert 2

W następny czwartek (może już w szkole Smile sprawdzimy swoje wiadomości rozwiązując krzyżówkę i zagadki!

Język polski 17.03.20.

Ciąg dalszy powtórek części mowy. Tym razem zaimek, z którym macie trochę problemów.

MATEMATYKA  17.03.2020 r.

Różne sposoby zapisywania długości i masy przypomnij sobie jak  to się zapisuje zobacz film
rozwiąż zadanie 1 ze str,149, zadanie 3,4 str.150.
Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!