klasa 5a

ŚRODA 8.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
PLASTYKA

Moi drodzy! Dzisiejsze zadanie z plastyki dotyczy lekcji z dnia wczorajszego. Proszę wykonać, korzystając z programu Paint lub Gimp, projekt kartki świątecznej na Wielkanoc. Gotowe prace proszę przesłać mi na adres g-mail po świętach, razem z kolejną pracą, którą będziemy robić po 15.04. Chodzi mi o to, żebyście w jednej wiadomości przysyłali mi kilka prac razem do oceny, łatwiej mi będzie ogarnąć wszystkich uczniów klas 4-7, bo jest was dosyć dużo Smile .

Życzę wesołych, zdrowych i pogodnych świąt!                                                   J. Kukla

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry. Przypomnienie techniki odbić sposobem dolny. Proszę zwrócić uwagę na pracę nóg i ułożenie rąk podczas odbić . Można ćwiczyć indywidualnie dokładając również odbicia górne. Myślę że nie trzeba wam przypominać o codziennych ćwiczeniach przynajmniej rozgrzewkowych. Życzę wszystkim spokojnych i pogodnych świąt Pozdrawiam.

JĘZYK  ANGIELSKI

Dziś posłuchaj o zwyczajach Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii:

HISTORIA

Piątoklasisto,

dziś zgłębimy wiedzę na temat Bolesława Chrobrego. Usiądź sobie wygodnie i „posłuchaj” treści naszego podręcznika. Następnie zapisz w zeszycie temat : „Bolesław Chrobry” i przepisz schemat ze str 171 przyczyna- wydarzenie i skutek do zeszytu. Zapisz kolorem date 1025- koronacja Bolesława Chrobrego na króla Polski.

Sprawdź się również w quizie.

Widzimy się na meet w środę 15 kwietnia o 10.00, przed lekcją proszę obejrzeć dokładnie mapę z podręcznika str. 173.

RELIGIA

Szczęść Boże,

Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów.

Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Przypominam o zadaniu z poprzedniej lekcji, nie wszyscy zrobili

MATEMATYKA

Przypomina o lekcji online. Spotykamy się o 11.30. Pozdrawiam

 KÓŁKO INFORMATYCZNE

Niezgodnie z umową, widzimy się dzisiaj o godz. 15.00 bo pomyliłam dni Wink Jeśli ktoś nie dostanie linka niech się od razu dobija e-mailem. Czekam na was Smile

WTOREK 7.04.2020 r.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry. Dzisiaj metoda zadaniowa.  proszę aby każdy z was wykonał 5 ćwiczeń wzmacniających mięśnie rąk i 5 ćwiczeń wzmacniających mięśnie nóg . Korzystając a różnych pozycji wyjściowych , można zastosować obciążenie do 2 kg. 10 do 15 powtórzeń każde ćwiczenie. Dobrze zacząć od 5 min truchtu może być w miejscu .Pozdrawiam.

JĘZYK POLSKI

Zapisz w zeszycie temat lekcji: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.

  • Obejrzyj prezentację (możesz zrobić to kilka razy).
  • Wykonaj do zeszytu ćwiczenia sprawdzające:
  1. Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?
  2. Przekształć zdania w równoważnik zdania:
    a) To jest ulewa.
    b) Idź do domu.
    c) Mamusiu, chcesz herbaty?
  3. Tu możesz jeszcze poćwiczyć.
  4. Zaznacz, które zdanie jest pojedyncze, a które złożone:
    a) Mama ugotowała zupę.
    b) Przyjechaliśmy.
    c) Jedziemy na wycieczkę i śpiewamy piosenkę.
    d) Pies szczekał i warczał.
  5. Tu możesz jeszcze poćwiczyć.
    Zapraszam na lekcję online jutro, w środę, o godzinie 10.00. Wyjaśnimy sobie wszystkie niejasności. Do zobaczeniaSmile
BIOLOGIA

Witajcie kochani!!! Dzisiejszy temat: Korzeń- organ podziemny rośliny. Przesyłam Wam link gdzie są informacje na temat korzenia. W zeszycie natomiast wypiszcie sobie takie punkty jak: Systemy korzeniowe, przekształcenia korzeni, funkcje korzenia. Zapoznajcie się z rysunkiem poniżej jako wprowadzenie do następnej lekcji.

Życzę Wam zdrowych, spokojnych, wesołych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego w gronie najbliższych. Miłego dniaSmile

Jak zbudowana jest roślina? - Epodreczniki.pl

MATEMATYKA

Zapraszam na lekcję.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Przypominam widzimy się dzisiaj o 11:20.

Po spotkaniu proszę, abyście przygotowali kolejny temat. Pamiętajcie, że jeżeli macie jakiś problem piszcie. Umówimy się na lekcję video i wyjaśnimy.

Zapiszcie temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe

Pod tematem przerysujcie lub wklejcie po wydrukowaniu (osoby, które będą rysowały proszę, żeby się nie przejmowały tym, jak wyjdzie mapka, na pewno będzie super, dacie radę!) Strefy klimatyczne i krajobrazowe czysty (1)Korzystając z mapki w podręczniku str. 108 proszę pokolorować strefy klimatyczne. W puste miejsca należy wpisać definicję: strefy klimatyczne (skorzystaj z podręcznika To najważniejsze!), klimaty astrefowe (proszę wpisać: INNE NIŻ NA OTACZAJĄCYM OBSZARZE oraz przykłady: GÓRSKI, MORSKI, KONTYNENTALNY). Przeczytaj dokładnie na stronie 109 czym charakteryzuje się klimat górski, morski i kontynentalny (co powoduje, że są inne?).

Następnie wpisz pod rysnotką definicję strefy krajobrazowe (skorzystaj z To najważniejsze!). Korzystając z fotografii w podręczniku str. 111 pokoloruj i podpisz strefy krajobrazowe.

Wyślij na moją pocztę (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) zdjęcie swojej pracy do piątku 17 kwietnia (praca na ocenę).

PONIEDZIAŁEK 6.04.2020 r.

MUZYKA

Witam! Dzisiaj zajmiemy się tematem ze 105 strony naszego podręcznika, czyli muzyką ludową i jednym z naszych tańców narodowych – krakowiakiem. Proszę przeczytać tekst od strony 106 do 109, a potem w zeszycie opisać, jakim tańcem jest krakowiak, oraz jakie instrumenty ludowe poznaliście (nazwa instrumentu i krótka charakterystyka). Jeśli potraficie, przyślijcie mi odpowiedzi na g-maila. Piosenka, która jest na stronie 105, jest też krakowiakiem, i możecie jej posłuchać i zobaczyć tutaj, a jak się tańczy krakowiaka, możecie obejrzeć tutaj. Życzę miłych wrażeń z kontaktu z muzyką ludową. Piosenkę możecie poćwiczyć, będziemy ją śpiewać po powrocie do szkoły, razem. A tutaj propozycje muzyki na święta – poważnej (Alleluja z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla) oraz wesołej i jeszcze weselszej  Smile. Zajrzyjcie do podręcznika na str. 134-135, zapoznajcie się z tekstem. Pozdrawiam, do usłyszenia po świętach, czyli za dwa tygodnie. Życzę Wam i waszym Bliskim spokojnych, zdrowych i, mimo wszystko, radosnych Świąt Wielkanocnych, z piosenką – niespodzianką Smile .

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś wrócimy na chwilę do lekcji poprzedniej. Proszę wypisz nowe słówka do zeszytu i przetłumacz je ze str72 -Książka ucznia. Posłuchaj ich wymowy :

A teraz zrób ćw.3 str str73 z Książki ucznia – przeczytaj tekst, posłuchaj i odpowiedz na 6 pytań do zeszytu : Pytanie : np.How many shops are there ?  oznacza : Ile sklepów tam się znajduje?

Na zbliżające się Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, spokoju oraz radosnej atmosfery w gronie rodzinnym -Jola Świerzy

20 Best Easter Greetings | Happy easter greetings, Easter ...

GEOGRAFIA

Zapraszam Was jutro na lekcję video o godzinie 11:20. Zalogujcie się 10 minut wcześniej na gmaila i czekajcie na moje zaproszenie.

JĘZYK POLSKI

Dzień dobryWink

Temat: Kto? Co? Gdzie? Kiedy? Piszemy ogłoszenie.
Na podstawie informacji z podręcznika (s. 360) stwórzcie w zeszycie notatkę dotyczącą ogłoszenia. Przeanalizujcie szarą ramkę ze s. 361. Wykonajcie zadanie 2b ze s. 361. Dla chętnych: jeden przykład z zadania 1 (s. 361). Rozwiązania (zadanie 2b obowiązkowo, przykład z zadania 1 dodatkowo) wyślijcie na maila: barbara.wardziak@zsppiasek.pl.

Jutro – wyjątkowo – zapraszam Was na lekcję wychowawczą online o godzinie 10.30. Do zobaczeniaSmile

EDUKACJA REGIONALNA

Witam Was serdecznie w WIELKIM TYGODNIU.

chrześcijaństwie uroczysty czas upamiętniający ostatnie dni Chrystusa, przygotowujący do największego święta chrześcijan, Zmartwychwstania Pańskiego. Szczególnym czasem w Wielkim Tygodniu jest Triduum Paschalne.

Wielki Tydzień, który w tradycji chrześcijańskiej pojawił się dopiero w IV wieku, rozpoczyna Niedziela Palmowa, a kończą nieszpory Wielkiej Niedzieli, zamykające Triduum Paschalne. Poszczególne odłamy chrześcijaństwa wykształciły własną bogatą obrzędowość związaną z okresem Wielkiego Tygodnia. Również w tradycji ludowej i regionalnej Wielki Tydzień zachował wiele zwyczajów. Poniedziałek, wtorek i środa Wielkiego Tygodnia są dniami w sposób szczególny poświęconymi pojednaniu. Był to też czas wielkich porządków, przyozdabiania domów, które jednak należało zakończyć najpóźniej we wtorek.

tradycji katolickiej w Wielki Czwartek milkną dzwony, które zastępuje teraz klekotanie kołatek, a po mszy Wieczerzy Pańskiej następuje obnażenie ołtarza. Najważniejszym okresem roku liturgicznego i Wielkiego Tygodnia jest Triduum Paschalne. Obejmuje ono czas od wieczornej mszy w Wielki Czwartek i trwa do nieszporów w Niedzielę Zmartwychwstania.

W Kościołach ewangelickich nie śpiewa się wesołych pieśni od Wielkiego Czwartku. Odprawianych jest kilka nabożeństw pasyjnych. W Wielki Piątek ołtarz nakryty jest czarnym płótnem. Z okresem wielkanocnym związanych jest wiele zwyczajów oraz obrzędów.

Bardzo Was proszę, abyście się z nimi zapoznali i wypisali w zeszycie pod dzisiejszym tematem: Zwyczaje i obrzędy związane z Wielkim Tygodniem oraz Wielkanocą np.: (pisanki, śmigus – dyngus, święconka, szukanie zajączka…) Chciałabym abyście wyjątkowo skupili się nie tylko na regionie Śląska ale tym razem wypiszcie obrzędy i zwyczaje z terenu całej Polski.

Życzę zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt Wielkanocnych. Zajączka z pięknymi prezentami i radości ze Zmartwychwstania Pańskiego.

MATEMATYKA

Zapraszam na bloga.

Bardzo proszę, aby odsyłać rozwiązane zadania. W środę chciałabym podsumować Waszą pracę i wstawić oceny. Są osoby, które mi jeszcze nic nie wysłały. Pozdrawiam.

PIĄTEK 03.04.20 r.

Wychowanie fizyczne

Witam i.Proponuję obwód ćwiczebny.                                                                        Najpierw krótka rozgrzewka a potem wykonujemy ćwiczenia na każdej stacji 30 s.                                                                                                                     1 Podskoki obunóż można ze skakanką.                                                                   2 W leżeniu tyłem wyprosty i ugięcia ramion z 2 kg obciążeniem.           3 W leżeniu tyłem nożyce poziome lub pionowe nisko nad ziemią.        4 W leżeniu przodem przetaczanie piłki z ręki do ręki unosząc tułów.  5 Przysiady trzymając w rękach obciążenie 2 kg ręce wyprostowane. 6 Wejście i zejście na stopień schodowy.                                                                  7 Przejście nad i pod przeszkodą.                                                                                   8 W podporze leżąc przodem na przedramionach deska.                                Ćwiczenia można modyfikować , zmieniać w zależności od warunków domowych. Obwód można wykonać dwukrotnie i co co kilka dni.              Pozdrawiam.

 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobryWink Na dzisiejsze popołudnie proponuję Wam powtórkę z ortografii. Najpierw przypomnijcie sobie reguły ortograficzne, które znajdziecie tutaj. Następnie wpiszcie do zeszytu temat: Z ortografią za pan brat. Uzupełnijcie dyktando z „ó/u”„rz/ż”„ch/h” i mieszane. Wyrazy, w których popełniliście błąd, przepiszcie poprawnie do zeszytu i wymyślcie z nimi zdania. Dobrej powtórki!

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Przepraszam, że tak późno ale może ktoś przeczyta i da znać innym. Jeśli możecie być, to zapraszam na Meeta, dzisiaj na 14.00. Kto zdąży przed spotkaniem napisać to niech napisze mi e-maila, że będzie. Tylko z podpisem proszę Wink

RELIGIA

Szczęść Boże

Proszę, abyście również zaczęli od modlitwy jak robimy to w czasie każdej katechezy, proście Ducha Świętego, aby was prowadził, powierzajcie Panu Bogu siebie, swoje rodziny i modlimy się nadal o zatrzymanie korona wirusa.

Poznaliście już proroka Eliasza, Elizeusza, Jonasza. Dziś poznamy kolejnego proroka Izajasza, który działał w Jerozolimie między 739 a 697 rokiem przed narodzeniem Pana Jezusa.

Temat katechezy: Izajasz głosiciel najważniejszych obietnic.

Prorok Izajasz przepowiedział, że przyjdzie na świat Syn Boży i będzie cierpiał za ludzkie grzechy i umrze. Wszystkie te proroctwa wypełniły się. Należą one do tzw. proroctw mesjańskich, odnoszą się bezpośrednio do osoby Jezusa. Sprawdź co oznacza tytuł Mesjasz (str. 65 katechizm) i jakie będzie Jego zadanie?  ( zapisz do zeszytu)

INFORMATYKA  DZ
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 62-70
Jeśli nie masz programu PowerPoint możesz korzystać z narzędzia Prezentacja w aplikacjach konta Google.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.
Przed nami kilka lekcji z Prezentacjami, które mogą się przydać w obecnej sytuacji a następnie Pivot Animator.

Wychowanie do życia w rodzinie

Zapraszam w piątek na zajęcia on-line o godz. 9.00

Do zobaczeniaSmile

CZWARTEK 02.04.20 r.

Wychowanie fizyczne.

Witam proponuję dzisiaj zapoznać się z filmikiem ABC koszykówki.        Doskonalenie kozłowania prawą i lewą ręką.                                                          Miłego oglądania i ćwiczenia.

 

 

 

 

 

 

 

INFORMATYKA  CH
Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem.
Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 62-70
Jeśli nie masz programu PowerPoint możesz korzystać z narzędzia Prezentacja w aplikacjach konta Google.
W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.
Przed nami kilka lekcji z Prezentacjami, które mogą się przydać w obecnej sytuacji a następnie Pivot Animator.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Dzisiaj obchodzimy

Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci. Dlaczego dzisiaj?

To święto nieprzypadkowo obchodzone jest 2 kwietnia. W ten dzień, w 1805 roku urodził się słynny duński baśniopisarz
Hans Christian Andersen, autor takich klasyków jak
„Brzydkie kaczątko”, „Calineczka” czy „Królowa Śniegu”.
Święto uchwalono w 1967 roku przez Międzynarodową Izbę ds. Książek dla Młodych Ludzi (IBBY, Polska sekcja tej organizacji
istnieje od 1973 roku).
Każdego roku gospodarzem święta jest inne państwo –
impreza odbywała się już w takich krajach jak Japonia, Belgia,
Brazylia, Rosja, Hiszpania, Indie, Nowa Zelandia, Egipt,
Stany Zjednoczone.
Polska takża była gospodarzem Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci – w 1979 roku.

Z okazji tego święta pobaw się z rodzina w kalambury- kategoria postacie z książek. Poczytaj również z rodziną i przypomnij sobie najpiękniejsze baśnie.

JĘZYK POLSKI

Dziękuję za spotkanie Smile Przesyłam prezentację dotyczącą
dzisiejszej lekcji- instrukcja. 

MATEMATYKA

Zapraszam na lekcję.

ŚRODA 01.04.20 r.

GODZINA WYCHOWAWCZA

Witajcie!  Dzisiaj trochę o komunikacji i o emocjach.

Chciałabym, żebyście obejrzeli filmik. Najpierw tylko 48 sekund
i zastanówcie się jak się skończą przedstawione sytuacje. Następnie włączcie dalszą część filmiku i zobaczcie jak to się skończyło.
Nasze wyobrażenie często opiera się na stereotypach oraz naszych doświadczeniach, ale nie zawsze musi tak być SmileSmile

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie wszystko jest takie jak na m się wydaje.

HISTORIA

Piątoklasisto, dziś zaczynamy nowy temat w nowym dziale.

Proszę byś:

1. Zrobił zakładkę w zeszycie z napisem: „Polska pierwszych Piastów”

2. Zapisał temat lekcji: „Zanim powstała Polska”

3. Teraz usiądź wygodnie i odsłuchaj nagrania, w którym zostały umieszczone treści z Twojego podręcznika. Słuchaj uważnie!Smile

4.  W zeszycie wykonaj słoneczko skojarzeń „SŁOWIANIE” wypisz czym się zajmowali, kiedy się pojawili  oraz ich wierzenia. Zajrzyj na stronę z prezentacją dotyczącą tematu.

Obejrzyj też filmik o Biskupinie

5.Następnie wykonaj pracę z mapą zad.1 str 163. do zeszytu.

6. Widzimy się w aplikacji meet w poniedziałek o 9.00

 RELIGIA

Szczęść Boże

Katechezę zawsze zaczynamy od modlitwy, proście  Ducha Świętego, aby was prowadził, umacniał i uświęcał. Zachęcam nadal do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, ofiarujcie w tej intencji jedną dziesiątkę różańca.

Mam nadzieję, że każdy z was odprawił nabożeństwo Drogi Krzyżowej w miniony piątek. Proszę na zadanie narysować wybraną przez siebie stację Drogi Krzyżowej, zrobić zdjęcie i wysłać na mojego e- maila barbara.pyclik@zsppiasek.pl ( to na ocenę, możecie to zrobić w zeszycie , wcześniej wpiszcie temat :Droga Krzyżowa

Temat dzisiejszej katechezy: Jonasz – zazdrosny prorok.

Jonasz odkrył w sercu zazdrość , był smutny z powodu nawrócenia ludzi z Niniwy, wcześniej czuł radość, że przytrafi im się coś złego. Zazdrość jest przejawem egoizmu. Tak bardzo kochamy siebie, że nie chcemy, by inni ludzie byli szczęśliwi, by im się powodziło.

Zastanów się w jaki sposób Bóg pomaga człowiekowi w przezwyciężeniu tego grzechu?

Napisz co to miłosierdzie Boże? – katechizm str.63

Przeczytaj historię Jonasza str.62, lub obejrzyj film

EDUKACJA REGIONALNA

Witam jeszcze raz bardzo serdecznie. Podaje link co powinno być w Palmie Wielkanocnej Smile Z powodów ograniczonej dostępności do materiałów palmy robimy z tego co  mamy w pobliżuSmile Zdjęcia palm wysyłamy do soboty wieczora na mojego gmaila. W czwartek 2.04. o godz. 14.00 w pszczyńskim skansenie są warsztaty online na żywo na temat Palm Wielkanocnych. WARTO ZOBACZYĆ!!! Są w telewizji także lekcje z biologii. Kl. V- transmisja w czwartek o godz. 9.00 na kanale TVP Historia. ZapraszamSmile Miłego dnia.

MATEMATYKA

Przejdź do lekcji.

JĘZYK POLSKI

Temat: Co Pan Tomasz zobaczył w oczach niewidomej
dziewczynki?

Pod tematem lekcji stwórzcie notatkę, odpowiadając na pytanie:
1. Świat niewidomej dziewczynki:

  • Jaki jest?
  • Co go wypełnia?
  •  Czego w nim brakuje?
  • Co sprawia radość?

Zdecyduj, co bohaterka mogła poznać i czego doświadczyć.
Dopasuj doznania do odpowiednich zmysłów.
(zapisz w zeszycie)
2. Bohaterka „Katarynki” poznawała świat poprzez:

  • słuch:
  • dotyk:
  • zapach:
  • smak:

stukot kopyt, kształt płatków i liści, szuranie stróża, słodka wiśnia, ciepły wiatr, gładkie lusterko, twardy pieniądz, chłodna ściana, promienie słoneczne, szelest drzew, szmer rozmów, wilgoć w piwnicy,  turkot uliczny, świergot ptaków, woń kwiatów

3. Wypisz przykłady z ćwiczenia 2.
wyrazy dźwiękonaśladowcze-
epitety-

Widzimy się jutro on-line o godz. 9:00Smile

WTOREK 31.03.2020 r.

PLASTYKA

Witam! zapraszam was dzisiaj do obejrzenia w tym tygodniu dwóch filmików o barwach. Pierwszy utrwala oraz poszerza wiadomości o barwach podstawowych, pochodnych, dopełniających i złamanych, drugi zapoznaje nas ze zjawiskiem POWIDOKU. Miłego oglądania, ciekawych wrażeń wzrokowych (szczególnie w drugim filmie), no i zadanie plastyczne – proszę namalować pracę na dowolny temat, jedną tylko wybraną przez was parą barw dopełniających. Dwa kolory – ale proszę pamiętać o możliwości dodawania odrobiny bieli lub czerni(bardzo malutko!), by uzyskać więcej  odcieni jednej barwy. Życzę twórczej i owocnej pracy Smile. Pozdrawiam. J. Kukla

MATEMATYKA

 

Przejdź na mojego bloga. Tam znajdziesz wszystkie instrukcje i potrzebne informacje.

JĘZYK POLSKI

Praca z zadaniami wysłanymi na e-maila.

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie. Dzisiejszy nasz temat brzmi: Pogoda a klimat.  Proszę zapoznajcie Cię z prezentacją    POGODA a KLIMAT następnie zapiszcie temat w zeszycie, a pod nim definicję pogody i klimatu (można z prezentacji bądź z podręcznika str. 102 – 103 – zaznaczone na zielono). Koniecznie prześledźcie Nic trudnego! w podręczniku (str. 104 – 105). Po wszystkim wykonajcie w zeszycie zadanie:

1. Korzystając z klimatogramu na str. 103 podaj wartość temperatury powietrza w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu roku w Warszawie oraz nazwy miesięcy, w których je zanotowano. Następnie oblicz średnią roczną amplitudę temperatury powietrza (jak obliczyć – w nic trudnego str. 104).

2. Korzystając z klimatogramu na str. 103 podaj najwyższą i najniższą wartość opadów w ciągu roku oraz nazwy miesięcy, w których je zanotowano.

Prześlij odpowiedzi (może być zdjęcie – wyraźne).

W razie kłopotów proszę o informację na maila (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl) umówimy się na spotkanie on – line. Jeżeli nie będzie potrzeby może uda nam się zobaczyć w piątek.

Zadanie dla zainteresowanych (polecam wszystkim, są tam ciekawe zadania): pogoda a klimat

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020r.

MUZYKA

Dzisiaj obiecana KRZYŻÓWKA do poprzedniej lekcji muzyki. Dodatkowo dołączam jeszcze jeden filmik pomagający odpowiedzieć na pytania do krzyżówki. Cyfry na końcu określeń (te w nawiasach) informują, która litera z odgadniętego słowa potrzebna jest do utworzenia rozwiązania końcowego, czyli hasła krzyżówki, składającego się z trzech wyrazów. Oto ono, ale nie całe! Uzupełnij brakujące litery!                                                                                               *  U  Z  *  *  A            *  E            S  *  R  *  N                                                                    Jeśli krzyżówka lub odgadnięcie hasła  okaże się za trudne, nie przejmuj się! Rozwiążemy ją później, razem Smile Ważne, że próbujesz! Dziś znajdź odpowiedź na pytanie, co to są CHORDOFONY? Pozdrawiam, życzę miłego dnia.

Wychowanie fizyczne.

Dzień dobry.                                                                                                                                Zachęcam do ćwiczeń codziennych rozgrzwkowych .                                     Proszę zapoznać się z filmikiem dotyczącym elementów  piłki ręcznej bo to będzie tematem   następnych kilku spotkań                          Rzuty na bramkę z wyskoku . na poćwiczyć w domu ale nie rzucać za mocno.       https://www.youtube.com/watch?v=PqiZUL5bkF4

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w nowym tygodniu. Jutro (wtorek: 8.00- 8.20) czekam na Was na meecie- spotkanie online. Czekajcie jutro na moje zaproszenie na gmailu. Dostaniecie instrukcję do dalszej pracySmile Pozdrawiam.

MATEMATYKA

Witam. Aby odciążyć stronę internetową szkoły, przenosimy się na bloga. Na stronie będę umieszczać tylko linki do odpowiednich postów. Do zobaczenia o 14.00. Pozdrawiam

JĘZYK POLSKI

Praca z zadaniami wysłanymi na e-maila.

TECHNIKA

Praca techniczna do wykonania na dłuższy czas. Temat : Projekt na różną okazję. Waszym zadaniem będzie wykonanie ubioru dwóch z czterech różnych postaci (mężczyzna i kobieta lub dziewczyna i chłopiec) na dwie różne okazje (np. do pracy, szkoły, do ogrodu, na koncert itp). Przykładowo mężczyzna i  kobieta na dwie różne okazje lub dziewczyna i chłopiec na dwie różne okazje – czyli należy wykonać cztery projekty.

Postaci można narysować samemu lub  można skorzystać z gotowego poniżej  wzoru.

Praca do wydruku kobieta i mężczyzna lub dziewczyna i chłopiec.

Do wykonania ubioru można korzystać ze ścinek dowolnych tkanin (tkaniny nie muszą być zgodne z nazwą), papieru kolorowego, pasteli lub kredek (do wyboru) – technika dowolna.

Ważne!

1) Nadaj tytuł pracy PROJEKT NA RÓŻNE OKAZJE

2) Ubiór ma być kompletny z nakryciem głowy oraz z butami.

3) Każdą część ubioru należy opisać, czyli  jakie posiada  właściwości (np. tkanina nieprzemakalna, zwiewna, gładka, lejąca,  odporna na wypychanie) podpowiedź znajdziesz tutaj.

5) Pracę wykonujecie etapami. Każdy etap (gotowy projekt) ma być sfotografowany i wysłany na maila. Na przyszłą technikę należy nadesłać zdjęcie z dwoma projektami.

Możecie otrzymać  3 punkty za nadesłane zdjęcia i kolejne 3 punkty w kolejnym terminie. Łącznie 6 punktów. Punkty będą przydzielanie następująco:

  • za staranność i estetykę (1 pkt),
  • opis tkaniny właściwy do okazji (1 pkt)
  • termin nadsyłania zdjęć (1 pkt).

Kolejne zdjęcie na następną technikę (po świętach), za które  możecie otrzymać punkty kolejne 3 punkty.  Ocenę za projekt otrzymacie po podliczeniu punktów, które będą wpisywane do dziennika na bieżąco.

Proszę trzymać prace do prezentacji po kwarantannie.

Zdjęcia swoich prac należy nadsyłać na adres: karina.glowacka.bieszczad@zsppiasek.pl

ŻYCZĘ OWOCNEJ PRACY!

PIĄTEK 27.03.2020r.

INFORMATYKA DZ

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu.

Scratch2

RELIGIA

Szczęść Boże

Jak zwykle zaczynamy od modlitwy, tym, którzy należą do ERM proszę, aby odmówili modlitwę do Boskiego Serca Pana Jezusa, nadal modlimy się o zatrzymanie pandemii, za lekarzy, pielęgniarki, kapłanów,  chorych i tych, którzy zmarli, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

Dzisiaj piątek, w Wielkim Poście, na lekcji religii poszlibyśmy  do kościoła, aby przeżyć nabożeństwo Drogi krzyżowej, proponuję, abyście to nabożeństwo odprawili w domu.

JĘZYK POLSKI

Temat: Pan Tomasz- portret filantropa.

Znajdź w słowniku znaczenie słowa filantrop.
Przypomnij sobie cechy charakterystyki.

Zbierz informacje na temat Pana Tomasza ( wygląd,  wiek, miejsce zamieszkania, zawód, cechy charakteru, stosunek do innych) i opisz głównego bohatera. W swojej pracy uwzględnij zmianę  nastawienia do Pana Tomasza do kataryniarzy.  W charakterystyce wykorzystaj słowo filantrop. Pamiętaj o akapitach! Smile Pracę odeślij na maila.

W razie wątpliwości piszcie na maila albo na grupieSmile

Wychowaniem do życia w rodzinie

Zaplanuj odpoczynek – to temat naszych dzisiejszych zajęć. Doskonale wiecie, że odpoczynek dzielimy na  czynny i bierny. Bierny polega na ograniczeniu do minimum aktywności fizycznej np. sen, rozmowa z przyjacielem, z kolei czynny odpoczynek to ruch np. jazda na rowerze gra w piłkę. Nauka jest pracą intelektualną, dlatego zadbajcie przed wszystkim o odpoczynek czynny (gra w piłkę, jazda na rolkach, berek czy indywidualna gimnastyka).

W celu efektywnego wykorzystania czasu wolnego przygotujcie sobie plan dnia, który będzie od was wymagał trzech S:

  • samodyscypliny – systematyczne wykonywanie zadań, niezależnie od chęci i innych czynników, które mogą zburzyć wasz plan
  • samorozwoju – wybieraj takie zadania, które podnoszą poziom Twoich umiejętności i sprawiają, że uczymy się czegoś nowego
  • samokontroli – inaczej silna wola, czyli umiejętność kontroli swoich zachowań (sam kontroluj czas spędzony przez telefonem, komputerem czy TV).

Warunkiem efektywności odpoczynku jest nie tylko jego ilość, ale również jakość.

Napiszcie, jaki  jest wasz sposób na odpoczynek  (kilka zdań) i wyślijcie na maila: barbara.bulhak@zsppiasek.pl Wszystkich, którzy chcą porozmawiać proszę o wiadomość na dzienniku elektronicznym.

CZWARTEK  26.03.2020 r.

MATEMATYKA

Dziękuję wszystkim za spotkanie. Cieszę się, że mogłam Was zobaczyć. Przesyłam prezentację. Miłej pracy. Pozdrawiam

INFORMATYKA

Drodzy Uczniowie, zalogujcie się na stronę scratch.mit.edu, a następnie napisz program rysujący kwiat. W kółeczku Moje bloki stwórz kafelek definiuj. Postaraj się jak najwięcej pozmieniać, nie tylko kolor pisaka. Pamiętaj jak nie masz pisaka to możesz go dodać w lewym dolnym rogu.

Scratch2

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Wszystkich z kółka zapraszam do wypełnienia tabeli grup, żebym mogła odpowiednim grupom wysłać kody do logowania w konkursie i sposoby wejścia w konkurs.
LINK DO TABELI
Proszę zróbcie to jak najszybciej. Potem otworzę połączenie zdalne, żebyście mogli mi zadawać pytania.

ZAJĘCIA KREATYWNE

Odejdź od komputera.  Zapraszam do zabawy w tajemny szyfrSmile
Skorzystajcie ze wskazówek SmileSmile

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj, tak jak się umawialiśmy,  spotykamy się on-line o godz. 14:00. Do zobaczenia Smile

MATEMATYKA

Witam. Zapraszam wszystkich na spotkanie on-line o godz. 13.00. Mam nadzieję, że dzisiaj się uda. Pozdrawiam

ŚRODA  25.03.2020 r.

RELIGIA

Szczęść Boże

Witam was w piękną uroczystość Zwiastowania Pańskiego, która przypomina nam o tym wielkim zdarzeniu, od którego rozpoczęła się nowa era w dziejach ludzkości. Archanioł Gabriel przyszedł do Maryi, niewiasty z Nazaretu, by zwiastować Jej, że to na Niej spełnią się obietnice proroków, a Jej Syn, którego pocznie w cudowny i dziewiczy sposób za sprawą Ducha Świętego, będzie Synem samego Boga.

Zachęcam was dzisiaj do łączności z Ojcem Świętym Franciszkiem, który wzywa o godz. 12.00 do modlitwy Ojcze nasz o zatrzymanie pandemii .Papież Franciszek

 

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj popracujecie z tekstem „Katarynki”.  Wszystkie informacje znajdziecie w prezentacji.  Spotkamy się w piątek i omówimy efekty Waszej pracy. PowodzeniaSmile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Zachęcam do wykonywania dziennie kilku ćwiczeń                                            Trucht w miejscu  5 min                                                                                                           Dowolne podskoki na skakance 5 min,jeżeli ktoś nie ma proponuję wskoki na stopień obunóż i jednonóż ze zmianą nóg.                                          Siła mięśni brzucha 2 serie po 15 powtórzeń ,siła mięśni grzbietu w leżeniu przodem skłony w górę. 1 min deska .Dodać kilka ćwiczeń rozciągających z rozgrzewki. Zachęcam dziennie do ćwiczeń.                       Pozdrawiam.

MATEMATYKA

Strasznie mi smutno, że nie możemy się zobaczyć. Spróbujemy jutro w późniejszych godzinach. Tak jak Wam napisałam w mailu przesyłam prezentację i zadania do lekcji. Jeśli ktoś będzie miał problem to piszcie na mailu. Jutro postaram się z wami połączyć. Pozdrawiam

HISTORIA

Drogi uczniu,

dziś poproszę o przeczytanie str. 148-151 w podręczniku szkolnym. Zwróć szczególną uwagę na rolę duchowieństwa w średniowieczu (czyli czym zajmowali się duchowni, komu doradzali, co potrafili) oraz takie pojęcia jak asceza, skryptorium, kopista, zakon, klasztor, reguła.

Następnie wejdź na stronę epodreczników i odsłuchaj nagrania dotyczącego reguły benedyktynów i wykonaj polecenie 2(ćw. 1.1, 1.2, 1.3)

W zeszycie zapisz temat :” Kościół w średniowieczu” w ramach notatki przepisz ćw. 6 ze strony epodręczników (znajduje się na samym dole strony).

W poniedziałek p 10.00 spotykamy się za pomocą aplikacji MEET, przed spotkaniem proszę każdego o przeczytanie str. 153 w podręczniku i zwrócenie uwagi na różnice między stylem gotyckim i romańskim.

KÓŁKO INFORMATYCZNE

Poszukajcie e-maila z zaproszeniem do logowania na platformę elerningową, które dostaliście w październiku, spróbujcie się zalogować na nią.

Czekam na was dzisiaj o 16.00 na e-mailu szkolnym gdzie będzie wiadomość jak się ze mną połączyć tak, żebyśmy się widzieli wszyscy. Wystarczy do tego komórka i apka ze Sklepu Play gdyby były problemy z komputerem.

Jest to bardzo ważne bo konkurs trwa tylko do piątku i musimy wysłać choć jedno zadanie a myślę, że stać was na więcej Smile

MATEMATYKA

Zalogować sie na e-maile szkolne.

WTOREK 24.03.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Temat dzisiejszej lekcji: My town.

Podręcznik str. 73 ćw.2 Przeczytajcie zdania a-j i zapiszcie nazwy sklepów 1-10( mapa miasta na str.72 ) odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Przykład: 1) newsagent’s

Przypominam znaczenie słów : in front of – przedmiotowy, behind – za, between – pomiędzy

Wykonajcie również w zeszycie ćwiczeń ćwiczenie 1 str.52

Dla chętnych TEST

GODZINA WYCHOWAWCZA

Zapraszam wszystkich na  próbę połączenia się przez program
MEET. Dzisiaj o godzina 15:00 bądźcie na swoich szkolnych mailach. Wyślę wszystkim  zaproszenie do uczestnictwa w rozmowie.

Pozdrawiam Smile

JĘZYK POLSKI

Przypomnijcie sobie jak się pisze list prywatny.  Zapiszcie w zeszycie temat- List prywatny i oficjalny- porównanie. Pod tematem
narysujcie schemat listu prywatnego z zaznaczeniem wszystkich elementów. (tak jak robiliśmy przy liście oficjalnym).
Pod schematem wypiszcie- według wzoru :

listy

MATEMATYKA

Witam. Na dzisiaj przygotowałam dla Was powtórzenie z figur płaskich. Obejrzyj lekcję i spróbuj rozwiązać zadania. Zapraszam jutro o godzinie 9.00 na krótkie spotkanie on line o szczegółach napiszę później.

BIOLOGIA

Witam Was serdecznie w dniu dzisiejszym. Dobrnęliśmy do końca działu: Wirusy, bakterie, protisty i grzyby. Rozwiążcie proszę test podr. str. 90 „Wiesz czy nie wiesz „(tak jak to robiliśmy dotychczas). Zapoznajcie się z rodzajami tkanek roślinnych- podr. str. 93. NA spotkaniu online dam Wam dalsze wytyczne. Pozdrawiam.

GEOGRAFIA

Bardzo proszę o powtórzenie wiadomości z działu 3 poprzez wykonanie Sprawdź się! (podręcznik str. 99 – 100). Odpowiedzi proszę przesłać do czwartku na mojego maila (katarzyna.bilek@zsppiasek.pl).

Bardzo proszę na przyszły wtorek (31.03.2020r.) przygotuj się do lekcji. Dokładnie zapoznaj się z elementami klimatogramu (str. 103) oraz z Nic trudnego! (str. 104 – Jak czytać klimatogram?; str. 105 – Jak obliczyć średnią roczną temperaturę powietrza i roczną sumę opadów?).

Liczę na Wasza współpracę i pozdrawiam serdecznie!

 

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.

HISTORIA

Przypomnij sobie temat o podziale społeczeństwa średniowiecznego na 4 stany. W celu utrwalenia wiadomości obejrzyj prezentację.

MATEMATYKA

Witam, dzisiaj przesyłam prezentacje. Obejrzyj ją i wykonaj ćwiczenia.

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj poćwiczycie czytanie ze zrozumieniem. Wpiszcie do zeszytu temat:  Józef Ratajczak „Parasol”- czytanie ze zrozumieniem.
Przeczytajcie wiersz z podręcznika- str. 89 i wykonajcie zadania
1-7. (do zeszytu).  Odpowiedzi wyślijcie mi na maila.

 

PIĄTEK 20.03.2020r.

TECHNIKA

Zapisz w zeszycie temat: Utrwalamy wiadomości.

Rozwiąż krzyżówkę, hasło zapisz pod tematem.

INFORMATYKA

Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych.  Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Od poniedziałku możliwość zalogowania się będzie przydatna bardziej niż dotychczas!

Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

PLASTYKA

Witam, drodzy uczniowie. Z okazji dzisiejszych kalendarzowych „obchodów”, czyli Międzynarodowego Dnia Szczęścia i astronomicznie Pierwszego Dnia Wiosny, proponuję wam wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, w formacie A-4, na wybrany temat – „Wiosna” lub „Szczęście”. Jeden wymóg z mojej strony – proszę do stworzenia tej pracy użyć tylko WĄSKIEJ GAMY BARW CZYSTYCH. Choć nie wydaje mi się, by była ona tak naprawdę „wąska”. Istnieją przecież ODCIENIE!

Podczas pracy warto posłuchać muzyki, którą kompozytorzy tworzyli pod wpływem wiosny i uczucia szczęścia. Proponuję „Wiosnę” Vivaldiego, „Odgłosy wiosny” Straussa, lub śpiew… ptaków wiosną. Najlepszy efekt, gdy nałożymy śpiew ptaków na muzykę Staussa!  Spróbujcie!

Prace proszę gromadzić w teczce, przyniesiecie je do szkoły, kiedy będziemy znowu mogli się spotykać. A dla tych, którzy zapomnieli, co znaczy pojęcie BARWY CZYSTE, podpowiedź filmikiem Smile

Wszystkim życzę dużo szczęścia, tak bardzo dziś potrzebnego na świecie. Do usłyszenia za tydzień.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Witajcie Smile To był trudny tydzień.  Zapomnijmy choć na chwilę o tym, co się dzieje. Zadbajmy o swój dobry nastrój ! SmileSmile

Obejrzyjcie:

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachęcam Was do wykonania Treningu pozytywności : stwórz  listę  rzeczy, które są dla Ciebie źródłem pozytywnych emocji. Powinny być to rzeczy związane ze zmysłami, czyli np. muzyka, jedzenie, zapach albo z przypominaniem sobie miłych chwil. Taka lista powinna znajdować się zawsze pod ręką, by w razie obniżonego nastroju móc po nią sięgnąć jak po lekarstwo.  SmileSmile

Spokojnego weekendu SmileSmile

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj powtarzamy pojęcia, które poznaliście w klasie V. Po
przejrzeniu wszystkich fiszek, kliknijcie w polecenie Ucz się i sprawdźcie ile zapamiętaliście.  Zachęcam również do rozwiązania testu i utrwalenia wiedzy.  PowodzeniaSmile   Pojęcia

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Rodzinny savoir-vivre – zastosuj zasady kulturalnej rozmowy z rodzicami i rodzeństwem

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwaliliście nazwy sklepów? Jeśli tak zapraszam do rozwiązania krótkiego TESTU. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Możecie je również wysłać na mój adres mailowySmile

CZWARTEK 19.03.2020r.

MATEMATYKA

Witam. Wczoraj powtarzaliśmy własności trójkątów. Dzisiaj przejdziemy do czworokątów. Przypominajka.

Fajnie, że wysyłacie mi rozwiązania. Bardzo się z tego cieszę. Każdemu odpiszę. Do przyszłego tygodnia. Smile

JĘZYK POLSKI

We wtorek powtarzaliście nieodmienne części mowy.
Dzisiaj przygotowałam dla was quiz, dotyczący wszystkich części mowy, które poznaliśmy do tej pory.
Wejdźcie na joinmyquiz.com i wpiszcie kod: 183812.
Sprawdźcie się!!  Dobrej zabawySmile

ŚRODA 18.03.2020r.

MATEMATYKA

Witam wszystkich. Przygotowałam dla Was dziś prezentację przypominajkę. Mam nadzieję, że wszystko zadziała tak jak trzeba. Pozdrawiam Smile

JĘZYK ANGIELSKI

Zapisz w zeszycie Topic: Shops. Przepisz do zeszytu słówka z podręcznika str. 82 (shops).   Poćwicz TUTAJ

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj mam dla was filmik o… no właśnie, o czym? Obejrzyjcie
„O co kaman?”,

 

 

 

 

 

 

 

 

a następnie odpowiedzcie na pytania (do zeszytu):

– Kto prowadzi ten krótki wykład i kim jest ta osoba
(czym się zajmuje)?
– O czym jest filmik?
– Czy ci się podobało (uzasadnij) i jakie jest twoje zdanie na
poruszony temat?

Odpowiedź powinna mieć nie mniej niż pięć zdań.

Przypominam o czytaniu „Katarynki” (jest w podręczniku- str.303).

Powodzenia!

HISTORIA

W celu utrwalenia wiadomości dotyczących rycerzy zapoznaj się z informacjami na stronie klik, obejrzyj filmiki i odsłuchaj nagrania następnie wykonaj ćwiczenie 1 , 2.1, 2.2, 2.3 (najpierw proszę odsłuchać nagrania zamieszczonego nad zadaniem ) i 4.

WTOREK 17.03.2020r.

INFORMATYKA

Przypomnij sobie podstawy tworzenia prezentacji w programie Power Point oglądając poniższy film.

Jeśli nie masz Pakietu Ms Office możesz zainstalować pakiet Libre Office, a w nim program Impress, albo skorzystaj z programu Prezentacja z chmury Google ze swojego szkolnego konta pocztowego. Znajdziesz go po zalogowaniu w Aplikacjach, czyli takich 9 kropkach w prawym górnym rogu ekranu.

Zacznij robić prezentacje o tym co samodzielnie zrobiłeś z informatyki.

MATEMATYKA 

Dzisiaj poćwiczymy własności trójkątów i czworokątów ćwiczenie.

Jeśli już wszystko umiesz, to nie siedź przed komputerem tylko weź kartkę w kratkę i narysuj na niej trapez, trapez prostokątny, trapez równoramienny, równoległobok, romb, deltoid  po kratkach. Jeśli nie pamiętasz jak to zrobić obejrzyj film. Efektem swojej pracy możesz się podzielić wysyłając mi zdjęcie na adres krystyna.kepke@zsppiasek.pl Powodzenia

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwal nazwy miejsc w szkole oraz nazwy przedmiotów szkolnychSmile

Brainy 5 Unit 5 Places in a school, school subjects

JĘZYK POLSKI 

Witajcie! Dzisiaj utrwalamy wiadomości o nieodmiennych częściach mowy. W tym celu obejrzyjcie filmik nieodmienne części mowy.

Pamiętajcie o wpisach w waszych dziennikach! Smile

BIOLOGIA

Powtórz wirusy oraz bakterie. Obejrzyj film

GEOGRAFIA

Proszę ćwiczyć na stronie https://online.seterra.com/pl rozkład kontynentów i oceanów. Jeżeli już potrafisz poćwicz inne zadania.

Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=KZ25Q8bnggw

W wolnym czasie zachęcam również do zobaczenia filmów z cyklu Byli Sobie Podróżnicy (jest ich dużo więcej, zachęcam):

https://www.cda.pl/video/276148284

https://www.cda.pl/video/2751999ed

https://www.cda.pl/video/2754477cc

 

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020r.

EDUKACJA REGIONALNA
Wybierz 20 dowolnych słów w gwarze śląskiej i wykonaj do nich ilustracje.
Powtórz:
– elementy stroju śląskiego
– potrawy naszego regionu.
PowodzeniaSmile
MATEMATYKA 

Powtórki z górki

Na początek powtórka z czworokątów. Przygotowałam dla was fiszki. Możecie przypomnieć sobie wszystkie czworokąty, które do tej pory poznaliście. Możecie również sprawdzić czy umiecie już dobrze rozpoznawać czworokąty. Kliknij tu Czworokąty.

Jak już poćwiczycie to obejrzyjcie film, który pozwoli Wam usystematyzować wiedzę o czworokątach. Film

Czas izolacji to dobry czas, aby poćwiczyć tabliczkę mnożenia. Przesyłam kilka linków do programów, które Was w tym wspomogą:

Matematyczne Zoo

Szalone liczby

W-F

Doskonalenie odbić sposobem górnym:

 

JĘZYK POLSKI 

    Stwórz swój dziennik

  • Prowadź dziennik (od 16.03.20r. do 25.03.20r.).
  • Każdy wpis powinien składać się z co najmniej pięciu zdań i
    znajdować się na osobnej kartce.
  • Zadbaj o staranne wykonanie- pisz odręcznie.
  • Pamiętaj o poprawności ortograficznej.
  • Forma graficzna dowolna. (nie w zeszycie przedmiotowym).
HISTORIA 

Piątoklasisto sprawdź się!

Przygotowałam dla Ciebie historyczny quiz. QUIZY należy wykonywać na podglądzie, nie wprowadzamy zmian.

Odkryj w sobie historyka i w domu przygotuj dokument lokacyjny wymyślonej przez Ciebie wioski lub miasta.

Kilka wskazówek:

1. spraw by dokument wyglądał na bardzo stary

2. określ kto jest zasadźcą, a kto właścicielem gruntu

3. wypisz obowiązki i prawa mieszkańców

4. dołącz rysunek miasta z przebiegiem ulic i  umiejscowieniem placów

Podpowiedzi można poszukać w podręczniku na stronach 142-147.

Miłej historycznej zabawySmile

TECHNIKA

Temat do zeszytu: Utrwalamy symbole na metkach odzieżowych.

ćwiczenie

Przerysujcie do zeszytu po trzy wybrane symbole, wraz z opisem, dotyczące prania, suszenia i prasowania, czyszczenia chemicznego oraz wybielania. Po trzy z każdego rodzaju.  Podpowiedź znajdziecie tutaj.

MUZYKA

Przypomnijcie sobie, czego już dowiedzieliśmy się o instrumentach strunowych z podręcznika i lekcji. Teraz zapoznajcie się z kilkoma mniej znanymi instrumentami z tej grupy, dowiedzcie się, na czym polega praca lutnika (lub inny przykład), a na koniec obejrzyjcie fragmenty koncertów młodych wykonawców, próbując nazwać poznane już instrumenty. Miłego słuchania!

Koncert 1          Koncert 2

Za tydzień sprawdzimy swoje wiadomości rozwiązując krzyżówkę i zagadki!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!