klasa 4

ŚRODA 08.04.2020 r

Wielkanocne życzenia

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Od jutra zaczyna się przerwa w zajęciach, którą można wykorzystać na zrobienie ozdób świątecznych. O tym w jak prosty sposób można zrobić zajączka ze skarpetki dowiecie się w poniższym filmiku.

Wesołych Świąt Smile

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam . Chciałbym abyście wrócili do lekcji poniedziałkowej  teraz można zobaczyć dopiero filmik dotyczący doskonalenia kozłowania. Proszę również o codzienne ćwiczenia przynajmniej 8-10 ćwiczeń jak w rozgrzewce aby utrzymywać kondycję . Życzę spokojnych pogodnych świąt i pozdrawiam.

MATEMATYKA

Lekcja on-line.
Życzę Wam radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy! ChickChick Chick

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Dzisiaj zapraszam na wirtualny spacer po Krakowie – przypomnisz sobie legendy o smoku wawelskim, o hejnale z wieży mariackiej i o Lajkoniku.
1. W zeszycie zapisz temat: Fantastyczny spacer po Krakowie.
2. Przeczytaj tekst z podręcznika ze s. 271-276.
3. Korzystając ze strony internetowej miasta, dostępnych w internecie zdjęć, map Google albo z innych źródeł, znajdź przedstawione w tekście miejsca, takie jak Sukiennice, kościół Mariacki, Smoczą Jamę (elementy rzeczywiste).
4. Wykonaj zadanie 2a ze s. 277.
Przypominam też o wczorajszym zadaniu, które jest do przesłania na mojego maila.
Radosnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego!

Wielkanoc w kuchni – praca techniczna autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

WTOREK 07.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Witam Was,  przejdźmy dziś do czasownika `Can`, który oznacza `móc, potrafić`. Konstrukcja zdania z tym czasownikiem jest bardzo prosta, podobnie jak w j.polskim: np. I can cook – potrafię gotować. Gdybyśmy chcieli odmienić ten czasownik przez osoby , to wygląda to tak:                                                                                                                         I can swim. You can rollerblade. He can sing. She can play the piano. It can fly. We can ski( jeździć na  nartach ). You can ride a bike. They can play chess ( grać w szachy ).    Jak widać po czasowniku `can` stawiamy inny czasownik, który  we wszystkich osobach ma taką samą formę.                                                                                                                             Jeśli chcemy zrobić zdanie przeczące, dodajemy tylko do czasownika `can`+ not., w skrócie can`t.                                                                   Np. I can`t swim. You can`t   ride horse. She can`t dance. He can`t whistle ( gwizdać). We can`t ice-skate ( jeździć na łyżwach ). You can`t play basketball. They can`t speak Chinese ( mówić po chińsku ). W domu :  przepisz do zeszytu powyższe przykłady zdań z czasownikiem `can` i can`t `. Zrób ćw. 1,2( postaraj się wpisać can lub can`t bez ścieżki dźwiękowej ) str.45 -Zeszyt ćwiczeń.                           Jeśli nie zapoznałeś się do tej pory ze słówkami z ćw.1 ze str 60- Książka ucznia , to również wpisz je do zeszytu j.angielskiego i zrób ćw.1,2 str44 – Zeszyt ćwiczeń. Przetłumacz te słówka.                                   Dodatkowo  zrob Quiz:     can/can`t Z okazji zbliżąjących się Świąt Wielkanocnych życzę Wam dużo zdrowia, spokoju i wypoczynku – Jola Świerzy

 PLASTYKA  Drodzy uczniowie! Witam was na naszej przedświątecznej lekcji. Dziś proszę o wykonanie pracy „wielkanocnej”, czyli płaskiej pisanki we wzorki. Kartkę z bloku rysunkowego A 4 złóżcie na pół wzdłuż długości, potem wytnijcie z niej możliwie największe „jajko”. Tak powstały owal proszę ozdobić dowolnymi kolorowymi wzorkami, podobnymi do szlaczków, które pamiętacie może z klasy pierwszej. Można też narysować na pisance jakąś kolorową opowiastkę, związaną ze świętami i wiosną. Postarajcie się, by każdy kawałek pisanki pokryty był kolorową kredką lub farbką. Mam nadzieję, że wasze prace będą pomysłowe, piękne i barwne! Prace zbierajcie w teczce na wasze dzieła plastyczne. A tutaj taki pomocniczy Bank pomysłów Smile Życzę wam i waszym bliskim zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt, i obyśmy jak najszybciej mogli spotkać się znowu w szkole! Pozdrawiam, Joanna Kukla.  

MATEMATYKA

 

Podsumowanie autorstwa Anna Ryba

JĘZYK POLSKI

Po naszej rozmowie proszę o:
– zapisanie w zeszycie tematu: Legenda o mikołajku nadmorskim – utrwalenie.
– wykonanie zadania 1. ze s. 288
– wysłanie zadania 4. ze s. 289 na maila: barbara.wardziak@zsppiasek.pl (zadanie najlepiej zapisać w Wordzie, proszę pamiętać o akapitach, które najłatwiej zaznacza się za pomocą tabulatora – Tab). Przyjemnej pracySmile

PRZYRODA

Dzisiejszy temat: Uzależnienia i ich skutki  Pod tematem zapisz kolorem punkt 10 i 11 ze str. 136 w podręczniku. Korzystając z podręcznika wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1, 3 i 4 ze str. 81 – 82 (zdjęcia wykonanych ćwiczeń wyślij na mojego maila). Zapraszam na obejrzenie krótkiego filmiku związanego z dzisiejszym tematem. PODSUMOWANIE DZIAŁU Kolejny dział za nami. Tym razem nie będzie sprawdzianu. Proszę o wykonanie lapbooka, w którym umieścicie najważniejsze informacje z działu 5. Tutaj znajdziecie informacje o lapbooku. Zaprezentujecie Swoje prace na spotkaniu on – line 20 kwietnia.

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r. 

Wychowanie fizyczne

Witam i proponuję obejrzenie filmu doskonalącego kozłowanie prawą i lewą ręką oraz zachęcam do ćwiczeń >

 WYCHOWAN IE DO ŻYCIA W RODZINIE

Witam was serdecznie Zapiszcie do zeszytu temat lekcji: Dobre wychowanie Dobre wychowanie to umiejętność kulturalnego i eleganckiego zachowania się w każdej sytuacji. To postawa otwartości życzliwości względem drugiego człowieka, ale także konkretna wiedza: jakie ubranie włożyć na przyjęcie do cioci, jakie zasady obowiązują w teatrze, czy w jaki sposób należy się zachować przy stole. Zasady dobrego wychowania czynią codzienne życie łatwiejszym i piękniejszym, kształtują charakter osoby, która zgodnie z nimi postępuje. Z języka francuskiego nazywamy je savoir-vivre’em (wym. sawuar wiwr’em).  Zasady savoir-vivre’u obejmują wszystkie dziedziny życia. Podpowiadają, jak postąpić w konkretnej sytuacji, aby nie tylko pokazać się z dobrej strony, ale również sprawić, by innym było przyjemnie przebywać w naszym towarzystwie. Zobaczcie krótki filmik i pod tematem napisz jaki strój obowiązuje gdy: -jedziesz na wycieczkę – wybierasz się do teatru – jesteś zaproszony/a na przyjęcie urodzinowe

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Dzisiaj poznasz opowieść o pewnym urwisie znad morza. Wejdź na stronę internetową www.gwo.pl, w zakładce u góry wybierz „strefa ucznia” i „szkoła podstawowa”. Z lewej strony wybierz: KLASA 4, Język polski (rozwiń), Legenda o mikołajku nadmorskim (przedostatnia „kropka”). Wykonaj online zadania 1, 2, 3 i 4, zadanie 5 – dla chętnych. Jeśli masz problemy z pobraniem plików albo wolisz korzystać z podręcznika, przeczytaj tekst ze s. 285-287, następnie wpisz w zeszycie temat: Legenda o mikołajku nadmorskim, wykonaj pisemnie zadania 1, 2 i 3. Jutro porozmawiamy o tym, jak zrozumiałeś, zrozumiałaś tekst, zapraszam więc na lekcję online we wtorek o godzinie 9.00. Do zobaczeniaSmile

MATEMATYKA

 

Obwody autorstwa Anna Ryba

PRZYRODA

Zapraszam Was dzisiaj na lekcję video o godzinie 10:00. Czekajcie przed 10 na moje zaproszenie. Po spotkaniu zapraszam do zapoznania się z tematem: Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach? poprzez aplikację. Zapisz w zeszycie temat oraz na kolorowo numery telefonów alarmowych (podręcznik str. 125). Dla chętnych ćwiczenia str. 78 – 80. Jeżeli wykonasz, wyślij na moją pocztę zdjęcia wykonanych zadań.

PIĄTEK 03.04.2020 r.

 

MUZYKA

Witam, zapraszam do podręcznika na str. 99. Mamy tam temat, bardzo na czasie, a mianowicie „Wielkanoc”. Proszę zapoznać się z tekstem, a na pytanie zapisane na „płytce” z prawej strony spróbujcie odpowiedzieć w zeszycie, po wysłuchaniu  tego utworu Georga Haendla.  Trwa tylko 4 minutki, a jest jednym z najbardziej znanych utworów światowej muzyki poważnej. Stanowi mały fragment wielkiej kompozycji pt. „Mesjasz”, o tematyce religijnej,  Wielkiego Tygodnia w Kościele. Wysłuchajcie też innego fragmentu tej kompozycji, i porównajcie wykonawców. Czy te wykonania są do siebie podobne? Czy może się czymś różnią? Pomyślcie.  A teraz rzecz najprzyjemniejsza – nasza „Wielkanocna piosenka”(str. 100-101). Posłuchajcie sobie pięknego wykonania, i spróbujcie nauczyć się też piosenki, nucąc wraz z nagraniem. Macie na to dwa tygodnie, następna muzyka dopiero po świętach. Jeśli codziennie włączycie sobie tę piosenkę chociaż na 5 minut, nauczycie się jej po paru dniach. Miłego słuchania i śpiewania!              I jeszcze świąteczna niespodzianka Smile !                                              Wychowanie fizyczne Witam i zachęcam do ćwiczeń na kilku stacjach.    Proszę o wykonanie krótkiej rozgrzewki  ćwiczyć 30 s na każdej stacji.  1 Podskoki obunóż można wykorzystać skakankę.              2 W leżeniu tyłem ugięcia i wyprosty ramion z obciążeniem 2 kg.             3 W leżeniu przodem odchylając tułów przetaczamy piłkę z ręki do ręki.                                                                                                                                            4 W leżeniu tyłem nożyce poziome lub pionowe , nogi nisko nad ziemia.                                                                                                                                              5 Przysiady trzymając obciążenie 2 kg ,ręce wyprostowane.                   6 Wejście i zejście ze stopnia schodowego.                                                             7 Przeskok nad przeszkodą i przejście pod przeszkodą.                                   8 W podporze  leżąc przodem deska na przedramionach.                               Ćwiczenia można zmieniać , powtarzać ale zachować bezpieczeństwo. Pozdrawiam.

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile 1. Przeczytaj legendę ze s. 282-283 (podręcznik). 2. Wpisz do zeszytu temat: Wyrazy z literą „ż”, których pisownię trzeba zapamiętać. 3. Wykonaj w zeszycie zad. 3 ze s. 284. Pamiętaj, żeby wpisać do tabelki jak najwięcej wyrazów z „ż” niewymiennym. 4. Masz ochotę na więcej ćwiczeń? Dla chętnych: z. 1-3 (u dołu strony trzeba wpisać numer 88 i kliknąć „Enter”). Przyjemnej pracySmile

RELIGIA 

Szczęść Boże, Pozdrawiam was serdecznie, dzisiaj nasza ostatnia katecheza przed Świętami Wielkanocnymi, dlatego proszę, abyście przypomnieli sobie co to jest Triduum Paschalne i zobaczyli krótką prezentację, przygotowaną przez waszych trochę starszych kolegów. https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU Te Święta będą inne niż zwykle, ponieważ spędzimy je w domu, ale bierzmy udział w przeżywaniu Wielkiego Tygodnia oraz całego Triduum Paschalnego przygotowanego przez media. Życzę wam i waszym rodzinom radości, pokoju, nadziei płynącej od Zmartwychwstałego Pana Jezusa. Do zobaczenia po Świętach. Módlcie się nadal w intencji zatrzymania korona wirusa, ofiarujcie dziesiątkę różańca.

INFORMATYKA gr. 2

Witajcie! Kontynuujmy prace z podręcznikiem. Przeczytałeś już materiał z podręcznika str. 81-86, Na wykonanie projektu przewidziano 2 lekcje. Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach, oraz pomogę tym, którzy mieli drobne niejasności. CZWARTEK 02.04.2020 r. INFORMATYKA gr. 1 Witajcie! Kontynuujmy prace z podręcznikiem. Przeczytałeś już materiał z podręcznika str. 81-86, Na wykonanie projektu przewidziano 2 lekcje. Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach, oraz pomogę tym, którzy mieli drobne niejasności.

RELIGIA

Temat katechezy: Jan Paweł II – 15 rocznica śmierci. Dzisiaj modlimy się przez wstawiennictwo Ojca Świętego Jana Pawła II o zatrzymanie koronawirusa, Przypomnijcie sobie tego wielkiego świętego. Zobaczcie film. https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A O wspólną modlitwę w tym dniu zaapelował kard. Stanisław Dziwisz. „Proszę Was wszystkich, Drodzy Bracia i Siostry, o to, byśmy w 15. rocznicę przejścia Jana Pawła II do domu Ojca znów się przy nim zjednoczyli. Bardzo Was proszę, niech nikogo nie zabraknie w tej duchowej wspólnocie 2 kwietnia o godzinie 21.37. Niech wzniesie się do nieba nasza modlitwa zawierzenia” Zadanie dla was Zapalcie z rodzicami świecę i postawcie ją w oknie o godz. 21.37 i odmówcie dziesiątkę różańca za wstawiennictwem Jana Pawła II o oczyszczenie świata od koronawirusa.

MATEMATYKA

 

Obwody autorstwa Anna Ryba

ŚRODA 01.04.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA Witajcie dzieciaki, dziś mamy dzień żartów i żarcików, mam nadzieję że wykorzystaliście ten dzień bardzo kreatywnie. Niewinny żarcik zawsze może wywołać uśmiech. Moja złota myśl na dzisiaj to: lepiej uśmiechać się przez cały dzień niż się nie uśmiechać Smile Inspiracji na prima aprilis możecie szukać w baaardzo staaaarej bajce, która powstała zanim się urodziliście, ale i tak ją pewnie znacie Smile We wtorek 7 kwietnia widzimy się w aplikacji meet o 11.15 przygotujcie lapbooki, bo wybrane losowo osoby będą je prezentować                                                                                   Wychowanie fizyczne. Dzień dobry.                                                                         Przypominam o codziennych ćwiczeniach przynajmniej 15 min poświęćcie na gimnastykę , ćwiczenia takie jak w rozgrzewce ,można pobiegać po ogrodzie zachowując ostrożność .W wolnym czasie zapoznajcie się z techniką rzutu na kosz którą często ćwiczyliśmy na lekcjach można popróbować z dowolną piłką                                                      https://www.youtube.com/watch?v=lZDTkdlZ_XY

TECHNIKA

WITAJCIE! Mam dla Was następujące zadanie. Macie do wyboru wykonać „Drogowe koło fortuny” lub „Makietę ze skrzyżowaniem”. Termin wykonania do 15 kwietnia. Materiały i instrukcje znajdują się w podręczniku na stronach:

  • 46 i 47 – drogowe koło fortuny strony,

 

 

  • 58, 59 – makieta ze skrzyżowaniem.

 

Zdjęcie wykonanej pracy należy nadsyłać na maila: karina.glowacka.bieszczad@zsppiasek.pl

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile 1. Przeczytaj legendę o Piaście (podręcznik s. 278-280). 2. Zapisz w zeszycie temat: Poznaję legendę o Piaście Kołodzieju. 3. Uporządkuj wydarzenia, korzystając z platformy LearningApps. 4. Przeczytaj definicję legendy (s. 281) i wykonaj w zeszycie zadanie 3a (s. 281). Bądź przygotowany do jutrzejszej lekcji online. Spotykamy się w czwartek o 9.00. Do zobaczeniaSmile

MATEMATYKA

 

WTOREK 31.03.2020 r.

HISTORIA Dzień dobry, przed nami 1 temat z nowego działu. 1.Zapiszcie temat w zeszycie: Jan Zamoyski- druga osoba po królu. 2.Następnie obejrzyjcie film 3. Teraz przeczytaj treści w podręczniku str 76-78 4.Wykonaj do zeszytu zad. 1-3 ze str. 79 5. A teraz coś przyjemnego zagraj w grę dotyczącą Jana Zamoyskiego i  wypisz w zeszycie pasujące słowa do Jana Zamoyskiego

PRZYRODA

Dzień dobry. Dzisiaj mamy bardzo aktualny temat: Choroby, którymi można się zarazić. Wpiszcie temat do zeszytu i postępujcie według instrukcji w aplikacji. Widzimy się w przyszłym tygodniu. Dam Wam znać w piątek. Uważajcie na siebie. Pozdrawiam

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE Temat: Jesteśmy razem – funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna Dzisiaj dowiecie się: o różnych formach rodzinnego wypoczynku, o rodzinnych zwyczajach i tradycjach, o domowym budżecie Na początek trochę wiadomości: Co to jest rekreacja? Rekreacja to różnorodne formy aktywności podejmowane dla odpoczynku, rozrywki i rozwoju własnych zainteresowań. Co jest kultura? Pierwsze znaczenie :  cały dorobek ludzkości:

  1. a) dobra materialne np. pomniki, rzeźby, obrazy

 

 

  • b) dobra duchowe np. język, literatura, zwyczaje, muzyka

 

                  Drugie znaczenie: dobre maniery, wzorowe zachowanie Co to jest ekonomia? Ekonomia to umiejętność oszczędnego, racjonalnego gospodarowania pieniędzmi i innymi dobrami materialnymi. Wspólny niedzielny spacer(dziś trochę ograniczony), popołudnie spędzone na grach planszowych, pokazywanie rodzicom nowych gier komputerowych, wycieczki rowerowe, spotkania z przyjaciółmi, grill potwierdzają, że rodzina spełnia funkcje rekreacyjno-towarzyską. Innym ważnym zadaniem jakie ma do spełnienia rodzina jest funkcja kulturowa. Dziadkowie przekazują nam wielopokoleniowe tradycje. Ponadto z rodzicami tworzymy własne, nowe zwyczaje, np. dotyczące świętowania urodzin, gdy wspólnie malujecie pisanki na Wielkanoc, czy lepicie ozdoby z masy solnej albo konstruujecie nowy model latawca. Wszystko to oznacza, że rodzina pełni funkcję kulturową. Rodzina pełni również funkcję ekonomiczną, czyli zaspokaja potrzeby bytowe jej członków. Rodzice muszą utrzymać dom, a więc zapłacić rachunki za wodę, prąd, gaz. By godnie żyć potrzebujemy pożywienia i ubrań. Takie zajęcia, dzięki którym odkrywacie swoje talenty wymagają również nakładów finansowych. Wykonajcie proste ćwiczenie i wpiszcie do zeszytu, czynności, które pozwalają ci aktywnie spędzać czas w rodzinie. Dla chętnych jeszcze jedno ćwiczenie; Wyobraź sobie, że wygrałeś/ łaś na loteriidużą sumę pieniędzy. Postanawiasz zaprosić całą rodzinę na wakacje marzeń . Napisz, gdzie chciałbyś/ałabyś pojechać? Co zobaczyć? Jakie zabytki zwiedzić?

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile 1. Przeczytaj tekst „Powrót taty” (podręcznik s. 184-187). 2. Zapisz w zeszycie temat: Co myślę o postaci zbójcy? Adam Mickiewicz „Powrót taty”. 3. Wykonaj w zeszycie zadania: 2 i 4b ze s. 187. 4. Przygotuj się do rozmowy wideo: Czy zbójca jest postacią negatywną czy pozytywną? Spotykamy się online jutro, we wtorek, o 9.00. Do zobaczenia!

MATEMATYKA

 

  We wtorek zapraszam na lekcję on-line o godz. 10:00. Czekajcie na moje zaproszenie na g-mailu. Do zobaczenia!

PIĄTEK 27.03.2020 r.

INFORMATYKA gr. 2 Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podręcznika str. 81-86 Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach.

PRZYRODA

Zapraszam Was na lekcję przyrody on – line w poniedziałek o 9:00. Czekajcie na moje zaproszenie na gmailu. Pamiętajcie o sprawdzianie!

MUZYKA

Dzień dobry! Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do obejrzenia i posłuchania występów młodych zdolnych muzyków. Niektórzy z nich są już dorośli, ale można było podziwiać ich na scenie kiedy jeszcze byli dziećmi. Oto trzy przykłady, trzech młodych artystów, ale jest ich o wiele więcej, zachęcam do poszukania, może wraz z rodzicami,  innych koncertów. Teraz, kiedy duże sale koncertowe i teatry są zamknięte, możemy korzystać z wielu wspaniałych nagrań, dostępnych w Internecie. Dla was dzisiaj moje trzy propozycje: Akim  Camara  (tutaj ma tylko 3 lata, ale zobaczcie jego późniejsze nagrania!) Amira Willighagen (warto zobaczyć jej debiut w holenderskim Mam Talent w 2013 roku, i występ w finale! ) Ania Wieleńska  (posłuchajcie, jak sama gra na skrzypcach, a jej występ w rosyjskim programie Genialny Umysł jest niesamowity!) Myślę, że i wśród was są też talenty, może jeszcze nie odkryte, ale kto wie… Może wkrótce będziemy podziwiali występy naszych kolegów i koleżanek? O tym, że talenty mamy, co roku świadczy poziom prezentacji w szkolnym Mam Talent. Kto więc lubi śpiewać, niech śpiewa, kto lubi grać na instrumencie, niech gra, miłośnicy tańca – tańczcie, a rysownicy i malarze niech tworzą swoje dzieła! Nawet w tym trudnym czasie nie zapominajmy o sztuce, która rozwija wrażliwość, umysły i daje nam tyle przyjemności! Pozdrawiam, do usłyszenia za tydzień.

RELIGIA Szczęść Boże Jak zwykle zaczynamy od modlitwy, nadal modlimy się o zatrzymanie pandemii, za lekarzy, pielęgniarki, kapłanów,  chorych i tych, którzy zmarli, ofiarujcie dzisiaj nabożeństwo Drogi Krzyżowej. https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674

 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile 1. Przeczytaj „Bajkę o rybaku i złotej rybce” (podręcznik s. 166-171). 2. Zapisz w zeszycie temat: Historia rybaka, jego żony i złotej rybki. 3. Wykonaj zadania z karty pracy przesłanej na gmaila (zadania: 1, 2, 3 i 6 są obowiązkowe, pozostałe zadania – dla chętnych). Przyjemnej naukiWink

CZWARTEK 26.03.2020 r.

INFORMATYKA gr. 1 Witajcie! Spróbujmy pracy z podręcznikiem. Przeczytaj i postaraj się wykonać materiał z podrecznika str. 81-86 Projekt zapisz na stronie scratch.mit.edu będąc zalogowany na swoje konto. W trakcie video konferencji porozmawiamy o napotkanych problemach. RELIGIA Szczęść Boże Każdą katechezę rozpoczynamy od modlitwy, proszę, abyście nadal modlili się w intencji zatrzymania koronawirusa, ofiarujcie jedną dziesiątkę różańca. To do poprzednie katechezy – Nauczcie się modlitwy „Anioł Pański” str. 65 (katechizm). Może uda mi się was odpytać,( ale na razie nie wiem kiedy?) Temat dzisiejszej katechezy: Ain Karim – niecodzienna podróż. Wybieramy się z Maryją do Ain Karim, niewielkiego miasteczka położonego około 140 km od Nazaretu. Przeczytaj fragment Pisma świętego, Łk 1, 39-45, (katechizm str. 66) a dowiesz się po co wyruszyła tam Maryja? Jezus chce, byś i ty spieszył do ludzi, którzy potrzebują twojej pomocy, dzisiaj jest to jest to trochę utrudnione, ale możesz pomóc swoim najbliższym, którzy z tobą mieszkają. Napisz w jaki sposób pomogłeś? Pozdrawiam was serdecznie

MATEMATYKA

 

 

ŚRODA 25.03.2020 r.  

 

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Wysłuchaj „Bajki o rybaku i złotej rybce”. W zeszycie wpisz temat: O pewnym niezwykłym spotkaniu. Następnie zapisz pięć pytań do wysłuchanej historii. Dokończ i zapisz zdanie: Z bajki możemy nauczyć się, że … . Przeczytaj wiadomość przesłaną na gmaila o szczegółach jutrzejszej lekcji wideo.

TECHNIKA Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 3

 

MATEMATYKA

Drodzy Uczniowie! Proszę odczytać wiadomość w e-dzienniku, tam znajdziecie instrukcje. Proszę również poćwiczyć tabliczkę mnożenia: TABLICZKA MNOŻENIA NA CZAS GRA 1 TABLICZKA DZIELENIA Miłego dnia!

PRZYRODA

Dzień dobry. Moi drodzy chciałabym, żebyście przygotowali się do sprawdzianu wirtualnego, który będzie w poniedziałek z działu – 4 (Odkrywamy tajemnice ciała człowieka). Otrzymaliście ode mnie NACOBEZU, przypominam, że w podręczniku na str. 111 – 112 jest podsumowanie. Prosiłam również przed przerwą, abyście wykonali w ćwiczeniach zad. 1 str. 70, zad. 3 str. 71 oraz zad. 5 str. 72. Przygotujcie się i do poniedziałku! Bądźcie zdrowi!

HISTORIA

Czwartoklasisto, dziś spędzisz czas z Bolesławem Chrobrym. W ramach przypominajki zapoznaj się z prezentacją o pierwszym królu Polski.

JĘZYK POLSKI

Dzień dobrySmile Dobrze rozpocząć dzień od powtórki ortografii! Uzupełnij więc dyktando z „ó/u”„rz/ż”„ch/h”. Zasady pisowni znajdziesz tutaj. Jeśli pomylisz się w jakimś słowie, zapisz je poprawnie w zeszycie. Uczniom, którzy lubią wyzwania ortograficzne, polecam jeszcze dyktando mieszane. Dobrej powtórki!

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry! Energia was pewnie roznosi, proponuję więc kilka ćwiczeń: 5 min. trucht w miejscu, 5 min przeskoki na skakance, kto nie ma, można wykorzystać stopień wskok i zeskok, 3 serie po 10 razy brzuszki, dwie serie po 10 przysiadów i na koniec 20 pajacyków. Zachęcam do ćwiczeń.

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

 

JĘZYK POLSKI

Drodzy, na e-dzienniku czeka na Was wiadomość. Odbierzcie ją i wykonajcie zadania. Owocnej pracySmile

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Uczniowie! Przypomnijcie sobie słówka z rozdziału 4. Zagrajcie w grę.  Następnie przypomnijcie sobie odmianę czasownika „to be” (być) oraz przymiotniki dzierżawcze. Rozwiążcie ćwiczenie.

PRZYRODA

Witam Was. Kliknijcie w poniższy link i zajrzyjcie do wszystkich punktów i znaczków, które się wam pokażą. https://view.genial.ly/5e778b89a330b30dbe5f93f4/interactive-image-interactive-image Jeżeli ktoś będzie miał problem z zadaniem lub coś nie będzie działało proszę dać znać (gmail lub dziennik). Pozdrawiam

PIĄTEK 20.03.2020 r.

 

MUZYKA/PLASTYKA

Drodzy uczniowie! Mamy dzisiaj dwa ważne hasła dnia: dziś jest Międzynarodowy Dzień Szczęścia oraz astronomiczny Pierwszy Dzień Wiosny. W związku z tym mam dla was propozycję – wysłuchajcie najpierw utworów muzycznych, w których kompozytorzy próbują dźwiękami opisać tę piękną porę roku, a potem wy spróbujcie w „dowolnej technice”  wykonać pracę plastyczną pt. WIOSNA. Jedynym wymogiem z mojej strony jest użycie wyłącznie BARW CZYSTYCH. Przypomnijcie sobie, jakie to barwy?  Format pracy, jak zwykle, A-4. Wykonane prace gromadźcie w teczce. Przyniesiecie je, kiedy będziemy mogli znowu spotkać się w szkole. A z okazji Dnia Szczęścia życzę go jak najwięcej wam, waszym Rodzicom, Dziadkom, i wszystkim ludziom na świecie! Jest nam teraz bardzo potrzebne! Antonio Vivaldi „Wiosna”     Johann Strauss „Odgłosy wiosny”  Dźwiękowa niespodzianka PS. Jeśli ktoś zapomniał, które kolory nazywamy czystymi, podsyłam filmik „ratujący” Smile. Pozdrawiam, do usłyszenia za tydzień.

RELIGIA

Szczęść Boże Przeżywamy Wielki Post, a jednocześnie to trudny czas dla nas wszystkich. Zachęcam Was do modlitwy w intencji zatrzymania koronawirusa, za tych, którzy dbają o nasze bezpieczeństwo, za lekarzy i pielęgniarki , wszystkich , którzy są najbardziej  narażeni, módlcie się również za tych, którzy zmarli. Proponuję jedną dziesiątkę różańca. Proponuję także trochę ruchu, nauki i zabawy

JĘZYK POLSKI

Dzień dobryWink Pora na powtórkę z czasownika. Uwaga: ćwiczenia 3., 6. i 11. są dodatkowe (nie musisz ich robić). Przyjemnej naukiSmile

CZWARTEK 19.03.2020 r.

 

INFORMATYKA

Dzisiaj proszę Was o zalogowanie się do Waszych szkolnych kont pocztowych. Pamiętam, że były często problemy z zapamiętaniem hasła. Jeśli komuś się to nie uda to wyślijcie proszę mi informację o tym na dziennik elektroniczny ze swojego lub Rodziców konta. Ci którym udało się zalogować, korzystając z komputera mogą spróbować zrobić to na telefonie poprzez dodanie swojego adresu email.

JĘZYK POLSKI 

Wejdź na pocztę gmail, odbierz e-maila z poprawkami do zadania z poniedziałku, przeanalizuj błędy. Jeśli jeszcze nie wysłałeś zadania, proszę, zrób to dzisiaj.

MATEMATYKA

 


KĄTY autorstwa Anna Ryba

ŚRODA 18.03.2020 r.

INFORMATYKA

Przypomnij sobie skróty klawiszowe systemu Windows.

Skróty klawiszowe Windows

Postaw sobie za cel aby każdego dnia nauczyć się 5 nowych skrótów.

MATEMATYKA

Wykonaj zadania utrwalające z kątów. Wink

Gra Milionerzy

Krzyżówka

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwal słówka z działu 4. FAMILY, HAIR

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, czwartoklasistoWink Środowy poranek rozpocznij od powtórki ortografii. Najpierw przypomnij sobie reguły ortograficzne, które znajdziesz tutaj. Następnie uzupełnij dyktando z „ó/u”„rz/ż” i „h/ch”. Zapisz w zeszycie poprawnie zdania ze słowami, w których popełniłeś błąd. Dobrej powtórki!

LEKCJA WYCHOWAWCZA

„Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, jeśli się ją dzieli” (Albert Schweitzer).

Obejrzyj poniżej zamieszczony film i zastanów się czy w Twoim najbliższym otoczeniu jest ktoś komu mógłbyś pomóc np. rozmową i uśmiechem – to wystarczy!

 

TECHNIKA

Wykonaj ćwiczenia z zasad ruchu drogowego.

Ćwiczenie 1

Ćwiczenie 2

Ćwiczenie 3

Ćwiczenie 4

Powodzenia!

WTOREK 17.03.2020 r.
JĘZYK POLSKI

Obejrzyj filmik o przygodzie Bolka i Lolka w Hiszpanii.

Następnie w zeszycie przedmiotowym napisz w punktach plan wydarzeń (chodzi o najważniejsze wydarzenia). Użyj czasowników.

PRZYRODA

U człowieka z całej gamy dostępnych zmysłów to właśnie wzrok odgrywa największą rolę. Dzięki niemu otrzymujemy najwięcej informacji o tym, co się dziej wokół nas. Ale czy nasze oczy zawsze poprawnie odczytują otaczającą nas rzeczywistość? Czy zmysł wzroku może spłatać nam figla?  – Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-nasze-oczy-moga-nas-oszukiwac

Obejrzyj drugi filmik i odpowiedz w zeszycie na pytania:

Zwiadowcy mózgu to: ….

Z czym kojarzy się mózg?

Z ilu półkul składa się mózg?

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/dlaczego-widze-czuje-i-slysze

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry proszę zaznajomić się z zasadami gry w badmintona

Ile setów rozgrywają zawodnicy ?

Do ilu punktów gramy seta?

 HISTORIA

Moja klaso,

udajcie się na wirtualne zwiedzanie siedzimy Krzyżaków, następnie czeka na Was quiz dotyczący bitwy pod Grunwaldem.

PowodzeniaSmile

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020 r.
INFORMATYKA

Dzień dobry!
Przypomnijmy sobie kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci.
1. Zagraj w 2 wybrane gry z Interlandii.

https://beinternetawesome.withgoogle.com/pl_all/interland

2. W programie Word lub WordPad napisz swoje najważniejsze spostrzeżenia.
3. Czy pamiętasz stronę z której można pobrać lektury szkolne w formacie .epub do czytania lub .mp3 do słuchania? Może teraz ją docenisz gdy biblioteki są chwilowo niedostępne. Pobierz sobie jakąś ciekawą książkę!

https://wolnelektury.pl/

PRZYRODA

Utrwal wiadomości o człowieku poprzez obejrzenie krótkich filmików oraz napisanie w zeszycie odpowiedzi na pytania:

1. Co łączy nasze kości?

2. Co robić aby nasze kości i stawy były w dobrej kondycji?

3. Do czego możemy porównać mózg?

4. Za co odpowiedzialny jest móżdżek?

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-nasze-kosci-trzymaja-sie-razem

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-to-sie-dzieje-ze-sie-poruszamy

JĘZYK POLSKI

Dzisiaj utrwalisz zapis krótkiej wiadomości, wykorzystując gmaila. Wyślij do mnie wiadomość, w której w 8 zdaniach opiszesz, co do tej pory robiłeś/robiłaś. Pisząc e-mail, stosuj zasady ortografii i interpunkcji, a także pamiętaj o grzeczności językowej. Przejrzyj poniższe wskazówki. Gdybyś miał/miała problemy z hasłem, proszę, pisz przez dziennik do Pana Tomasza Marcinkiewicza albo Pani Karoliny Zioło.

Do: barbara.wardziak@zsppiasek.pl
Temat wiadomości: Zadanie
Nagłówek i treść wiadomości:
Dzień dobry!
Dzisiaj [opisz, co robiłeś, możesz używać emotikonów – ale nie przesadzajWink]

Pozdrawiam Panią
[Twój podpis]

MATEMATYKA

Przypomnij sobie, jak mierzyliśmy kąty oglądając film Mierzenie kątów, następnie wykonaj quiz  – wejdź na joinmyquiz.com z kodem 088257 i wpisz swoje imię (następnie na dole okienka kliknij „Pomiń to na razie”).

Możesz również poćwiczyć rysowanie kwadratów grając w łamigłówkę Square it!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!