klasa 3bi

 

ŚRODA  08.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia

 

Zapraszam do świątecznych  zabaw.  Wybierzcie sobie coś dla siebie  Welkanoc tuż tuż.

Wielkanoc w kuchni autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

WTOREK  07.04.2020 r.

Dziś lekcja online godzina 9.00 – jak co dzień.

PONIEDZIAŁEK  06.04.2020 r.

 

Uczymy się przez zabawę

W tym tygodniu „Ćwiczymy z ruletką nr 1″ (materiały i link dostępne na waszej poczcie g-mail. Miłej zabawy. JĘZYK ANGIELSKI Na początek przypomnij sobie określanie godzin i czynności. Posłuchaj piosenki:

What time is it ? – Która godzina ?  Przetłumacz i wpisz do zeszytu:        Jest godz. 6.00. Jest godzina 12.30,  Jest godz.8.30. Jest godz.11.00.    What time do you get up ?  I get up at 7 o`clock. Odpowiedz na podobne  pytania. Wpisz je do zeszytu.                      1.What time do you have breakfast ?                                                                         2. What time do you go to bed ? A teraz posłuchaj historyjki:

W historyjce pojawia się konstrukcja pytania :                                                    Do you watch films – Czy oglądasz filmy ?                                                           Do you dance ? – Czy tańczysz?                                                                               Do you brush your teeth ? - czy myjesz żęby ?                                                   Są to pytania ogólne i zawsze odpowiadasz na nie :                                      Yes , I do  – tak        lub     No, I don`t – nie.    Wpisz te przykłady do zeszytu.  Jeśli masz Książkę ucznia w domu, zrób ćw1,2 str 40  Zadanie dla chętnych : posłuchaj uważnie historyjki i   wypisz do zeszytu wszystkie pytania, które dzieci zadają astronaucie.  np. What time do you have breakfast ? Do you brush your teeth ?                      Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam dużo zdrowia, spokoju i radości w gronie  rodzinnym – Jola Swierzy

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Jak powstaje film? autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

RELIGIA

Szczęść Boże. Proszę o wypełnienie zadań tematu nr 33 (s. 68-69) i przesłanie na maila boguslaw.swiech@zsppiasek.pl Zachęcam do rozwiązania interaktywnych zadań przypominających nam wydarzenia związane z Jezusem, w przeżywanym obecnie Wielkim Tygodniu. Link do zadań interaktywnych. Przekażcie proszę życzenia błogosławionych świąt całej Waszej Rodzinie! Serdecznie pozdrawiam. ks. Bogusław

PIĄTEK  03.04.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Przypomnij sobie czynności codzienne. Posłuchaj : daily routines Wyrażanie godzin w j.angielskim : It`s one o`clock – jest godzina pierwsza ,  It`s two o`clock – jest godz druga.  Pełne godziny wyrażamy wszystkie tak samo  od one o`clock do twelve (1 Inaczej wyrażamy np. 1.30  czyli :  It`s half past one                                          podobnie 2.30 – It`s half past two ;     3.30 – It`s half past three                            i tak samo aż  do 12.30 – It`s half past twelve.                                             Godzina 13.00 to w j.angielskim  -It`s one o`clock, podobnie jest z godz.14.00 – two o`clock, 15.00 – three o`clock itd.                                             Przetłumacz zdania i wpisz je do zeszytu j.angielskiego: np. Wstaje o godz. 7.30. – I get up at half past seven.                                             Jem śniadanie o godz.8.00. ( eight o`clock)   – I have breakfast at eight o`clock.                                                                                                                               Myję zęby o godz.8.30. -…………………..                                                                            Odrabiam pracę domową  ( do homework )o godz.15.00.  -……………                           Jeżdżę na rowerze ( ride a bike ) o godz.16.30. -……………..   Zadanie możesz przesłać na mój gmail : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl

Zaproszenie do galerii sztuki autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad Proszę o wykonanie w ćwiczeniach polonistycznych ze str 48 ćwiczenie 2 i 3  oraz ze strony 49 ćwiczenie  4, 5, 6.

CZWARTEK  02.04.2020 r.

 

Uczymy się przez zabawę

„Słuchaj i rysuj”- ćwiczymy koncentrację, pamięć, umiejętność precyzyjnego rysowania. Rysowane wierszyki bawią, a jednocześnie uczą korzystania ze słowa mówionego. Ten prosty rysunek schematyczny stwarza możliwość kojarzenia słowa z elementem graficznym, z rysunkiem. Na jutrzejsze spotkanie przygotuję kartkę i  kredki.  

Wiosna w nas autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad W ramach WF wyjdźcie dzisiaj do ogrodu i potrenujcie skoki przez skakankę.

RELIGIA

Szczęść Boże. Dziękuję za wczorajsze spotkanie o godz. 9.10. Proszę nie zapomnieć wysłać mi zdjęcia z wypełnionych zadań z tematów 31 i 32. Pozdrawiam serdecznie.

ŚRODA  01.04.2020 r.

 

Uczymy się przez zabawę

Jakie to wszystko ciekawe!- kształcę swoją spostrzegawczość (wychodzę do ogrodu, lub wyglądam przez okno) Wybieram sobie jeden ze zmysłów(wzrok,słuch, dotyk, węch). Twoim zadaniem jest obserwowanie otoczenia przez pryzmat „wybranego zmysłu”. Zapis swoje spostrzeżenia. Jutro na spotkaniu zaprezentujecie swoje obserwacje.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Możesz tu wyświetlić i wydrukować sobie słowa do dzisiejszej piosenki. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to słowa piosenki znajdziesz podczas przeglądania prezentacji.

Co nas czeka w kwietniu? autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

WTOREK  31.03.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Dzisiaj ciąg dalszy zadań z lekcji  rolek – część polonistyczna. A teraz czas na matematykę.

PONIEDZIAŁEK  30.03.2020 r.

 

Uczymy się przez zabawę

1.Pogoda może być…. – rozwijamy płynność słowną i skojarzeniową. Uzupełniam zdanie jak największą liczbą określeń: Marcowa pogoda może być…. 2. Wiosenny parasol – rozwijam twórcze myślenie.  Kolejne litery wyrazu parasol wykorzystuję do tworzenia wyrazów o tematyce wiosennej. P………. , A……., R……., A……, S……, O……., L……. . 3. Polecenie- uświadomienie znaczenia precyzji komunikatów. Przygotuj na jutrzejsze spotkanie kartkę formatu A4.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Dzisiaj zapraszam Was do zabawy z rolką papieru. Zadanie to będzie do wykonania w ciągu dwóch dni: dziś matematykę i plastykę;  jutro (we wtorek) polski.

Lekcja z Rolką autorstwa skrzypiec.beata

RELIGIA

Szczęść Boże Bardzo proszę, abyście otworzyli dziś zeszyt ćwiczeń na stronie 64 (temat 31) i postarali się wypełnić zadania. Pomyśl, jak wielkim darem jest SUMIENIE czyli „głos Boga, który pomaga nam odróżnić dobro od zła i ostrzega nas przed złem”. Pomyśl, a następnie spytaj rodziców, co może pomóc w kształtowaniu naszego sumienia. Mam nadzieję, że wkrótce spotkamy się na wideokonferencji i o tym porozmawiamy Wink Odc. 11 „Narty i języki obce”

PIĄTEK  27.03.2020 r.

 

RELIGIA

Odc. 10 „W krainie uczuć”

Uczymy się przez zabawę

Rozwijamy wyobraźnię, która skłania nas do dyskusji.

  1. „Zmieniam się”…. Słuchamy utworu słodkie rozmarzenie. Wyobrażacie sobie, że się w „coś” zmieniacie. Na poniedziałkowym spotkaniu ochotnicy powiedzą nam w co się zmienili i dlaczego.

 

 

Instrumenty smyczkowe autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad Rozwiń swoją wyobraźnię przestrzenną. A teraz czas na trochę ruchu!

CZWARTEK  26.03.2020 r.

 

RELIGIA

Odc. 9 „Otwierasz niebo” Jutro łączymy się poprzez Meet, proszę zalogować się o godzinie 9.30 i czekać na link ode mnie. Do zobaczenia!

Uczymy się przez zabawę

 

Co zabrałbyś w kosmos i dlaczego?- kształcimy umiejętność twórczego myślenia.

Twoim zadaniem jest wybranie jednego przedmiotu, który zabrałbyś w kosmos. Zapisz jego nazwę na kartce. W kilku zdaniach uzasadnij swój wybór.

Na podbój kosmosu. autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad  Ćwiczymy mnożenie kliknij tutaj

ŚRODA  25.03.2020 r.

 

RELIGIA

Odc. 8 „Raduje się dusza ma”

Uczymy się przez zabawę

 

„Zgubione samogłoski”- bawimy się słowami

Przeczytaj kawałki wyrazów. Uzupełnij je dwiema samogłoskami i zapisz pełne wyrazy.                                                       ………………………………………………… ftl                                                          ………………………………………………… spl                                                         ………………………………………………… wgn                                                      ………………………………………………… plc                                                         ………………………………………………… prlk                                                       ………………………………………………… blkn                                                      ………………………………………………… kłdr                                                       ………………………………………………… tgrs

Kopia Na podbój kosmosu. autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

Uczymy się przez zabawę

„Cóż za historyjka”- kształcimy umiejętność twórczego myślenia Zamykacie oczy. W tekście  na  str. 36 lub 37 podręcznika (ed. polonistyczna)wskazujecie 5 wyrazów. Następnie w ciągu 5 minut musicie wykorzystać te wyrazy do ułożenia jakiejś historyjki. Możecie ją zapisać. To samo ćwiczenie możesz wykonać z innym nieznanym tekstem.

Kopia Lekcja autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

WTOREK 24.03.2020 r.

 

RELIGIA

Odc. 7 „Mam Anioła Stróża”

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Uczniowie! Dzisiaj powtórzycie liczebniki. Rozwiążcie zadanie. Zachęcam również do wysłuchania piosenki  The Big Numbers Song i jej zaśpiewaniaSmile

RELIGIA

23.03.2020r. Odc. 6 „Jonasz i podwodny świat”

Uczymy się przez zabawę

Na początku i na końcu” – usprawniamy percepcję słuchową. 1.Ułóż i zapisz co najmniej 5 wyrazów, które zaczynają się głoską: k”, a w środku lub na końcu mają „r” „b”, a w środku lub na końcu mają „l” „p”, a w środku lub na końcu mają „s”k”, a w środku lub na końcu mają „n” „s”, a w środku lub na końcu mają „m” „b”, a w środku lub na końcu mają „r” .

  1. „Hełm”- uczymy się koncentracji i panowania nad własnym ciałem.

 

Potraktujmy to ćwiczenie jak przerwę w zajęciach. Każdy porusza się po pokoju z książką na głowie według poleceń: obracamy się, siadamy, próbujemy chodzić szybciej, chodzimy tyłem, chodzimy na palcach, maszerujemy itp.( sami wymyślamy sposób poruszania się)

Lekcja autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad Potrenuj obwody na MATZOO.

PIĄTEK 20.03.2020 r.

 

RELIGIA

20.03.2020r. Odc 5 „Ruszamy w drogę”

Uczymy się przez zabawę

„Ukryte słowa’- doskonalimy percepcję słuchową 1. Posłuchaj uważnie mamy lub taty, którzy czytają wyrazy. Znajdź ukryte w nich słowa i wypowiedz je. palto, laska, serweta, deser, kapusta, kopyta, kotwica, panorama, karabin, burak, drogi, grudzień, głupiec, końcówka, uwaga, krok, lekcja, jeleń, puszka, koszary, koperta, poranek, sałatka, metal, głucho, ogród, kolej, pokazała, pustynia, kłódka, traktor, czule, porzeczka, kukiełka, zapałka, nitka. 2. W ciągu 3 min. wypisuję zapamiętane wyrazy i zaznaczam w wyrazach „ukryte słowa”

EDUKACJA POLONISTYCZNA, PRZYRODNICZA I PLASTYCZNA

 

W poszukiwaniu wiosny autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad Zadanie dodatkowe z edukacji polonistycznej (ćwiczenie 5 ze strony 61). EDUKACJA MATEMATYCZNA Utrwalamy rozwiązywanie zadań tekstowych. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.  Wykonaj ćwiczenia matematyczne ze strony 18 i 19. Przypominajka do ćwiczenia 5 ze strony 18!

SKŁADNIK + SKŁADNIK = SUMA

W razie wszelkich trudności, proszę o kontakt.

CZWARTEK 19.03.2020 r.

 

Uczymy się przez zabawę

„Dziwne zdania” Zabawa w parach. Pierwsza mówi głośno: A, a potem już w myśli następne litery alfabetu. Druga osoba wybiera moment, kiedy powie STOP. Pierwsza osoba głośno oznajmia literę, na której skończyła mówić alfabet. Ta litera będzie początkiem wszystkich wyrazów w zdaniu, np. Weronika widziała wielkiego wieloryba, wesołą wiewiórkę i węża. Staramy się układać najdłuższe i najciekawsze zdania. Możemy wprowadzić słodkie nagrody. Uczymy się samodzielności w prowadzeniu zabaw, ćwiczymy płynność słowną.

RELIGIA

19.03.2020r. Odc. 4 „Św.Józef i podróże” EDUKACJA MUZYCZNA I POLONISTYCZNA


Kopia Pod batutą dyrygenta autorstwa Karina Głowacka-Bieszczad

Obejrzyj film „Pod batutą dyrygenta” i odpowiedz na zapisane w zeszycie pytania. Pamiętaj o udzielaniu odpowiedzi pełnymi zdaniami.

DYRYGENT

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Utrwalamy wiadomości dotyczące obwodów figur, miar długości kalendarza. Proszę wykonać ćwiczenie 1, 2, 3 ze strony 16 oraz 1, 2, 3 (trzecie do zeszytu) ze strony 17.

Potrenuj TABLICZKĘ MNOŻENIA zbierz 10 ananasów.

Po wykonanym zadaniu możesz zatańczyć Zumbę z dziećmi.

ŚRODA 18.03.2020 r.

Zadania na dziś!

 Po wykonaniu zadania ćwicz z Pop See Ko!

 Uczymy się przez zabawę

„Jak najwięcej przymiotników”.  Wypowiadamy alfabet. Mama lub tata mówi: STOP. Zatrzymałaś/eś się np. na literze/ „d”. Następnie w ciągu 3 minut staracie się napisać jak najwięcej przymiotników zaczynających się na tę literę: deszczowy, duża, długi, dolny, daleki, domowy….  Zabawę można zmienić na przykład na: Jak najwięcej czasowników, Jak najwięcej wyrazów z dwuznakami, itp

Jeżeli chcemy osiągnąć sukces, musimy być konsekwentni i twórczy.

RELIGIA

18.03.2020r. Odc. 3 „Zwierzaki, wody i Noe”

WTOREK 17.03.2020 r.

RELIGIA

17.03.2020r. Odc. 2 „Fajne rodzeństwo”

Edukacja polonistyczna

Temat: Utrwalamy ortografię. 

Wykonaj następujące ćwiczenia:

Ćwiczenie 1

Ćwiczenie 2

Ćwiczenie 3

Z ćwiczenia trzeciego wykorzystaj jak najwięcej wyrazów i ułóż z nich krótkie opowiadanie.

Edukacja matematyczna

Potrenuj dodawanie i odejmowanie liczb.

Policz dodawanie na paragonie.

Zadanie dodatkowe

ALGEBROGRAMY     (przepisz do zeszytu i wyślij zdjęcie)

Jaka liczba kryje pod literą, napisz działania zamieniając literę w liczbę np:

AB – B = 20     25 – 5 =20;   A to w tym przypadku 2, a B to 5

a) AA = 36 – A         g) LM + M = 58

b) BB = 40 – C        h) NP + N = 79

c) DD = 50 – E       i) QQQ – QQ = 100

d) FF = 70 – G       j) RRR – RR =   200

e) HI + H = 16     k) SSS – T = 221

f) JK + J = 37        l) UUU  – V = 329

PONIEDZIAŁEK 16.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Poćwicz nazwy czynności dnia codziennego: Daily routines

RELIGIA

Propozycja od poniedziałku do piątku od 11.00 do 12.30.
Śpiew, nauka i trochę ruchu.

16.03.2020r.  Odc. 1 „Stworzenie świata”.

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwal sobie słówka, których uczyliśmy się na ostatnich lekcjachSmile UNIT 3.

Język polski,

w zeszycie zapisz temat: Utrwalamy wiadomości o rzeczowniku.

wykonaj następujące ćwiczenia:

Ćw. 1

Ćw.2

Po wykonanym ćwiczeniu,  narysuj w zeszycie tabelkę, składającą się z trzech kolumn: rodzaj męski (ten), rodzaj żeński (ta), rodzaj nijaki (to). W tabelce  wypisz po 6 przykładów rzeczowników z każdego rodzaju. Proszę o nadsyłanie wykonanego zadania.

Ułóż 3 zdania z wybranymi wyrazami z każdego rodzaju. Podkreśl w nich rzeczowniki.

Zadanie dodatkowe. Wypisz z tych zdań wszystkie znane Ci części mowy i nazwij je: np. czasowniki (co robi?) pije, uczy się…., przymiotniki (jaki? jaka? jakie?) ładna, czerwona…., przysłówki (jak? gdzie? kiedy?) szybko, w parku, jutro.

MATEMATYKA:

w zeszycie zapisz temat: Obwód kwadratu.

wykonaj następujące ćwiczenia i zdobądź 10 ananasów:

Ćw.1

W zeszycie narysuj kwadraty o obwodach 16 cm., 20 cm., 24 cm. Wykonaj obliczenia i podaj długość boku każdego z tych figur. Pamiętaj! Rysunki wykonujemy ołówkiem!

Zadanie dodatkowe. Przyjrzyj się ilustracji.  Ile patyczków potrzebujesz, żeby zbudować trzy kwadratowe okienka?

Policz, ile patyczków zużyjesz do zbudowania:   

 a) 4;     b) 10;    c) 33 okienek?

 

 

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!