klasa 2ci

CZWARTEK 25.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK  

ŚRODA 24.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś ostatnia lekcja przed wakacjami. Życzę Wam dużo wypoczynku i zabawy podobnie jak w filmie poniżej!

Goodbye, see you next time and  have HAPPY HOLIDAYS!

autor- Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Witam na ostatniej katechezie przed wakacjami. Życzę Wszystkim udanego wypoczynku z Bogiem. Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 23.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was serdecznie tuż przed samymi wakacjami. Po ciężkiej i wytrwałej pracy czas na odpoczynek. Pamiętajcie jednak, że to czas , w którym nie zapominamy o Panu Bogu. W podręczniku na str.104, zagraj w grę planszową. Na str.105, pokoloruj rysunek. Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 19.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś temat związany z podróżami. W Książce ucznia na str.87 ćw.1 macie narysowane różne miejsca gdzie można spędzić wolny czas. Posłuchajcie CD4,nagrania 19z ćw.1 i nagrania 21 z ćw.3 – w tym nagraniu dzieci pytają czy mogą jechać w różne miejsca np. Can we go to the beach ? Czy możemy pojechać na plażę ?https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia . Proszę zrobić ćwiczenia na str.87. Zeszyt ćwiczeń. Obejrzyjcie  też dodatkowe ilustracje: Holidays    autor-Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 15.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! W miesiącu czerwcu oddajemy cześć Najświętszemu Sercu Pana Jezusa. Serce jest symbolem miłości. Pan Jezus przychodząc na świat, całym swym sercem umiłował ludzi i z miłości do nich dał się ukrzyżować. W podręczniku na str.102, uzupełnij słowa (Serce Jezusa) i pokoloruj ramkę obrazu. Na str.103, odgadnij zagadkę i rozwiąż krzyżówkę. Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 12.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was!  Dziś obejrzyjcie film o smakach. Możecie także zrobić ćwiczenia ze str.71 – Zeszyt ćwiczeń.

Have  a nice,  sunny weekend! Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 10.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was

RELIGIA Szczęść Boże! Drogie dzieci, przed nami uroczystość Bożego Ciała. Pan Jezus ukryty pod postacią Chleba w monstrancji przejdzie w procesji i pobłogosławi naszą miejscowość. W podręczniku  na str.100, wklej monstrancję oraz namaluj kwiatki sypane przez dzieci. Na str.101, pokoloruj napis, przeczytaj słowa piosenki oraz udekoruj okno symbolami.  Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 09.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Dziś poznamy ważną prawdę, że jest Jeden Bóg, ale w Trzech Osobach: Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty. Te trzy Osoby Boskie nazywamy Trójcą Świętą. Dzisiejszy temat poświęcony jest Trójcy Świętej.  W podręczniku temat znajduje się na str.98-99. Na str. 98, wklej wycinanki z tyłu książki z nazwami Osób Boskich.. Na str.99, uzupełnij tekst, pokoloruj napis „Trójca Święta”, oraz przeczytaj słowa pieśni. Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 05.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 04.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 03.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Na początek piosenka :

Dziś czasownik `can` – potrafić, ` can`t`- nie potrafić. Posłuchaj nagrania z ćw.1 str.68 – Książka ucznia :  troje dzieci opowiada co potrafią a czego nie potrafią robić. pierwszy chłopiec mówi : I can swim well- potrafię dobrze pływać,  I can draw well – potrafię dobrze rysować, I can ride a bike – potrafię jeżdzić na rowerze, I can`t sing – nie potrafię śpiewać, I can`t rollerskate – nie potrafię jeździć na rolkach. Zapisz te zdania do zeszytu. W Zeszycie ćwiczeń macie  Evaluation cards w środku książki. . Proszę ją wyciąć  i zaznaczyć pod każdym rysunkiem co potrafisz a czego nie potrafisz robić. Ułóż na podstawie tej karty zdania i wpisz je do zeszytu. np. I can swim . I can`t play football. I can ride a bike .I can`t sing. Podaję wam czasowniki ,które są na tej karcie : swim, draw ( rysować ), ride a bike , sing,  play football, rollerskate, run( biegać ), jump( skakać ),read ( czytać ), write ( pisać ), paint ( malować ). Prześlij na mojego gmaila twoje zdania. Możesz dołączyć do nich ilustracje. Zrób dodatkowe ćwiczenie: can / can`t                                                                                                          autor – Jola Swierzy RELIGIA Szczęść Boże! Kochane dzieci, po 50 dniach od Zmartwychwstania Pana Jezusa, Apostołowie wraz z Maryją przebywali w wieczerniku. Wtedy to Pan Bóg zesłał na nich Ducha Świętego i zaczęli mówić innymi językami. W podręczniku na str.96, wklej ogniki nad głowami i pokoloruj. Na str.97, odszyfruj hasło, a niżej zaznacz znaki Ducha Świętego (Ognik, wiatr, gołąb}. Obejrzyj:   EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 02.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Na wstępie chciałam Wam złożyć życzenia z okazji Dnia Dziecka. Życzę Wam zawsze uśmiechu na twarzy, pokoju, radośc,i niech Wam zawsze Pan Bóg błogosławi. Dzisiejsza katecheza poświęcona jest wniebowstąpieniu Pana Jezusa. Działo się to 40 dni po zmartwychwstaniu. Otwórzcie podręczniki na str.92, tutaj odszukaj różnice w obrazkach, na str.93 przyjrzyj się obrazkom, a potem pokoloruj. Obejrzyj: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 29.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś odpowiemy sobie na pytanie : What do you do in the park ? in the swimming-pool?  in the ZOO? Popatrz na ćw.1 str.6 -Książka ucznia i powtórz słowa  z Cd3 , nagranie 44 : swim, walk, play football, ride a bike, roller-skate. Zaśpiewaj piosenkę z ćw.2 str67- nagranie 3.45:https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  Zapiszcie te zdania do zeszytu: 1. I ride  a bike in the mountains , I rollerskate in the park, I play football at school, I walk in the zoo, I swim in the simming -pool. 2. I ride a bike in the park, I rollerskate at school, I play football in the garden, I swim in the  swimming-pool.I walk in the mountains.      Jak widzicie , różne czynności możemy wykonywać w różnych miejscach.np. I walk in the park and in the mountains. Odpowiedzcie mi na pytania w zeszycie :             Where (Gdzie ) do you ride a bike ? I ride a bike in…………..                          Where do you rolllerskate ?    Where do you walk ?                                     Zrób ćw.1,2 str.64- Zeszyt ucznia. Dla chętnych zabawy : zabawa odnajdywanie wyrazów,    tworzenie zdań                                                            autor Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 28.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Dzisiaj będziemy utrwalać pisownię wyrazów z „ó” – KLIKNIJ

ŚRODA 27.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Zacznijmy dziś od piosenki

Dziś w dalszym ciągu tematem są -Miejsca rekreacji. Przypomnijmy pytanie :1. Do you want to go to the funfair ? Yes , I do/ No, I don`t                2.Do you want to go to the Cinema ? I don`t want to go to the cinema. I want to go to the swimming-pool.                                                                                    Przećwicz z rodzicami pytania z ćw.4 str66- Książka ucznia w podobny sposób jak napisałam powyżej np. Do you want to go to the funfair ? Yes ,I do / No, I don`t lub I don`t want to go to the funfair. I want to go to the water park.  Posłuchaj piosenki `The holiday surprise` CD3- nagranie 40 i na jej podstawie zrób ćwiczenie 1 str.63 – Zeszyt ćwiczeń. Zrób też ćw. 2 str.63. Zadanie dla chętnych :holiday places  PROSZĘ UCZNIÓW, KTÓRZY NIE ZROBILI OSTATNIEGO TESTU Z DZIAŁU 5 O UZUPEŁNIENIE I WYSŁANIE NA MOJEGO GMAILA : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl RELIGIA Szczęść Boże! Kochane dzieci, Pan Jezus nauczał ludzi, żeby sobie na wzajem pomagali. Poprzez dobre uczynki dajemy radość innym. Otwórzcie podręczniki na stronach 90-91. Na str.90, obrazki przedstawiają modlących się oraz wspólnie spożywających posiłek Apostołów-pokoloruj. Na str.91, wklej wycięty z tyłu książki obrazek i zobacz, że na obrazkach wszyscy sobie pomagają. Obejrzyj film o pomaganiu:  EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 26.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże!Moi drodzy, modlitwa to rozmowa z Bogiem. Pan Jezus gdy chodził po świecie, też rozmawiał ze swoim Ojcem. Apostołowie przyglądali się, przysłuchiwali, aż wreszcie poprosili, żeby Pan Jezus nauczył ich modlić się. Pan Jezus nauczył ich modlitwy „Ojcze nasz…”. Otwórzcie podręczniki na str.88-89 i z uwagą posłuchajcie katechezy: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 22.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś historyjka. Posłuchaj, które miejsca chcą odwiedzić dzieci a których nie chcą odwiedzić.

W historyjce występuje znane wam pytanie : `Do you want to go to the funfair ? Dzieci odpowiadają : I don`t want to go to the funfair. ( nie chcę iść  do wesołego miasteczka ) I want to go to the Zoo.   Żeby stworzyć przeczenie, po podmiocie ( I, You,she,he ) stawiamy don`t. np. I don`t want to go to the park. I don`t want to go to the museum. I don`t want to go to the Cinema. Zrób ćw. 1,2 str.62 – Zeszyt ćwiczeń. Dzisiejsze pytanie `Do you want to go to the funfair ? I don`t want to go to the funfair. I want to go to the swimming pool` możecie przećwiczyć z flashcards, które wycięliście . Zaproś rodzica lub rodzeństwo do zabawy i zadawajcie sobie nawzajem pytania.                                                    autor -Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 21.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 20.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś kontynuujemy temat związany z miejscami rekreacji. Przećwiczymy pytanie `Do you want to go to... ? – co oznacza : Czy chcesz pójść do …? np. Do you want to go to the funfair ? - Czy chcesz pójść do wesołego miasteczka?                                                       Odpowiadamy : `Yes, I do`  jeśli chcę pójść     lub :  `No, I don`t` jeśli nie chcę pójść.  Posłuchaj piosenki z ćw2 str63 – Książka ucznia: CD3 ścieżka 33 ` Do you want to go to the funfair?`  a następnie ćwiczenia 3 – CD3 ścieżka 36.                         https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia                                                                 Wytnij mini – flashcards ( Zeszyt ćwiczeń w środku ;Unit 6 lesson 2 ) i poćwicz pytanie z rodzicami lub rodzeństwem : Do you want to go to the swimming -pool / Zoo/ water park / funfair /sports centre / museum /Cinema ?  –  Yes ,I do /   No, I don`t.                                                                                 W Zeszycie ćwiczeń zrób ćw.1,2 str61 – do ćw.1 posłuchaj jeszcze raz dzisiejszej piosenki CD3.33. Proponuję wam film:

autor -Jola Świerzy   RELIGIA Szczęść Boże! W tym roku obchodzimy 100-lecie narodzin Papieża Jana Pawła II. Z tej to okazji, dzisiejsza katecheza będzie poświęcona temu wielkiemu Polakowi. Posłuchajcie z uwagą: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja  autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 19.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Dziękuję wszystkim dzieciom, które przysłały piękne projekty korony dla Maryi. Czekam na resztę. Dziś kolejny temat o Maryi. Pracujemy z książką, otwórzcie podręczniki na str. 94-95, i obejrzyjcie z uwagą: Pozdrawiam! EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 15.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś zapoznamy się z konstrukcją : There is . Używamy jej kiedy chcemy opisać jakieś pomieszczenie czy miejscowość. There is oznacza – jest, znajduje się . Czyli jeśli chcę powiedzieć, że  W mieście znajduje się Zoo  to mówię : `There is a ZOO in town` Jeśli chcę zapytać : Czy w mieście jest Zoo?  to stawiam Is na początek pytania :. Is there a Zoo in  town ?  Is there a musem in town?                                                         Udostępniam wam link, na którym znajdziecie  ścieżki dźwiękowe do  ćwiczeń :  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia          Żeby znaleźć ścieżkę kliknij na link, wybierz Szkoła Podstawowa klasy1-3, dalej Bugs team2, pobierz Pupil`s Audio CD1,2,3 i znajdz właściwe nagranie do danego ćwiczenia. W ćwiczeniu 3 na str.62 – Książka ucznia są ilustracje dwóch miast A i B . Posłuchajcie ścieżki dźwiękowej  CD3 nr32 czyli 3.32 i odgadnijcie , na którym obrazku A czy B znajdują się obiekty, o które pyta lektor w nagraniu. Zrób ćw.2 str. 60 -Zeszyt ćwiczeń. Proponuje też dodatkowe ćwiczenie: Is there …?                                                                      autor-Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 14.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 13.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś zaczniemy nowy dział `Holiday surprise`. Posłuchaj nagrania i powtórz nowe słówka: Książka ucznia ,str62, ćw.1:

Zapisz nowe słówka do zeszytu : Cinema – kino, funfair – wesołe miasteczko, zoo- zoo, water park – park wodny, swimming pool – basen, sports centre – centrum sportowe, museum- muzeum. Obejrzyj film, w którym poznasz inne słówka dotyczące miejsc w mieście : places in my town                                                                                              Zrób ćw.1 str60 – Zeszyt ćwiczeń.                                                                               autor-Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Maj poświęcony jest szczególnie Maryi, Matce Pana Jezusa. Katecheza także, poświęcona jest dziś Matce Bożej.  Pracujemy bez podręczników, ale wykonamy pracę na ocenę. Najpierw posłuchaj z uwagą katechezy: ZADANIE: Zaprojektuj koronę dla Matki Bożej, Królowej Polski i prześlij mi prace na maila: maria.lasek@zsppiasek.pl EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 12.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Na każdej Mszy Świętej składana jest Bogu ofiara. Do ołtarza przynosimy chleb i wino, który później staje się Ciałem i Krwią Chrystusa. To jest tematem dzisiejszych rozważań. Przygotujcie podręczniki na str.86-87 i obejrzyjcie z uwagą:  Na str.86, wklej naklejkę i pokoloruj krzyż, na str.87, przeczytaj tekst, a poniżej narysuj co możesz ofiarować Bogu. Pozdrawiam! EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 08.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś test, postaraj się zrobić go samodzielnie. Unit_5_Test_A_Bugs_Team_2                                                                                Pierwsze dwa zadania są na zrozumienie ze słuchu. Zad1. Posłuchaj nagrań i połącz zdjęcia dzieci ze zdjęciami ich ulubionych potraw:

Zad2. Posłuchaj nagrania i wpisz odpowiednie nazwy posiłkow:

Przypominam, że w zad. 4 możemy odpowiedzieć : Yes, I do lub No, I don`t. W ostatnim, opisowym zadaniu możecie zamiast `My favourite meal is … napisać ` I like …..`      Powodzenia!                                                            Na koniec proponuję wam obejrzeć film o tym jak Grover z ulicy Sezamkowej chciał nakarmić kwiaty, żeby rosły.  Have  a nice weekend!

autor- Jola Swierzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 07.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO – KREATYWNE

ŚRODA 06.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was kochani. Dziś dowiecie się jak powstaje chleb, który jest naszym codziennym pokarmem. Pan Jezus w czasie Ostatniej Wieczerzy, wziął chleb w swoje ręce, łamał i rozdawał uczniom mówiąc: To jest ciało moje. Na każdej Mszy Świętej dzieje się to samo. Dziś o tym dowiecie się z materiału filmowego, ale najpierw otwórz podręcznik na str.84-85, bo będziecie pracować z książką : pozdrawiam!   JĘZYK  ANGIELSKI Dziś powtórzenie materiału. Posłuchaj nagrania z ćw.3 oraz z ćw.4 str. 60 – Książka ucznia. Powtórz.

Przepisz pytania  do zeszytu z ćw.1 str.60 – Książka ucznia : Can I have some pasta, please ? , Can I have some salad , please ?  Can I have some soup, please ?  Can I have some meatballs, please ?  Can I have some cabbage , please ?  Can I have some chips, please ?  Can I have some chips, please ? Can I have some chicken, please ? Can I have some pizza, please ?  Ćwicz pisownię nazw jedzenia -Książka ucznia , str.52 i nazw posiłków – str.57 ćw.1. Zrób ćwiczenia 1,2,3 str.57 – Zeszyt ćwiczeń.  Zrób dodatkowe ćwiczenia :  posiłki   food                                     W piątek napiszecie krótki sprawdzian. autor – Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 05.05.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Msza Święta jest pamiątką Zmartwychwstania Pańskiego. Pierwsza część Mszy Świętej to czytanie Słowa Bożego. Pan Jezus mówi do nas przez kapłana, który czyta Ewangelię. Słów Jezusa należy słuchać z uwagą , aby zrozumieć i stosować w życiu. Obejrzyj z uwagą film, który wyjaśni Ci przebieg Mszy św. W podręczniku str.82, przeczytaj i pokoloruj obrazek. Na str. 83, pokoloruj, a poniżej narysuj księgę (Biblię). Przypominam o zadanej pracy, tym którzy tego jeszcze nie zrobili. Zdjęcie wyślij na mail: maria.lasek@zsppiasek.pl    , dziękuję. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 30.04.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja  autorstwa Agnieszka TUŻNIK   Każdy uczeń naszej klasy otrzyma adres konta. Zadaniem Rodziców  i dzieci będzie założenie dla dziecka konta gmail. Otrzymaliście państwo w środę wieczorem  adres i jednorazowe hasło, które należy zmienić  na własne (zapisać w zeszycie do korespondencji) zgodnie z instrukcją. Można wpisać Gmail w wyszukiwarce i zalogować się lub wejść na ten link do strony LOGOWANIA Zrzut ekranu (84) INSTRUKCJA DO HASŁA 1. Hasła powinny składać się z 8 znaków. 2. Hasła powinny zawierać duże litery + małe litery + cyfry + znaki specjalne. 3. Hasła nie mogą być łatwe do odgadnięcia. Nie powinny być powszechnie używanymi słowami. W szczególności nie należy jako haseł wykorzystywać: dat, imion i nazwisk osób bliskich, imion zwierząt, popularnych dat, popularnych słów, typowych zestawów: 123456, qwerty, itd.

ŚRODA 29.04.2020 r.

JEZYK  ANGIELSKI Przypomnijmy sobie piosenkę z ostatniej lekcji:

Posłuchaj rytmicznego wiersza ` The lunch train` , poznasz w nim nowe słówka – Książka ucznia str.59, ćw.1, wpisz je do zeszytu.

water- woda,   cheese and biscuits-  ser i ciasteczka,  apple pie- tarta jabłkowa,   roastbeef – pieczeń wołowa,   soup – zupa                         Posłuchaj dialogu w restauracji:                                                                                   A. Are you ready to order ?- czy jestes gotów aby zamówić?                            B. Can I have  some apple pie, please ? – czy mogę dostać tartę jabłkową?    A. Yes, of course.  – oczywiście

W kolejnym ćwiczeniu też poznasz nowe słowka . Dopasuj pytania do obrazków:   Can I have an orange juice, please ?    Jako zadanie domowe proponuję zrobić plakat nt.` My favourite food.` Narysuj jedzenie , które lubisz i podpisz : np. I like(lubię)  chicken, soup, apple pie, ice cream. Pracę wyślij na maila. Zrób także ćw.1,2 str.56 – Zeszyt ćwiczeń. W przyszłym tygodniu w piątek napiszecie krótki sprawdzian. Zacznijcie powtarzać nazwy jedzenia, posiłków dziennych oraz ich pisownię. Na koniec proponuję Wam obejrzeć bardzo znaną historię dla dzieci `A very hungry Caterpillar`

autor -Jola Świerzy   RELIGIA Szczęść Boże! Pan Jezus powiedział: „Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”(Mt,28,20). Jednymi z pierwszych ludzi, którzy się o tym przekonali byli uczniowie, którzy szli do Emaus. Działo się to, tuż po śmieci i Zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Obejrzyj i posłuchaj treści związanych z dzisiejszym tematem:  W podręczniku str.80, narysuj Pana Jezusa pomiędzy uczniami i pokoloruj. Na str.81, uzupełnij słowa oraz dorysuj hostię w dłoniach księdza. ZADANIE: Zdjęcie narysowanego Pana Jezusa ze str.80, proszę przesłać mi na maila szkolnego. Dziękuję EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 28.04.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja  autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Co to znaczy, że Bóg jest miłosierny? Bóg zawsze czeka na każdego człowieka, który potrafi przyznać się do złego i szczerze żałować. Boże Miłosierdzie oznacza, że Bóg przebacza ludziom zło, które popełnili. Pan Jezus przypomniał prawdę o Bożym Miłosierdziu przez siostrę Faustynę Kowalską. Poznajcie postać siostry Faustyny oglądając film:  W podręczniku na str.78, wklej naklejkę z napisem i domaluj promienie. Na str.79, obejrzyj obrazki z życia s.Faustyny. Poniżej rozwiąż rebus. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 24.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Witam Was! Dziś kontynuujemy temat związany z posiłkami – MEALS                                                                                                                                         What is your plan to eat for breakfast / lunch/ tea/ dinner/ snack ?   czyli co zamierzasz zjeść na śniadanie / lunch/ podwieczorek/ obiad/ przekąskę ?                                                                                                             Posłuchaj nagrania :

Zrób ćw.1 i 2 ze str.55 -Zeszyt ćwiczeń. Wykonaj podobną jak w ćw.2 pracę plastyczną : narysuj pięć talerzy, na których będą  produkty, które zamierzasz zjeść podczas poszczególnych posiłków ( breakfast, dinner … ) i podpisz : breakfast, lunch, tea, dinner, snack. Jeśli możesz, wyślij tę pracę na mój mail.    Pomocne mogą być karty, które znajdziesz w twoim Zeszycie ćwiczeń : `Unit 5 lesson6 – Meal cards.`. Wytnij je. Możesz wykorzystać je również do zabawy z rodzeństwem lub rodzicami; zróbcie dialogi : np.         A. What do you eat for breakfast ?                                                                                 B. I eat cereal and banana for breakfast.                                                                     A.What do you eat for tea ?                                                                                                 B. I eat yoghurt and apple for tea.  Możliwości macie tu dużo.                        Posłuchaj piosenki o zdrowym odżywianiu: `Let`s all sing our healthy eating song` 

autor -Jola Świerzy       EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja  autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 23. 04. 2020  r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK Moi drodzy,  proszę was o zrobienie telefonem swojego zdjęcia profilowego.   Zdjęcia zostaną dodane na wasze profile w dzienniku. Poproście o pomoc rodziców! Zdjęcie powinno być zrobione tak jak do legitymacji czyli od głowy do ramion i na jasnym tle. Twarz ma być wyraźna, np:. kobieta   zdjMen Proszę aby zdjęcie miało nazwę zawierającą wasze Imię i Nazwisko oraz klasę  abyśmy wiedzieli komu je wstawić. Tak zrobione zdjęcia proszę wysłać do Pana z informatyki: Tomasza Marcinkiewicza  na e-mail: tomasz.marcinkiewicz@zsppiasek.pl PROSZĘ ZDÓBCIE TO DO PIĄTKU 24.04.2020 r. Karolina Zioło

ŚRODA 22.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was ! Dziś nauczymy się jak nazywają się poszczególne posiłki , które spożywamy w ciągu dnia . Temat – MEALS                              Ale na początek posłuchaj piosenki i staraj się zaśpiewać :

O.K.   What meals do we eat  during the day ? – Jakie posiłki jemy ?     Posłuchaj nagrania – Książka ucznia , str. 57 ćw.1 :

Breakfast – śniadanie,   lunch – lunch,    tea –  podwieczorek,                        dinner – obiad,     snack –  przekąska.   Przepisz te słówka do zeszytu j.angielskiego                                                                                                                         Posłuchaj piosenki :  `Munch, munch, munch`  – Książka ucznia, str.57 ćw. 2.  Zastanów się, które dziecko odżywia się zdrowiej:

Treść piosenki: 1. I eat eggs for breakfast, I eat yoghurt for snack, I eat chicken for lunch, I eat  a banana for tea, I eat pasta for dinner.      2.  I eat pizza for breakfast, I eat meatballs, I eat ice-cream for lunch, I eat                  cabbage for tea, I eat an apple for dinner.                                                         What do you eat for breakfast /  lunch /  dinner / snack ?  Co ty jesz na śniadanie / lunch /  obiad / przekąskę ?  Możesz odpowiedzieć np. I eat milk soup for breakfast , I eat pizza for lunch.  Odpowiedz na pytanie i prześlij je na mojego gmaila : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl                                                                                  Proszę też zrobić ćw.1,2 str.54 – Zeszyt ćwiczeń.                                            Na koniec dodatkowe ćwiczenie :  Meals -połącz w pary                             autor -Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Niedziela jest pamiątką Zmartwychwstania.  Jest też pierwszym dniem tygodnia ponieważ,  w Ewangelii św. Jana pisze „pierwszego dnia po szabacie (czyli w Niedzielę), Maria Magdalena udała się do grobu…” , a Pan Jezus w nocy Zmartwychwstał.  Każda Msza święta jest radosnym spotkaniem z Jezusem zmartwychwstałym. Niedzielę świętujemy, mówi nam o tym III przykazanie „pamiętaj, abyś dzień święty święcił” .  Obejrzyj z uwagą krótki film na temat:  W podręczniku na str. 76, pokaż ludziom drogę do kościoła i pokoloruj. Str.77, rozwiąż rebus. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja  autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 21.04.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Trzeciego dnia po męczeńskiej śmierci Pan Jezus prawdziwie Zmartwychwstał. W Ewangelii  św.Łukasza jest opis , jak niewiasty przyszły do grobu i zobaczyły odsunięty kamień. Anioł oznajmił im , że Pan Jezus Zmartwychwstał jak wcześniej zapowiadał. Pan Jezus , ukazał się Apostołom w wieczerniku i pokazał im swoje rany. Posłuchajcie z uwagą na temat Niedzieli Wielkanocnej i symboli: W podręczniku na str.74 wklej naklejkę Pana Jezusa Zmartwychwstałego  i pokoloruj obrazek. Na str.75, uzupełnij powtarzające się słowa piosenki: Alleluja, Amen. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 17.04.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK JĘZYK  ANGIELSKI Na początek posłuchaj uważnie piosenki ` The wild wasps`

A teraz zapisz w zeszycie produkty , które zamawiają nasi bohaterowie w Bug`s Bistro. np. Can I have some meatballs and cabbage , please ?  Możecie zapisać całe zdania  tak jak to zrobiłam powyżej lub tylko zapisać  produkty zamawiane.                                                  Dla chętnych dodatkowe ćwiczenie ale może wszyscy powtórzą:                Can I have an orange juice, please  

CZWARTEK 16.04. 2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 15.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam ! Obejrzyj jeszcze raz historyjkę, którą zamieściłam przed świętami i zrób ćwiczenia:  Posłuchaj piosenki `The wild wasps ` i uzupelnij ćw.1  następnie stwórz dowolne zestawy menu w ćw.2 Ćwicz pisownię słówek : chicken, cabbage, chips, salad, soup, meatballs, pasta, pizza w zeszycie do ortografii.   autor:Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Zmartwychwstał Pan prawdziwie, Alleluja! Dzisiaj wsłuchaj się w słowa pieśni, która jest wprowadzeniem do tematu o Zmartwychwstaniu Pańskim. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

ŚRODA 08.04.2020 r.

 

Wielkanocne życzenia

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Kilka refleksji na zbliżające się Święta Wielkanocne. Polecam obejrzeć krótki film. A. P. JĘZYK ANGIELSKI Dziś kontynuujemy temat związany z jedzeniem. Nauczymy się wyrażenia ` Can I have …? –  czy mogę dostać.. ? np. Can I have an apple, please ? – czy mogę dostać jabłko ?                                                                 Posłuchaj uważnie historyjki i zapisz do zeszytu co zamówili w Bug`s Bistro nasi bohaterowie:

Przykładowe dialogi z historyjki :                                                                         – –   –      What`s on the menu today ?                                                                       –             –    Can I have some  soup and salad , please ?                                             Wrócimy do historyjki po świętach. Na nadchodzące Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy

RELIGIA Szczęść Boże! Wielka Sobota to trzeci dzień Triduum Paschalnego. Posłuchaj uważnie na  ten temat: W podręczniku na str.72, obejrzyj zdjęcie Bożego Grobu, który zawsze w Wielką Sobotę znajduje się w kościele. Poniżej narysuj koszyk ze święconką. Na str.73, pokoloruj Paschał i napisy. Z okazji nadchodzących Świąt Zmartwychwstania Pańskiego życzę wielu Łask Bożych i zdrowia. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 07.04.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA Propozycja zabawy „Cienie” dla chętnych.                                                                                                                                                                                                            A. P. cienie EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Propozycja dla chętnych. Spróbuj rozwikłać zagadki-wiosna.                                                                                                                                               A. P. RELIGIA Szczęść Boże! Pan Jezus po Ostatniej Wieczerzy został pojmany. Jeden z uczniów, Judasz zdradził Go. Pan Jezus stanął przed sądem Piłata, który pod presją i okrzykami ludzi „Ukrzyżuj Go!”, skazał Go na śmierć krzyżową. Posłuchaj z uwagą: W podręczniku na str. 70, pokoloruj Krzyż i wklej naklejkę  „INRI”. Na str. 71 wklej naklejkę z sercem na Krzyż. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PIĄTEK 03.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zapraszam do obejrzenia prezentacji pt.  „Światowy Dzień Świadomości Autyzmu” na stronie szkoły. A. P. JĘZYK ANGIELSKI WHAT`S ON THE MENU TODAY ? Do you like milk? Yes, I do  / No ,I don`t                                                    Przypomnij sobie  jak pytaliśmy o  to czy lubimy np.mleko, ser ?Obejrzyj krótkie dialogi na temat jedzenia .  Uczestnicy dialogów zadają proste pytanie -Do you like cheese ? , Do you like chocolate cake ? itp. i odpowiadają : Yes, I do  lub No, I don`t.                                                  Jest też filmik dotyczący kolorów : What colour do you like ? -jaki kolor lubisz ? I like blue.  Zaśpiewaj też piosenki.

Posłuchaj piosenki -`What`s on the menu today ?  Przypomnij sobie nazwy produktów żywieniowych :  pizza, pasta, chicken, chips, cabbage, meatballs, salad, soup.Następnie wykonaj ćwiczenie.

– What`s on the menu today? co dziś jest do jedzenia ?                          —– soup, salad, chicken….                                                                                                          – Can I have some soup, please ? Czy mogę dostać zupę ?                               –   Yes, of course.      Oczywiście.                                                                    Wykonaj ćwiczenia :What`s on the menu todayćwiczenia autorstwo Jola Swierzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 02.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

🐢🐞🌼🥚 Dzisiaj mam pomysł na rzemiosło z kartonów jajek! 🥚🌼🐞🐢 🥚🌼🐞<

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Potrzebujesz się odprężyć? Posłuchaj i uśmiechnij się! Wywiad z dziećmi nt…                                                                                                                     A. P. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK RELIGIA Szczęść Boże! Dzisiejszy temat poświęcony Niedzieli Palmowej. Niedzielę Palmową obchodzimy na pamiątkę uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Wszyscy ludzie wtedy wołali Hosanna! Hosanna! Ci sami ludzie kilka dni później wydali Pana Jezusa na śmierć. Otwórzcie podręczniki na str. 66-67.  Na str. 66 pokoloruj obrazek i wklej liść palmowy. Na str.67, przepisz słowa, poniżej wpisz słowo „Palma” i poniżej narysuj własną Palmę . Zachęcam do skorzystania z

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zapraszam do wirtualnej wycieczki. Nawet nie wychodząc z domu, można zwiedzać i podziwiać najpiękniejsze atrakcje turystyczne świata. Znajdująca się na paryskim wzgórzu Montmartre bazylika Sacre-Coeur jest miejscem licznych pielgrzymek wiernych. Polecam, ponieważ miałam możliwość bycia w tej pięknej świątyni. A. P. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA W zeszycie do matematyki zapisz temat lekcji: Rozwiązujemy zadania tekstowe. Zapisz obliczenia oraz odpowiedzi do niżej podanych zadań. Możesz wykonać rysunki pomocnicze lub obliczyć z wykorzystaniem liczmanów np. patyczków. zad. 1.  Pani Kasia kupiła 15 tulipanów. Rozdzieliła je po równo do 3 wazonów. Ile tulipanów jest w jednym wazonie? zad. 2. W klasie jest 20 dzieci. Ile mogą stworzyć grup pięcioosobowych? zad. 3. Ciocia upiekła 24 ciasteczka. Rozłożyła je na 4 talerzach, na każdym po tyle samo. Ile ciastek położyła na jednym talerzu? zad. 4. Julka przeczytała książkę, która ma 30 stron. Codziennie czytała 6 stron. Ile dni zajęła jej lektura? Chętnie zobaczę, jak poradziliście sobie z zadaniami tekstowymi – prześlijcie proszę zdjęcie Smile Poćwiczcie tabliczkę mnożenia i dzielenia poprzez gry interaktywne: gra 1 gra 2 gra 3 Przeczytaj opowiadanie pt. „Szafka skarbów” z podręcznika ze str. 51. Ustnie wykonaj ćw. 1 i 2 pod tekstem. W ćwiczeniach z języka polskiego zrób ćw. 1 i 2 ze str. 62. Przeczytaj zdania z podręcznika ze str. 52.  Ustnie  na podstawie ilustracji rozwiń zdania  wyrazami z ramki. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Rozwijamy zdania. Rozwiń w podobny sposób zdanie: Dzieci sprzątają. Podkreśl w tych zdaniach dwiema kraskami czasownik. W ramach wychowania fizycznego posprzątaj swój pokój i zrób porządek w szafkach Smile ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Z opowiadania pt. „Szafka skarbów” wypisz wszystkie wyrazy z „ó”. Podkreśl w tych wyrazach „ó” . Wybierz 3 wyrazy i ułóż z nimi zdania. Zadanie to zrób w zeszycie do języka polskiego.

ŚRODA 25.03.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj. Tekst piosenki :                                                      Healthy living is easy,                                                                                                          Healthy living is fun,                                                                                                            Healthy living is good for you and  for everyone.                                                   We need to eat well,  x2        everyday                                                                        We need to do exercise x2,         everyday                                                         We need to drink water x2,     everyday                                                                   We need to sleep well x2     everyday Tłumaczenie:   Zdrowe życie jest łatwe, zdrowe życie jest zabawne, zdrowe życie jest dobre dla ciebie i każdego z nas.                                          Teraz wykonaj ćw.1 i 2 str49 – Zeszyt ćwiczeń. lekcja autorstwa Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Na ostatniej lekcji w szkole omawialiśmy stacje Drogi Krzyżowej. Wielki Post to czas refleksji więc przejdź Drogą Krzyżową i przeanalizuj to, co omówiliśmy  i pomódl się:    EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA


Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

Zadania dodatkowe

zadanie 1

zadanie 2

WTOREK 24.03.2020 r

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Propozycja zajęć dla dzieciaków. Warsztaty eksperymentalne „Samorosnący balon”. Życzę udanej zabawy.

A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Zobacz film: Co to jest dzielenie?

film – kliknij

W zeszycie do matematyki zapisz temat: Uczymy się dzielić.    Narysuj w zeszycie ilustracje do działań i oblicz: 12 : 4 =….. , 9 : 3 =…. ,    8 : 2 = ….. , 10 : 5 = ….. , 14 : 2 = ….. , 4 : 2 = ….. . Proszę o zdjęcie Smile

Wzór:

dzielenie

EDUKACJA PRZYRODNICZA,  POLONISTYCZNA I MUZYCZNA

Przeczytaj wiersz pt. „Pierwsze kwiatki” i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania pod tekstem (podr. s. 48). Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku na s. 49. Wykonaj ćwiczenia ze s. 60 – 61 w zeszycie ćwiczeń.

Zobacz film o kwiatach wiosennych i posłuchaj fragmentu utworu Antoniego Vivaldiego „Wiosna”:

film – kliknij

Wykonaj ćwiczenia online:

ćwiczenie 1

ćwiczenie 2

RELIGIA

Obejrzyj odcinek „Mocni w Duchu dzieciom” 

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zaczynamy drugi tydzień nauki zdalnej. Wstawiam dla uczniów i nie tylko propozycję muzyki relaksacyjnej. Ważne jest, aby pamiętać że każdy inaczej odbiera tą samą muzykę. Na jednego zadziała na drugiego nie. Spotkałam się z tym, że coś co na mnie działało kojąco, mojego ucznia doprowadzało do pasji. Warto o tym pamiętać. Pomaga przy nauce i stymuluje koncentracje, gdy słychać ją w tle.                                                                                                                                               A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Poćwicz umiejętność odczytywania wskazań termometru.

ćwiczenia – termometr

Poćwicz umiejętność odczytywania wskazań zegara.

ćwiczenia – zegar

EDUKACJA POLONISTYCZNA I PRZYRODNICZA

Obejrzyj film o zwiastunach wiosny:

film

Przeczytaj wiersz pt. „Pobudka” z podr. ze str. 46 oraz informację o wiośnie ze str. 47.  W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Witamy wiosnę. Na podstawie przeczytanych informacji, obejrzanego filmu oraz własnych obserwacji napisz w zeszycie 5-8 zdań na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. W ćwiczeniach wykonaj ćw. 5 ze str. 59. Ćwiczenia ze str. 58 są dla chętnych.

W zeszłym tygodniu prowadziłeś kalendarz pogody. Spróbuj napisać 3 wnioski, jakie można wysunąć na podstawie kalendarza np. W którym dniu było najcieplej? Czy w tych dniach były opady? itp. Zapisz wnioski na odwrocie kalendarza pogody lub w zeszycie. Proszę o zdjęcia Waszych kalendarzy.

PIĄTEK 20.03.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś krótkie ćwiczenie na słuchanie:

be healthy

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zbliża się wyczekiwany weekend. Chcemy odpocząć – zarówno dzieci, jak i dorośli. Polecam ciekawy sposób spędzenia wolnego czasu – słuchanie bajki online „Dziewczynka z zapałkami”.  Bajki do słuchania pozwalają dzieciom na tworzenie własnego obrazu świata opowieści. KONCENTRACJA UWAGI. Pomaga im uświadomić sobie, że mają słuch i że on też jest w życiu przydatny. Rozwijają wyobraźnię, wzbogacają słownictwo, uczą skupienia, są podstawą edukacji muzycznej i literackiej.                                                                                                                                                                   A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

1. Odgadnij brakujące liczby. Przepisz działania do zeszytu.IMG_20200319_083422

2. Rozwiąż zadanie. Obliczenie i odpowiedź wpisz do zeszytu.

Julka kupiła 3 ołówki po 5 zł i paczkę mazaków za 14 zł. Ile zapłaciła Julka za zakupy?

3. Utrwalaj tabliczkę mnożenia. Zagraj w gry.

gra 1

gra 2

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Wykonaj samodzielnie ćwiczenia ze s. 46 – 47 (Sprawdzam siebie). Na koniec poinformuj mnie o trudności zadania. Narysuj zielone kółko, jeżeli te zadania były dla ciebie trudne, żółte kółko, jeżeli średnio trudne lub czerwone – jeżeli sprawiły ci trudność. Powodzenia!

CZWARTEK 19.03.2020 r.

 LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu „O wirusie na literkę K i o żmii”. Takie mamy czasy, że nie wiadomo co robić i nie wiadomo co się dzieje…                                                                                                                                                                                                                                                                         A. P.

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Przeczytaj w podręczniku opowiadanie pt. „Ważna karta” (s.36 – 37). Odpowiedz ustnie na pytanie 1 i 2 pod tekstem. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Dotrzymujemy obietnic  i odpowiedz na pytanie: Dlaczego powinniśmy dotrzymywać obietnic? Wykonaj ćwiczenia ze s. 44 – 45.

ZADANIE DODATKOWE (dla chętnych)

dyktando online – kliknij

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Odgadnij brakujące liczby. Przepisz działania do zeszytu.

IMG_20200319_083402

Utrwalaj tabliczkę mnożenia przez 2, 3, 4 i 5. Propozycja gry na dzisiaj: gra – kliknij

ŚRODA 18.03.2020 r.

J.ANGIELSKI

Wykonaj ćwiczenie – uzupełnij wyrazy odpowiednimi samogłoskami. Dopisz powstałe wyrazy do właściwej kategorii.

1. b ……..ck ,               2. sh…..w…….r,                         3. f….ng…..r,         4. d……sk,

5. t……   ……th, 6.   t…….mm…… 7.fr……..dg…………, 8.c…….pb……   ……….rd

My body    - back, ………………….

In the house –   …………………….

Ćwicz pisownię słówek, które są na obrazku:

Printable board games

ćwiczenie – połącz w pary

 

RELIGIA

Dla przypomnienia i utrwalenia wiadomości obejrzyj na You Tube: Fatima Objawienia anioła i Maryji trójce dzieci

PLASTYKA

Praca plastyczna z wykorzystaniem rolki np. stworek, rakieta.                                                                                                                                               A. P.

MATEMATYKA

Napisz w zeszycie do matematyki cztery działania na mnożenie, których wynik będzie równy 18 i cztery działania, których wynik będzie równy 24.

Utrwalaj nadal tabliczkę mnożenia. Możesz to robić poprzez gry interaktywne:

gra-kliknij

JĘZYK POLSKI

W podręczniku na s. 33 znajduje się piramida zdrowia. Popatrz na nią i zastanów się, czy się do niej stosujesz. Wykonaj ćwiczenia ze stron 41-43.

Pomóż przygotować dzisiaj rodzicom zdrową kolację. Możesz skorzystać z przepisów z podręcznika na s. 34-35 lub zrobić kanapki.

ZADANIE DODATKOWE (dla chętnych)

krzyżówka 1

krzyżówka 2

krzyżówka 3

krzyżówka 4

Pamiętaj o ruchu. Proponuję sportową ruletkę:

ruletka

WTOREK  17. 03. 2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Jak wytłumaczyć dziecku, że musi siedzieć w domu? Najlepiej za pomocą opowiadania i na trochę mniej poważnie Wink Zapraszam do lektury!

Opowiadanie „O wirusie, który nosił koronę…”.                                                                                                                                                                                      A. P.

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj z podręcznika ze s. 31-32 opowiadanie pt. „Chlapacze”. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat lekcji: Dbamy o zdrowie. Znajdź w opowiadaniu wytłumaczenie wyrazu morał  i zapisz w zeszycie, co znaczy to pojęcie. Wykonaj ćwiczenia ze s. 38 – 40. Rady ułożone do zdjęć z ćw. 4 zapisz w zeszycie.

MATEMATYKA

Rozwiąż zadania. Obliczenia zapisz w zeszycie do matematyki.

1. Do jednej bluzki potrzebne są 3 guziki. Ile guzików potrzeba do:

– trzech bluzek

– pięciu bluzek

– ośmiu bluzek

– sześciu bluzek

– dziesięciu bluzek,

– czterech bluzek,

– dwóch bluzek,

– dziewięciu bluzek

–  czterech bluzek

– siedmiu bluzek

2. Zadanie dodatkowe (dla chętnych)

Oblicz sumę liczb, w której pierwszy składnik to wynik mnożenia liczb 2 i 9, a drugi składnik to wynik mnożenia liczb 4 i 2.

Utrwalaj mnożenie liczb przez 2, 3, 4 i 5. Możesz to robić poprzez grę interaktywną:

gra-kliknij

MUZYKA

Zagraj kilka razy na dzwonkach piosenkę „Zimno, zimno”

Religia

Utrwalenie wiadomości poprzez zabawę, kliknij

PONIEDZIAŁEK  16. 03. 2020 r.

PRZYRODA

Coś dla rodzica i dla ucznia. Antydepresant: dotknij ptaszka to zaśpiewa. Pomaga w tym nie łatwym czasie, który Nas Wszystkich spotkał.                                                                                                                                                                                                                                                                        A. P.

MATEMATYKA

Rozwiąż zadania. Obliczenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie do matematyki.

zad.1

Świeczka zapachowa kosztuje 3 zł. Mama kupiła 7 takich świeczek. Ile zapłaciła mama za wszystkie świeczki?

zad. 2

Babcia dała Oli, Julce, Krzysiowi, Kacprowi i Dawidowi po 5 zł. Ile pieniędzy dała babcia dzieciom?

zad. 3 DODATKOWE (dla chętnych)

Przeczytaj zadanie i popraw tak, żeby można je rozwiązać. Zapisz poprawione zadanie oraz obliczenie w zeszycie.

Pan Adam kupił 3 paczki skarpetek. W każdej paczce były 4 pary skarpet. Ile zapłacił za skarpety?

Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 30. Możesz to robić poprzez grę edukacyjną:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/spring/puzzles/tilesmath.htm?language=english&linkback=../../../education/spring/index.htm

JĘZYK POLSKI I PRZYRODA

Przeczytaj w podręczniku tekst: W marcu jak w garncu. (s. 28 – 29)

Napisz w zeszycie do języka polskiego, jak rozumiesz powiedzenie: W marcu jak w garncu.

Przez kolejnych 5 dni obserwuj pogodę i swoje spostrzeżenia umieść w kalendarzu pogody. Swój kalendarz pogody możesz zrobić na kartce z bloku lub w zeszycie. Przykładowy kalendarz:

IMG_20200316_103352W uzupełnianiu kalendarza pomogą Ci znaczki umieszczone w ćwiczeniach z języka polskiego na s. 36. Wykonaj ćw. 1 s. 36 i ćw. 4 i 5 s. 37.

Codziennie czytaj przynajmniej 15 minut. Pamiętaj o prowadzeniu Zeszytu lektur.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!