klasa 2ci

ŚRODA 08.04.2020 r.

Wielkanocne życzenia
LEKCJA WYCHOWAWCZA

Kilka refleksji na zbliżające się Święta Wielkanocne. Polecam obejrzeć krótki film.

A. P.

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś kontynuujemy temat związany z jedzeniem. Nauczymy się wyrażenia ` Can I have …? –  czy mogę dostać.. ? np. Can I have an apple, please ? – czy mogę dostać jabłko ?                                                                 Posłuchaj uważnie historyjki i zapisz do zeszytu co zamówili w Bug`s Bistro nasi bohaterowie:

Przykładowe dialogi z historyjki :                                                                         – –   –      What`s on the menu today ?                                                                       –             –    Can I have some  soup and salad , please ?                                             Wrócimy do historyjki po świętach.

Na nadchodzące Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy

 

RELIGIA

Szczęść Boże! Wielka Sobota to trzeci dzień Triduum Paschalnego. Posłuchaj uważnie na  ten temat:

W podręczniku na str.72, obejrzyj zdjęcie Bożego Grobu, który zawsze w Wielką Sobotę znajduje się w kościele. Poniżej narysuj koszyk ze święconką. Na str.73, pokoloruj Paschał i napisy.

Z okazji nadchodzących Świąt Zmartwychwstania Pańskiego życzę wielu Łask Bożych i zdrowia.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK 

WTOREK 07.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Propozycja zabawy „Cienie” dla chętnych.                                                                                                                                                                                                            A. P. cienie   EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Propozycja dla chętnych. Spróbuj rozwikłać zagadki-wiosna.                                                                                                                                               A. P.

RELIGIA

Szczęść Boże! Pan Jezus po Ostatniej Wieczerzy został pojmany. Jeden z uczniów, Judasz zdradził Go. Pan Jezus stanął przed sądem Piłata, który pod presją i okrzykami ludzi „Ukrzyżuj Go!”, skazał Go na śmierć krzyżową. Posłuchaj z uwagą:

W podręczniku na str. 70, pokoloruj Krzyż i wklej naklejkę  „INRI”. Na str. 71 wklej naklejkę z sercem na Krzyż.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK  

PIĄTEK 03.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zapraszam do obejrzenia prezentacji pt.  „Światowy Dzień Świadomości Autyzmu” na stronie szkoły. A. P. JĘZYK ANGIELSKI WHAT`S ON THE MENU TODAY ? Do you like milk? Yes, I do  / No ,i don`t                                                    Przypomnij sobie  jak pytaliśmy o  to czy lubimy np.mleko, ser ?Obejrzyj krótkie dialogi na temat jedzenia .  Uczestnicy dialogów zadają proste pytanie -Do you like cheese ? , Do you like chocolate cake ? itp. i odpowiadają : Yes, I do  lub No, I don`t.                                                  Jest też filmik dotyczący kolorów : What colour do you like ? -jaki kolor lubisz ? I like blue.  Zaśpiewaj też piosenki.

Posłuchaj piosenki -`What`s on the menu today ?  Przypomnij sobie nazwy produktów żywieniowych :  pizza, pasta, chicken, chips, cabbage, meatballs, salad, soup.Następnie wykonaj ćwiczenie.

– What`s on the menu today? co dziś jest do jedzenia ?                          —– soup, salad, chicken….                                                                                                          – Can I have some soup, please ? Czy mogę dostać zupę ?                               –   Yes, of course.      Oczywiście. Wykonaj ćwiczenia : What’s on the menu today What`s on the menu todayćwiczenia EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

CZWARTEK 02.04.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Dodatkowa karta pracy zakupy-pieniądz dotycząca edukacji matematycznej na temat robienia zakupów w sklepie i znajomości wartości pieniądza.                                                                                    A. P.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Przypomnij sobie zasady pisowni wyrazów z „u” i „ó” – zasady – kliknij Zrób test – kliknij.

ŚRODA 01.04.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

🐢🐞🌼🥚 Dzisiaj mam pomysł na rzemiosło z kartonów jajek! 🥚🌼🐞🐢 🥚🌼🐞🐢 💖🌸☀️ Bądź bezpieczny i dobry, dużo miłości 🎨🌈🦋 jajcarki A. P. JĘZYK ANGIELSKI Przypomnij sobie nazwy produktów : pasta, meatballs, pizza, cabbage, chips, salad, soup. Dziś zadajemy pytania o to czy lubisz dany produkt                                                                                                                      np. Do you like pizza ? czy lubisz pizzę   No, I don`t –  nie, nie lubię Posłuchaj i zrób ćwiczenie do zeszytu.

Scan food Do you like Zrób dodatkowe ćwiczenie. food – Do you like ? RELIGIA Szczęść Boże! Najpierw obejrzyj z uwagą : W książce na stronach 68-69 wykonaj polecenia: wklej kielich i połamany chleb.  Uzupełnij słowa: Ciało i Krwi. Dokończ rysunki Hostii i Kielicha. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

WTOREK 31.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Kiedy Twoje dziecko nauczy się rozpoznawać podstawowe emocje, pomóż mu poznać te bardziej skomplikowane. Rodzicu pomóż dziecku prowadzić Dziennik Uczuć. Na początku wystarczy, jeśli będzie zapisywać jedno zdanie dziennie, lub kilka razy w tygodniu. W ciągu dnia nazywaj uczucia – Swoje i Innych osób, aby dziecko nauczyło się je dostrzegać. Życzę udanej zabawy Smile                     A. P.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

   PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

 

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Potrzebujesz się odprężyć? Posłuchaj i uśmiechnij się! Wywiad z dziećmi nt…                                                                                                                     A. P. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA


Lekcja autorstwa Agnieszka TUŻNIK

RELIGIA

Szczęść Boże! Dzisiejszy temat poświęcony Niedzieli Palmowej. Niedzielę Palmową obchodzimy na pamiątkę uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Wszyscy ludzie wtedy wołali Hosanna! Hosanna! Ci sami ludzie kilka dni później wydali Pana Jezusa na śmierć.

Otwórzcie podręczniki na str. 66-67.  Na str. 66 pokoloruj obrazek i wklej liść palmowy. Na str.67, przepisz słowa, poniżej wpisz słowo „Palma” i poniżej narysuj własną Palmę . Zachęcam do skorzystania z płyty CD, którą masz w książce.

Niedziela Palmowa w podkarpackiej tradycji - Biznes i Styl

 PIĄTEK 27.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Co zrobić z dzieckiem w domu? Przykłady zabaw, które można wykonać samemu i w warunkach rodzinnego zakątka.

A. P.

JĘZYK ANGIELSKI

 Zapoznaj się z nazwami jedzenia. Zapisz je w zeszycie do j.angielskiego :

pasta – makaron, chips – frytki,  meatballs – kotlety mięsne,  cabbage – kapusta,  pizza – pizza,  salad – sałata, soup – zupa

Posłuchaj tego ćwiczenia. Zapisz nowe słówka do zeszytu.

food

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zobacz legendę o powstaniu rzeki Wisły:

Przeczytaj w podręczniku na str. 53 opowiadanie pt. „Powódź”. Spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania pod tekstem. Wykonaj ćw. 1 i 2 ze str. 63 (zeszyt ćwiczeń).

Przyjrzyj się historyjce obrazkowej w podręczniku na str. 55. Wymyśl dalszą część historyjki i opowiedz ją rodzicom lub rodzeństwu.

W zeszycie do matematyki zapisz temat: Obliczenia pieniężne.

zad. 1   Narysuj 15 monet 1 zł. Na ile monet 5 – złotowych można zamienić te pieniądze? Otocz odpowiednią ilość monet pętlami i zapisz działanie.

zad. 2  Hubert dostał 20 zł w jednakowych monetach. Ile mogło być monet i jakich? Napisz kilka rozwiązań.

zad. 3 Tomek zapłacił 21 zł za 7 batoników. Ile kosztował jeden batonik? (W zeszycie zapisz obliczenie i odpowiedź.)

zadanie dodatkowe: Jarek ma banknot o wartości 10 zł i 5 jednakowych monet. Ile może mieć pieniędzy najwięcej, a ile najmniej?

 

CZWARTEK 26.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zapraszam do wirtualnej wycieczki. Nawet nie wychodząc z domu, można zwiedzać i podziwiać najpiękniejsze atrakcje turystyczne świata. Znajdująca się na paryskim wzgórzu Montmartre bazylika Sacre-Coeur jest miejscem licznych pielgrzymek wiernych. Polecam, ponieważ miałam możliwość bycia w tej pięknej świątyni.

A. P.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

W zeszycie do matematyki zapisz temat lekcji: Rozwiązujemy zadania tekstowe. Zapisz obliczenia oraz odpowiedzi do niżej podanych zadań. Możesz wykonać rysunki pomocnicze lub obliczyć z wykorzystaniem liczmanów np. patyczków.

zad. 1.  Pani Kasia kupiła 15 tulipanów. Rozdzieliła je po równo do 3 wazonów. Ile tulipanów jest w jednym wazonie?

zad. 2. W klasie jest 20 dzieci. Ile mogą stworzyć grup pięcioosobowych?

zad. 3. Ciocia upiekła 24 ciasteczka. Rozłożyła je na 4 talerzach, na każdym po tyle samo. Ile ciastek położyła na jednym talerzu?

zad. 4. Julka przeczytała książkę, która ma 30 stron. Codziennie czytała 6 stron. Ile dni zajęła jej lektura?

Chętnie zobaczę, jak poradziliście sobie z zadaniami tekstowymi – prześlijcie proszę zdjęcie Smile

Poćwiczcie tabliczkę mnożenia i dzielenia poprzez gry interaktywne:

gra 1

gra 2

gra 3

Przeczytaj opowiadanie pt. „Szafka skarbów” z podręcznika ze str. 51. Ustnie wykonaj ćw. 1 i 2 pod tekstem. W ćwiczeniach z języka polskiego zrób ćw. 1 i 2 ze str. 62.

Przeczytaj zdania z podręcznika ze str. 52.  Ustnie  na podstawie ilustracji rozwiń zdania  wyrazami z ramki. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Rozwijamy zdania. Rozwiń w podobny sposób zdanie: Dzieci sprzątają. Podkreśl w tych zdaniach dwiema kraskami czasownik.

W ramach wychowania fizycznego posprzątaj swój pokój i zrób porządek w szafkach Smile

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE

Z opowiadania pt. „Szafka skarbów” wypisz wszystkie wyrazy z „ó”. Podkreśl w tych wyrazach „ó” . Wybierz 3 wyrazy i ułóż z nimi zdania. Zadanie to zrób w zeszycie do języka polskiego.

ŚRODA 25.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

No to na dobranoc wierszyk 😁😁😁😁

Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy:
– Może Pan się o mnie oprze,
tak Pan blady, Panie Piotrze.
– Cóż się dziwić drogi Czarku,
kaszlę przecież już od czwartku.

Rzecze na to Bogusława:
– Spójrz na Jadzię, jaka słaba.

Staszek Jadzię w plecy klepie:
– Jak tam Jadziu? Coraz lepiej?
– Dzięki, dzięki Panie Stachu,
jakoś żyje się w tym strachu.

Lecz Janinka, z tą jest gorzej.
Blada, chuda, spać nie może.

– A to wirus – westchnął świrus.

Jędrek stroni od Urszuli,
a Urszula doń się czuli.
– Mój Jędrusiu, mój kochany,
nie chcesz być zawirusowany?

Jędruś buzię wnet zatyka:
– Niech no Pani prędzej zmyka,
nie mam maski ani płynu,
więc nie róbmy tutaj dymu.

– A to wirus – westchnął świrus.

Naraz słychać głos Janusza:
– Jak tu mamy się poruszać?
Jeden kaszle, drugi kicha,
trzeba by pójść na kielicha.

– Widzieliście jaki krewki?
– Oburzyły się dwie Ewki.

– Niech rozsądzi nas Barbara!
– Coo? Barbara? Nie jest czasem już za stara?

A Barbara rzecze smutnie:
– Moi drodzy, po co kłótnie? Po co darcie i wyzwiska?
Jeśli kaszlesz – nie drzyj pyska!

– a to wirus – westchnął świrus.

Jan Brzechwa
„Na straganie”
-nowa wersja… znalezione w sieci 👍
Autor/ka Poszukiwany/a
🍀 🍓 🥦 🍐 🍅

A. P.

JĘZYK ANGIELSKI

 

Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj.

Tekst piosenki :                                                                                                                         Healthy living is easy,                                                                                                          Healthy living is fun,                                                                                                            Healthy living is good for you and  for everyone.                                                   We need to eat well,  x2        everyday                                                                        We need to do exercise x2,         everyday                                                         We need to drink water x2,     everyday                                                                   We need to sleep well x2     everyday

Tłumaczenie:   Zdrowe życie jest łatwe, zdrowe życie jest zabawne, zdrowe życie jest dobre dla ciebie i każdego z nas.                                            Potrzebujemy jeść dobrze, potrzebujemy robić ćwiczenia ( gimnastyczne ), potrzebujemy pić wodę, potrzebujemy dobrze spać    każdego dnia.

Teraz wykonaj ćw.1 i 2 str49 – Zeszyt ćwiczeń.

RELIGIA

Szczęść Boże! Na ostatniej lekcji w szkole omawialiśmy stacje Drogi Krzyżowej. Wielki Post to czas refleksji więc przejdź Drogą Krzyżową i przeanalizuj to, co omówiliśmy  i pomódl się:   

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

ZADANIA – kliknij

Zadania dodatkowe

zadanie 1

zadanie 2

WTOREK 24.03.2020 r

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Propozycja zajęć dla dzieciaków. Warsztaty eksperymentalne „Samorosnący balon”. Życzę udanej zabawy.

A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Zobacz film: Co to jest dzielenie?

film – kliknij

W zeszycie do matematyki zapisz temat: Uczymy się dzielić.    Narysuj w zeszycie ilustracje do działań i oblicz: 12 : 4 =….. , 9 : 3 =…. ,    8 : 2 = ….. , 10 : 5 = ….. , 14 : 2 = ….. , 4 : 2 = ….. . Proszę o zdjęcie Smile

Wzór:

dzielenie

EDUKACJA PRZYRODNICZA,  POLONISTYCZNA I MUZYCZNA

Przeczytaj wiersz pt. „Pierwsze kwiatki” i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania pod tekstem (podr. s. 48). Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku na s. 49. Wykonaj ćwiczenia ze s. 60 – 61 w zeszycie ćwiczeń.

Zobacz film o kwiatach wiosennych i posłuchaj fragmentu utworu Antoniego Vivaldiego „Wiosna”:

film – kliknij

Wykonaj ćwiczenia online:

ćwiczenie 1

ćwiczenie 2

RELIGIA

Obejrzyj odcinek „Mocni w Duchu dzieciom” 

REWALIDACJA (Zofia L.)

PIERWSZE LITERY – usprawniamy percepcję słuchową

Wpisz pierwsze litery.

.alma,

.operta

.irana

.olano

.tarcza

.opyta

.mpa

.ustynia

.yżur

.tojak

.ajka

.klaski

.arton

.orek

 

ZGUBIONE SAMOGŁOSKI

Przeczytaj kawałki wyrazów. Uzupełnij je dwiema samogłoskami i zapisz pełne wyrazy.

błk                                                        …………………………………………………

ftl                                                          …………………………………………………

spl                                                         …………………………………………………

wgn                                                      …………………………………………………

plc                                                         …………………………………………………

prlk                                                       …………………………………………………

blkn                                                      …………………………………………………

kłdr                                                       …………………………………………………

tgrs                                                       …………………………………………………

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zaczynamy drugi tydzień nauki zdalnej. Wstawiam dla uczniów i nie tylko propozycję muzyki relaksacyjnej. Ważne jest, aby pamiętać że każdy inaczej odbiera tą samą muzykę. Na jednego zadziała na drugiego nie. Spotkałam się z tym, że coś co na mnie działało kojąco, mojego ucznia doprowadzało do pasji. Warto o tym pamiętać. Pomaga przy nauce i stymuluje koncentracje, gdy słychać ją w tle.                                                                                                                                               A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Poćwicz umiejętność odczytywania wskazań termometru.

ćwiczenia – termometr

Poćwicz umiejętność odczytywania wskazań zegara.

ćwiczenia – zegar

EDUKACJA POLONISTYCZNA I PRZYRODNICZA

Obejrzyj film o zwiastunach wiosny:

film

Przeczytaj wiersz pt. „Pobudka” z podr. ze str. 46 oraz informację o wiośnie ze str. 47.  W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Witamy wiosnę. Na podstawie przeczytanych informacji, obejrzanego filmu oraz własnych obserwacji napisz w zeszycie 5-8 zdań na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. W ćwiczeniach wykonaj ćw. 5 ze str. 59. Ćwiczenia ze str. 58 są dla chętnych.

W zeszłym tygodniu prowadziłeś kalendarz pogody. Spróbuj napisać 3 wnioski, jakie można wysunąć na podstawie kalendarza np. W którym dniu było najcieplej? Czy w tych dniach były opady? itp. Zapisz wnioski na odwrocie kalendarza pogody lub w zeszycie. Proszę o zdjęcia Waszych kalendarzy.

PIĄTEK 20.03.2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś krótkie ćwiczenie na słuchanie:

be healthy

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zbliża się wyczekiwany weekend. Chcemy odpocząć – zarówno dzieci, jak i dorośli. Polecam ciekawy sposób spędzenia wolnego czasu – słuchanie bajki online „Dziewczynka z zapałkami”.  Bajki do słuchania pozwalają dzieciom na tworzenie własnego obrazu świata opowieści. KONCENTRACJA UWAGI. Pomaga im uświadomić sobie, że mają słuch i że on też jest w życiu przydatny. Rozwijają wyobraźnię, wzbogacają słownictwo, uczą skupienia, są podstawą edukacji muzycznej i literackiej.                                                                                                                                                                   A. P.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

1. Odgadnij brakujące liczby. Przepisz działania do zeszytu.IMG_20200319_083422

2. Rozwiąż zadanie. Obliczenie i odpowiedź wpisz do zeszytu.

Julka kupiła 3 ołówki po 5 zł i paczkę mazaków za 14 zł. Ile zapłaciła Julka za zakupy?

3. Utrwalaj tabliczkę mnożenia. Zagraj w gry.

gra 1

gra 2

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Wykonaj samodzielnie ćwiczenia ze s. 46 – 47 (Sprawdzam siebie). Na koniec poinformuj mnie o trudności zadania. Narysuj zielone kółko, jeżeli te zadania były dla ciebie trudne, żółte kółko, jeżeli średnio trudne lub czerwone – jeżeli sprawiły ci trudność. Powodzenia!

CZWARTEK 19.03.2020 r.

 LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu „O wirusie na literkę K i o żmii”. Takie mamy czasy, że nie wiadomo co robić i nie wiadomo co się dzieje…                                                                                                                                                                                                                                                                         A. P.

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Przeczytaj w podręczniku opowiadanie pt. „Ważna karta” (s.36 – 37). Odpowiedz ustnie na pytanie 1 i 2 pod tekstem. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat: Dotrzymujemy obietnic  i odpowiedz na pytanie: Dlaczego powinniśmy dotrzymywać obietnic? Wykonaj ćwiczenia ze s. 44 – 45.

ZADANIE DODATKOWE (dla chętnych)

dyktando online – kliknij

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Odgadnij brakujące liczby. Przepisz działania do zeszytu.

IMG_20200319_083402

Utrwalaj tabliczkę mnożenia przez 2, 3, 4 i 5. Propozycja gry na dzisiaj: gra – kliknij

ŚRODA 18.03.2020 r.

J.ANGIELSKI

Wykonaj ćwiczenie – uzupełnij wyrazy odpowiednimi samogłoskami. Dopisz powstałe wyrazy do właściwej kategorii.

1. b ……..ck ,               2. sh…..w…….r,                         3. f….ng…..r,         4. d……sk,

5. t……   ……th, 6.   t…….mm…… 7.fr……..dg…………, 8.c…….pb……   ……….rd

My body    - back, ………………….

In the house –   …………………….

Ćwicz pisownię słówek, które są na obrazku:

Printable board games

ćwiczenie – połącz w pary

 

RELIGIA

Dla przypomnienia i utrwalenia wiadomości obejrzyj na You Tube: Fatima Objawienia anioła i Maryji trójce dzieci

PLASTYKA

Praca plastyczna z wykorzystaniem rolki np. stworek, rakieta.                                                                                                                                               A. P.

MATEMATYKA

Napisz w zeszycie do matematyki cztery działania na mnożenie, których wynik będzie równy 18 i cztery działania, których wynik będzie równy 24.

Utrwalaj nadal tabliczkę mnożenia. Możesz to robić poprzez gry interaktywne:

gra-kliknij

JĘZYK POLSKI

W podręczniku na s. 33 znajduje się piramida zdrowia. Popatrz na nią i zastanów się, czy się do niej stosujesz. Wykonaj ćwiczenia ze stron 41-43.

Pomóż przygotować dzisiaj rodzicom zdrową kolację. Możesz skorzystać z przepisów z podręcznika na s. 34-35 lub zrobić kanapki.

ZADANIE DODATKOWE (dla chętnych)

krzyżówka 1

krzyżówka 2

krzyżówka 3

krzyżówka 4

Pamiętaj o ruchu. Proponuję sportową ruletkę:

ruletka

WTOREK  17. 03. 2020 r.

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Jak wytłumaczyć dziecku, że musi siedzieć w domu? Najlepiej za pomocą opowiadania i na trochę mniej poważnie Wink Zapraszam do lektury!

Opowiadanie „O wirusie, który nosił koronę…”.                                                                                                                                                                                      A. P.

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj z podręcznika ze s. 31-32 opowiadanie pt. „Chlapacze”. W zeszycie do języka polskiego zapisz temat lekcji: Dbamy o zdrowie. Znajdź w opowiadaniu wytłumaczenie wyrazu morał  i zapisz w zeszycie, co znaczy to pojęcie. Wykonaj ćwiczenia ze s. 38 – 40. Rady ułożone do zdjęć z ćw. 4 zapisz w zeszycie.

MATEMATYKA

Rozwiąż zadania. Obliczenia zapisz w zeszycie do matematyki.

1. Do jednej bluzki potrzebne są 3 guziki. Ile guzików potrzeba do:

– trzech bluzek

– pięciu bluzek

– ośmiu bluzek

– sześciu bluzek

– dziesięciu bluzek,

– czterech bluzek,

– dwóch bluzek,

– dziewięciu bluzek

–  czterech bluzek

– siedmiu bluzek

2. Zadanie dodatkowe (dla chętnych)

Oblicz sumę liczb, w której pierwszy składnik to wynik mnożenia liczb 2 i 9, a drugi składnik to wynik mnożenia liczb 4 i 2.

Utrwalaj mnożenie liczb przez 2, 3, 4 i 5. Możesz to robić poprzez grę interaktywną:

gra-kliknij

MUZYKA

Zagraj kilka razy na dzwonkach piosenkę „Zimno, zimno”

Religia

Utrwalenie wiadomości poprzez zabawę, kliknij

PONIEDZIAŁEK  16. 03. 2020 r.

PRZYRODA

Coś dla rodzica i dla ucznia. Antydepresant: dotknij ptaszka to zaśpiewa. Pomaga w tym nie łatwym czasie, który Nas Wszystkich spotkał.                                                                                                                                                                                                                                                                        A. P.

MATEMATYKA

Rozwiąż zadania. Obliczenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie do matematyki.

zad.1

Świeczka zapachowa kosztuje 3 zł. Mama kupiła 7 takich świeczek. Ile zapłaciła mama za wszystkie świeczki?

zad. 2

Babcia dała Oli, Julce, Krzysiowi, Kacprowi i Dawidowi po 5 zł. Ile pieniędzy dała babcia dzieciom?

zad. 3 DODATKOWE (dla chętnych)

Przeczytaj zadanie i popraw tak, żeby można je rozwiązać. Zapisz poprawione zadanie oraz obliczenie w zeszycie.

Pan Adam kupił 3 paczki skarpetek. W każdej paczce były 4 pary skarpet. Ile zapłacił za skarpety?

Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 30. Możesz to robić poprzez grę edukacyjną:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/spring/puzzles/tilesmath.htm?language=english&linkback=../../../education/spring/index.htm

JĘZYK POLSKI I PRZYRODA

Przeczytaj w podręczniku tekst: W marcu jak w garncu. (s. 28 – 29)

Napisz w zeszycie do języka polskiego, jak rozumiesz powiedzenie: W marcu jak w garncu.

Przez kolejnych 5 dni obserwuj pogodę i swoje spostrzeżenia umieść w kalendarzu pogody. Swój kalendarz pogody możesz zrobić na kartce z bloku lub w zeszycie. Przykładowy kalendarz:

IMG_20200316_103352W uzupełnianiu kalendarza pomogą Ci znaczki umieszczone w ćwiczeniach z języka polskiego na s. 36. Wykonaj ćw. 1 s. 36 i ćw. 4 i 5 s. 37.

Codziennie czytaj przynajmniej 15 minut. Pamiętaj o prowadzeniu Zeszytu lektur.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!