klasa 2a

PIĄTEK 26.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na ostatnią lekcję online o godz. 9.30. Do zobaczenia!

CZWARTEK 25.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI

Witam Was! Dziś ostatnia lekcja przed wakacjami. Życzę Wam dużo wypoczynku i zabawy podobnie jak w filmie poniżej!

Goodbye, see you next time and  have HAPPY HOLIDAYS!

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 


Lekcja autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 24.06.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję on-line o godz. 9.30. Do zobaczenia!

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

WTOREK 23.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam serdecznie tuż przed samymi wakacjami. Po ciężkiej i wytrwałej pracy należy się odpoczynek. Jednak wakacje to czas, w którym nie zapominamy o Panu Bogu. W podręczniku na str.104, zagraj w grę planszową , na str.105, pokoloruj rysunek. Obejrzyj:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE

To już ostatnie zajęcia zdw w tym roku szkolnym. Dziękuję Wam bardzo za systematyczną i solidną pracę. Życzę udanych i bezpiecznych wakacji.

Dzisiaj zróbcie dyktando online; Jedziemy w góry. Wybierz odpowiednie „rz”, „ż”.

dyktando – kliknij

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! W miesiącu czerwcu szczególnie oddajemy  cześć Najświętszemu Sercu Pana Jezusa. Serce jest symbolem miłości i dobroci. Pan Jezus przyszedł na świat z miłości do wszystkich ludzi i dał się ukrzyżować. W podręczniku na str.102, uzupełnij słowa „Serce Jezusa” i pokoloruj ramę. Na str.103, odgadnij zagadkę i rozwiąż krzyżówkę. Obejrzyj:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

PIĄTEK 19.06.2020 r

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś temat związany z podróżami. W Książce ucznia na str.87 ćw.1 macie narysowane różne miejsca gdzie można spędzić wolny czas. Posłuchajcie CD4,nagrania 19z ćw.1 i nagrania 21 z ćw.3 – w tym nagraniu dzieci pytają czy mogą jechać w różne miejsca np. Can we go to the beach ? Czy możemy pojechać na plażę ? https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia . Proszę zrobić ćwiczenia na str.87. Zeszyt ćwiczeń. Obejrzyjcie  też dodatkowe ilustracje: Holidays    autor-Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję online o godz. 9.30

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

PONIEDZIAŁEK 15. 06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! W czwartek przeżywaliśmy Uroczystość Bożego Ciała. Pan Jezus ukryty pod postacią chleba w monstrancji, w procesji pobłogosławił naszą miejscowość. W podręczniku str.100, wklej monstrancję oraz namaluj kwiatki sypane przez dzieci. Na str.101,  pokoloruj napis, przeczytaj słowa piosenki oraz udekoruj okno symbolami. obejrzyj:  EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Spotykamy się na lekcji online o godz. 9.30. Pozdrawiam! Realizacja projektu ” Gdzie mieszkają jeże?” Zobacz film Odpowiedz na pytania: Dlaczego ludzie powinni budować kryjówki dla jeży? Czy jeże co roku hibernują w tym samym miejscu? Jak zbudować domek dla jeża w ogrodzie? popatrz W ćwiczeniach matematycznych wykonaj obliczenia na str. 72. Pamiętaj, ruch jest bardzo ważny. Na podwórku pobaw się piłką. Historia Mikołaja Kopernika film Dzisiaj zapraszam Was na wycieczkę do Torunia Obejrzyj film

PIĄTEK 12.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was Obejrzyjcie także  film o smakach .Możecie zrobić ćwiczenia  ze str.71- Zeszyt ćwiczeń.

Have  a nice, sunny weekend! Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Utrwal pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Kilka propozycji: gra I gra II gra III Dzisiaj nie spotykamy się na lekcji online. Pozdrawiam! Życzę miłego weekendu.

ŚRODA 10.06.2020r.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję online o godz. 12,00

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

WTOREK 09.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Dziś poznamy ważną prawdę, że jest Jeden Bóg, ale w Trzech Osobach: Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty. Te Trzy Osoby Boskie nazywamy Trójcą Świętą. W podręczniku na str.98, wklej wycinanki będące z tyłu książki, z nazwami Osób Boskich. Na str.99, uzupełnij tekst, pokoloruj napis”Trójca Święta” oraz przeczytaj słowa pieśni. Obejrzyj:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Utrwal pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi poprzez gry. gra 1 – kliknij gra 2 – kliknij gra 3 – kliknij

 

PONIEDZIAŁEK 08.06. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Po 50 dniach od Zmartwychwstania Pana Jezusa, Apostołowie wraz z Maryją przebywali w wieczerniku. Wtedy to Pan Bóg zesłał na nich Ducha Świętego i zaczęli mówić różnymi językami. W podręczniku na str.96, wklej ogniste języki nad głowami i pokoloruj. Na str.97, odszyfruj hasło, a poniżej zaznacz znaki Ducha Świętego {język ognia, wiatr, gołąb). Obejrzyj: 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Spotykamy się na lekcji online o godz. 9.30. Pozdrawiam!

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

PIĄTEK 05.06. 2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Spotykamy się na lekcji online o godz. 9.30 Przeczytaj wiersz „Ruszam mózgiem nie na próżno” wypisz wszystkie wyrazy z ó w zeszycie, staraj się zapisać je z pamięci. Wybierz z każdej zwrotki po jednym wyrazie z ó i ułóż z nim zdanie. Naucz się jednej zwrotki na pamięć. Z edukacji matematycznej rozwiąż zadania ze str. 68. Miłego weekendu! Pozdrawiam! Smile

CZWARTEK 04.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Na początek piosenka:

Dziś czasownik `can` – potrafić, ` can`t`- nie potrafić. Posłuchaj nagrania z ćw.1 str.68 – Książka ucznia :  troje dzieci opowiada co potrafią a czego nie potrafią robić. pierwszy chłopiec mówi : I can swim well- potrafię dobrze pływać,  I can draw well – potrafię dobrze rysować, I can ride a bike – potrafię jeżdzić na rowerze, I can`t sing – nie potrafię śpiewać, I can`t rollerskate – nie potrafię jeździć na rolkach. Zapisz te zdania do zeszytu. W Zeszycie ćwiczeń macie  Evaluation cards w środku książki. . Proszę ją wyciąć  i zaznaczyć pod każdym rysunkiem co potrafisz a czego nie potrafisz robić. Ułóż na podstawie tej karty zdania i wpisz je do zeszytu. np. I can swim . I can`t play football. I can ride a bike .I can`t sing. Podaję wam czasowniki ,które są na tej karcie : swim, draw ( rysować ), ride a bike , sing,  play football, rollerskate, run( biegać ), jump( skakać ),read ( czytać ), write ( pisać ), paint ( malować ). Prześlij na mojego gmaila twoje zdania. Możesz dołączyć do nich ilustracje. Zrób dodatkowe ćwiczenie: can / can`t                                                                                                          autor – Jola Swierzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

 ŚRODA 03.06.2020 r.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję online o godz. 9.30. Do zobaczenia!

Lekcja  autorstwa Mariola Mańka

WTOREK 02.06. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Dzisiejsza katecheza poświęcona jest Wniebowstąpieniu Pana Jezusa. Działo się to 40 dni po Zmartwychwstaniu.  Otwórzcie podręczniki na str.92-93. Na str.92 odszukaj różnice w obrazkach, na str.93, pokoloruj. Obejrzyj:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Do zeszytu z zdw przepisz niżej podane zdania i ułóż do nich po dwa pytania. Podkreśl w wyrazach „ó”. 1. W ogródku zakwitła żółta róża. 2. Piękna córka króla Kraka miała na imię Wanda. 3. Dobra wróżka ubrała w środę różową sukienkę. wzór: Ciocia Halinka kupiła na targu sześć ogórków. Kto kupił sześć ogórków? Gdzie kupiła ogórki ciocia Halinka? Co kupiła ciocia Halinka? Ile ogórków kupiła ciocia Halinka? Proszę o przesłanie zdjęcia na email: agnieszka.tuznik@zsppiasek.pl

PONIEDZIAŁEK 01.06. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Kochane dzieci z okazji Dnia Dziecka życzę Wam zawsze uśmiechu na twarzy, pokoju , radości i błogosławieństwa Bożego na każdy dzień. Pan Jezus nauczał ludzi,  żeby byli dla siebie dobrymi i wzajemnie sobie pomagali. Poprzez dobre uczynki dajemy radość innym. Otwórz podręcznik na str. 90,  Obrazki przedstawiają modlących się Apostołów i wspólny ich posiłek- pokoloruj. Na str.91 , wklej obrazek wycięty z tyłu książki. Na obrazkach widać jak wszyscy pomagają sobie.  Obejrzyj: 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka Zapraszam na lekcje online o godz. 9.30. Pozdrawiam!

PIĄTEK 29.05. 2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś odpowiemy sobie na pytanie : What do you do in the park ? in the swimming-pool?  in the ZOO? Popatrz na ćw.1 str.6 -Książka ucznia i powtórz słowa  z Cd3 , nagranie 44 : swim, walk, play football, ride a bike, roller-skate. Zaśpiewaj piosenkę z ćw.2 str67- nagranie 3.45:https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia  Zapiszcie te zdania do zeszytu: 1. I ride  a bike in the mountains , I rollerskate in the park, I play football at school, I walk in the zoo, I swim in the simming -pool. 2. I ride a bike in the park, I rollerskate at school, I play football in the garden, I swim in the  swimming-pool.I walk in the mountains.      Jak widzicie , różne czynności możemy wykonywać w różnych miejscach.np. I walk in the park and in the mountains. Odpowiedzcie mi na pytania w zeszycie : Where (Gdzie ) do you ride a bike ? I ride a bike in…………..   Where do you rolllerskate ?         Where do you walk ?    Zrób ćw.1,2 str.64- Zeszyt ucznia. Dla chętnych zabawy : zabawa odnajdywanie wyrazów,    tworzenie zdań                autor Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja  autorstwa Mariola Mańka Zapraszam na lekcje online o godz. 9.30. Pozdrawiam!

CZWARTEK 28. 05. 2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Dziś zacznijmy od piosenki:

Dziś w dalszym ciągu tematem są -Miejsca rekreacji. Przypomnijmy pytanie :1. Do you want to go to the funfair ? Yes , I do/ No, I don`t                2.Do you want to go to the Cinema ? I don`t want to go to the cinema. I want to go to the swimming-pool.                                                                                    Przećwicz z rodzicami pytania z ćw.4 str66- Książka ucznia w podobny sposób jak napisałam powyżej np. Do you want to go to the funfair ? Yes ,I do / No, I don`t lub I don`t want to go to the funfair. I want to go to the water park.  Posłuchaj piosenki `The holiday surprise` CD3- nagranie 40 i na jej podstawie zrób ćwiczenie 1 str.63 – Zeszyt ćwiczeń. Zrób też ćw. 2 str.63. Zadanie dla chętnych :holiday places  PROSZĘ UCZNIÓW, KTÓRZY NIE ZROBILI OSTATNIEGO TESTU Z DZIAŁU 5 O UZUPEŁNIENIE I WYSŁANIE NA MOJEGO GMAILA : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 27.05. 2020 r.

Zapraszam na lekcje online wyjątkowo o 9,30. Pozdrawiam Big Smile Sprawdzam siebie – ćwiczenia w pisaniu wyrazów z rz po spółgłoskach (Edukacja polonistyczna ) str.52 – 53. Utrwalenie dodawania i odejmowania do 100. Poćwicz dodawanie  i odejmowanie. Zajęcia rozwijające kreatywność: Motylkowe memory.

WTOREK 26.05. 2020 R.

RELIGIA Szczęść Boże! Moi drodzy, modlitwa to rozmowa z Bogiem. Pan Jezus, gdy chodził po świecie, też rozmawiał ze swoim Ojcem. Apostołowie przyglądając się Mu uważnie,  poprosili, żeby Pan Jezus nauczył nas modlić się. Pan Jezus wtedy to, nauczył nas  modlitwy „Ojcze Nasz…”. Otwórzcie książki na stronach 88-89 i z uwagą posłuchajcie katechezy:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Temat: Ćwiczenia ortograficzne autorstwa Mariola Mańka Przypominam o dzisiejszym próbnym Konkursie Kangur godz. 16.45 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Utrwal zasady pisowni wyrazów z „ó” wymiennym - KLIKNIJ

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! W tym roku obchodzimy 100-lecie urodzin Papieża Jana Pawła II. Z tej okazji, dzisiejsza katecheza będzie poświęcona temu wielkiemu Polakowi. Obejrzyj z uwagą:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję online o godz. 10.00

Lekcja  autorstwa Mariola Mańka

PIĄTEK 22.05. 2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś historyjka. Posłuchaj, które miejsca chcą odwiedzić dzieci a których nie chcą odwiedzić.

W historyjce występuje znane wam pytanie : `Do you want to go to the funfair ? Dzieci odpowiadają : I don`t want to go to the funfair. ( nie chcę iść  do wesołego miasteczka ) I want to go to the Zoo.   Żeby stworzyć przeczenie, po podmiocie ( I, You,she,he ) stawiamy don`t. np. I don`t want to go to the park. I don`t want to go to the museum. I don`t want to go to the Cinema. Zrób ćw. 1,2 str.62 – Zeszyt ćwiczeń. Dzisiejsze pytanie : Do you want to go to the funfair  ? No, I don`t. I want to go  to the swimming pool,  możesz przećwiczyć z flashcards ,które wyciąłeś .Zaproś rodziców lub rodzeństwo do zabawy.                  autor – Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcje on-line o godz. 10.00. Do zobaczenia! Trochę ćwiczeń. Magiczne koło Powtarzamy dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. – ćwiczenia Piszemy życzenia dla mamy str. 34 Podręcznik

CZWARTEK 21.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś kontynuujemy temat związany z miejscami rekreacji. Przećwiczymy pytanie `Do you want to go to... ? – co oznacza : Czy chcesz pójść do …? np. Do you want to go to the funfair ? - Czy chcesz pójść do wesołego miasteczka?                                      Odpowiadamy : `Yes, I do`  jeśli chcę pójść     lub :  `No, I don`t` jeśli nie chcę pójść.  Posłuchaj piosenki z ćw2 str63 – Książka ucznia: CD3 ścieżka 33 ` Do you want to go to the funfair?`  a następnie ćwiczenia 3 – CD3 ścieżka 36.                         https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia                                                                 Wytnij mini – flashcards ( Zeszyt ćwiczeń w środku ;Unit 6 lesson 2 ) i poćwicz pytanie z rodzicami lub rodzeństwem : Do you want to go to the swimming -pool / Zoo/ water park / funfair /sports centre / museum /Cinema ?  –  Yes ,I do /   No, I don`t.                                                                                 W Zeszycie ćwiczeń zrób ćw.1,2 str61 – do ćw.1 posłuchaj jeszcze raz dzisiejszej piosenki CD3.33. Proponuję wam film:

autor -Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 20.05. 2020 r

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Spotykamy się dzisiaj na lekcji on – line o godz. 10.00. Do zobaczenia!

Lekcja autorstwa Mariola Mańka Jak zbudować domek dla owadów? Zobacz

WTOREK 19.05. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Dziękuję tym dzieciom, które przysłały piękne projekty koron dla Maryi. Czekam na resztę. Dziś kolejny temat o Maryi. Otwórzcie podręczniki na str. 94-95 i obejrzyjcie z uwagą:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE W zeszycie do zdw rozwiń zdania: Pszczoły latają. Ptaki śpiewają. Kwiaty kwitną. Podkreśl w zdaniach czasowniki czyli nazwy czynności. Zrób proszę zdjęcie i prześlij na email:  agnieszka.tuznik@zsppiasek.pl wzór: Dziecko czyta. Grzeczne dziecko czyta książkę o pszczołach. Zagraj w grę: gra – kliknij

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 r.

RELIGIA: Szczęść Boże! Miesiąc Maj poświęcony jest Maryi, Matce Pana Jezusa. Katecheza dziś będzie poświęcona  Maryi. Pracujemy bez podręczników, ale wykonamy zadanie na ocenę. Najpierw posłuchaj katechezy: ZADANIE: Zaprojektuj koronę dla Maryi, Królowej Polski i prześlij na mail: maria.lasek@zsppiasek.pl  , dziękuję i pozdrawiam!

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Spotykamy się na lekcji on – line o godz.10.00

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

 

PIĄTEK 15.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś zapoznamy się z konstrukcją : There is . Używamy jej kiedy chcemy opisać jakieś pomieszczenie czy miejscowość. There is oznacza – jest, znajduje się . Czyli jeśli chcę powiedzieć, że  W mieście znajduje się Zoo  to mówię : `There is a ZOO in town` Jeśli chcę zapytać : Czy w mieście jest Zoo /muzeum?  to stawiam Is na początek pytania :. Is there a Zoo in  town ?  Is there a musem in town?                                                     Udostępniam wam link, na którym znajdziecie  ścieżki dźwiękowe do  ćwiczeń :  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia          Żeby znaleźć ścieżkę kliknij na link, wybierz Szkoła Podstawowa klasy1-3, dalej Bugs team2, pobierz Pupil`s Audio CD1,2,3 i znajdz właściwe nagranie do danego ćwiczenia. W ćwiczeniu 3 na str.62 – Książka ucznia są ilustracje dwóch miast A i B . Posłuchajcie ścieżki dźwiękowej  CD3 nr32 czyli 3.32 i odgadnijcie , na którym obrazku A czy B znajdują się obiekty, o które pyta lektor w nagraniu. Zrób ćw.2 str. 60 -Zeszyt ćwiczeń. Proponuje też dodatkowe ćwiczenie: Is there …?                                                                      autor-Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcję on – line o godz. 10.00. Omawiamy lekturę „Czarna owieczka”. Uczniowie, którzy posiadają książkę proszę ją przygotować. Będziemy czytać i omawiać. Dla tych, którzy nie będą uczestniczyć w lekcji ,podaję stronę.  Ćwiczenia  str.26 i 27. Do zobaczenia! Smile

CZWARTEK 14.05. 2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś zaczniemy nowy dział `Holiday surprise`. Posłuchaj nagrania i powtórz nowe słówka: Książka ucznia, str62, ćw.1:

Zapisz nowe słówka do zeszytu : Cinema – kino, funfair – wesołe miasteczko, zoo- zoo, water park – park wodny, swimming pool – basen, sports centre – centrum sportowe, museum- muzeum.        Zrób ćw.1 str60 – Zeszyt ćwiczeń. Dla chętnych – Obejrzyj film, w którym poznasz inne słówka dotyczące miejsc w mieście : places in my town   – jeśli film się zatrzyma kliknij na skip                                               autor – Jola Swierzy                                                                                                                                                                                                  

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 13.05.2020 r.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Z przyczyn technicznych lekcja on-line odbędzie się w piątek o godz. 10.00

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

WTOREK 12. 05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Na każdej Mszy Świętej składana jest ofiara z darów. Są nimi: chleb, wino i woda. Więcej dowiecie się oglądając z uwagą materiał: W podręczniku na stronie 86, wklej naklejkę i pokoloruj krzyż, a na str.87, przeczytaj tekst, a poniżej narysuj, co możesz ofiarować Bogu. pozdrawiam!

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Ułóż zdania z wyrazami: grzyby, chrzan, wrzesień, trzynaście, drzewo, przebiśnieg i zapisz je w zeszycie do zdw. Podkreśl w tych wyrazach rz oraz spółgłoskę występującą przed rz. Zagraj w grę – kliknij

PONIEDZIAŁEK 11.05. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was Was kochani. Dziś dowiecie się jak powstaje chleb , który jest naszym codziennym pokarmem. Pan Jezus w czasie Ostatniej Wieczerzy, wziął chleb w swoje ręce , łamał i rozdawał swoim uczniom mówiąc: Bierzcie i jedzcie to jest Ciało moje. Na każdej Mszy św. dzieje się to samo. Dziś oglądając materiał filmowy , otwórz podręcznik na str.84-85. pozdrawiam!

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zapraszam na lekcje online o godz.10.00

Lekcja Sposób na rz mam autorstwa Mariola Mańka

PIĄTEK 08.09. 2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś test, postaraj się zrobić go samodzielnie. Unit_5_Test_A_Bugs_Team_2                                                                                Pierwsze dwa zadania są na zrozumienie ze słuchu. Zad1. Posłuchaj nagrań i połącz zdjęcia dzieci ze zdjęciami ich ulubionych potraw:

Zad2. Posłuchaj nagrania i wpisz odpowiednie nazwy posiłkow:

Przypominam, że w zad. 4 możemy odpowiedzieć : Yes, I do lub No, I don`t. W ostatnim, opisowym zadaniu możecie zamiast `My favourite meal is … napisać ` I like …..`      Powodzenia!                                                            Na koniec proponuję wam obejrzeć film o tym jak Grover z ulicy Sezamkowej chciał nakarmić kwiaty, żeby rosły.  Have  a nice weekend!

autor- Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

CZWARTEK 07.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Na początek posłuchajcie piosenki :

Dziś powtórzenie materiału. Posłuchaj nagrania z ćw.3 oraz z ćw.4 str. 60 – Książka ucznia. Powtórz.

Ćwicz pisownię nazw jedzenia -Książka ucznia , str.52 i nazw posiłków – str.57 ćw.1. Zrób ćwiczenia 1,2,3 str.57 – Zeszyt ćwiczeń.  Zrób dodatkowe ćwiczenia :  posiłki   food                                     W piątek napiszecie krótki sprawdzian. autor – Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

lekcja autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 06. 05. 2020 r.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

WTOREK 05.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Msza Święta jest pamiątką Zmartwychwstania Pańskiego.  Pierwsza część Mszy Świętej to czytanie Słowa Bożego. Pan Jezus mówi do nas przez kapłana , który czyta Ewangelię. Słów Jezusa należy słuchać z uwagą, aby zrozumieć i stosować w życiu. Obejrzyj z uwagą film, który wyjaśni Ci przebieg Mszy Świętej: W podręczniku na str.82, przeczytaj i pokoloruj. Na str.83, pokoloruj słowa, a niżej narysuj Księgę (Biblię). Dziękuję za nadesłane prace. Dla tych co nie przysłali adres: maria.lasek@zsppiasek.pl  , pozdrawiam. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO -WYRÓWNAWCZE Uzupełnij treść dyktanda „Od ziarenka do bochenka” odpowiednimi literami: dyktando-kliknij

 PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Pan Jezus powiedział : ” Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata” (Mt 28,20). Jednymi z pierwszych ludzi, którzy się o tym przekonali byli uczniowie idący do Emaus. Działo się to, tuż po śmierci i Zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Obejrzyj i posłuchaj treści związanych z dzisiejszym tematem:  W podręczniku str.80, narysuj Pana Jezusa pomiędzy uczniami i pokoloruj. Na str.81 uzupełnij słowa oraz dorysuj hostię w dłoniach księdza. ZADANIE: Zdjęcie narysowanego Pana Jezusa ze str.80, proszę wyślij mi na maila: maria.lasek@zsppiasek.pl  , dziękuję. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

CZWARTEK 30.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Posłuchaj rytmicznego wiersza ` The lunch train` , poznasz w nim nowe słówka – Książka ucznia str.59, ćw.1, wpisz je do zeszytu.

water- woda,   cheese and biscuits-  ser i ciasteczka,  apple pie- tarta jabłkowa,   roastbeef – pieczeń wołowa,   soup – zupa                         Posłuchaj dialogu w restauracji:                                                                                   A. Are you ready to order ?- czy jestes gotów aby zamówić?                            B. Can I have  some apple pie, please ? – czy mogę dostać tartę jabłkową?    A. Yes, of course.  – oczywiście

W kolejnym ćwiczeniu też poznasz nowe słowka . Dopasuj pytania do obrazków:   Can I have an orange juice, please ?    Jako zadanie domowe proponuję zrobić plakat nt.` My favourite food.` Narysuj jedzenie , które lubisz i podpisz : np. I like(lubię)  chicken, soup, apple pie, ice cream. Pracę wyślij na maila. Zrób także ćw.1,2 str.56 – Zeszyt ćwiczeń. W przyszłym tygodniu w piątek napiszecie krótki sprawdzian. Zacznijcie powtarzać nazwy jedzenia, posiłków dziennych oraz ich pisownię. Na koniec proponuję Wam obejrzeć bardzo znaną historię dla dzieci `A very hungry Caterpillar`

HAVE  A  NICE  WEEKEND!  autor -Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 autor Mariola Mańka Każdy uczeń naszej klasy otrzyma adres konta. Zadaniem Rodziców  i dzieci będzie założenie dla dziecka konta gmail. Otrzymacie państwo w środę wieczorem  adres i jednorazowe hasło, które należy zmienić  na własne (zapisać w zeszycie do matematyki) zgodnie z instrukcją. Można wpisać Gmail w wyszukiwarce i zalogować się lub wejść na ten link do strony LOGOWANIA Zrzut ekranu (84) INSTRUKCJA DO HASŁA 1. Hasła powinny składać się z 8 znaków. 2. Hasła powinny zawierać duże litery + małe litery + cyfry + znaki specjalne. 3. Hasła nie mogą być łatwe do odgadnięcia. Nie powinny być powszechnie używanymi słowami. W szczególności nie należy jako haseł wykorzystywać: dat, imion i nazwisk osób bliskich, imion zwierząt, popularnych dat, popularnych słów, typowych zestawów: 123456, qwerty, itd.

ŚRODA 29.04.2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 autor Mariola Mańka

WTOREK 28. 04. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Co to znaczy, że Bóg jest miłosierny ? Bóg zawsze czeka na każdego człowieka, który potrafi przyznać się do złego, szczerze żałując. Boże Miłosierdzie oznacza, że Bóg przebacza ludziom zło, które popełnili. Pan Jezus przypomniał prawdę o Bożym Miłosierdziu poprzez siostrę Faustynę Kowalską. Poznajcie postać siostry Faustyny oglądając film:   W podręczniku na str.78, wklej naklejkę z napisem i domaluj promienie. Na str.79, obejrzyj obrazki z życia siostry Faustyny. Poniżej rozwiąż rebus. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja Jak pokonać siły natury? autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Zagraj w gry: gra 1 – kliknij gra 2 – kliknij gra 3 – kliknij

PONIEDZIAŁEK 27.04. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Niedziela jest pamiątką Zmartwychwstania.  Jest też pierwszym dniem tygodnia ponieważ,  w Ewangelii św. Jana pisze „pierwszego dnia po szabacie (czyli w Niedzielę), Maria Magdalena udała się do grobu…” , a Pan Jezus w nocy Zmartwychwstał.  Każda Msza święta jest radosnym spotkaniem z Jezusem zmartwychwstałym. Niedzielę świętujemy, mówi nam o tym III Przykazanie „pamiętaj, abyś dzień święty święcił”. Obejrzyj krótki film na temat:  W podręczniku str.76, pokaż ludziom drogę do kościoła i pokoloruj. Str.77, rozwiąż rebus i wpisz hasło w kratki. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Lekcja autorstwa Mariola Mańka

 PIĄTEK 24.04.2020 r.

Witam Was! Dziś kontynuujemy temat związany z posiłkami – MEALS                                                                                                                                         What is your plan to eat for breakfast / lunch/ tea/ dinner/ snack ?   czyli co zamierzasz zjeść na śniadanie / lunch/ podwieczorek/ obiad/ przekąskę ?                                                                                                             Posłuchaj nagrania :

Zrób ćw.1 i 2 ze str.55 -Zeszyt ćwiczeń. Wykonaj podobną jak w ćw.2 pracę plastyczną : narysuj pięć talerzy, na których będą  produkty, które zamierzasz zjeść podczas poszczególnych posiłków ( breakfast, dinner … ) i podpisz : breakfast, lunch, tea, dinner, snack. Jeśli możesz, wyślij tę pracę na mój mail.    Pomocne mogą być karty, które znajdziesz w twoim Zeszycie ćwiczeń : `Unit 5 lesson6 – Meal cards.`. Wytnij je. Możesz wykorzystać je również do zabawy z rodzeństwem lub rodzicami; zróbcie dialogi : np.         A. What do you eat for breakfast ?                                                                                 B. I eat cereal and banana for breakfast.                                                                     A.What do you eat for tea ?                                                                                                 B. I eat yoghurt and apple for tea.  Możliwości macie tu dużo.                        Posłuchaj piosenki o zdrowym odżywianiu: `Let`s all sing our healthy eating song` 

autor -Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Sztuka pisania opowiadania autorstwa Mariola Mańka

CZWARTEK 23.04.2020  r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was ! Dziś nauczymy się jak nazywają się poszczególne posiłki , które spożywamy w ciągu dnia . Temat – MEALS                              Ale na początek posłuchaj piosenki i staraj się zaśpiewać :

O.K.   What meals do we eat  during the day ? – Jakie posiłki jemy ?     Posłuchaj nagrania – Książka ucznia , str. 57 ćw.1 :

Breakfast – śniadanie,   lunch – lunch,    tea –  podwieczorek,                        dinner – obiad,     snack –  przekąska.   Przepisz te słówka do zeszytu j.angielskiego                                                                                                                         Posłuchaj piosenki :  `Munch, munch, munch`  – Książka ucznia, str.57 ćw. 2.  Zastanów się, które dziecko odżywia się zdrowiej:

Treść piosenki: 1. I eat eggs for breakfast, I eat yoghurt for snack, I eat chicken for lunch, I eat  a banana for tea, I eat pasta for dinner.      2.  I eat pizza for breakfast, I eat meatballs, I eat ice-cream for lunch, I eat                  cabbage for tea, I eat an apple for dinner.                                                         What do you eat for breakfast /  lunch /  dinner / snack ?  Co ty jesz na śniadanie / lunch /  obiad / przekąskę ?  Możesz odpowiedzieć np. I eat milk soup for breakfast , I eat pizza for lunch.  Odpowiedz na pytanie i prześlij je na mojego gmaila : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl                                                                                  Proszę też zrobić ćw.1,2 str.54 – Zeszyt ćwiczeń.                                            Na koniec dodatkowe ćwiczenie :  Meals -połącz w pary                             autor -Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zwierzęce rodziny autorstwa Mariola Mańka Moi drodzy,  proszę was o zrobienie telefonem swojego zdjęcia profilowego.   Zdjęcia zostaną dodane na wasze profile w dzienniku. Poproście o pomoc rodziców! Zdjęcie powinno być zrobione tak jak do legitymacji czyli od głowy do ramion i na jasnym tle. Twarz ma być wyraźna, np:. kobieta   zdjMen Proszę aby zdjęcie miało nazwę zawierającą wasze Imię i Nazwisko oraz klasę  abyśmy wiedzieli komu je wstawić. Tak zrobione zdjęcia proszę wysłać do Pana z informatyki: Tomasza Marcinkiewicza  na e-mail: tomasz.marcinkiewicz@zsppiasek.pl PROSZĘ ZRÓBCIE TO DO PIĄTKU 24.04.2020 r. Karolina Zioło

ŚRODA 22.04. 2020 r.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Co słychać u zwierząt? autorstwa Mariola Mańka

 WTOREK 21.04. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Trzeciego dnia po śmierci, Pan Jezus prawdziwie Zmartwychwstał. W Ewangelii św.Łukasza mamy opis jak niewiasty przyszły do grobu i zobaczyły odsunięty kamień. Gdy weszły do środka Anioł oznajmił im, że Pan Jezus Zmartwychwstał, tak jak wcześniej zapowiadał. Św. Łukasz Ewangelista opisuje jeszcze, że Pan Jezus ukazał się Apostołom w wieczerniku i pokazał im swoje rany. Posłuchajcie o symbolach wielkanocnych:  W podręczniku na str.74, wklej naklejkę Pana Jezusa Zmartwychwstałego i pokoloruj obrazek. Na str.75, uzupełnij powtarzające się słowa: Alleluja Amen i pokoloruj szatę na czerwono.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Wiosna na polu i ogrodzie autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Przeczytaj w podręczniku na s. 73 tekst z wyrazami z „rz” po spółgłoskach. Ułóż 5 pytań do tego tekstu  i zapisz w zeszycie do zdw. wzór: Gdzie rośnie modrzew? Co rośnie obok drzwi mojego domu? Zagraj w grę – kliknij

 PONIEDZIAŁEK 20. 04. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Wielka Sobota to trzeci dzień Triduum Paschalnego. Posłuchaj uważnie na temat Wielkiej Soboty:  W podręczniku na str.72 obejrzyj zdjęcie Bożego Grobu . Taki grób w Wielką Sobotę jest w każdym kościele. Poniżej narysuj koszyk ze święconką . Na str.73, pokoloruj Paschał i napisy.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Wiosna w sadzie autorstwa Mariola Mańka

PIĄTEK 17. 04. 2020 r.

JEZYK  ANGIELSKI Kontynuujemy temat związany z jedzeniem – FOOD. Na początek posłuchaj uważnie piosenki ` The wild wasps` Słuchając piosenki, popatrz na ćw. 4 str.56 -Książka ucznia, w którym jest narysowane co zamawiają bohaterowie piosenki.

A teraz zapisz w zeszycie produkty , które zamawiają nasi bohaterowie w Bug`s Bistro. np. Can I have some meatballs and cabbage , please ?  Możecie zapisać całe zdania  tak jak to zrobiłam powyżej lub tylko zapisać  produkty zamawiane. Pomocne będzie ćw.1str.56, gdzie macie pisownię wszystkich produktów.                         Wykonaj też ćw.1,2 str53 – Zeszyt ćwiczeń                                                     Dla chętnych dodatkowe ćwiczenie ale może wszyscy powtórzą:                Can I have an orange juice, please     Proponuję też trochę ruchu:

autor Jola Swierzy                                             EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 autor Mariola Mańka

 

CZWARTEK 16.04. 2020 r.          

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Potrafimy udzielić pomocy autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 15.04.2020 r.

Witam ! Obejrzyj jeszcze raz historyjkę, którą zamieściłam świętami zrób ćwiczenia : Posłuchaj piosenki `The wild wasps ` i uzupelnij ćw.1  następnie stwórz dowolne zestawy menu w ćw.2   Ćwicz pisownię słówek : chicken, cabbage, chips, salad, soup, meatballs, pasta, pizza w zeszycie do ortografii.  lekcja autorstwa Jola Świerzy RELIGIA Szczęść Boże! Zmartwychwstał Pan prawdziwie, Alleluja!

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek? autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 08.04.2020 r.

 

Wielkanocne życzenia JĘZYK ANGIELSKI Dziś kontynuujemy temat związany z jedzeniem. Nauczymy się wyrażenia ` Can I have …? –  czy mogę dostać.. ? np. Can I have an apple, please ? – czy mogę dostać jabłko ?                                Posłuchaj uważnie historyjki i zapisz do zeszytu co zamówili w Bug`s Bistro nasi bohaterowie:

Przykładowe dialogi z historyjki :                                                                         – –   –      What`s on the menu today ?                                                                       –             –    Can I have some  soup and salad , please ?                                             Wrócimy do historyjki po świętach. Na nadchodzące Święta Wielkiej Nocy życzę Wam zdrowia, odpoczynku i radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

  autor Mariola Mańka

 WTOREK 07.04. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Po Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus został pojmany. Jeden z uczniów Judasz zdradził Go. Pan Jezus stanął przed sądem Piłata , który pod presją i okrzykami ludzi „Ukrzyżuj Go!” skazał Go na śmierć Krzyżową. Posłuchaj z uwagą: W podręczniku na str.70, pokoloruj Krzyż i wklej naklejkę „INRI” . Na str.71 przyklej naklejkę serce na Krzyż.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Bezpiecznie na rowerze autorstwa Mariola Mańka ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Poszukaj w opowiadaniu „Dla kogo ta ścieżka? (podr. s. 62 – 63) wyrazów z „rz” i przepisz je do zeszytu z zdw. Podkreśl w tych wyrazach „rz”. Następnie wybierz 3 spośród tych wyrazów i ułóż z nimi zdania.

PONIEDZIAŁEK 06.04. 2020 R.

RELIGIA Szczęść Boże! Posłuchaj z uwagą: W podręczniku na stronach 68-69, wykonaj polecenia: wklej kielich i połamany chleb. Uzupełnij słowa „Ciało” i „Krwi”. Dokończ rysunki Hostii i kielicha. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 autor Mariola Mańka

 PIĄTEK 03. 04. 2020 r.

WHAT`S ON THE MENU TODAY ? Do you like milk? Yes, I do  / No ,I don`t .Przypomnij sobie  jak pytaliśmy o  to czy lubimy np.mleko, ser ?Obejrzyj krótkie dialogi na temat jedzenia .  Uczestnicy dialogów zadają proste pytanie -Do you like cheese ? , Do you like chocolate cake ? itp. i odpowiadają : Yes, I do  lub No, I don`t.                                                  Jest też filmik dotyczący kolorów : What colour do you like ? -jaki kolor lubisz ? I like blue.  Zaśpiewaj też piosenki.

Posłuchaj piosenki -`What`s on the menu today ?  Przypomnij sobie nazwy produktów żywieniowych :  pizza, pasta, chicken, chips, cabbage, meatballs, salad, soup. Następnie wykonaj ćwiczenie.

– What`s on the menu today? co dziś jest do jedzenia ?                          —– soup, salad, chicken….                                                                                                          – Can I have some soup, please ? Czy mogę dostać zupę ?                               –   Yes, of course.      Oczywiście. Wykonaj ćwiczenia : What’s on the menu today What`s on the menu todayćwiczenia  -Jola Swierzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Wysłuchaj piosenki, następnie rozwiąż w ćwiczeniach zagadki str.34

autor Mariola Mańka

CZWARTEK 02.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Przypomnij sobie nazwy produktów : pasta, meatballs, pizza, cabbage, chips, salad, soup.                                                                                     Dziś zadajemy pytania o to czy lubisz dany produkt                                  np. Do you like pizza ? czy lubisz pizzę ?   Yes, I do – tak                                                                                                                            No, I don`t –  nie                                            Posłuchaj i zrób ćwiczenie do zeszytu.

Scan food Do you like Zrób dodatkowe ćwiczenie. food – Do you like Dla utrwalenia konstrukcji pytania -DO YOU LIKE …. posłuchaj:

Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Nasze wiosenne porządki autorstwa Mariola Mańka

ŚRODA 01.04. 2020 r.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 autor:Mariola Mańka Poćwicz

WTOREK 31.03. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Dzisiejszy temat poświęcony Niedzieli Palmowej. Niedzielę Palmową obchodzimy na pamiątkę uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Wszyscy ludzie wtedy wołali Hosanna! Hosanna! Ci sami ludzie kilka dni później wydali Pana Jezusa na śmierć. Otwórzcie podręczniki na str. 66-67.  Na str. 66 pokoloruj obrazek i wklej liść palmowy. Na str.67, przepisz słowa, poniżej wpisz słowo „Palma” i poniżej narysuj własną Palmę . Zachęcam do skorzystania z płyty CD, którą masz w książce. 37973_plamy

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 

Green and Gold Box Border Geometric Floral Wedding Thank You Card autorstwa Mariola Mańka

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE

(dla uczniów uczęszczających na zajęcia zdw) Z wiersza pt. „Budki, dudki, bieg i śnieg” (podręcznik s. 56) wypisz 6 par wyrazów, w których została wyjaśniona pisownia głosek inaczej brzmiących, np. żabka – żaba. Zagraj w grę: gra – kliknij

PONIEDZIAŁEK 30. 03. 2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Na ostatniej lekcji w szkole omawialiśmy stacje Drogi Krzyżowej. Wielki Post to czas refleksji. Przejdź Drogą Krzyżową jeszcze raz i pomódl się. EDUKACJA MATEMATYCZNA Weź głęboki oddech  i  rozwiąż zadania ze strony 31. Prześlij rozwiązanie na moją pocztę. Powodzenia!Czytaj uważnie polecenia i spróbuj  samodzielnie zrobić  zadania. Obejrzyj jeszcze raz film. EDUKACJA POLONISTYCZNA Przeczytaj opowiadanie T. Plebańskiego „Dużo na głowie” str. 44 Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem. Wykonaj ćwiczenie 1 ze str.55. Zapisz temat lekcji: Odpoczynek jest ważny Zapisz w zeszycie rozwiązanie zadania 2 ze str. 45 (Podręcznik). Poćwicz pisownię nie z czasownikiem. A teraz trochę ruchu zatańcz  Na koniec połóż się wygodnie, zamknij oczy  i wysłuchaj fragmentu utworu Miłego dnia! Pozdrawiam.

 

PIĄTEK 27.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Posłuchaj nagrania i wpisz nowe słówka do zeszytu :                                     pasta- makaron, chips – frytki, meatballs – kotlety mięsne, cabbage – kapusta, pizza- pizza,  salad – sałata,  soup – zupa

Posłuchaj ćwiczenia i postaraj się je zrobić. Wpisz też nowe słówka do zeszytu. food  autorstwo Jola Świerzy EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Obejrzyj film,  w którym myszka opowiada w jaki sposób myć poprawnie zęby. Przeczytaj wiersz „O krasnalkowym zębie i o dobrej radzie”. Odpowiedz na pytania pod tekstem. Zapisz temat do zeszytu: Dbamy o zęby, przepisz do zeszytu ważne zasady ze str. 43 ( 4 pkt na dole książki). Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 Str. 52-53. Obejrzyj film edukacyjny Wykonaj ćwiczenia matematyczne ze str.30 Trochę ruchu na koniec,  ćwiczenia dla całej rodziny Zobacz

CZWARTEK 26.03. 2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj. Tekst piosenki: Healthy living is easy,                                                                                                          Healthy living is fun,                                                                                                            Healthy living is good for you and for everyone .                                               We need to eat well x2   everyday,                                                                              We need to do exercise x2           everyday,                                                              We need to drink water  x2          everyday,                                                              We need to sleep well  x2             everyday. Zrób ćw.1,2 str49 Zeszyt ćwiczeń. autorstwo Jola Świerzy

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

Rozwiąż zagadkę: Są różnego koloru, nie zależą od naszego humoru.  Każdy człowiek je ma, a czasem nosi na nich szkła.

Wysłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Sowa” Wyszukaj w wierszu informacji na temat warunków, w jakich należy czytać książki, odczytywanie odpowiedniego fragmentu utworu. Spróbuj przeczytać wiersz z podziałem na role ,zaproś do czytania mamę lub tatę albo starsze rodzeństwo. Zapisz temat lekcji w zeszycie do języka polskiego: Dbamy o wzrok Obejrzyj film Zapisz w zeszycie cztery zasady dbania o wzrok , których należy przestrzegać podczas odrabiania lekcji i czytania. Wykonaj ćwiczenia ze str, 51 – 52. EDUKACJA MATEMATYCZNA

Wykonaj ćwiczenia matematyczne ze str.29.

 

ŚRODA 25. 03.2020 r.

EDUKACJA PRZYRODNICZA,  POLONISTYCZNA I MUZYCZNA Przeczytaj wiersz pt. „Pierwsze kwiatki” i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania pod tekstem (podr. s. 48). Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku na s. 49. Wykonaj ćwiczenia ze s. 60 – 61 w zeszycie ćwiczeń. Zobacz film o kwiatach wiosennych i posłuchaj fragmentu utworu Antoniego Vivaldiego „Wiosna”: kliknij i wysłuchaj Wykonaj ćwiczenia online: ćwiczenie 1                                                              ćwiczenie 2                                                              ćwiczenie 3 Joga dla dzieci poćwicz

WTOREK 24.03.2020 r.

RELIGIA Obejrzyj odcinek „Mocni w Duchu dzieciom”  EDUKACJA  WCZESNOSZKOLNA Zapraszam Was do kolejnego tematu związanego z wiosną . Na wykonanie zadania macie dwa dni. Lekcja o wiośnie

                      PONIEDZIAŁEK  23. 03. 2020 r.

 

RELIGIA

Dla przypomnienia i utrwalenia wiadomości obejrzyj film na You Tube:  Fatima Objawienia Anioła i Maryi trójce dzieci

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

 


autorstwa Mariola Mańka

Trochę poćwicz

PIĄTEK 20. 03. 2020 r.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dziś krótkie ćwiczonko na słuchanie:

be healthy

 LEKCJA WYCHOWAWCZA

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu „O wirusie na literkę K i o żmii”. Takie mamy czasy, że nie wiadomo co robić i nie wiadomo co się dzieje…

Krótki film o wirusie na literkę K i o żmii. from Dykta Production House on Vimeo.

EDUKACJA POLONISTYCZNA 

Wykonaj samodzielnie ćwiczenia ze strony 46-47. To ćwiczenia utrwalające wiadomości i umiejętności polonistyczne.
Proszę przesłać  zdjęcie.

dyktando online – kliknij  ( dyktando nr 1).

Pamiętaj o ruchu. Proponuję sportową ruletkę:

 

CZWARTEK 19.03. 2020 r.

J ANGIELSKI

Uzupełnij wyrazy odpowiednimi samogłoskami. Dopisz powstałe wyrazy do właściwej kategorii. Zapisz to ćwiczenie w zeszycie do j.angielskiego.

1.b…..ck,        2. sh…..w….r,       3.f…..ng….r,    4.d….sk,     5.t….  …. th,

6. t….mm….,              7. fr….dg….,                   8. c….pb…. ….rd.

My body  - back,  ……….

In the house – …………

Wykonaj ćwiczenie

match pictures to the words body

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Ćwiczenia praktyczne – ile mamy wzrostu? Zmierz największego i najmniejszego członka rodziny. Porozmawiaj z kimś na temat ,kiedy mierzy się wzrost.
Za pomocą linijki zmierz długość kredki, stołu, szafki i ręki.
Zrób zadanie 1,2,3 ze str, 27 – 28.
Zobacz figury symetryczne możesz poćwiczyć kliknij w  Figury symetryczne ling.

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Przeczytaj tekst Zofii Staneckiej „Olbrzymy i krasnoludki” . Odpowiedz na pytania pod tekstem,  Zapisz temat lekcji: A ja rosnę i rosnę! Napisz kilka zdań ” Co, by było, gdyby ludzie nie przestawali rosnąć?” Zrób dowolne trzy ćwiczenia ze str, 48 – 50.

EDUKACJA PLASTYCZNA
Wykonaj plakat zachęcający do aktywnego wypoczynku.

ŚRODA 18.03.2020 r. 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Napisz w zeszycie do matematyki  działania na dzielenie, których wynik będzie równy 2, 3, 4, 5 , 6.

Utrwalaj nadal tabliczkę mnożenia i dzielenia.  Możesz to robić poprzez gry interaktywne: gra

EDUKACJA POLONISTYCZNA

W podręczniku na s. 33 znajduje się piramida zdrowia.  Przypomnij ją sobie. Ułóż jadłospis na obiad i kolację . Zapisz go w zeszycie.
Zapisz temat lekcji: Wiosenne kanapki

EDUKACJA PRZYRODNICZA
Przeglądnij książkę kucharską. I spróbuj zrobić pyszną kanapkę na kolację.
Rozwiąż wykreślankę dla chętnych tu
Pamiętaj o ruchu!

WTOREK 17.03.2020 r.

RELIGIA

Powtórzenie wiadomości poprzez zabawę, kliknij

EDUKACJA  WCZESNOSZKOLNA

Język polski – przeczytaj opowiadanie Wojciecha Widłaka „Ważna karta”. Odpowiedz na pytania pod tekstem. Zastanów się co to znaczy ” składać i dotrzymać umowy”. Zapisz temat w zeszycie: Dotrzymujemy obietnic
karty pracy str.44 ćwiczenie 1, 2, 3, 4, 5.
( ułóż 3 pytania do ilustracji, zapisz je w zeszycie.)
Jeśli nie potrafisz zrobić zadań samodzielnie nie przejmuj się uzupełnimy wszystko po przyjściu do szkoły.
Poćwicz ortograficzną wybierankę tu LINK
Matematyka –  rozwiąż dwa zadania z kartki , którą otrzymałeś na lekcji. Rozwiązanie z odpowiedzią zapisz w zeszycie.

PONIEDZIAŁEK 16.03. 2020 r.

EDUKACJA  WCZESNOSZKOLNA

Powtórz  tabliczkę mnożenia do 30,  kliknij w  LINK
również na stronie internetowej szkoły w strefie ucznia znajduje się tabliczka mnożenia.
Przygotuj wiersz na Klasowy Konkurs Recytatorski.
Może to być wiersz J. Brzechwy, J. Tuwima lub innego autora Wiersze dla dzieci  kliknij w LINK

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!