klasa 1a

Piątek 26.06.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

Wakacji nadszedł czas  Smile – kliknij

Czwartek 25. 06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI

Witam Was! Dziś ostatnia lekcja przed wakacjami. Życzę Wam dużo wypoczynku i zabawy podobnie jak w filmie poniżej!

Goodbye, see you next time  and HAVE NICE HOLIDAYS!  Jola Świerzy

Edukacja wczesnoszkolna 

Wakacje tuż, tuż – lekcja

Środa

24.06.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna 

Pozdrowienia z wakacji – lekcja

Wtorek 23.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI

Dziś dowiecie się co potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Posłuchaj nagrania CD3.35. ćw.2str.73- Książka ucznia. No właśnie, rośliny potrzebuja – plants need: water(woda ), soil( ziemia), sun( słońce), air( powietrze) to grow (żeby rosnąć). Obejrzyj film na ten temat :

Zaśpiewaj piosenkę:

Jako praca domowa – proszę zrobić ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń str.71.   autor- Jola Świerzy

Religia

Szczęść Boże! Witam Was na ostatniej lekcji religii przed wakacjami. Kochane dzieci pamiętajcie, że przed Wami czas zasłużonego wypoczynku, jednak to czas , w którym nie zapominamy o Panu Bogu. Rozmawiamy z Nim w codziennej modlitwie, a w niedzielę spotykamy się na Mszy Świętej. Życzę udanego wypoczynku!

Edukacja wczesnoszkolna

Pakujemy wakacyjną walizkę – lekcja

Poniedziałek 22.06.2020 r.

Religia

Szczęść Boże! Jest miesiąc czerwiec,  w którym odprawiamy nabożeństwa do Najświętszego Serca Pana Jezusa. Św. Maria Małgorzata Alacoque, to święta, która rozmawiała z Panem Jezusem i przyczyniła się do tego, abyśmy czcili Serce Pana Jezusa w nabożeństwach. Obejrzyj film:

Edukacja wczesnoszkolna

Wakacyjne plany – lekcja

Piątek 19.06.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna 

Święto taty – lekcja – kliknij

 

Poniedziałek 15.06.2020 r.

Religia Szczęść Boże!Kochane dzieci,  Msza Święta jest bardzo ważna w życiu Chrześcijanina. Żeby dobrze ją przeżyć  powinniśmy zrozumieć wiele rzeczy . Dlatego dziś brat Franciszek wytłumaczy Wam przebieg Mszy Świętej. Obejrzyj:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Piątek 12.06.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna 

 

Środa 10.06.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Wtorek 09.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Hello everyone!

Dziś trochę powtórki. Proszę, żebyście zrobili ćwiczenia w Zeszycie ćwiczeń – str.67, ćw.1,2,3 oraz str.69, ćw.1,2.  Obejrzyjcie także film podsumowujący wiadomości z poprzednich lekcji.

autor- Jola Świerzy         Religia Szczęść Boże! Kochane dzieci, małymi krokami zbliżamy się do wakacji. Wakacje są bardzo potrzebne, żeby odpocząć po całym roku nauki. Nie możemy jednak zapominać podczas tych wolnych dni o Panu Jezusie i niedzielnej Mszy Świętej. Zaprośmy Pana Jezusa na swoje wakacje.  W podręczniku na str.114, odgadnij zagadki, a ponumerowane litery wpisz na lokomotywę, Na str.115, odszukaj różnice między obrazkami i pokoloruj. Obejrzyj:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze 1.Utrwal dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – gra – kliknij 2. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej – gra – kliknij

Poniedziałek 08.06.2020 r.

Religia Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Gdy rysujemy serce to zawsze chcemy wyrazić miłość i dobroć. Serce jest bardzo ważne . W naszym kościele mamy piękny obraz Najświętszego Serca Pana Jezusa. Pan Jezus ukazuje swoje Serce pełne miłości do wszystkich ludzi. Ten temat w podręczniku jest na str.112-113. Na str. 112 uzupełnij naklejki i wpisz literki w kratki.  Na 113, przeczytaj komiks i pokoloruj obrazek. Obejrzyj:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Piątek 05.06.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Czwartek 04.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś powtórzmy jak opisać osoby lub zwierzęta. Posłuchaj  CD3 nagrania 29 i CD3 nagrania 31 – Książka ucznia str70 ćw.1,3. https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Zanim posłuchacie nagrań, proszę powtórzyć kolory oczu – eyes, kolory włosów – hair – książka ucznia str.63 oraz cechy charakteru str.67.                                                          W nagraniu 29 dziewczynka opisuje poszczególne osoby ze swojej rodziny, np. This is my sister. She has got brown hair and blue eyes. This is my grandma. She is friendly and funny. This is my mummy. She has got fair hair and green eyes. This is my grandpa. He is clever and noisy. Zwróćcie uwagę, że dziewczynka opisuje wygląd – kolor oczu, włosów oraz cechy charakteru, osobowości – jaka jest dana osoba.  Posłuchajcie także opisu zwierzątek- nagranie 31: What is it ?  – Co to jest ?  1.It`s clever and funny. It can climb and play. – It`s a cat.2. It`s small and shy. It can run and play – It`s a mouse. W tych opisach wzięto pod uwagę również co potrafią robić zwierzątka. Dziś mam dla was następujące zadanie : family picture Pod linkiem są dwa ćwiczenia . Proszę  je zrobić . Pierwsze : `family`-kliknij na obrazek i posłuchaj, drugie : `Interactive flashcards` – odkryj kartę klikając w obrazek. Dodatkowo proszę wybrać z ilustracji jedną postać i opisać ją – jak wygląda, jakie cechy charakteru może mieć oraz co potrafi robić. Np. This is my brother. He has got brown hair and blue eyes. He is friendly and clever. He can swim well. Opis możecie przesłać na mojego gmaila.                Zadanie dla chętnych : monster description     autor- Jola Swierzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Środa 03.06.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Wtorek 02.06.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś lekcja ze słuchaniem.  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Zacznijmy od piosenki, `Family finger song` CD3nagranie 26. – Książka ucznia str69, cw1.         W piosence występuje pytanie `Where are you ? – Gdzie jesteś?,  poszczególne osoby odpowiadają : `Here I am `- jestem tu. Posłuchaj teraz dialogu z ćw.2 str.69  :Cd3 nagranie 27          Proszę zrobić ćw.1,2 str.66 -Zeszyt Ćwiczeń. Dodatkowo zrób ćwiczenie-  ustaw wyrazy we właściwej kolejności tak aby powstało poprawne zdanie lub pytanie. : How are you ?  Proszę także obejrzeć poniższy film, przypomnijmy sobie jak opisywać członków rodziny: https://youtu.be/auG4F7XI_q4 autor- Jola Świerzy Religia Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Ojczyzna dla każdego człowieka jest bardzo ważna i trzeba się o nią troszczyć i modlić. Otwórz podręcznik na str.98-99. Pokoloruj tło godła i połącz kropki konturu Polski. Obejrzyj:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Utrwalenie pisowni wyrazów z ż i rz – gra – kliknij Rymy – gra – kliknij

Poniedziałek 01.06.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Na wstępie chciałam Wam złożyć życzenia z okazji Dnia Dziecka. Zawsze uśmiechu na twarzy, radości, pokoju, niech Wam Pan Bóg błogosławi. Przed nami wielka uroczystość Bożego Ciała, podczas której będziemy mogli iść za Panem Jezusem ulicami naszej miejscowości. Pan Jezus ukryty pod postacią białego chleba, niesiony będzie w monstrancji, W tym dniu dzieci sypią kwiatki. W podręczniku na str.96, odszukaj cztery ołtarze i narysuj kwiatki na drodze. Na str.97 wskaż monstrancję i pokoloruj napis. Obejrzyj: 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Piątek 29.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Czwartek 28.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

 Środa 27.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Wtorek 26.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Witam Was kochane dzieci. Dziś obchodzimy Dzień Mamy. Dzisiejsza katecheza, też będzie poświęcona temu dniu. Przygotujcie podręczniki na str.110-111. Na str.110 obejrzyj rysunki i zaznacz te, które najbardziej przypominają Ci o miłości  mamy. Na str.111, narysuj dla mamy bukiet albo serce. Zaśpiewaj z dedykacją dla mamy: JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś temat : ` Nasze usposobienie`. Będziemy opisywać osoby biorąc pod uwagę ich cechy charakteru. Poznajcie nowe słowa: friendly – przyjacielski, clever- mądry, funny- zabawny, noisy- głośny, shy- nieśmiały. Posłuchaj CD3, nagrania nr23 – Książka ucznia ,str.67. Posłuchaj także następnego nagrania CD2-24-: Friendly, friendly , my mum is friendly, I`m friendly, too, What about you ?   My mum is friendly – moja mama jest przyjacielska              My dad is funny -mój tata jest zabawny                                                                        My brother is clever – mój brat jest mądry                                                                    My sister is shy – moja siostra jest nieśmiała                                                               My grandpa is noisy – mój dziadek jest głośny                                                            I`m friendly – jestem przyjacielska, przyjacielski                                                        My dog is funny – mój pies jest zabawny.                                                                       Zrób ćwiczenie 1 str.64 – Zeszyt ćwiczeń – zakreśl właściwy wyraz i opisz ustnie każdego pieska np.2. My dog is funny.   W ćwiczeniu 2 str.64 – posłuchaj jeszcze raz nagrania 3.24 i połącz rysunki  z właściwymi wyrazami..Zrób dodatkowe ćwiczenie character adjectives      Obejrzyj także film o przyjazni myszki  z lwem.

autor- Jola Świerzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Czytanie ze zrozumieniem – gra – kliknij

Poniedziałek 25.05.2020 r.

Religia Szczęść Boże! Witam Was dzieci. Pan Jezus po zmartwychwstaniu chodził po ziemi jeszcze przez 40 dni , nim wstąpił do nieba. W tym czasie ukazywał się uczniom i mówił im co mają robić. Właśnie o tym jest dzisiejsza katecheza. Otwórzcie podręczniki na str.94-95 i obejrzyjcie z uwagą katechezę:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Piątek 22.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Świat z lotu ptaka

Czwartek 21.05.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Witam! Dziś temat związany  z historyjką : `We have got a new friend.`  Posłuchaj piosenki :` The family pet`- Książka ucznia str66, ćw.3 ścieżka 3.19: Mummy, daddy, We`ve got  a new friend, he`got big eyes, big nose, big ears ,big feet.                                 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia                                                                 Na podstawie piosenki zrób ćw. 1 i 2 str.63 – Zeszyt ucznia.Wymień członków rodziny : mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother. Watch and sing this nice song! :

autor – Jola Swierzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Czego uczymy się od ptaków?

Środa 20.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Wtorek 19.05.2020 r.

Witam Was, dziś obejrzycie historyjkę `A new friend`   Otwórz Książkę ucznia na str.64 i posłuchaj :

W historyjce dzieci opisują szczeniaka – puppy; He has got big eyes, big ears, big feet , big nose and he is sweet(słodki ) Możęmy jeszcze dodać do opisu tego pieska :  He has got fair fur( sierść ), brown eyes, short tail ( ogon) and he is happy.  He is  small and happy. Proszę zrobić ćw. 1,2 str. 62- Zeszyt ćwiczeń. W zadaniu pierwszym słuchaj powyższej historyjki i ponumeruj obrazki we właściwej kolejności.                            Have you got a pet ? Czy ty masz zwierzątko domowe ? Posłuchaj piosenki: 

Jeśli masz zwierzątko w domu, może opiszesz go i narysujesz ? Możesz zrobić podobny opis : I have got  apet . It is a hamster( chomik). It is small, it has got big eyes, big teeth ( zęby ),  small feet and  a tail ( ogon ).   autor – Jola Świerzy Religia Szczęść Boże! Jan Paweł II, Papież z  Polski,  był znakomitym człowiekiem. Wczoraj tj.18 maja, obchodziliśmy  Jego setne urodziny .  Zobaczcie film o życiu Papieża:

Edukacja wczesnoszkolna

 

Ptasi koncert

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

1. Rozwiązywanie zadań tekstowych – Zakupy – gra – kliknij 2. Czytanie ze zrozumieniem – Układam zdania z h i ch – gra – kliknij

Poniedziałek 18.05.2020 r.

Religia Szczęść Boże! Witam wszystkie dzieci na kolejnej katechezie. Przygotujcie podręczniki na str.108-109 i obejrzyjcie z uwagą: Pozdrawiam!

Edukacja wczesnoszkolna

 

Ptasie rodziny

Piątek 15.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Maj jest kolorowy

Czwartek 14.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam! Dziś spróbujemy opisać naszych członków rodziny, ich wygląd. Opiszemy kolor oczu – eyes i kolor włosów – hair. np. jeśli chcę opisać moją mamę, mówię : This is my mummy. She has got brown hair and blue eyes. The colours of hair : fair – jasny, brown- brązowy, black- czarny, grey- siwy. The colours of eyes – blue- niebieski, brown -brązowy, green- zielony, grey – szary. Przypomnijmy sobie kolory, posłuchaj piosenki:

Przejdzmy do Zeszytu ćwiczeń, str.61. Proszę przeczytać słowa piosenki `This is my wonderful family`- `To jest moja wspaniała rodzina` i na tej podstawie pokolorować rysunek – ćw.1, str.61 :          This my mummy – to jest moja mama , she has got fair hair and blue eyes.  This is my daddy – mój tata, he has got black hair and brown eyes. This is my sister- moja siostra, she has got fair hair and brown eyes. This is my brother- mój brat, he has got black hair and blue eyes. Proszę również zrobić ćw.2 str.61 – wybierz jednego członka rodziny: mummy lub daddy, sister lub brother i narysuj go w ramce zgodnie ze swoim opisem, opisz go : dokończ w  ramce MY  …. sister, brother, daddy, mummy . Napisz po śladzie : eyes – oczy , hair – włosy.     WAŻNA INFORMACJA! Przesyłam link do ścieżek dzwiękowych:  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia                                                                  Żeby dotrzeć do właściwej ścieżki dźwiękowej kliknij na: Szkoła Podstawowa klasy 1-3, następnie Bugs team1 , następnie pobierz Pupil`s Audio CD3 i kliknij na nr nagrania. Dzisiejsza lekcja to CD3.14 czyli 3.14 bugs team1.    autor- Jola Swierzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

  

Życie w ulu

Środa 13.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

 Lekcja – Ni, ni

Wtorek 12.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam! Hello! Nice to see you everyone!

Dziś zaczniemy nowy dział dotyczący rodziny `Family pet`     Posłuchaj i powtórz -ćw.1str.62 -Książka ucznia

Otwórz Zeszyt ćwiczeń i zrób ćwiczenie 1 i 2 str.60. Możecie zrobić piękny plakat waszej rodziny  i przesłać na mojego maila.  Podpiszcie każdego członka rodziny. Dzieci, które jeszcze nie zrobiły testu, proszę uzupełnić i przesłać na gmaila: jolanta.swierzy@zsppiasek.pl                                                                             autor: Jola Świerzy Religia Szczęść Boże! Witam Was dzieci na kolejnej katechezie. Maj to miesiąc , w którym szczególnie czcimy Matkę Pana Jezusa, Maryję. Dziś pracujemy bez podręczników, ale z uwagą obejrzyj katechezę poświęconą Matce Bożej: pozdrawiam!

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Ń, ń

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

1. Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem- Poszukaj odpowiedzi- gra kliknij 2. Utrwalamy dodawanie – Domino – gra kliknij

Poniedziałek 11.05.2020 r.

Religia Szczęść Boże! Witam Was na kolejnej katechezie. Pan Jezus zaprasza nas do swojego stołu w czasie Mszy Świętej, kiedy to przychodzi do nas pod postaciami chleba i wina. Przygotujcie podręczniki na str. 92-93, i z uwagą posłuchajcie kolejnej katechezy: pozdrawiam!

Edukacja wczesnoszkolna

 

Maj jest kolorowy

Piątek 08.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Woda źródłem życia

Czwartek 07.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Posłuchajcie na początek piosenki :

Dziś napiszecie krótki test: Unit_5_Test_Standard_Bugs_Team_1           zad1:

i  zad.2- chłopiec mówi : I like ….  I don`t like …….

 Proszę wysłać odpowiedzi na maila : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl     autor: Jola Świerzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Zi, zi 

Środa 06.05.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Ź, ź

Wtorek 05.05.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was! Dziś powtórzenie działu 5. Posłuchajcie nagrania do ćwiczenia 1 str.60 – Książka ucznia i odnajdźcie numer produktu, o którym mowa w nagraniu. Proszę wpisać do zeszytu nazwy jedzenia w takiej kolejności jak jest w nagraniu.

A teraz posłuchajcie nagrania do ćwiczenia 2, powtórzcie pytania ,które usłyszycie i zaznaczcie właściwy obrazek np. 1a, 2b  itd.

Zrób ćw.1,2,3 str.57 – Zeszyt ćwiczeń.   W czwartek napiszecie krótki test. Proszę powtórzyć nazwy produktów żywnościowychcheese, ham, tomato, chicken, carrot, yoghurt, banana oraz  nazwy grup produktów: fruit, vegetables, meat, milk products.                                    Posłuchajcie piosenki , spróbujcie wykonać ją razem z rodzeństwem, rodzicami.

autor- Jola Świerzy , RELIGIA Szczęść Boże! Kochane dzieci, Pan Jezus do nas mówi przez Pismo Święte. Jego słowa są prawdziwe i mówią nam jak mamy żyć. Na Mszy Świętej , Słowo Boże czytane jest w pierwszej części Mszy. Jak zaśpiewamy Alleluja przed Ewangelią, to wszyscy wstajemy i na wezwanie księdza robimy trzy krzyże: na czole, ustach i sercu. To oznacza, że Słowo Boże jest w moich myślach, na ustach i w sercu . Zobaczcie dziś katechezę , którą poprowadzi siostra zakonna , na temat Słowa Bożego:  W podręczniku na str.90, obejrzyj zdjęcia: kto czyta Słowo Boże na Mszy św. Na str.91, uzupełnij wycinanki z tyłu książki i wklej.

Edukacja wczesnoszkolna

 

 Woda źródłem życia

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

1. Utrwal pisownię  wyrazów z ci i ć – Pogrupuj wyrazy zawierające litery ć, ci-kliknij 2. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – kliknij

Poniedziałek 04.05.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Pan Jezus jest naszym Bohaterem. Za to wszystko co dla nas zrobił dziękujmy Mu. Dziś nauczymy się piosenki Superbohater:  ZADANIE: Dziś w książkach nie pracujemy, ale proszę namalować na kartce Pana Jezusa Zmartwychwstałego i zdjęcie pracy proszę przesłać na adres mail: maria.lasek@zsppiasek.pl  , dziękuję.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Uczę się czytać, pisać i liczyć.

Czwartek 30.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Tematem dzisiejszej lekcji jest Food – sweets   czyli słodycze. Do you like sweets? I am sure , you do. So let`s watch the film ! Obejrzyjcie film, dowiecie się jak nazywają się poszczególne słodycze : chocolate – czekolada, cake- ciasto,  donuts – pączki ,ice cream – lody ,Candy – cukierek,pudding - budyń ,pie- tarta, cookies- ciasteczka, pancakes- naleśniki, cotton Candy - wata cukrowa, cupcakes – babeczki

Posłuchaj bardzo znanej piosenki ` The Muffin man song`: Książka ucznia str.59, ćw1

Czy zorientowałeś się o kim jest piosenka ? Właśnie, o piekarzu, który sprzedaje babeczki- muffins.                                                                             Posłuchaj które słodycze lubią dzieci:

My name is Sarah, I like chocolate brownies – ciastko czekoladowe My name is James , I like muffins. My name is Daniel, i like  flapjacks – herbatniki z płatkami owsianymi.                                                                               What sweets do you like ?  jakie słodycze lubisz ? Poznałeś dziś trochę` słodkiego ` słownictwa, zapisz te słówka do zeszytu, zrób ilustracje słodyczy. Napisz : np. I like brownies , pancakes, ice cream.    Powtarzaj też nazwy wcześniej poznanych produktów żywnościowych oraz nazwy kategorii żywności jak : fruit, vegetables, milk products, meat. Możesz zrobić ćwiczenia  z Zeszytu ćwiczeń str.55.        HAVE A NICE WEEKEND !                                                                       autor : Jola Swierzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Uczę się czytać, pisać i liczyć

Środa 29.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Ci/ci

Wtorek 28.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Witam Was ! Na początek piosenka:

Dziś kontynuujemy temat żywności. Przypomnijmy sobie grupy żywności : FRUIT,  VEGETABLES,  MILK PRODUCTS,  MEAT. Posłuchaj nagrania, dopasuj produkty do odpowiedniej grupy:          An ice cream ( lody ) is ….       A sausage ( kiełbasa ) is ….                                  A pear  ( gruszka ) is ….     A  cabbage is ….                                                                Wykonaj dodatkowe ćwiczenie : pojawia się tu jeszcze jedna kategoria : fish and sea food ( ryby ) food product  

Posłuchaj piosenki, poznasz w  niej nowe słówka z  zakresu fruit i vegetables:

Następnie zrób w zeszycie tabelkę z czterech kolumn: fruit, vegetables, milk  products, meat   i wpisz lub narysuj produkty do właściwej kolumny. Oczywiście możesz też narysować dodatkowe produkty, które znasz. Jeśli masz możliwośc prześlij swoją pracę na mojego maila : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl                                                Jeśli masz Zeszyt Ćwiczeń, zrób ćwiczenie 1, 2 str.54.                                     autor : Jola Swierzy     Religia Szczęść Boże! Msza Święta jest szczególnym spotkaniem z Panem Jezusem. Obejrzyj film, który pomoże Ci zrozumieć czym jest Msza Święta:  W podręczniku na str.88, popatrz na zdjęcia i powiedz , co robią ksiądz i ministranci. Na str.89, ponumerowane literki wpisz pod obrazkami, które utworzą   nazwy  przedmiotów z obrazka. Pokoloruj.

Edukacja wczesnoszkolna

 

 

Lekcja – Ć, ć

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

1.Utwórz wyrazy z sylab  -gra.  2.  Wybierz zegar – gra.

Poniedziałek 27.04.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Zmartwychwstały Pan Jezus żyje i Jest z nami zawsze i wszędzie. W Ewangelii czytamy słowa, które do nas powiedział : ” Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”. Na Mszy Świętej Pan Jezus spotyka się z nami w sposób szczególny. Posłuchajcie piosenki, o tym, że Jezus jest z nami:  W podręczniku na str.86, wpisz pierwsze litery z obrazków i odczytaj słowa, które wypowiada ksiądz na Mszy św. Na str.87, połącz kolorowymi kredkami miejsca, w których Pan Jezus jest z nami.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Uczę się liczyć

Piątek 24.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Uczę się

Czwartek 23.04.2020 r. 

JĘZYK  ANGIELSKI Na początek posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę.

Dziś dowiecie się jak nazywają się poszczególne grupy żywności czyli: FRUIT-  owoce,   VEGETABLES – warzywa,  MEAT – mięso,              MILK PRODUCTS – produkty mleczne. posłuchaj nagrania i powtórz

1. An apple is a fruit  2. A carrot is a vegetable       3. Chicken is  meat,  4. Yoghurt is  a milk product                                                                                              A teraz posłuchaj `Food` chant:

1.Fruit is delicious and good for you- owoce są smaczne i zdrowe.        A banana is a fruit and an apple is too-banan jest owocem i jabłkoteż  2.Vegetables are delicious and good for you, a carrot is a vegetable and a tomato is too.                                                                                                              3.Milk products are delicious and good for you. Cheese is a milk product and yoghurt is too.                                                                                             4.Meat is delicious and good for you. Chicken is meat  and ham is too.   Proszę wykonać ćwiczenie : fruit and vegetables                                   Narysuj w zeszycie produkty, które poznałeś w tym rozdziale na czterech talerzach; talerz owoców, warzyw, produktów mlecznych i mięsa.       autor -Jola Swierzy

Edukacja wczesnoszkolna

 

Zwierzęta wokół nas

Środa 22.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Ś, ś

Wtorek 21.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Let`s sing the song for the beginning of the day :

Tematem dzisiejszej lekcji jest w dalszym ciągu : Food – Do you like cheese? Obejrzyj film, który przypomni ci jak odpowiedzieć na pytanie Do you like ?

Teraz przypomnij sobie produkty z tego działu i odpowiedz na pytania. Możesz odpowiedzieć tylko rysunkiem np. uśmiechniętą / smutną buzią albo napisać : Yes , I do   / No, I don`t . Narysuj produkty, o które pytamy. Zrób ćwiczenie w zeszycie.                               Do you like yoghurt ?   Yes, I do   / No, I don`t                                                      Do you like tomatoes ?     ………..    .…………….                                                            Do you like chicken ?         ……………………….                                                               Do you like ham ?              …………………………                                                             Do you like carrots ?       …………………………                                                             Do you like honey ?          ………………………..                                                                Dla chętnych dodatkowe ćwiczenie  food – spelling                                      autor -Jola Swierzy RELIGIA Szczęść Boże! Alleluja! to słowo słyszymy w wielu religijnych piosenkach,  szczególnie w okresie Wielkanocnym. Oznacza ono w języku hebrajskim „wysławiajcie Pana”. Wsłuchaj się w słowa piosenki:  W podręczniku na str. 84, pokoloruj obrazek . Na str. 85 , zaśpiewaj znaną Ci piosenkę ze słowem Alleluja.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Z wizytą na wsi Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Dopasuj sylabę (kliknij) Czytam zdania o zwierzątkach (kliknij)

Poniedziałek 20.04.2020 r.

Religia Szczęść Boże! Pan Jezus Zmartwychwstał naprawdę. Święta Wielkanocne są pamiątką tego wydarzenia . Z Ewangelii wiemy, że kobiety, które przyszły do grobu Pana Jezusa zastały pusty grób, a w nim Anioła , który powiedział, że Pan Jezus Zmartwychwstał i żyje jak wcześniej zapowiedział. Ze świętami Zmartwychwstania towarzyszą nam symbole, znaki np: świeca Paschał, Baranek. Posłuchaj uważnie:  W podręczniku na str.82, dokończ kolorować rysunek. Na stronie 83 wklej brakujące znaki Zmartwychwstałego Pana i dorysuj rodzinę wokół stołu.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Liczba 16

Piątek 17.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Dbamy o swoje bezpieczeństwo

Czwartek 16.04.2020 r.

JĘZYK    ANGIELSKI Witam Was ponownie! Dziś dalej kontynuujemy temat związany  z jedzeniem. Dowiemy się jak zapytać czy coś lubimy np. Do you like pizza ? – czy lubisz pizzę ?  Podobnie :   Do you like chicken ?  Do you like pasta ?  Do you like tomatoes ?   Jeśli  lubię pizzę, odpowiadam : Yes , I do  a jeśli nie lubię , odpowiadam: No, I don`t. Na początek obejrzyj krótki film:

Przejdzmy teraz do naszych bohaterów  zksiążki. Dziś historyjka. Posłuchaj uważnie i odpowiedz sobie na pytanie czego nie lubi miś a co lubi. Możesz w zeszycie narysować jego ulubione jedzonko i to czego miś nie lubi oraz podpisać te produkty.

Przyjrzyj się teraz krótkim dialogom:                                                                           1  – Do you like  chicken , baby bear ?  – Czy lubisz  kurczaka , misiu ?         – No, I don`t – nie nie lubię.                                                                                          2.  – Do you like honey ? – czy lubisz miód ?                                                                   – Yes, I do – tak, lubię.                                                                                                     Wybierz jeden z  podobnych dialogów z historyjki i zrób ilustrację w zeszycie.   autor – Jola Swierzy                                                                                                       W  DALSZYM CIĄGU KILKORO Z WAS NIE PRZESŁAŁO MI TESTU Z UNITU 4 NA GMAIL.  PROSZĘ TO ZROBIĆ.                                                                                                                        

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Dz, dz

Środa 15.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Liczba 15

Środa 08.04.2020 r.

 

Wielkanocne życzenia

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

 Wielkanoc

Wtorek 07.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś kontynuujemy temat  FOOD – Jedzenie. Temat lekcji: I like             Nauczymy się jak wyrażać swoje preferencje czyli to co lubimy. Na początek obejrzyjcie krótki film.

Czyli, jeśli chcesz powiedzieć, że lubisz np. pomidory , mówisz:              I like tomatoes, ser –  I like cheese, marchewkę – I like carrot.                                Ale jeśli nie lubisz, wówczas mówisz -I don`t like : I don`t like grapefruit, I don`t like chicken.                                                                                          Wykonaj następujące ćwiczenie: cw Ilike Nawiązując do ćw.2 możesz w zeszycie zrobić tabelkę z jednej strony wypisz lub narysuj produkty, które lubisz- I LIKE, z drugiej strony te, których nie lubisz- I DON`T LIKE.                                                         Dla chętnych dodatkowe ćwiczenie:                                                             choose a proper picture DZIECI, KTÓRE JESZCZE NIE ODDAŁY MI SPRAWDZIANU BARDZO PROSZĘ,ŻEBY PRZESŁAŁY GO NA MÓJ GMAIL.  Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam  dużo zdrowia, spokoju oraz radości w gronie rodzinnym – Jola Świerzy

RELIGIA Szczęść Boże!W Wielką Sobotę spotykamy się przy grobie Pana Jezusa, w którym Pan Jezus został złożony po męczeńskiej śmierci. Pan Jezus nie pozostał w tym grobie, bo pokonał śmierć i Zmartwychwstał. Posłuchaj z uwagą: W podręczniku na str.80 wklej naklejkę z monstrancją. Na str.81 pokoloruj koszyczek oraz odpowiedz na pytanie i narysuj w ramce.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Liczba 14

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE

1. Dodawaj i odejmuj w zakresie 14. 2. Wyszukaj wyraz i zaznacz. Wielkanocna wykreślanka – kliknij (Aleksandra Schoen-Kamińska).

Poniedziałek 06.04.2020 r.

RELIGIA Szczęść Boże! Wielki Piątek to dzień , w którym Pan Jezus umiera na Krzyżu z miłości do nas. Posłuchaj z uwagą : W podręczniku na str.78 wklej naklejkę Pana Jezusa na Krzyż i pokoloruj napis na fioletowo. Na str 79, dorysuj Krzyż i pokoloruj obrazek.

Edukacja wczesnoszkolna

 

 Lekcja- Rz, rz

Piątek 03.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Litera Ż, ż 

Czwartek 02.04.2020 r.

JĘZYK  ANGIELSKI Dziś zaczynamy nowy dział – The Picnic. Poznamy nazwy jedzenia. Posłuchaj tego nagrania.

ham – szynka,   cheese – ser,    tomato – pomidor,    chicken-  kurczak,       carrot – marchewka,      yoghurt –   jogurt,      banana – banan. Myślę,że większość tych słówek już znacie. Proponuję,żebyście zrobili sobie słowniczek obrazkowy, wpisali te słówka i obok zrobili rysunki. Posłuchaj nagrania do ćwiczenia:

Scan food Wykonaj ćwiczenia: Scan food cwiczenie Na koniec sympatyczna, spokojna piosenka, posłuchajcie :

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Wiosna

Środa 01.04.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja – Uczę się liczyć – Liczba 13

Wtorek 31.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI Dziś rozwiążesz zaległy test z unitu4.  Cwiczenie pierwsze i drugie jest na słuchanie. Poniżej macie ścieżkę dźwiękową. Proszę to zrobić z mamą lub tatą. Napiszcie odpowiedzi do zeszytu          np. cw 1 : a hippo, a lion        itd.                                        Cw2:  1 – giraffe, 2 – lion itd.                                                                      Następne ćwiczenia też wpiszcie do zeszytu.                                                                              Cw3:  wpisz : 1- elephant ,2 – parrot       itd.                                                          Cw 4 : wpisz :  1 .I can jump,       2.I can swim itd. Unit_4_Test_Standard_Bugs_Team_1)

WSZYSTKIE ODPOWIEDZ PRZEŚLIJ MI NA GMAIL : jolanta.swierzy@zsppiasek.pl       RELIGIA Szczęść Boże! Ostatnia Wieczerza to dzień, w którym Pan Jezus ustanowił Sakrament Eucharystii. Dzień, w którym Pan Jezus ukrył się w chlebie nazywamy Wielkim Czwartkiem  . Podczas Mszy Świętej , gdy ksiądz mówi słowa „Bierzcie i jedzcie, to jest ciało moje…”, przychodzi Pan Jezus. Dzieje się to podczas każdej Mszy św. W podręczniku na stronach 76 i 77 wykonaj zadania : na str. 76 wklej naklejkę z  kielichem i pokoloruj napis. Na str. 77 pokoloruj obrazki (z czego powstaje chleb), a literki z koszyków, powkładaj w kratki według kolorów. Edukacja wczesnoszkolna

Co możemy zrobić dla środowiska ? autorstwa Anna Granatyr-Spychała

Poniedziałek 30.03.2020 r.

RELIGIA: Szczęść Boże! Niedziela Palmowa, to dzień , w którym obchodzimy uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. W Niedzielę Palmową przynosimy do kościoła palmy. Otwórz podręcznik na stronach 74-75. Na stronie 74 wklej naklejkę Pana Jezusa jadącego na osiołku. Na stronie 75 widzimy dwie różne palmy, dokończ rysować i pokoloruj palmy. Zachęcam do skorzystania z pyty CD, którą masz w książce.

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja  autorstwa Anna Granatyr-Spychała

Piątek 27.03.2020 r.

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Lekcja autorstwa Anna Granatyr-Spychała

Czwartek 26.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI W ramach powtórki działu zrób krótkie ćwiczenie: Wybierz zwierzątko Powtórz nazwy zwierzątek: a lion, a giraffe, a hippo, a parrot, a monkey, an elephant  oraz  czynności, które potrafią robić : run, swim, climb, walk, jump. Na następnej lekcji wyślę zaległy sprawdzian. Nie obawiajcie się, zrobicie go indywidualnie w domu tak jak wszystkie ćwiczenia, które zamieszczam na tej stronie.     Edukacja wczesnoszkolna

Uczę się lliczyć autorstwa Anna Granatyr-Spychała

Środa 25.03.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

Lekcja autorstwa Anna Granatyr-Spychała

Wtorek 24.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Wykonaj plakat nt. ` My favourite animal` – Moje ulubione zwierzątko. Narysuj zwierzątko, które przerabialiśmy na ostatnich lekcjach jak : a lion, giraffe lub inne zwierzątko. Narysuj miejsce, w którym mieszka oraz co potrafi robić np. małpkę wspinającą się na drzewo. Plakat podpisz nazwą zwierzątka oraz dopisz zdanie np.          A monkey can climb. Plakat wykonaj w formacie A4, techniką dowolną. Plakat włóż do teczki i przechowaj na czas powrotu do szkoły.

A teraz wykonaj quizz. Nazwy zwierzątek, które pojawią się w tym ćwiczeniu, a których nie znasz możesz zapisać do zeszytu. Możesz zrobić słowniczek obrazkowy, zapisywać w nim nowo poznane słowa i pisać odpowiednik w j.polskim albo robić ilustrację danego słówka. Potrzebny będzie słownik angielsko polski :

wybierz właściwe zwierzątko

RELIGIA

Obejrzyj odcinek „Mocni w Duchu dzieciom: 

Edukacja wczesnoszkolna

1. Przepisz wyrazy z tabeli do zeszytu w linie ( nie musisz rysować tabeli) i wpisz odpowiednie liczby.

 

2. Utrwal liczbę 11. Przepisz do zeszytu najładniej jak potrafisz.

Matematyka

3. Która jest godzina? – gra (autor: Aleksandra Schoen-Kamińska)

Staraj się codziennie czytać przynajmniej 10 minut Smile.

Poniedziałek 23.03.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Przeczytaj mamie, tacie lub rodzeństwu tekst z podręcznika str. 26.  Znajdź w tekście nazwy garderoby z dwuznakiem „sz” i odczytaj je.

2.  Przepisz do zeszytu najładniej jak potrafisz Smile.Zaznacz w wyrazach dwuznak  „sz”.

Wyrazy i zdania (sz)

Zagraj w grę  – Znajdź słowo

3. Ile brakuje do 10? – gra (autor: Aleksandra Schoen-Kamińska)

 

Piątek 20.03.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

1.  Zabawy z kostką. Przepisz działania do zeszytu. W okienka wpisuj liczbę wyrzuconych oczek.

Zabawa z kostką

2.Przepisz do zeszytu tekst najładniej jak potrafisz.

Pani Wiosna

3. Wiosenny obrazek – wykonaj  dowolną techniką (wykorzystaj przybory, materiały, które masz w domu).

Czwartek 19.03.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI

Zapisz następujące zdania w zeszycie do j.angielskiego:

 A lion can run.

A hippo can swim.

A parrot can fly.

A monkey can climb.

An elephant can walk.

A zebra can jump.

Przypomnij sobie słówka:       spider – pająk,    ladybird – biedronka,  butterfly – motyl,    caterpillar – gąsiennica,         snail – ślimak,  grasshopper – konik polny,    bee – pszczoła,      beetle – chrząszcz

Naucz się nowych słówek:  worm -dżdżownica,  centipede –  stonoga

Narysuj w zeszycie  te stworzonka i  miejsce gdzie mieszkają , czyli ich domy. Podpisz je.

Grając w ruletkę staraj się wymawiać głośno nazwy zwierząt

Ruletka

Edukacja wczesnoszkolna

1. Ułóż po osiem działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Zapisz te działania w zeszycie.

2. Układamy zdania – gra (autor: Aleksandra Schoen-Kamińska)

3. Przeczytaj tekst „Ósmego maja o ósmej rano” – podręcznik str. 76. Przepisz do zeszytu dziesięć  wyrazów z „ó”. Wybierz trzy wyrazy i ułóż z nimi zdania. Zaznacz w wybranych wyrazach „ó”.

4.  A teraz Smile  wstań, włącz film i zatańcz Smile  Piosenka „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

ŚRODA 18.03.2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Utrwal dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Gra- kliknij (autor: Aleksandra Schoen-Kamińska)

2. Przeczytaj zadania. Przepisz je do zeszytu z matematyki. Pod każdym zadaniem narysuj ilustrację. Następnie napisz działanie i oblicz. Napisz odpowiedź pełnym zdaniem.

Zadanie 1.

IMG_5285

Zadanie 2.

IMG_5283

3. Jakie inne wyrazy ukryły się w tych wyrazach?

Gra – kliknij (autor: Aleksandra Schoen-Kamińska)

4. Ruch to zdrowie!  Zapraszam do tańca Smile

Taniec

WTOREK 17.03. 2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Utrwal dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Gra -kliknij

2. Jaki wyraz mam na myśli?

Gra – kliknij

Przepisz  wszystkie wyrazy do zeszytu.

3. Przeczytaj mamie, tacie lub rodzeństwu wybraną z podręcznika czytankę ( np. str. 7, 16, 17, 20, 22, 23 lub 76, 77). Następnie przepisz do zeszytu trzy dowolne zdania  najładniej, jak potrafisz Smile

PONIEDZIAŁEK  16.03.2020 r.

Religia - Wykonaj Quiz,  klikni
Edukacja wczesnoszkolna

1. Utrwal dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Gra – kliknij

2.  Przepisz działania do zeszytu i oblicz.

3+4+3 =……                          10-3-5=……..        

5+0+4=…….                          7-2-4=………

5+1+2=…….                          9-6-0=………

3+1+2=…….                          5-3-1= ……..

1+6+0=……                           8-2-3=……….

3. Jakie wyrazy ukryły się w ciągu literowym? Odczytaj je i zapisz w zeszycie.

lewaprawakolejklej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Szkoła z klasą!