PROJEKT BohaterON w Twojej Szkole
PATRON HONOROWY PROJEKTU – MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

WARSZAWA STANĘŁA DO WALKI Z NIEMIECKIM OKUPANTEM 1 SIERPNIA 1944 R. Z ENTZJASTYCZNĄ NADZIEJĄ NA WOLNOŚĆ. ALE TYLKO KILKA DNI JAK WSPOMINAŁ POWSTANIEC ZBIGNIEW STYPUŁKOWSKI– „to nastrój pijany swobodą. Jest wreszcie cząstka ziemi, parę przynajmniej ulic miasta, na których nie ma władzy okupanta. Jest władza polska, która jawnie ogłasza rozkazy, jest wojsko polskie, które z bronią w ręku odpiera zamach na naszą niezależność. Można nareszcie nazywać się prawdziwym imieniem, bez obawy witać swojego przyjaciela, wypowiadać głośno swe myśli, czuć się człowiekiem, a nie zwierzęciem szczutym w 'kotle'”; //histmag.org/Przyczyny -powstania -warszawskiego -polityka -polskich -władz -cywilnych-i-wojskowych-9812
BOHATERSTWO, HEROIZM I SAMOTNA WALKA. NIEMIECKI OKUPANT NIE ZAMIERZAŁ SIĘ WYCOFYWAĆ, CHOĆ JEGO KLĘSKA WYDAWAŁA SIĘ BLISKA i NIEUNIKNIONA. TRAGICZNY KONIEC LUDZI I MIASTA PO 63 DNIACH NIERÓWNEJ WALKI 18 TYSIĘCY ZABITYCH, 25 TYSIĘCY RANNYCH, 16 TYS. WZIĘTYCH DO NIEWOLI, ZGINĘŁO 18O TYSIĘCY CYWILNYCH, MIESZKAŃCÓW STOLICY. WARSZAWA ZOSTAŁA ZNISZCZONA W 85 %. TAKA BYŁA CENA NASZEJ NIEPODLEGŁOŚCI.
Nasza szkoła – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku zrealizowała zadania projektu BohaterON w Twojej Szkole 2025. Jest to kampania o tematyce historycznej, która ma na celu upamiętnienie, uhonorowanie i bezpośrednią pomoc uczestnikom Powstania Warszawskiego, edukację społeczeństwa oraz promocję postaw patriotycznych i historii Polski XX wieku. Organizatorzy kampanii to: Fundacja Sensoria, Fundacja Pokolenia Kolumbów. Partnerzy: Instytut Pamięci Narodowej, Muzeum Historii Polski, Muzeum II wojny światowej w Gdańsku, Muzeum Pamięci Powstania Warszawskiego. Patronem honorowym projektu jest Minister Edukacji Narodowej.
W ramach projektu odbyły się lekcje historii o Powstaniu Warszawskim i roli kobiet w Powstaniu – tegoroczny temat szczegółowy. Kobiety żołnierki, łączniczki, kurierki, sanitariuszki, pż-tki – pomoc żołnierzom, cichociemne, zawsze matki, córki i żony stojące w tych tragicznych dniach przed obowiązkami codzienności. Uczniowie dowiedzieli się o nich podczas aktywnej pracy z materiałami udostępnionymi przez organizatorów. Przygotowaliśmy gazetkę szkolną o Powstaniu. Umieściliśmy w niej także efekty pracy o kobietach w powstaniu. ZAPRASZAMY DO CZYTANIA!
W projekt zaangażowało się 150 uczniów z klas VA, V B, VII A, VII B, VIII A, VIII B pod kierunkiem nauczyciela historii mgr Reginy Koziatek.
