Przykłady kodowania publikacji

W związku ze zbliżającym się szkoleniem, oraz w odpowiedzi na społeczne zapotrzebowanie 8), postanowiłem przygotować mały poradnik.

Przykład 1 – publikacja składająca się ze zwykłego tekstu

25 października 2006 r. uczniowie naszej szkoły (kl. IV, V i VIb) wybrali się do Teatru Małego w Tychach na spektakl „Tajemniczy ogród”.

Do obejrzenia przedstawienia zaprosiła nas Krakowska Agencja Artystyczna. Widowisko zostało wyreżyserowane i zagrane przez artystów Teatru Dramatycznego w Elblągu.
Sztuka została zrealizowana na podstawie znanej i lubianej przez uczniów powieści pod tym samym tytułem.

Spektakl trwał 2 godziny i 15 minut.

W tym czasie zarówno dzieci jak ich opiekunowie doskonale się bawili. Zachwyciła nas profesjonalna gra aktorów i ich wspaniały kontakt z publicznością. Muzyka i wiele utworów wokalnych zachęcały do wspólnej zabawy. Interesująca była, często zmieniająca się, dekoracja, nie brakowało też efektów specjalnych.

Podczas antraktu i po zakończeniu przedstawienia uczniowie mieli możliwość rozmowy aktorami, zakupu programów wraz z nagranymi piosenkami z widowiska oraz zdobycie autografów.

Były też wspólne fotografie. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było zobaczyć ten spektakl teatralny.

Oprac. Elżbieta Lech, Anna Ryba

Tak wygląda kod tego przykładu

<p>25 października 2006 r. uczniowie naszej szkoły (kl. IV, V i VIb) wybrali się do Teatru Małego w Tychach na spektakl „Tajemniczy ogród”.</p>
<p>Do obejrzenia przedstawienia zaprosiła nas Krakowska Agencja Artystyczna. Widowisko zostało wyreżyserowane i zagrane przez artystów Teatru Dramatycznego w Elblągu.<br/>
Sztuka została zrealizowana na podstawie znanej i lubianej przez uczniów powieści pod tym samym tytułem.</p>
<p> Spektakl trwał 2 godziny i 15 minut.</p>
<p>W tym czasie zarówno dzieci jak ich opiekunowie doskonale się bawili. Zachwyciła nas profesjonalna gra aktorów i ich wspaniały kontakt z publicznością. Muzyka i wiele utworów wokalnych zachęcały do wspólnej zabawy. Interesująca była, często zmieniająca się, dekoracja, nie brakowało też efektów specjalnych.</p>
<p>Podczas antraktu i po zakończeniu przedstawienia uczniowie mieli możliwość rozmowy aktorami, zakupu programów wraz z nagranymi piosenkami z widowiska oraz zdobycie autografów.Były też wspólne fotografie. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było zobaczyć ten spektakl teatralny.</p>
<p>Oprac. Elżbieta Lech, Anna Ryba</p>

Przykład 2 – tekst oraz lista numerowana

W październiku odbył się etap szkolny XII Konkurs Wiedzy Biblijnej z Ewangelii według św. Marka „ Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię” ( Mk 1,15)

W etapie szkolnym tego konkursu

  1. miejsce zajęła Agnieszka Golla z kl. IV a
  2. miejsce zajął Jakub Gola z kl. VI a
  3. miejsce zajęła Małgorzata Koczuba z kl. IV b.

Życzymy im powodzenia w dalszym etapie tego konkursu.

Barbara Pyclik

Tak wygląda kod tego przykładu

<p>W październiku odbył się etap szkolny XII Konkurs Wiedzy Biblijnej z Ewangelii według św. Marka „ Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię” ( Mk 1,15)</p>
<p>W etapie szkolnym tego konkursu </p>

<ol>
<li>miejsce zajęła Agnieszka Golla z kl. IV a</li>
<li>miejsce zajął Jakub Gola z kl. VI a</li>
<li>miejsce zajęła Małgorzata Koczuba z kl. IV b.</li>
</ol>

<p>Życzymy im powodzenia w dalszym etapie tego konkursu.</p>

Przykład 3 – tekst, lista nienumerowana, oraz cytat.

W grudniu odbył się konkurs na najlepiej kodującego nauczyciela

W pierwszym etapie nauczyciele musieli wykonać następujące czynności:

  • strzelanie palcami,
  • wiercenie się na krześle,
  • mruganie lewym okiem,

Mottem tego konkusu są słowa WPST:

Niechaj klawiatura lekką im będzie! Niech na głowy ich posypie się deszcz mądrości, i niech się im oczy świecą jak kontrolka klawisza Caps Lock

Barbara Pyclik

Tak wygląda kod tego przykładu

<p>W grudniu odbył się konkurs na najlepiej kodującego nauczyciela</p>
<p>W pierwszym etapie nauczyciele musieli wykonać następujące czynności:</p>

<ul>
<li>strzelanie palcami,</li>
<li>wiercenie się na krześle,</li>
<li>mruganie lewym okiem,</li>
</ul>

<p>Mottem tego konkusu są słowa <abbr title="Wielkiego Poety Sławnego Twórcy">WPST</abbr>:</p>
<blockquote><p>Niechaj klawiatura lekką im będzie! Niech na głowy ich posypie się deszcz mądrości, i niech się im oczy świecą jak kontrolka klawisza <kbd>Caps Lock</kbd></p></blockquote>
<p>Barbara Pyclik</p>

2 myśli nt. „Przykłady kodowania publikacji”

  1. nieźle, ale lepiej było by podać nie przykłady, tylko co dana rzecz znaczy, aby wiedzieć jak robić własną publikację

  2. Wydawało mi się jasne, że jak napiszę tekst i lista numerowana/lista nienumerowana z przykładem tak jasnym jak miejsca w zawodach, to będzie to niezłym rozwiązaniem. Co znaczy p – paragraf, li – list item, ol – ordered list itd. można przeczytać w pierwszym z brzegu linku z gugla dot. html Grin Jak rozumiem da się to takż wydedukować z tego wpisu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.